• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche kiest voor lampencircus met Macan

Auteur: RubenPriest, gepost 3 oktober 2018 om 10:35 – 23 Reacties

Porsche
Doortrekken die handel.

De achterlichten zijn het makkelijkste puntje om de gelifte Macan aan te herkennen. Porsche heeft niet veel nieuws te melden in Parijs, maar met de Macan facelift hebben de Duitsers toch wat belangrijks meegenomen.

Vier uitlaten (optioneel) en dikke velgen zijn puur uiterlijk vertoon. Onder de kap bromt een viercilinder torretje met slechts 245 pk. Je verwacht toch wat meer pit in dit segment. Dat kan, maar dan moet je nog wel geduld hebben. De nieuwe Macan is met de marktintroductie enkel leverbaar met deze tweeliter motor. Dikkere versies volgen pas in een later stadium.

Voordeel van zo’n viercilinder is wel dat je voor ‘slechts’ 85.600 euro een nieuwe Porsche kunt rijden. Weet je buurvrouw veel wat er onder de motorkap ligt. Autoblog topadvies is lekker wachten op de zescilinders. Nadeel is dat ‘ie dan waarschijnlijk een ton gaat kosten met het Nederlandse BPM-circus aan de hand van de kersverse geïntroduceerde WLPT-cyclus. Yak!

Ook interessant!

  • Porsche Macan krijgt alweer zijn tweede facelift
    Porsche Macan krijgt alweer zijn tweede facelift
  • Video - Porsche Macan hangt over het randje
  • Twee generaties Macan
    Twee generaties Macan tegelijk voor 2 jaar
  • Elektrische Macan prototypes
    Elektrische Macan prototypes rijden rond, ICE bevestigd

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, macan, parijs, parijs-2018, Porsche

Vorig bericht: « Yaris met twee kleurtjes viert een feestje in Parijs
Volgend bericht: Kijk, de belangrijkste Mercedes voor 2019 »

Lees Interacties

Reacties

  1. barchettadriver zegt

    3 oktober 2018 om 10:40

    Tuurlijk is meer vermogen lekkerder, maar op de keper beschouwd is 245pk ook wel riant zat. Laten ze er maar een elektromotor bij bouwen, zodat ie vanaf 0 toeren er al lekker aan trekt, ben je het turbogat kwijt en wordt ie ook nog een stuk zuiniger.

    Ik rij zelf een Mondeo met 140pk, en heb maar zelden het gevoel vermogen tekort te komen. Laat staan met nog eens 100 pk extra.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      3 oktober 2018 om 10:50

      @barchettadriver: De Q5 werd destijds ook met dat blok geïntroduceerd, en daarbij zorgde de versnellingsbak er voor dat boven de 100 reeds alle pit er uit was. Mijn leasediesel is sneller met minder PK.

      Alleen de paarden zeggen weinig, maar enige scepsis is dus terecht. Zeker met een Porsche, wat gezien z’n stand toch wel >95% zoek zou moeten kunnen rijden.

      Login om te reageren
  2. loserboi932 zegt

    3 oktober 2018 om 10:44

    Is de plastic VAG wielkassen Rand weg, zit er opeens random plastic op de deur. Wat is dat toch? Is het dan opeens ofrood ofzo. Een echte ofrooder. Met een ground clearance van 15 cm.

    Login om te reageren
  3. autowilly zegt

    3 oktober 2018 om 10:45

    Toch wel pijnlijk die prijs. Zeker als je je bedenkt dat je minder dan vijftien jaar geleden een gloednieuwe Corvette C6 voor dat geld kon kopen. En dan had je een dikke sportwagen.

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      3 oktober 2018 om 12:04

      @autowilly: ja, appels met peren vergelijken zonder rekening te houden met inflatie, CO2-tax, importheffing, handelsoorlog…

      Login om te reageren
      • autowilly zegt

        3 oktober 2018 om 13:23

        @vroaaar: op dat inflatiepunt heb je gelijk, €86000 toen is nu ongeveer €103000. Importheffing is volgens mij gelijk gebleven. BTW is met slechts 2% omhoog gegaan en de handelsoorlog heeft geen betrekking op deze Porsche, want EU. En die CO2-tax, dat was juist m’n hele punt. Die maakt het juist zo pijnlijk.

        Login om te reageren
      • autowilly zegt

        3 oktober 2018 om 13:29

        @vroaaar: En die inflatie heeft trouwens ook betrekking op ons inkomen, dus dat vormt eigenlijk ook geen probleem.

        Login om te reageren
  4. mar10us zegt

    3 oktober 2018 om 10:50

    Grappig, de Kodiaq RS heeft vergelijkbaar vermogen voor veel minder geld en die wordt de grond in gestampt, maar zo’n nep Porsche als deze die nagenoeg twee keer zo duur zal zijn, wordt redelijk positief ontvangen… Het is appels met peren vergelijken, maar ik snap de logica niet meer…

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      3 oktober 2018 om 12:09

      @mar10us: hear hear

      Login om te reageren
  5. O plaat zegt

    3 oktober 2018 om 11:03

    Een vraag aan de mede autobloggers, is hier iemand die de unibrow achterlichten van VAG mooi vind? Ik vind het zo afschuwelijk lelijk en snap niet waarom elk VAG product dit nu plots moet hebben.

    Login om te reageren
    • rob636 zegt

      3 oktober 2018 om 11:07

      @shiva: ik vind ze erg lelijk

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      3 oktober 2018 om 11:15

      @shiva: ik graaf het wel eigenlijk.

      Login om te reageren
    • maxidyne zegt

      3 oktober 2018 om 11:23

      @shiva: ach mijn RS2 heeft het ook, en die is van ’95. Alleen zonder verlichting. Persoonlijk vind ik het wel leuk staan. Beetje onderscheidend.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 oktober 2018 om 13:06

      @shiva: ik zie het probleem eigenlijk niet. Nu de mensen helemaal murw zijn van de veel te grote inlaat openingen aan de voorkant concentreren ze hun geklaag op de achterkant. Een simpele streep tussen de achterlichten, die zoals @vpowert mooi duidelijk maakt gewoon in de mode is, kunnen ze niet hebben. En als dat ook nog eens gecombineerd wordt met sierstukken in plaats van uitlaten dan heb je ze weer in de wachtkamer bij de psychiater zitten.

      Login om te reageren
      • niex zegt

        3 oktober 2018 om 20:05

        er was een tijd, toen mannen nog een carburateur konden afstellen, en toen behoorde nepuitlaten en niet functionele koelsleufjes etc tot de meest zielige vorm van “tuning”. En dat is nu mode. Dat zegt toch wat.

        Login om te reageren
  6. intimrasiert zegt

    3 oktober 2018 om 11:21

    Blijft een hele mooie auto in mijn ogen, de mooiste SUV. Jammer alleen dat er geen diesel komt, ze zouden dan maar als compensatie een mooie 6-cilinder PIH aan het gamma moeten toevoegen.

    Login om te reageren
  7. bizzarrini zegt

    3 oktober 2018 om 11:22

    Geen fan

    Login om te reageren
  8. fmgarcia zegt

    3 oktober 2018 om 11:30

    Echt mooi zo clean! Wat maakt het vermogen nou uit. Alles tussen de 250 en 350pk is op dat gewicht prima voor dagelijks gebruik.

    Login om te reageren
    • fransananas zegt

      3 oktober 2018 om 12:13

      @fmgarcia: Ja maar deze heeft 245pk…

      Login om te reageren
  9. vpowert zegt

    3 oktober 2018 om 12:39

    Jemig, als je geen doorgetrokken achterlichten hebt doe je echt niet meer mee.





    Alleen bij BMW nog niet gespot. Maargoed, die zijn op design gebied sowieso een beetje de weg kwijt.

    Login om te reageren
  10. gtke zegt

    3 oktober 2018 om 13:05

    Nu is mijn alfa 75 ineens weer hip met die unibrow achter op de koffer

    Login om te reageren
  11. marcel174 zegt

    3 oktober 2018 om 15:12

    Ik reed laatst achter een nieuwe 911 met die achterlicht.
    Vond het best wel verwarrend want het lijkt best wel Dat ie aan het remmen is en het 3e remlicht brand.
    Of ben ik hierin nu de enige?

    Login om te reageren
  12. steinds zegt

    3 oktober 2018 om 15:24

    245pk lijkt me niet correct. Volgens het Porsche magazine hier in België gaat hij van 252pk naar 300pk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North