De achterlichten zijn het makkelijkste puntje om de gelifte Macan aan te herkennen. Porsche heeft niet veel nieuws te melden in Parijs, maar met de Macan facelift hebben de Duitsers toch wat belangrijks meegenomen.
Vier uitlaten (optioneel) en dikke velgen zijn puur uiterlijk vertoon. Onder de kap bromt een viercilinder torretje met slechts 245 pk. Je verwacht toch wat meer pit in dit segment. Dat kan, maar dan moet je nog wel geduld hebben. De nieuwe Macan is met de marktintroductie enkel leverbaar met deze tweeliter motor. Dikkere versies volgen pas in een later stadium.
Voordeel van zo’n viercilinder is wel dat je voor ‘slechts’ 85.600 euro een nieuwe Porsche kunt rijden. Weet je buurvrouw veel wat er onder de motorkap ligt. Autoblog topadvies is lekker wachten op de zescilinders. Nadeel is dat ‘ie dan waarschijnlijk een ton gaat kosten met het Nederlandse BPM-circus aan de hand van de kersverse geïntroduceerde WLPT-cyclus. Yak!
23 reacties
Ik rij zelf een Mondeo met 140pk, en heb maar zelden het gevoel vermogen tekort te komen. Laat staan met nog eens 100 pk extra.
Alleen de paarden zeggen weinig, maar enige scepsis is dus terecht. Zeker met een Porsche, wat gezien z’n stand toch wel >95% zoek zou moeten kunnen rijden.
https://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Parijs_2018/Porsche_Macan/porsche-macan-02.jpg
https://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Parijs_2018/Audi_e-tron/audi-e-tron-18.jpg
https://www.autoblog.nl/gallery/Mercedes/EQ_C/mercedes-eq-c-10004.jpg
https://www.autoblog.nl/gallery/Seat/Tarraco_2018/tarroco-10007.jpg
https://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Parijs_2018/Kia_Proceed/kia-proceed-06.jpg
Alleen bij BMW nog niet gespot. Maargoed, die zijn op design gebied sowieso een beetje de weg kwijt.
Vond het best wel verwarrend want het lijkt best wel Dat ie aan het remmen is en het 3e remlicht brand.
Of ben ik hierin nu de enige?