• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijk, de belangrijkste Mercedes voor 2019

Auteur: RubenPriest, gepost 3 oktober 2018 om 10:52 – 35 Reacties

Mercedes
Er hangt veel af van dit model.

Parijs is het toneel van de Mercedes EQC. Over 30 jaar schrijft een grijze @willeme een special over de eerste belangrijke elektrische Mercedes. Ja, er was al een B-klasse Electric Drive, maar dat was slechts een proefballonetje voor het echte werk. Dat echte werk is deze EQC, een volledige elektrische SUV die moet gaan concurreren met onder meer Audi en Tesla.

De getoonde exemplaren in Parijs zijn wit en bruin van kleur. De belangrijkste cijfers op een rijtje: een 80 kWh batterij in combinatie met twee elektromotoren op de voor- en achteras. 408 pk, 765 Nm koppel, een WLPT-actieradius van 400 kilometer op een gewicht van 2.425 kg.

De productie van de nieuwe EQC gaat volgend jaar van start. Deze Mercedes moet hét model van 2019 gaan worden. Het is nog te vroeg om te stellen of Mercedes het gaat winnen van de concurrentie. Zo is er voorlopig nog geen prijs bekend van het elektrische apparaat. Fingers crossed dus voor de 49-jarige Ola Källenius, de opvolger van Dieter ‘de snor’ Zetsche die in 2019 Daimler gaat leiden.

Ook interessant!

  • Mercedes EQC nu ook als extra kale instapper [update]
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Elektrisch, eqc, Mercedes, parijs, parijs-2018, SUV, wit

Vorig bericht: « Porsche kiest voor lampencircus met Macan
Volgend bericht: Tweede kans: nieuwe BMW Z4 in het echt wel oké? »

Lees Interacties

Reacties

  1. redbee5 zegt

    3 oktober 2018 om 10:56

    Doe mij maar een tesla dan. Of een jaguar i pace. Jemig wat een saai mercedes.

    Login om te reageren
    • drogerijst zegt

      3 oktober 2018 om 14:26

      @redbee5: jep gwn een jaguar ftype

      Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    3 oktober 2018 om 10:57

    2.4 ton leeggewicht! Ja dan help je de range wel om zeep natuurlijk.

    Login om te reageren
    • dare2think zegt

      3 oktober 2018 om 11:00

      @w0o0dy: Een Range Rover dus..

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        3 oktober 2018 om 11:40

        @dare2think: ba dumm tssss ?

        Login om te reageren
    • willeme zegt

      3 oktober 2018 om 11:10

      @w0o0dy: ? Die accu’s die moeten zorgen voor de range wegen het zwaarst ;-).

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        3 oktober 2018 om 11:15

        @willeme: maar hoe kan dan een kleine speler als Tesla een lichtere auto maken met dezelfde range, dezelfde prestaties en meer binnenruimte? Erg hebben die lui bij Mercedes en Audi zitten doen de afgelopen 4 jaar?

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          3 oktober 2018 om 11:26

          @w0o0dy: Ik zou zeggen: ga er eens zitten. Die plastic bak waar je in zit noemen ze bij Tesla een ‘interieur’.

          De Mercedes is de betere ‘auto’, de Tesla nog steeds de betere elektrische auto. Gewicht tussen de Model X en EQC is ongeveer gelijk. Specs vallen me ook tegen bij de Duitsers. Dat kan twee dingen betekenen. Of ze hebben echt zitten slapen en begrijpen het allemaal niet zo goed (lijkt mij onwaarschijnlijk). Net als Apple doet: eerst de nieuwe laptop verkopen met de oude chips, dan kom je 5 maanden later met een refresh. En een jaar later weer. Ik zie daar wel een leuk verdienmodel voor de merken. Voor Tesla ook overigens.

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            3 oktober 2018 om 11:31

            @willeme: als Tesla een facelift doet met een nieuw interieur dan kunnen ze weer gewoon met de concurrentie mee.. Lekker voor t verdienmodel 6-8 jaar doen met één model…

            Login om te reageren
            • stuko zegt

              3 oktober 2018 om 11:39

              @w0o0dy: dat lijkt me onwaarschijnlijk, de Muricanen maken steeds mooiere interieurs, maar de materialen en afwerking blijven wel wat achter.

              Bovendien denk ik dat het interieur niet doorslaggevend is, eerder het dealernetwerk, onderhoudspunten, de historie en de trouwe kopers.

              Login om te reageren
              • kobus1967 zegt

                3 oktober 2018 om 14:55

                @stuko: en de gratis snelladers.

            • willeme zegt

              3 oktober 2018 om 11:41

              @w0o0dy: Ze zullen wel moeten. ALLES nu gericht op de Model 3 om dat goed en wel te laten lopen. Gaat nu heel redelijk volgens mij.

              Ik vind de hardware van Tesla echt indrukwekkend. Maar een interieur maken conform dit prijsniveau is (blijkbaar) ook een kunst.

              Login om te reageren
              • w0o0dy zegt

                3 oktober 2018 om 11:47

                @willeme: natuurlijk is het voor een merk als Mercedes of BMW of Audi makkelijker om (samen met bestaande leveranciers) een mooier en beter interieur neer te zetten. De vraag is of Tesla niet inmiddels zover is dat ze bij dezelfde leveranciers terecht kunnen. Als ze nu geen tegenwerking maar samenwerking vinden in de toeleveranciers dan kunnen zij het ook wel. Allen denk ik dat de grote spelers veel voor liggen op consistente serieproductie. Daar zal Tesla nog een aantal jaren niet aan kunnen tippen. Ze hebben tot nu toe veel zelf gedaan, vanwege Musk maar ook omdat de markt hen tegenwerkte. Als dat nu voorbij is kunnen ze ook op die vlakken vooruitgang boeken.

      • vroaaar zegt

        3 oktober 2018 om 11:58

        @willeme: “zijn het zwaarst” of “wegen het meest”. Tenzij ze meewegen in je overweging om deze auto te verkiezen boven het overige elektrische aanbod.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          3 oktober 2018 om 12:13

          @vroaaar: I know. Dat was wel een beetje de bedoeling. Een woordspeling is niet meer leuk als je hem moet uitleggen.

          Login om te reageren
  3. VeniVidiVici zegt

    3 oktober 2018 om 11:02

    Van voren is het net een baron met een krulsnor.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      3 oktober 2018 om 11:03

      @venividivici: Op foto 9

      Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      3 oktober 2018 om 11:32

      @venividivici: Moet je 1 koplamp jatten om het echt te laten lijken.

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      3 oktober 2018 om 11:42

      @venividivici: Een ode aan de grote baas

      Login om te reageren
    • 123bat zegt

      3 oktober 2018 om 12:54

      @venividivici: altijd weer die vervelende clown en acrobaat!!

      Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    3 oktober 2018 om 11:04

    Oftewel deze is zwaarder, heeft net iets minder range dan een model x 75d en heeft maar 5 zitplaatsen (toch?).. We mogen hopen dat de prijs dan onder de 90mille blijft want anders wast Tesla dit nieuwe ding de oren met een (bijna) 4 jaar oud model de oren….

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      3 oktober 2018 om 11:05

      Laatste “de oren” is helaas dubbelop. Excuus.

      Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    3 oktober 2018 om 11:13

    Net even op een Ev site gekeken.. de Audi e Tron is nog erger als alles klopt. Zij houden 70k aan als vanafprijs. Mij lijkt 80+ realistischer. Heel gek als je ziet dat ze grote spelers nauwelijks winst hebben gehaald in de efficiency TOV die 4 jaar oude Tesla model x. Daarbij kun je je afvragen of een vergelijking met de model s niet logischer is aangezien het 5 zitters zijn.

    Login om te reageren
    • vbarchetta zegt

      3 oktober 2018 om 11:20

      @w0o0dy: een vergelijking met een Model X kan prima.

      Deze is namelijk als een 5,6 of 7 zits configuratie te bestellen.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        3 oktober 2018 om 11:25

        @vbarchetta: maar een model s75d melt dit ding alle hoeken van de ring in… En heeft meer bagageruimte, betere prestaties en is ook een ruime 5 zitter en voor een vergelijkbare prijs.

        Dus wat brengt Mercedes aan vernieuwing? Verbetering? Wat is de value proposition?

        Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      3 oktober 2018 om 11:22

      Oké, stel dat de MB en Audi beter in elkaar zitten en betrouwbaarder zijn.. dan nog. We zijn meer dan 4 jaar onderweg met EV’s dankzij Tesla. En alles wat de grote spelers kunnen is iets maken wat (maar net) kan concurreren met een Tesla op technisch vlak. Ik vind dat nogal triest eigenlijk.

      Login om te reageren
  6. intimrasiert zegt

    3 oktober 2018 om 11:28

    Vind de bruine met de lamellengrille beduidend harmonischer ogen dan de witte met de twin blade grille, even aantrekkelijk als de Audi van buiten. Zou deze altijd verkiezen boven de Tesla vanwege de bouwkwaliteit, allen de range vind ik nog net te riskant om als daily in te zetten. Vanaf 500 echte snelwegkm’s is het gevoelsmatig pas in orde (WLTP 800 of zoiets).

    Login om te reageren
  7. vonklausenburg zegt

    3 oktober 2018 om 11:33

    Waarom elke keer pogen een futuristisch design neer te zetten? Wat is er mis met de conventionele stijl en modellen? Ik zie liever een reguliere E-Klasse als elektrische auto dan dit soort dan dit soort pogingen tot modernisme.

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      3 oktober 2018 om 12:00

      @vonklausenburg: futuristisch? Heb je die treeplanken gezien? ??

      Login om te reageren
    • BaRa zegt

      3 oktober 2018 om 13:45

      @vonklausenburg: Wat is daar in hemelsnaam futuristisch aan? In mij ogen is het ongelooflijk conservatief.

      Login om te reageren
  8. zeevink zegt

    3 oktober 2018 om 11:43

    Persoonlijk vind ik dit een beter ontwerp dan Tesla. Bouwkwaliteit is ook beter als MB haar naam waar maakt. Range valt tegen maar als de prijs rond de 70 mile blijft is er niks mis mee. Heb eerlijk gezegd meer vertrouwen in MB dan Tesla als het op bouwen van auto’s aankomt.

    Login om te reageren
  9. kobus1967 zegt

    3 oktober 2018 om 13:00

    De prijs zal ik eens gokken, vanaf 82000 maar de versie die je wilt hebben kost dan 106000, net zoals bij de Jaguar I-Pace.

    Login om te reageren
  10. BaRa zegt

    3 oktober 2018 om 13:45

    Wat een mastodont. En dat om 99% van de tijd een gewicht van 70 à 80 kilo nuttige belasting te verplaatsen.

    Login om te reageren
  11. eelco74 zegt

    3 oktober 2018 om 14:34

    Electrisch rijden zal een miniscuul aandeel blijven houden, zeker met dit soort prijzen. Dus dat dit het belangrijkste model van Mercedes is, zal ook over 5 jaar niet zo zijn.

    Login om te reageren
    • stuko zegt

      3 oktober 2018 om 16:34

      @eelco74: agree! Zolang de Aygo’s, 308’s en Golfjes niet worden “geelectroficeerd” gaat elektrisch niet de norm worden.

      Het wachten is op de middenklasser met een actieradius van 600-700km voor de prijs van +/- 35.000 euro.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North