• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tweede kans: nieuwe BMW Z4 in het echt wel oké?

Auteur: RubenPriest, gepost 3 oktober 2018 om 10:59 – 55 Reacties

BMW
Na de persplaatjes zien we de BMW Z4 eindelijk in het vleesch.

Als een designbom slaat de BMW Z4 in op de autoshow van Parijs. De roadster beleeft zijn Europese debuut op de beurs. Wat dat betreft hoort de nieuwe Z4 wel thuis in de stad van la moda. Net als de nieuwe 8 Serie en andere moderne BMW-modellen kent de Z4 een druk ontwerp. Van nieren, tot bumpers en van uitlaatsierstukken tot verlichting. Vrijwel alles heeft een design-randje.

BMW heeft het dikste model meegenomen. Dat is de Z4 M40i. Dit blijft ook de topper, want het merk heeft eerder te kennen gegeven dat er geen volbloed M GmbH variant gaat komen. De M40i is een geblazen zes-in-lijn, goed voor 340 pk en 450 Nm koppel. Sprinten naar 100 km/u doet de Z4 M40i in 4,6 seconden met een top van 250 km/u.

Naast de M40i komt de Z4 ook als sDrive20i en als sDrive30i op de markt. Meer informatie over deze motoren lees je hier. De nieuwe BMW Z4 wordt in de lente van 2019 geïntroduceerd.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • De nieuwe BMW 2 Serie Active Tourer is er nu echt
    De nieuwe BMW 2 Serie Active Tourer is er nu echt
  • Nieuwe BMW benzinemotoren én diesels op komst
  • Zo weinig gaat er veranderen bij de nieuwe BMW Z4

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, BMW, Cabrio, parijs, parijs-2018, roadster, rood, z4

Vorig bericht: « Kijk, de belangrijkste Mercedes voor 2019
Volgend bericht: Kia Ceed en ProCeed GT zijn om op te smullen »

Lees Interacties

Reacties

  1. poekoek zegt

    3 oktober 2018 om 11:02

    Het ergste is nog wel die verdikking in het midden van de uitlaateindstukken. Waarom?!

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      3 oktober 2018 om 11:42

      @poekoek: omdat een of andere pipo in paarse broek nu kan roepen dat de sierstukken gebaseerd zijn op de nieren

      Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      3 oktober 2018 om 11:52

      @poekoek: waarom niet? “Soms is rond beter, soms vierkant.”

      Login om te reageren
      • poekoek zegt

        3 oktober 2018 om 11:53

        @vroaaar: vierkant is niet erg, zo’n gezochte verdikking wel

        Login om te reageren
    • MoeWat zegt

      3 oktober 2018 om 12:08

      @poekoek: waar mensen zich druk om maken..

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 oktober 2018 om 13:20

      @poekoek: als je dat het ergste vindt heb je alleen nog maar in de uitlaat lopen staren. Het ergste zijn natuurlijk de koplampen, normaal een typisch gezichtsbepalend BMW onderdeel maar nu heel erg universeel en totaal niet BMW.

      Login om te reageren
      • poekoek zegt

        3 oktober 2018 om 13:22

        @mashell: ik vind de uitlaten in dit geval typerend voor de hele auto. De rest doet me ook niets.

        Login om te reageren
  2. nownow zegt

    3 oktober 2018 om 11:05

    Nee, achteruitgang op de Z4. De Z4 had Charisma. De Z5 mist dit op alle fronten

    Login om te reageren
    • cupsport zegt

      3 oktober 2018 om 11:12

      @nownow: Z5?! Heb je überhaupt wel gelezen voordat je commentaar gaf?

      Login om te reageren
      • nownow zegt

        3 oktober 2018 om 11:14

        @cupsport: nee inderdaad niet goed. Toch oogt hij niet mooi, vandaar dat ik dacht dat het een Z5 was

        Login om te reageren
      • phaeton zegt

        3 oktober 2018 om 11:36

        @cupsport: Een jaar geleden was nog sprake van dat BMW de opvolger Z5 zou gaan noemen.

        Login om te reageren
  3. intimrasiert zegt

    3 oktober 2018 om 11:12

    Die mega-overhang voor is niet des BMW’s. De Z4 was zoveel beter geslaagd. Maar ja BMW en design… nu het hele gamma naar z’n gallemiezen is geholpen door Van Hooijdonk mag ie echt een keer oprotten, genoeg ellende veroorzaakt.

    Login om te reageren
    • duckmefaddy zegt

      3 oktober 2018 om 11:45

      @intimrasiert: Als voetballer vond ik hem inderdaad beter

      Login om te reageren
    • Sir_Vmax zegt

      3 oktober 2018 om 11:49

      @intimrasiert: hetzelfde werd gezegt van de heer Bangle. Maar de e65, e60, e63 zijn nu toch wel begeerlijk imo.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        3 oktober 2018 om 12:23

        @srthellcat: die zijn getekend door Adrian. De E65 sowieso in ieder geval en de andere twee wss deels.

        Login om te reageren
      • BaRa zegt

        3 oktober 2018 om 12:56

        @srthellcat: je zegt het juist: in your opinion. Ik blijf het hokken vinden, vanuit een designstandpunt. Maar goed, daar is dus ook een markt voor ;-)

        Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      3 oktober 2018 om 12:25

      @intimrasiert: ik zeg het niet graag als NL-ertje en als potentieel voormalig BMW fanb0i, maar ik geef je gelijk. Hij bakt er niks van.

      Login om te reageren
    • kunstomdathetmoet zegt

      3 oktober 2018 om 14:42

      @intimrasiert: Van Hooijdonk is pas 54. De kans dat hij vroegtijdig weggaat is klein. Hoofdontwerper van een Duits premiummerk is een droombaan. Zo’n positie geef je niet zomaar op. Van Hooijdonk ontwerpt inderdaad gedrocht na gedrocht maar als BMW dat een probleem had gevonden, had het Herr Adrian allang de laan uitgestuurd. Ik voorspel dat we nog lang met hem opgescheept zitten.

      Login om te reageren
  4. lightisride zegt

    3 oktober 2018 om 11:13

    Grappig: ziet er nu meer uit als een voorwielaandrijver met al die overhang.
    Gaat richting Abarth, met een hoop ‘design kenmerken’, kortom losse frutsels, rare uitlaten, nep inlaten om een lompe vorm te verhullen.

    Login om te reageren
  5. willeme zegt

    3 oktober 2018 om 11:20

    Ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoe die is als semi-instapper. Volgens mij is die ’30i’ precies goed Met 250 pk meer dan snel zat, lichter in de neus dan die zespitter. Minder duur ook. En vooral die gare ‘M-Sport’ bumpers eraf. Op de 1 Serie kan ik eigenlijk geen BMW bedenken waar dat faux-sportieve en veel te kitscherige bumperpakket met glimmertjes beter past. Ook die ‘smoke zwart’ bla bla: wat is er mis met een stripje aluminium? Ziet er toch veel chiquer uit? Dit ziet eruit alsof ze ergens in Japan een ander koetswerk op een MX-5 hebben gedrapeerd en vervolgens de auto in de oven hebben gezet om te groeien tot 130% van de ware grootte.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      3 oktober 2018 om 11:43

      @willeme: meen je dat van die 1-serie of probeer je Wouter te vriend te houden? ;)

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        3 oktober 2018 om 11:50

        @edge: In het echt is @Wouter ook weer niet zó groot ;-). Nee, bij de 1 Serie vind ik het er wel geinig uitzien. Maar bij veel andere BMW’s vind ik het juist geen toevoeging. Misschien omdat de 1 Serie wat kleiner is, bij zo’n grote chique auto ga je geen sportpakkertje erop doen.

        Login om te reageren
        • ikleesookoverautos zegt

          4 oktober 2018 om 08:34

          @willeme: de Z4 is een grote chique auto?

          Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      3 oktober 2018 om 12:31

      @willeme: de basis is gewoon fout. Cab Forward design op een 2 zits roadster met RWD, je moet er maar opkomen. Ja, de sharknose BMW’s van weleer hadden ook een naar voren hellend neusje, maar dat was scherp en beïnvloedde de rest van de auto niet zozeer. Deze hele koets van voor naar achteren leunt voorover. En dan 5.000 lijnen toevoegen omdat ‘design’.

      Het is belachelijk, maar ik ben boos op Adrian. De laatste fase van BMW-fanb0ischap. Volgende stop: zero fucks given.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        3 oktober 2018 om 13:53

        @jaapiyo: Tsja. Je klinkt nu net als een Dylan liefhebber die ineens afhaakt omdat ‘ie van Folk naar Rock gaat. Of van Rock naar Country. Of van Country naar Gospel.

        Kom op, je bent BMW fanb0y of niet! Ik ben Subaru fanb0y en De Graafschap supporter. Ik heb het véél zwaarder dan jij!

        Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      3 oktober 2018 om 13:05

      @willeme: Precies, en dan daar bovenop heb je nog de m-performance parts. Dat is nog een stap verder. Die trainingspakjes op een 5 serie of x5 is echt om te huilen…

      Login om te reageren
  6. chriscross zegt

    3 oktober 2018 om 11:20

    Recht van voren ziet het er uit als een walvishaai. Groeten F. Vonk

    Login om te reageren
  7. truckertje zegt

    3 oktober 2018 om 11:23

    ????

    Login om te reageren
  8. vtie zegt

    3 oktober 2018 om 11:30

    Nee, zonde! Ben echt een liefhebber van dit type cabrio’s. Deze BMW is precies alles wat hierboven al is beschreven en heeft niets meer van doen met het eerste model. Dat is jammer. Een pure roadster met sierlijke en toch krachtige lijnen is toch zo veel mooier om te zien…

    Login om te reageren
  9. vonklausenburg zegt

    3 oktober 2018 om 11:31

    Voor een Kia is dit een prachtig ontwerp.

    Login om te reageren
  10. allesmetturbo zegt

    3 oktober 2018 om 11:37

    Echt helemaal niets aan

    Login om te reageren
  11. ghost zegt

    3 oktober 2018 om 11:40

    Ik zie gewoon die Fiat spider telkens voor me…weet ook niet waarom.

    Login om te reageren
    • deora zegt

      3 oktober 2018 om 11:48

      @ghost: dat heb ik dus ook

      Login om te reageren
    • dinges7 zegt

      3 oktober 2018 om 11:56

      @ghost: eens!!!

      Login om te reageren
    • pa045 zegt

      3 oktober 2018 om 14:16

      @ghost: ik zie hetzelfde. Maar
      Dan lelijk.

      Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    3 oktober 2018 om 11:42

    Vroeger waren de nieren kleiner dan de lampen….

    Login om te reageren
  13. towi1989 zegt

    3 oktober 2018 om 11:56

    Ik hoop dat toyota er wat mooiers van weet te maken.

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      4 oktober 2018 om 08:36

      @towi1989: die ziet er indd stukken beter uit.

      Login om te reageren
  14. frederik zegt

    3 oktober 2018 om 12:05

    Jammer weer van die naad tussen de motorkap en de grille. Bij de nieuwe 5 is dat veel mooier opgelost.

    Login om te reageren
  15. nout zegt

    3 oktober 2018 om 12:10

    ?

    Login om te reageren
  16. MrSkyline zegt

    3 oktober 2018 om 12:20

    Dit ding is zo generiek als de pest, geen stijl en 2 minuten photoshoppen zegt naar mijn mening genoeg:

    https://imgur.com/a/mgmkEgR

    Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      3 oktober 2018 om 12:26

      @mrskyline: Haha dit kan echt niet

      Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      3 oktober 2018 om 12:59

      @MrSkyline: pijnlijk goed geshopt.

      Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      3 oktober 2018 om 13:06

      @MrSkyline: is het je werk? Mooi gedaan hoor.

      Login om te reageren
    • Foramen zegt

      3 oktober 2018 om 16:20

      @MrSkyline: best dik zo die nieuwe SLK met BMW zes in lijn blok.

      Login om te reageren
  17. tweemeter zegt

    3 oktober 2018 om 12:32

    Het design is mij te druk. Maar goed, ik heb dan ook een e46 cabrio waar ik het mee vergelijk. Ik vind de sport uitvoeringen ook te veel worden. Dat vond ik op de F31 al.

    Login om te reageren
  18. sjaakienl zegt

    3 oktober 2018 om 12:34

    Dacht precies hetzelfde, kruising van een Mercedes en Fiat spider

    Login om te reageren
  19. thierryvth zegt

    3 oktober 2018 om 12:42

    uit mijn ooghoek zag ik een mercedes AMG GT

    Login om te reageren
  20. slakkie zegt

    3 oktober 2018 om 12:52

    De voorkant is een kopie van Fiat 124 Spider maar met nieren in de gril … Trekt nergens op

    Login om te reageren
  21. 87sandyd zegt

    3 oktober 2018 om 13:07

    Echt, waar is de tijd gebleven dat de eenvoud hoogtij vierde?

    Waarom moet tegenwoordig elk onderdeel van een auto een designfrutseltje hebben?

    K.I.S.S. Keep It Simple Stupid

    Login om te reageren
  22. Jantje_555 zegt

    3 oktober 2018 om 13:39

    geen handbak helaas, onbegrijpelijk bij een rijders auto

    Login om te reageren
  23. maotje zegt

    3 oktober 2018 om 15:09

    Bmw is echt compleet de weg kwijt. Erg jammer.

    Login om te reageren
  24. fastforward zegt

    3 oktober 2018 om 16:45

    Obese. De auto ziet er zwaar uit.

    Login om te reageren
  25. bmwfreak038 zegt

    3 oktober 2018 om 17:25

    Dit is om te janken, zelfs de aanduiding z4 M40i?? Die neus is compleet uit verhouding, ik zeg kraken.

    Login om te reageren
  26. timt zegt

    3 oktober 2018 om 17:44

    Dus de enige auto in je programma die in de basis 100% sportauto zou moeten zijn mag niet langs de M-afdeling?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North