• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijk eens, dit is de Audi Q4 e-tron

Auteur: RubenPriest, gepost 5 maart 2019 om 08:15 – 30 Reacties

Afbeelding Kijk eens, dit is de Audi Q4 e-tronAfbeelding Kijk eens, dit is de Audi Q4 e-tronAfbeelding Kijk eens, dit is de Audi Q4 e-tronAfbeelding Kijk eens, dit is de Audi Q4 e-tronAfbeelding Kijk eens, dit is de Audi Q4 e-tronAfbeelding Kijk eens, dit is de Audi Q4 e-tronAfbeelding Kijk eens, dit is de Audi Q4 e-tronAfbeelding Kijk eens, dit is de Audi Q4 e-tron

Audi Q4 e-tron embargo
Een SUV van Audi. Ja, weer een nieuwe.

Het nieuwe hoofdstuk van Audi in de Q-reeks is deze Q4 e-tron. Nu nog een conceptcar, maar straks moet deze volledige elektrische SUV in productie gaan. Kijkend naar de e-tron die nu op de markt komt, kunnen we concluderen dat het uiteindelijke productiemodel niet veel zal afwijken van de concept in deze gallery.

De conceptcar is 4,59 meter lang, 1,90 meter breed, 1,61 meter hoog en heeft een wielbasis van 2,77 meter. De Q4 e-tron concept staat op het inmiddels welbekende MEB-platform van Volkswagen. Twee elektromotoren zijn goed voor een vermogen van 306 pk. De elektrische SUV sprint daarmee in 6,3 seconden naar 100 km/u. Met een 82 kWh sterke batterij spreekt Audi over een actieradius van 450 kilometer voor de Q4 e-tron Concept. Dat vermogen van 306 pk wordt niet altijd benut. Volgens Audi gebruikt de concept vooral de 204 pk sterke elektromotor die de achterwielen aandrijft. Wanneer nodig spreekt de auto de elektromotor op de vooras aan, waardoor het volledige vermogen beschikbaar komt in combinatie met Quattro vierwielaandrijving. Met een 50/50 gewichtsverdeling zou het ook een leuk sturende auto moeten zijn.

Het uiterlijk van de Q4 e-tron Concept heeft diverse overeenkomsten met de e-tron. Kijk bijvoorbeeld naar de dichte grille en de achterbumper, die overigens veel randjes en frutsels heeft. Audi wil met deze Q4 e-tron Concept duidelijk het sportieve elektrische broertje van de e-tron presenteren. En ja, het feit dat de volledige elektrische SUV Q4 e-tron gaat heten en dat de eerste volledige elektrische Audi SUV alleen ‘e-tron’ heet is vreselijk verwarrend.

In het interieur zien we een modern voorkomen dat we van Audi gewend zijn. Weinig knoppen en veel scherm. Het 12.3-inch grote touchscreen is richting de bestuurder geplaatst, wat de ergonomie ten goede komt. Al die schermen zijn leuk, maar je wil je ogen zo veel mogelijk op de weg houden tijdens het bedienen.

De komende jaren bombardeert Audi onder de e-tron benaming een reek SUV’s. De e-tron en deze Q4 e-tron zullen daar onderdeel van zijn, maar ook een e-tron Sportback, de e-tron GT, Avant- en andere carrosserievarianten komen aan bod.

Ook interessant!

  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Kijk nou, het is de Audi Q4 e-tron!
  • Officieel: Audi Q4 e-tron en Sportback
  • Leveringsproblemen Audi Q4 e-tron: dit is er aan de hand
    Leveringsproblemen Audi Q4 e-tron? Dit is er aan de hand

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, e-tron, Elektrisch, geneve-2019, q4

Vorig bericht: « De eerste nieuwe Morgan sinds 2002 is een feit
Volgend bericht: Begin je dag met de GLE 53 AMG »

Lees Interacties

Reacties

  1. jeebee zegt

    5 maart 2019 om 08:21

    Die grille, is dat een Weber?

    Login om te reageren
    • thomassnelweg zegt

      5 maart 2019 om 09:04

      @jeebee: Zou kunnen, maar ik zie sluikreclame door Heras hekwerken ook als serieuze mogelijkheid.

      Login om te reageren
  2. sjonniedeluxe zegt

    5 maart 2019 om 08:22

    Welke zal er eerder zijn; deze of de model Y?

    Login om te reageren
    • crepito zegt

      5 maart 2019 om 08:25

      @sjonniedeluxe: productie start ‘straks’

      Login om te reageren
  3. aJackie zegt

    5 maart 2019 om 08:24

    Ik snap er geen ? meer van van alle benamingen ?
    Wel fijn te zien een nieuwe vormgeving in het interieur

    Login om te reageren
  4. tortuga zegt

    5 maart 2019 om 08:26

    De eerste front foto lijkt wel dat het logo 3 nullen is! Wat ik ook eigenlijk van dit model vind. Is deze nu kleiner als de e tron? Of gewoon ander variant?

    Login om te reageren
  5. crepito zegt

    5 maart 2019 om 08:26

    Gaaf interieur

    Login om te reageren
  6. mijnporsche zegt

    5 maart 2019 om 08:28

    Dat Audi ervoor heeft gekozen om een Hyundai Kona te rebadgen blijft ongelofelijk!

    Login om te reageren
  7. sanderp zegt

    5 maart 2019 om 08:31

    De grill is net een raps, om koekjes te rapsen en kaas

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    5 maart 2019 om 08:38

    Tja, ik snap het nog altijd niet. Als de range zo bepalend is voor het succes, waarom dan voor het type auto gaan wat juist het meest beroerd is voor de range? Wat mij betreft hier de stekker uit, en doorgaan met de E-tron GT.

    Login om te reageren
    • crepito zegt

      5 maart 2019 om 09:03

      @dutchdriftking: Als je de E-tron neemt, is dat gewoon samengesteld uit onderdelen die ze nog hebben. Stukje A8 hier, stukje Q7 daar, stoelen van de A6 etc. Ik vermoed dat de elektrische aandrijflijn makkelijker is in te passen in het chassis van een sufje.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        5 maart 2019 om 09:40

        @crepito: Mogelijk, het klinkt in ieder geval niet vreemd.

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 maart 2019 om 09:21

      @dutchdriftking: Wat mij betreft mag de EU dit type auto’s verbieden. Ze zijn toch zo begaan met het milieu? Dan mogen ze hier ook iets aan doen.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        5 maart 2019 om 09:39

        @berlinetta: SUV tax en station voordeel? Ik ben voor!

        Login om te reageren
    • fiscaal zegt

      5 maart 2019 om 10:02

      @dutchdriftking: als gezin met drie kinderen en een hond is de SUV een van de weinige auto’s die geschikt zijn. Alle stations hebben geen vlakke bodem bij de achterbank en met drie kinderen wel prettiger. Ik zou graag een station rijden, want ik vind het comfortabeler veren. Vroegah hadden voorwiel aangedreven auto’s wel een vlakken bodem, maar nu dus helaas niet meer.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        5 maart 2019 om 11:03

        @fiscaal: Hoe bedoel je vlakke bodem? De laadvloer is gewoon vlak, en vaak heb je nog een luik voor wat extra bagage. De achterbank van een station is voor kinderen net zo prima als de achterbank van een SUV.

        Login om te reageren
        • fiscaal zegt

          5 maart 2019 om 12:45

          @dutchdriftking: sorry, ik bedoelde de vloer waar de voeten vd achterpassagiers staan. De middelste persoon kan bij een station de voeten niet in het midden zetten. Maw drie personen achterin een station is niet (goed) te doen. Wel bij een grote SUV of bus. Voorheen had een voorwiel aangedreven auto meestal ook een vlakkere vloer bij de achterpassagiers, maar sinds een jaar of 15/20 ook niet meer. Daarom “moet” ik dus helaas wel een SUV of bus hebben (maar geen goede ervaring met de Espace IV).

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            5 maart 2019 om 14:02

            @fiscaal: Ooit achterin een Superb gezeten? Gaat prima met drie man van 1,90 plus.

            Login om te reageren
  9. w0ut zegt

    5 maart 2019 om 08:41

    En nu gebruiken ze de ‘Q4′ naam wel in hun electro modellen. Doet me alleen maar meer vermoeden dat de huidige e-tron een soort van ’tussen-model’ is. Zoethoudertje voor de klanten om niet te lang zonder EV in hun gamma te zitten. Jaguar en MB zijn van hetzelfde bedje ziek.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 maart 2019 om 09:41

      @w0ut: de e-tron is natuurlijk gewoon de Q6. Die kan zomaar ook opeens zo genoemd gaan worden.

      Login om te reageren
  10. lekkerlinksrijden zegt

    5 maart 2019 om 09:00

    Koplampen bij Mazda in gekocht?

    Login om te reageren
  11. harrie zegt

    5 maart 2019 om 09:05

    Wat een boze auto. Sad.

    Login om te reageren
  12. autodrome zegt

    5 maart 2019 om 09:40

    Een Audi die op een Peugeot begint te lijken, moet niet gekker worden …

    Login om te reageren
    • autodrome zegt

      5 maart 2019 om 09:59

      @autodrome: nu weet ik, het is de lovebaby tussen een Kia, Peug en Citroen. Beetje van Maggie en een beetje van Audi AG

      Login om te reageren
  13. mashell zegt

    5 maart 2019 om 09:41

    Die lijntjes op de flank en het ontbreken van deurklinken maken dit visueel best wel pijnlijk.

    Login om te reageren
  14. dijan zegt

    5 maart 2019 om 10:05

    En maar zeuren. Audi doet tenminste IETS . Waar is BMW? Natuurlijk lijkt het op andere merken ,dat is bij elk model zo.

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      5 maart 2019 om 10:15

      @dijan: Hele dunne naadjes en achterhaalde specs.

      Login om te reageren
  15. Gulli zegt

    5 maart 2019 om 11:08

    Heeft deze wel cilinderuitschakeling?

    Login om te reageren
  16. ghost zegt

    5 maart 2019 om 11:32

    Bah weer een SUV, saaie auto’s.

    Login om te reageren
  17. steelboy zegt

    5 maart 2019 om 20:37

    Heel goed, gewoon spiegels… met van dat spiegelend aluminiumspul achter glas!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North