• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: alles over de Audi e-tron GT concept

Auteur: RubenPriest, gepost 29 november 2018 om 09:15 – 85 Reacties

Afbeelding Officieel: alles over de Audi e-tron GT conceptAfbeelding Officieel: alles over de Audi e-tron GT conceptAfbeelding Officieel: alles over de Audi e-tron GT conceptAfbeelding Officieel: alles over de Audi e-tron GT conceptAfbeelding Officieel: alles over de Audi e-tron GT conceptAfbeelding Officieel: alles over de Audi e-tron GT conceptAfbeelding Officieel: alles over de Audi e-tron GT conceptAfbeelding Officieel: alles over de Audi e-tron GT concept

Officieel: alles over de Audi e-tron GT concept
Het uiterlijk was al geen geheim meer. De technische informatie nog wel.

De volledige persgallery lekte gisteravond uit. Daardoor konden we vroegtijdig kennis maken met de e-tron GT concept en de eerste indruk was not bad. De vraag is echter: wat gaat Audi hiermee doen en wat mogen we verwachten?

De Duitse autofabrikant laat weten dat dit een studiemodel is, wat natuurlijk ook de naam ‘concept’ verklaart. In 2020 moet er echter een productieversie komen. Dat duurt nog meer dan twee jaar, dus Tesla hoeft met de Model S voorlopig nog niets te vrezen. Het zal de derde volledige elektrische Audi worden, na de e-tron SUV en de e-tron Sportback. Voor de cijferfanaten, de e-tron GT concept is 4,96 meter lang, 1,96 meter breed en 1,38 meter hoog. Het concept staat op 22-inch wielen met de bandenmaat 285/30 en heeft een wielbasis van 2,90 meter. Er is in totaal 550 liter bagageruimte. 450 liter achterin de kofferbakruimte en nog eens 100 liter op de plek waar ‘normaal gesproken’ een conventionele motor ligt.

Wat heeft Audi van de aandrijflijn gebakken? De e-tron GT beschikt over twee elektromotoren. Eentje op de vooras en eentje op de achteras. Het systeemvermogen komt uit op 590 pk, wat resulteert in fijne prestaties. 0-100 doet de Audi in 3,5 seconden en in 12 seconden is 200 km/u een feit. De topsnelheid is een begrensde 240 km/u.

De e-tron GT komt met een 90 kWh batterijenpakket. De WLTP-actieradius bedraagt 400 kilometer, wat niet schrikbarend veel is. Tegen de tijd dat de e-tron GT op de markt komt, doet Tesla dit kunstje al bijna 10 jaar (!) met de Model S. In dat opzicht is voorsprong door techniek ver te zoeken bij de Duitsers. De Audi kan opgeladen worden met 11kW Audi Wireless Charging. De elektrische auto beschikt over een 800 Volt systeem. Dit betekent dat de batterij in 20 minuten voor 80 procent geladen kan worden. Dit resulteert in een actieradius van circa 320 kilometer.

Zoals gezegd is de Audi pas in 2020 klaar voor het echte werk. In 2021 begint het merk met het leveren van de elektrische auto aan klanten. Een video van de e-tron GT check je op Autojunk.

Ook interessant!

  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • De Audi (RS) e-tron GT is officieel heet
  • Dit kost de Audi RS e-tron GT
  • Dit is een mogelijke prijs voor de Audi e-tron GT

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, e-tron, e-tron-gt, Elektrisch, la-2018

Vorig bericht: « Nieuwe Kia Soul is een stoer gebakje geworden
Volgend bericht: Mercedes-AMG GT krijgt fris en fruitige update »

Lees Interacties

Reacties

  1. kobus1967 zegt

    29 november 2018 om 09:22

    Met een 11Kwh interne lader duurt het thuis 8 uur om hem op te laden, als je aansluiting tenminste groot genoeg is.
    De meeste huishoudens komen niet verder dan 3,7 Kwh, 16 Ah x 230 V.
    In 20 minuten naar 80% vol lukt dus alleen bij een snellader van meer dan 150 Kwh en die hebben de meeste mensen thuis niet.
    Tesla kun je met 3 fasen krachtstroom laden dan kun je met 3 x 16 x 230 aan die 11Kwh komen.
    Hoe is dat bij Audi geregeld?

    Login om te reageren
    • crepito zegt

      29 november 2018 om 09:26

      @kobus1967: kW*

      Login om te reageren
      • kobus1967 zegt

        29 november 2018 om 12:27

        @crepito: geen antwoord op mijn vraag!

        Login om te reageren
    • gove zegt

      29 november 2018 om 09:42

      @kobus1967: benzine of diesel kost je maar 5 minuten om te laden, plus je auto ziet er niet uit als een broodrooster

      Login om te reageren
      • dracae zegt

        29 november 2018 om 21:10

        @gove: Je eerste opmerking klopt, een groot voordeel van benzine. Het verhaal over de broodrooster.. tja.. dat wordt steeds minder (of beter, is maar hoe je het bekijkt). Deze auto is een goed voorbeeld, die ziet er gewoon aantrekkelijk uit. Dat heb ik met moderne Audi’s niet vaak.

        Login om te reageren
    • kappenou zegt

      29 november 2018 om 09:43

      @kobus1967: lijkt mij dat je die dingen wel met 2 16A groepen kan aansluiten zoals je kookplaat.
      Stel je in dat hij na 12 uur gaat laden. Moet geen probleem zijn.
      Anders even je aansluiting van je huis 3x25A laten maken. Zit in de zelfde vastrecht categorie als 1x35A

      Login om te reageren
      • jpoers zegt

        29 november 2018 om 10:16

        @kappenou: vastrechtaanslutingen wordt wel een groot probleem. Samen met de warmtepomp, elektrisch koken en de stekkerauto moet je al snel aan de 3×35 denken. Dan vliegt je vastrecht met 600 per jaar omhoog.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          29 november 2018 om 11:31

          @jpoers: als je kookt kan het laden en verwarmen wel even wachten. En als je verwarmt kan het laden wel wachten.

          Ipv die 600 p/j kan je beter zonnepanelen en een accu nemen om piek gebruik op te vangen.

          Login om te reageren
          • jpoers zegt

            29 november 2018 om 21:11

            @flutterby: moet je nadenken wanneer men thuiskomt de lader in de auto propt de gehaktballetjes op t ‘vuur’ zet en je in de wintermaanden de kachel nog ff lekker opstookt. Die paar kW die die paneeltjes leveren is maar een peulenschil. Daarnaast heb je nog zoiets als normen waar gelijktijdigheid van elektrische installaties wordt omschreven en dient te worden gehanteerd.

            Login om te reageren
        • kappenou zegt

          29 november 2018 om 23:42

          @jpoers: moet makkelijk lukken met 3x25A. Normale huishoudens hebben geen probleem met 1x35A.
          Gewoon lekker vanaf uurtje of 11 laten laden.

          Login om te reageren
    • widodh zegt

      29 november 2018 om 09:48

      @kobus1967: De lader van 11kW is intern een 3-fase 16A lader. Je kan dus thuis met 400V 11kW (krachtstroom) laden, net zoals een Model S/X/3 kan.

      3-fase krijgt bijna elk huis (>95%) van de huizen in Nederland, je kan dus eenmalig je meterkast ombouwen en dan gewoon met 11kW thuis laden.

      Login om te reageren
    • laptom zegt

      29 november 2018 om 10:07

      @kobus1967: Volgens mij haal je wat zaken door elkaar. Wat je huis wel of niet kan geldt hetzelfde voor Tesla en Audi. Als je thuis met 11kw kan laden voor je Tesla, dan kan je dat dus ook voor deze Audi. Die is er namelijk ook geschikt voor. Grootste hints van deze Audi ten opzichte van de Tesla is dat deze met 800v overweg kan. Porsche is daar de eerste mee volgend jaar. Dan begint snelladen echt serieus te worden.

      Login om te reageren
    • jeroen83 zegt

      29 november 2018 om 10:21

      @kobus1967: Die aansluiting kan wel gerealiseerd worden.

      Langzaam via inductie laden thuis, op het werk en eventueel vaak bezochte locaties is waar ik op zit te wachten. Dat in combinatie met incidenteel snel laden onderweg op lange reizen en vakanties. Zo wordt het echt een alternatief voor de veelrijder die niet meerdere malen per dag met een kabel aan de slag wil :) Actieradius van 400 km is met bovenstaande meer dan genoeg als je het mij vraagt en grotere batterij is dan helemaal niet nodig.

      Login om te reageren
      • tig3r zegt

        29 november 2018 om 14:23

        @jeroen83: idd, en ik denk dat ruimte, hitte ed ook een factor is. De beperkende factor is denk ik niet de auto maar meer de batterij nog. Iedereen loopt te zeuren over actieradius? Denk ik, je hebt nu ook auto’s die maar 500km op een tank kunnen of was er in de jaren 60 ook zoveel discussie toen de eerste echt snelle motoren van de één veel harder, verder, zuiniger waren dan de ander… Waarom altijd vergelijk? Deze Audi gezien hebbende, dan is er denk ik geen hond die als ie mocht kiezen voor zo’n Tesla gaat, als is t maar dat t Amerikaanse rommel is.

        Login om te reageren
    • siebren zegt

      29 november 2018 om 11:04

      @kobus1967: voor die 11 kW van Audi moet je dus ook 3 fase laden

      Login om te reageren
    • tweetyv6 zegt

      29 november 2018 om 11:07

      @kobus1967:
      En als ieder huishouden zo’n rijdende broodrooster heeft en we gaan allemaal thuiskomend na het werk die dingen opladen en we gaan elektrisch koken & verwarmen, dan hebben we Kentuky Fried Power Grid

      Login om te reageren
      • slickrick zegt

        5 maart 2019 om 20:28

        @tweetyv6:dan zet Nederland gewoon een paar extra steenkool centrales neer , want dat is lekker goedkoop, en dan kan de burger weet milieu vriendelijk rijden terwijl de smog uit de centrales komt

        Login om te reageren
  2. geenidee1975 zegt

    29 november 2018 om 09:23

    Ergens hoop ik dat ze bij de lancering van het productiemodel zeggen: “Grapje! Natuurlijk is bij ons de actieradius 20% hoger dan die bij de concurrenten is!” IJdelen hoop, heet dat geloof ik he?

    Login om te reageren
    • maarteno zegt

      29 november 2018 om 10:32

      @geenidee1975: hoop is uitgestelde teleurstelling

      Login om te reageren
      • geenidee1975 zegt

        29 november 2018 om 10:50

        @maartenoosterbaan: en hoop doet leven. Dus als we ‘m wiskundig aanvliegen dan doet uitgestelde teleurstelling leven. Fatalistisch waar ;).

        Login om te reageren
  3. Yzord zegt

    29 november 2018 om 09:24

    Dat wordt mijn volgende ? dat kunnen mijn GL buurtjes wel waarderen.

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    29 november 2018 om 09:24

    Ik vind het best een fraai ding en hij zal ook zeker beter in elkaar zitten dan die Tesla, maar 400 km actieradius in 2020? Voorsprong door techniek mogen ze wat mij betreft veranderen in achterstand door teveel moeten opladen.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      29 november 2018 om 13:25

      @berlinetta: tuurlijk, het dashboard is aaibaar, dus misschien daarop voortborduren met de nieuwe slogan?

      Login om te reageren
  5. stfu zegt

    29 november 2018 om 09:26

    Duidelijk verschil tussen Tesla en andere merken: Tesla heeft eigen fabrieken en wil de beste techniek bouwen. De rest koopt het ergens in en hopen zo min mogelijk te verkopen (want minder winst op EV’s).

    Login om te reageren
    • numpty zegt

      29 november 2018 om 12:26

      @stfu: Jij gelooft ook dat die rode koe echt kan praten?

      Login om te reageren
  6. toyotafortuner zegt

    29 november 2018 om 09:30

    >minder actieradius dan een Model S
    >voorsprong door techniek
    nice meme Audi

    Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      29 november 2018 om 09:32

      @toyotafortuner: Dat staat al in het stukje tekst, dank je.

      Login om te reageren
    • basjaski zegt

      29 november 2018 om 13:48

      @toyotafortuner: Tesla heeft zelf ook kleinere actie radius dan Tesla zegt te hebben.

      Login om te reageren
  7. skinnybmw zegt

    29 november 2018 om 09:33

    Zo veel mooier dan welke Tesla dan ook. En 400km. is een mooi begin. Komt helemaal goed dit!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 november 2018 om 09:38

      @skinnybmw: Het is inderdaad een mooi begin, maar we zitten niet meer aan het begin van het EV-tijdperk. Zeker niet in 2020. Zeker van een merk als Audi had ik ook wel iets meer verwacht. En die WLTP-actieradius is ook geen perfecte weergave van de werkelijkheid dus snoep er nog maar wat kilometertjes af. Als je ook nog een beetje van doorrijden houdt (en dat doe je waarschijnlijk ook, anders koop je geen auto met bijna 600 pk), blijft er nog minder over van die 400 km.

      Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        29 november 2018 om 10:08

        @berlinetta: De gemiddelde Model S haalt in de praktijk ook met moeite 400km. En 2020 is al over een jaar. Ik zet liever deze voor de deur dan een nieuwe Model S van 140.000 euro, die met range extender misschien net 500km. haalt.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          29 november 2018 om 11:21

          @skinnybmw: Heb je daar een bron van? Bovendien is die Model S al lang op de markt. De Audi moet nog komen en voegt qua actieradius nu al niks toe.

          Login om te reageren
          • skinnybmw zegt

            29 november 2018 om 11:24

            @berlinetta: Lees de verschillende Tesla fora maar eens qua ervaringen?

            Login om te reageren
        • frankvr zegt

          29 november 2018 om 20:32

          @skinnybmw: ze gaan pas in 2021 leveren aan klanten, dus het duurt nog 2 jaar

          Login om te reageren
          • skinnybmw zegt

            29 november 2018 om 20:36

            @frankvr: Ok, maar de productieversie is er in 2020.

            Login om te reageren
        • Paul58 zegt

          30 november 2018 om 00:10

          @skinnybmw: de model s100d haalt met gemak de 450km. Als je rustig rijdt zelfs wel 500. Record met een model S staat op1000km (moet je wel langzaam rijden). Tegen de tijd dat deze Audi op de markt is heeft tesla al de Next gen roadster met een 200kwh batterij en een effectieve range van ongeveer 700km. 0-160 in 4.2 seconde

          Login om te reageren
          • skinnybmw zegt

            30 november 2018 om 00:17

            @kevin1989: Dank voor deze inmiddels bekende informatie! Je weet dat het gemiddelde 40 km/u was met die record afstand? Niet realistisch dus. De 100D met gemak 450km? In de zomer is dat goed te doen maar in de winter is gecombineerd 425km haalbaar met normaal gebruik.

            Login om te reageren
            • Paul58 zegt

              30 november 2018 om 19:05

              @skinnybmw: ook in de winter haal je 450km met een s100d. Je moet alleen zorgen dat de batterij is opgewarmd bij vertrek, daar is een tesla namelijk het meest onzuinig (eerste half uur als de batterij koud is) vandaar dat veel korte ritjes ook niet goed zijn voor de actieradius. Zelfs als je dit niet doet kom je ook nog wel aan die 450km echter moet je niet bij elk stoplicht in 4 seconde naar de 100 sprinten. Verder weet ik dat het record is gezet met een lage snelheid dat gaf ik ook al aan. En poeh wat een verschil 425 of 450km gecombineerd. Die waardes kan je allebei prima halen. Er zit tevens nog een veiligheidsmarge in de batterij als die op “0” km staat.

              Login om te reageren
    • karaya zegt

      29 november 2018 om 09:52

      @skinnybmw: In 2040 misschien bij dit tempo. Maar misschien valt er wat te sjoemelen.

      Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        29 november 2018 om 10:10

        @karaya: meer dan 500 km. in de praktijk met range extender gaat het nooit worden op deze manier. Alleen met kleiner formaat accu’s met even veel capaciteit. We zullen er mee moeten leren leven.

        Login om te reageren
  8. erwh zegt

    29 november 2018 om 09:53

    Erg mooi ontwerp en gave stoelen zo met die stoffen bekleding. De temperatuur in Fahrenheit staat alleen een beetje vreemd op zo’n moderne auto. Het wordt tijd dat ze in Amerika ook in de 21e eeuw gaan leven en die onhandige middeleeuwse eenheden (inch, voet, mijl, pound, etc) naar het museum bonjouren.

    Login om te reageren
  9. reactief zegt

    29 november 2018 om 09:58

    Ja, dit heeft meer vermogen dan de Soul. Maar die komt wel verder met een kleinere accu.
    Vreemd dat het Audi niet lukt om daar meer uit te halen.

    Wel een mooie auto. Zal alleen daarom al wel goed verkopen denk ik.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      29 november 2018 om 09:59

      @reactief: Is dit trouwens gebaseerd op de Porsche Mission-E? Lijkt er best wel op qua verhoudingen namelijk!

      Login om te reageren
      • laptom zegt

        29 november 2018 om 10:08

        @reactief: ja. De techniek ook. Die is anders dan de E tron SUV van Audi.

        Login om te reageren
      • pietertjep85d zegt

        29 november 2018 om 10:09

        @reactief: Ja, zelfde onderstel en aandrijflijn.

        Login om te reageren
  10. coubie74 zegt

    29 november 2018 om 10:02

    Gewone spiegels en geen camera’s op een concept ?

    Login om te reageren
  11. cossiekiller zegt

    29 november 2018 om 10:06

    Zo had de Panamera er van in het begin ongeveer moeten uitzien. Dit ziet er achteraan uit als een mooie 911 met 4 deuren.

    Login om te reageren
  12. rufctr01 zegt

    29 november 2018 om 10:07

    De auto wordt natuurlijk doorontwikkeld. Dit zijn de waardes die de huidige accu’s aan kunnen. Ook deze techniek blijft niet stilstaan, als er over anderhalf accu’s zijn met een betere capaciteit dan zal Audi deze accu’s echt wel in deze auto gaan gebruiken.

    Login om te reageren
  13. ytrewq zegt

    29 november 2018 om 10:10

    Ik heb helaas niet opgemerkt dat het om een concept ging, maar helaas is alle commotie om niets. Met de E-tron suv zaten ze ook al lang voordat deze te koop was reclame te maken, wat jammer is omdat het een beetke hypocriet is omdat het lijkt alsof ze vooruitstrevend zijn maar helemaal achteraan hobbelen. Nu nog hopen dat deze niet te veel verandering ondergaat want het ziet er tof uit

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    29 november 2018 om 10:16

    Een heel mooie elektrische A5 dus. Dit is eigenlijk hoe de A5 er uit had moeten zien. En laten we eerlijk zijn, ze lopen qua techniek dan wat achter de feiten aan (de wet van remmende voorsprong) als dit de toekomst is van Audi, dan worden ze wel vele malen mooier! En met 2 elektro motoren zal de gewicht verdeling mogelijk stukken beter zijn, en hebben we dus ook geen terminaal onderstuur meer!

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      29 november 2018 om 10:31

      @dutchdriftking: A7, ding is bijna 5 meter lang!

      Login om te reageren
    • stationcar zegt

      29 november 2018 om 10:41

      @dutchdriftking:
      Zei je nou wet van de remmende voorsprong???? Dat suggereert dat er ooit sprake was van voorsprong, die heb ik even gemist denk ik? ?

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        29 november 2018 om 10:52

        @stationcar: Haha, Audi was al bijna 100 jaar met auto’s bezig met een fossiele brandstof motor toen Tesla op de markt kwam. Dat maakt omschakelen naar ‘anders denken’ lastig. Dat noemen we de wet van de remmende voorsprong.

        Login om te reageren
        • stationcar zegt

          29 november 2018 om 10:58

          @dutchdriftking:
          Ah op die fiets, ik dacht dat je iets elektrisch bedoelde.

          Login om te reageren
  15. stationcar zegt

    29 november 2018 om 10:40

    Wat een zielig ding, hij ziet er geinig uit, maar de actieradius is gewoon lachwekkend. Over twee jaar pas op de markt hé!! ??
    Bij Hyundai en Kia rollen ze over de grond van het lachen, en bij Tesla helemaal.
    Op deze manier kan ik Audi toch niet meer heel serieus nemen.

    Login om te reageren
    • evdw zegt

      29 november 2018 om 10:56

      @stationcar: Het is de vraag of we over 2-5 jaar ook nog zitten te wachten op een actieradius van bijvb 800km. Met een moderne E infrastuctuur en een andere mindset is 400km wellicht meer dan genoeg.

      Login om te reageren
      • stationcar zegt

        29 november 2018 om 10:59

        @evdw:
        Meer actieradius is altijd beter, al hoef je niet zo ver, je wil niet constant bezig zijn met het opladen van je auto, of je afvragen of je nog wel thuis komt als je geen vrije laadpaal kan vinden bij je werk.

        Login om te reageren
        • skinnybmw zegt

          29 november 2018 om 11:05

          @stationcar: Met 400km actieradius hoef je je in NL echt geen zorgen te maken of je het wel haalt. De gemiddelde NL-er rijdt dat niet eens per week. Ikzelf rij 45000 per jaar en 270 per dag. Kan dus prima.

          Login om te reageren
          • stationcar zegt

            29 november 2018 om 11:15

            @skinnybmw:
            Mijn collega heeft een e-golf, en dat ding kan theoretisch 300km, iets minder dus, maar voor het idee. In de praktijk haalt hij er echter zo’n 180km mee als hij op de snelweg rond de 110km/h rijdt. Zegt hij.
            Al heb je dus een auto die 400km ver komt in theorie kom je in werkelijkheid misschien op 2/3e van die afstand als je rustig aan doet, dat is ruim 250km. Voor veel mensen is dat echt wel krap, al was het alleen maar vanwege de beperkte beschikbaarheid van laadpalen. Niet iedereen heeft de mogelijkheid altijd overal op te laden, bijvoorbeeld mensen zonder eigen parkeervak thuis.

            Login om te reageren
            • tig3r zegt

              29 november 2018 om 14:31

              @stationcar: ten eerste gáát het toch helemaal niet om het feit of je nu 200 of 500km met zo’n ding kunt rijden? Feit dat je nu al in file allemaal electrisch zou rijden die korte stukjes, optrekken, stoppen, of in een dorp, dat scheelt al enorm! Moet je eens voorstellen dat in steden als Mumbai, Bangkok ed straks 60% electrisch is… Daarbij komt om op je actieradius terug te komen, hoeveel dagen per jaar rij je meer dan 250km? Is dat antwoord 200 dan moet je voorlopig een hybride nemen maar rij je iedere dag laten we zeggen van Arnhem naar Utrecht, dan is dat toch meer dan zat?

              Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            29 november 2018 om 11:21

            @skinnybmw: Vergeet niet dat deze auto waarschijnlijk dik over de ton zal gaan. Voor dat geld mag je toch wel wat meer verwachten.

            Login om te reageren
            • skinnybmw zegt

              29 november 2018 om 11:31

              @berlinetta: Net als een Model S bedoel je? Persoonlijk denk ik dat deze Audi een stuk fijner in elkaar steekt dan de inmiddels oude Model S (wanneer wordt die eens vernieuwd eigenlijk?) heeft ongeveer hetzelfde bereik maar is voor de rest (denk ik) in alle opzichten beter. De Model S is straks niet meer zo heilig wanneer de grote merken hun elektrische auto’s gaan uitrollen. Een pionier, dat is Tesla wel daarentegen. Wanneer je er in praktijk 400km kan rijden bij normaal gebruik is dat mijns inziens ruim voldoende. Hadden jullie eht verwacht dat Audi met een 800km range EV zou komen in 2020? Dat duurt nog wel even want die ontwikkeling gaat gewoon te langzaam. En dat Audi ‘Vorsprung durch technik’ gebruikt is mij ook al jaren onduidelijk, hoor.

              Login om te reageren
              • berlinetta zegt

                29 november 2018 om 11:42

                @skinnybmw: Oke, maar ik heb ook nooit vergelijking gemaakt met Tesla. Dat doe jij telkens als reactie op mijn opmerkingen. Het gaat mij erom dat Audi niet beter kan dan in 2020 een veel te dure auto met 400 km range kan presenteren. Dat staat los van wat Tesla doet.

              • skinnybmw zegt

                29 november 2018 om 12:47

                @berlinetta: Lees even jouw eerste bericht in deze post…? Zie toch duidelijk het woordje Tesla staan.

              • berlinetta zegt

                29 november 2018 om 13:23

                @skinnybmw: Ja klopt haha. Ik bedoelde te zeggen, ik heb niet de vergelijking gemaakt met de range van Tesla. Wat betreft afwerking heb ik die vergelijking wel gemaakt en geloof ik ook wel dat deze Audi een stuk beter is dan de Tesla ;) Ik vind 400 km nog vrij weinig. Zeker gezien het feit dat laden nog veel langer duurt dan tanken. Wellicht dat juist daarvoor een oplossing kan worden bedacht tegen die tijd.

              • dare2think zegt

                29 november 2018 om 12:29

                @skinnybmw: Is het wel nodig om de Model S te vernieuwen? Het design is behoorlijk tijdloos gebleken en achter de schermen veranderen printplaten mee met de nieuwe functionaliteiten die erin worden gebouwd. Ik ben oprecht benieuwd welke elementen uit 2013 er nu in het design zitten (dan bedoel ik hardware) die niet gewijzigd kunnen worden met een nieuwe modelupdate. Ofwel: welke wijzigingen zijn mogelijk aan het design die op zichzelf zoveel geld kosten om te ontwikkelen dat het een nieuw model rechtvaardigt?

              • skinnybmw zegt

                29 november 2018 om 20:38

                @dare2think: Ik vind hem persoonlijk juist niet tijdloos en denk dat Tesla een nieuwe Model S moet uitbrengen wil het de komende jaren bij blijven bij de ervaren en verwoestende concurrentie. Nu is het allemaal nog ‘bijzonder’ zo’n Tesla maar straks gewoongoed.

        • evdw zegt

          29 november 2018 om 11:45

          @stationcar: Bij jou is de mindset er in ieder geval nog niet hoor ik :)

          Login om te reageren
          • stationcar zegt

            29 november 2018 om 11:50

            @evdw:
            Ik zou dolgraag een elektrische auto willen, maar met deze actieradius is het voor mij niet interessant. Simpel zat.

            Login om te reageren
            • evdw zegt

              29 november 2018 om 12:28

              @stationcar: Dat zou idd heel goed kunnen. Ik ben dan toch wel nieuwsgierig waarom puur die actieradius van meer dan 400 voor jou een must is elke dag?

              Login om te reageren
              • stationcar zegt

                29 november 2018 om 14:57

                @evdw:
                Voor mij is het elke dag helemaal geen must, maar zoals ik al aangaf, voor niet iedereen is het mogelijk om op dagelijkse basis je auto op te laden.
                Als je geen eigen laadpaal hebt ben je aangewezen op de gedeelde laadpaal in de buurt maar die is niet altijd beschikbaar. Daarnaast is het op het werk ook maar de vraag of er laadmogelijkheden zijn. Bij het bedrijf waar ik op dit moment werkzaam ben zijn twee laadpunten beschikbaar op 400 werknemers. Dat kan natuurlijk meer worden, maar de kans dat je achter het net vist is reëel, en ik wil wel in de middag naar huis kunnen komen.
                Dus voor mij zou een auto minimaal 500km gegarandeerd moeten kunnen rijden, zodat je probleemloos 2 a 3 dagen kan rijden voor je weer moet laden.

              • evdw zegt

                29 november 2018 om 15:57

                @stationcar: Oke maar dan heb je het dus over een infrastructuur en laadsnelheid die gelijk blijft aan zoals het nu is.
                Maar wat ik al zei, stel dat dat over een aantal jaren sterk verbeterd is, dan is 400km wellicht prima.
                Ook in jouw situatie, zonder laadpaal aan huis. Je laadt dan bijvb gewoon na het werk onderweg weg naar huis, op 1 van de vele laadstations die je onderweg vindt.
                Er waren en zijn nu ook genoeg benzine auto’s met een actieradius van 400km en die mensen hebben ook niet de mogelijkheid om thuis, op het werk of in de straat te tanken.

    • mashell zegt

      29 november 2018 om 11:31

      @stationcar: wat is er lachwekkend aan? Nog niet zo lang geleden was 400km dat wat je met een benzine wagen op een tankvulling reed.

      Login om te reageren
      • stationcar zegt

        29 november 2018 om 11:33

        @mashell:
        Ja en die tank je in 5 minuten vol, overal. Opladen duurt lang kan kan bijna nergens.

        Login om te reageren
        • evdw zegt

          29 november 2018 om 11:46

          @stationcar: Klopt maar als dat nou eens zou veranderen in de toekomst, dan is 400km misschien wel prima.

          Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    29 november 2018 om 11:44

    You is ugly… Wat een drukke rampzalige vormgeving.

    Login om te reageren
  17. red5 zegt

    29 november 2018 om 12:26

    Oh is het een concept. Dan zal het in de portieren doorlopende dashboard niet het productiestadium halen. Ik schrok al van zoveel creatieve vooruitstrevenheid uit Ingolstadt…

    Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      29 november 2018 om 20:35

      @red5: Stap eens in een E-tron en vertel me dan eens welk merk in de buurt komt qua innovatief interieur…ben erg benieuwd!

      Login om te reageren
      • red5 zegt

        29 november 2018 om 22:30

        @skinnybmw: Ik heb het over doorlopende lijnen vanuit het dashboard naar de portieren, om zo één (mooi) geheel te krijgen. Dat heeft de E-tron absoluut niet, zoals geen enkele Audi. Ze geilen op minuscule naden en nauwsluitende overgangen, dat lukt ze niet bij doorlopende lijnen. Innovativiteit is een andere discussie.

        Login om te reageren
        • skinnybmw zegt

          29 november 2018 om 23:05

          @red5: Sorry, verkeerd begrepen!?? Je hebt helemaal gelijk.

          Login om te reageren
  18. basjaski zegt

    29 november 2018 om 13:50

    Bla bla tesla dit tesla dat….Laat hun nou maar eerst een keertje een auto behoorlijk in elkaar schroeven voordat jullie Teslemmings de rest allemaal afkraken! Als ik electrisch zou MOETEN rijden dan klopte ik gewoon aan bij die Duitsers. Tesla is echt vreselijk in elk aspect.

    Login om te reageren
    • evdw zegt

      29 november 2018 om 14:33

      @basjaski: Ik weet niet waar je precies op reageert maar dit artikel gaat niet over Tesla en is dus ook geen pro-Tesla artikel.

      Login om te reageren
  19. autodrome zegt

    29 november 2018 om 14:12

    Best bruut …. de e-tron sportback vond ik maar een rare vogel, deze is best smakelijk …

    Login om te reageren
  20. rs18011 zegt

    29 november 2018 om 14:24

    Off topic: Zal het niet zo zijn dat over een paar jaar, wanneer een serieus aantal auto’s elektrisch zijn. Dat ‘opeens’ de energie significant duurder gaat worden. Waardoor je alsnog op hetzelfde lasten uitkomt als autorijder? De schatkist moet toch op een manier gevuld worden lijkt mij..

    Login om te reageren
    • nautique206 zegt

      29 november 2018 om 19:36

      @rs18011: uiteraard. Deze auto’s worden toch alleen door milieuridders gekocht…die betalen met liefde

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North