Kijk hoe 3 gasten een Ferrari California mollen

Auteur: , 68 Reacties

Lekker met 3 kerels een ritje in een cabrio maken, veel mannelijker wordt het niet. De bestuurder geeft echter blijk nog niet zo vaak met veel pk's op de achterwielen te hebben gereden, en overstuurt de Ferrari in de poeier.

Che coza??

De achtergrond van de video is ons niet helemaal bekend, maar gezien de rode hoezen om de stoelen en de man in de passagiersstoel die in het rood is gekleed, en nog probeert te corrigeren als het niet meer kan, kon ’t nog wel eens om een proefritje gaan, bij deze California van de vorige (atmosferische) generatie.

De heren aan boord lijken Italiaans te spreken, de voorbijflitsende kentekens van andere auto’s zijn wit, en we zien heel veel Fiatjes en een Lancia Ypsilon, dus ons geld staat op Italië. Maar horen we daar nou iemand op 00:44 ‘k*tzooi’ zeggen? Of is het een Mama Appelsap?

Bekijk de video en oordeel zelf.

Met dank aan iedereen voor de tips!



68 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
De man achterin praat duidelijk Nederlands
@spottermaarten: ik hoor ook 2 keer kutzooi inderdaad, aan het kraken van de deur te horen is er ook meer dan beetje plaat schade
Ik lach niet om crashes op de Nordschleife en zo maar met dit soort gepruts moet ik toch steeds weer gniffelen
@thierryvth: waarom niet?
@hansolo: omdat het in het algemeen niet grappig is, fouten kunnen we allemaal maken en zeker als je over de Noordschleife aan het krossen bent, dat soort leed vermaak is niet mijn humor, maag jij mag er best om lachen hoor als je dat fijn vind.
@thierryvth: Maar als ik nog nooit in iets anders dan een Swift gereden heb wordt er verwacht dat ik een California kan beheersen….. Ik zie het verschil in humor niet met de touristenfahrten op de Nordschleife.
Is een Nederlander die deze Ferrari molt in Maranello. Zeker één van die auto’s die je kan huren bij ’t buitenkomen van het Ferrari museum.
Te zien aan de stuurtechniek had de man nooit met deze auto mogen rijden, want geen kaas gegeten van rijkunsten. De looks van de collega achterin zeggen genoeg: flutjesvolk.
@fortuna: op zich klopt dat maar ik ken ook beelden van Alonso die het stuur door geeft ipv van over pakt.
Wat ik me afvraag, gebeurd dit ook met alle hulpmiddelen aan of zou die met zijn klauwen aan die rooie knop op het stuur gezeten hebben?
@fortuna:
Juist, gezien de rijkunsten van dit heerschap kan hij het beter bij een slowmotion houden.
@fortuna: Inderdaad, heb de originele video van +/- 4 minuten gezien en deze gozer heeft bij het verlaten van de rotonde 1 hand aan het stuur en geeft bijna vol gas hierbij, erg dom bij zo”n auto met zoveel pk waar je niet eerder in hebt gereden. Hij rijdt erin rond alsof het een Golfje is. Hij heeft t stuur ook vaak erg vreemd vast op 10 voor 2 of hoger, vooral voor een auto waarbij de flippers achter het stuur zitten en je het stuur beter om kwart voor 3 vast kunt pakken omdat op 10 voor 2 de richtingaanwijzers bij een Ferrari zitten.

@thierryvth, ik heb kort geleden een 458 in Maranello gehuurd en ik heb erop gelet, bij mij stond de manettino op de onderste stand, oftewel “higest safety in all condition”. Andere Ferrari’s hadden hem ook daarop staan.
@Rice09: had dat dit moeten/kunnen voorkomen ? Ik heb helaas die ervaring niet (heb alleen “leuke” analoge ervaringen) en weet niet hoe goed dat ingrijpt, kan me voorstellen dat het zanderige wegdek ook nog invloed hier op heeft in hoeverre het instaat is dit soort overmoed te corrigeren
@thierryvth: geen idee, toen ik met de 458 uit stilstand vol gas wegtrok voelde ik de achterkant wel heel even trekken ondanks dat ie op de die regen/sneeuwstand stond. Misschien dat dat het systeem was wat ingreep, geen idee. Maar lijkt mij dat zelfs het systeem weinig meer kan doen voor je als je volgas zo’n bocht als deze uitkomt terwijl je wielen nog niet eens recht staan + de onervarenheid van de bestuurder.
@thierryvth: Ook met alle systemen aan kun je in een Ferrari zonder veel moeite uitbreken, als je maar genoeg gas geeft
@fortuna:
Idd ja, die stoelhoezen zeggen genoeg. Ik heb daar zelf in een een F430 gereden. Toen ik terugkwam las ik pas dat bij schade mijn eigen risico (in het geval de de F430) €4000 bedroeg. Ik geloof dat het voor de California een hoger bedrag was.

Wellicht was het deze:
http://www.pushstart.it/it/noleggio/oggetto/5-ferrari-california
@fortuna: Inderdaad deze kerel rijdt waarschijnlijk een voorwiel aangedreven golf ofzo. Hij geeft vol gas in een bocht met de power op de achterwielen, mensen moeten leren rijden..
Tijd voor driftlessen
Je zou deze Sjonnie Hollanders eerder verwachten een proefrit te maken in een nieuwe Suzuki Swift.
@e550: een blauwe
@e550:
Never nooit een Suzuki Swift
En ook geen Ferrari.
En zeer zeker niet de bluffert uithangen met een huur-Ferrari.
Want dan ben je echt zielig.
Lijkt me niet de bedoeling om te gaan driften.
Vooral als je het nuet kan.
even alle persoonlijke spullen en camera wegnemen en laat hem daar maar staan
Denk dat dit een verhuur bedrijf is, kost volgens mij rond de 150 euro zo een half uurtje in een California en gaat zo een vent mee. Gezien het ding wat links achter bij de dak constructie los zit, die huur bakken zijn meestal slecht onderhouden. Klinkt inderdaad als Nederlands, hoop dat ze goed verzekerd zijn.
@kraakensmaak: die wagens zijn allemaal vrij recent aangekocht vertelde de instructeur mij dus qua onderhoud zal het wel meevallen daar in Maranello (Ferrari specialist Toni Auto doet het meeste onderhoud) dit in tegenstelling tot de staat van de meeste huur Ferrari’s in Nederland die meer dan 10 jaar oud zijn. De F12 en 458 Spider van Pushstart zijn nog geen half jaar oud en vorige maand hebben ze nog een gloednieuwe 458 Speciale toegevoegd aan het huurprogramma.
@kraakensmaak: Vorig jaar mocht je voor 90 euro een kwartiertje rijden. Ikzelf vond dat te kort, je wil zo’n auto toch een keertje proberen en ik denk niet dat ik na 15 min. al genoeg kilometers in de vingers heb.

Overigens staat het daar tegenwoordig echt rammend vol met flitspalen.
@dondeboer: ik heb er zelf weinig van gemerkt, ook geen boetes ontvangen terwijl ik toch wel max 220 km heb gereden op die doorgaande weg die langs Maranello ligt. De enige flitspaal die ik tijdens mijn 5 daagse trip in en rondom Maranello heb gezien was zo opvallend geel en oranje dat een blinde die nog kon zien.
Ook mooi om de italiaanse bouwkwaliteit weer te aanschouwen> zie linksonder op beeld, loszittend afdekplaatje dat omhoog komt.
@desulligenerd: Kwaliteit van Ferrari is al jaren op een zeer behoorlijk niveau, de vraag is of jouw opleiding dat ook was? of heb jij informatie dat dit vanuit de fabriek zo geleverd is en niet gewoon door iemand gemold is die niet weet wat hij doet of misschien wel gewoon vandalisme?
@thierryvth: Bedankt voor de overduidelijke link naar mijn opleiding. Ter info….ik ben natuurlijk niet verder gekomen dan mijn strikdiploma…..dat ik ook maar nét gehaald heb.
On topic: Kwaliteit zal inderdaad wel ok zijn……maar zoals jij al zegt: “op een zeer behoorlijk niveau”. Een Ferrari hoort TOPkwaliteit te zijn.
@desulligenerd: en dat wat jij ziet in het filmpje is het bewijs dat het niet top is ? Dus als ik een Lexus zie waar iets aan los hangt dan is Lexus geen kwaliteit ?
Ik denk overigens dat Ferrari TOP kwaliteit is, zeker als je ook bewust de 80’s en 90’s heb meegemaakt, maar goed ik hield een slag om de arm, veranderd niets aan het feit dat jij de kwaliteit van Ferrari beoordeeld op iets waarvan je geen idee heb hoe het gekomen is.
@thierryvth: luister, ik vind Ferrari ook een supervet merk. Maar iedereen weet toch dat Italiaanse auto’s gewoon niet zo goed in elkaar zitten als bijvoorbeeld duitse of japanse auto’s. Op dat vooroordeel is mijn reactie ook gebaseerd.
Overigens, in je eerste reactie reageer je nogal opvallend op de persoon af (mijn opleiding). Ik vind het leuk om te zien dat je in je tweede reactie echt de klassieke spelfouten maakt die normaal op de basisschool eruit gestampt worden. In de laatste zin voel ik bijna medelijden met je. “Veranderd”? “Heb”? Hehe zooo cool!
@thierryvth: ‘veranderd’…Kofschip? En dan verwijten dat iemand geen opleiding heeft genoten/heefd genooten (kies maar). Zwak.
Dit is een huur Ferrari van het bedrijf Pushstart, zit direct naast het Ferrari-museum. De man op de bijrijders stoel hoort niet bij het gezelschap, maar is een instructeur…
Met 3 man in een ferrari en het hempie en stekelkapsel doen mij vermoeden dat het om toeristen in een gehuurde ferrari gaat
@f40racer: Scherp!
@csx3000: inderdaad. :) vooral na die tientallen comments hierboven!
Wel goed nieuws dat er met een California ook leuk te spelen valt.
Wat een idioot! Let op de spiegel op het moment als die uitgelijnd is met de hoek van die huis. De bestuurder trapt op het gas als de auto slechts 45 graden gedraaid is.
@bbee: Ik heb nog nooit een graden meter in een auto gezien.
Hoe weet ik nou dat ik op 45 graden zit. ingewikkeld zeg!
@csx3000: zet het beeld stil zodra je hoort dat die op de gas trap de auto was nog niet eens de bocht om hoe wil je met meer snelheid een scherpe bocht maken.
Jammer heb ik geen geluid hier. Maar remt hij überhaupt wel voor die bocht of gooit hij hem er gelijk in en dan te vroeg het gas indrukken?
via Android app
Hahah wat een lummel! Ik hoor duidelijk kutzooi.
Wat een nerd die bestuurder… Lijkt me inderdaad ook zo’n ritje waar je voor een halfuurtje een Ferrari mag rijden. De bijrijder spreekt in ieder geval Italiaans: “Ho detto piano, figa!” ofwel “Ik zei toch rustig aan, sukkel”
Italiaan roept ook continue “piano” of wel rustig. Niet luisteren he…

Is idd bij de Ferrari fabriek daar. Bedrijven als http://www.pushstart.it proberen je daar met flyers en (soms) mooie dames te verleiden tot een duur rondje..
Wat een domme lul met vingers zeg…
Het is voor de bocht terugschakelen, insturen en als je over de helft van de bocht bent geef je gas en trek je de auto de bocht uit (als er dan nog overstuur, bij rwd, is kun je h’m gewoon corrigeren) en dus NIET vol gas geven als je de bocht instuurt stomme figa!
@VeniVidiVici: Jij kan maar beter geen coureur worden, zo win je nooit races ;)
@Stefje: Onderbouw je opmerking maar eens dan…
@Stefje: Okee misschien is mijn beschijving niet helemaal begrijpelijk, maar wat ik bedoel is wat Jackie Stewart uitlegt bij 3:15min. ;-) http://youtu.be/n5rpFXdWtK
@Stefje: Link werkt niet hier nogmaals… http://youtu.be/n5rpFXdWtK4
@Stefje: dit is geen circuit…
volgens mij was ’t een groepje autoblog reaguurders, die kunnen namelijk allemaal uitstekend rijden…
@super:
Je haalt me de woorden uit mijn mond. !

Ik, ik zou de eerste kilometers doodsangsten uitstaan in zo’n monster, zeker als de wagen niet van mijzelf is.
Eén van mijn vrienden snapt nooit “waarom ik zijn Ferrari toch niet meeneem voor een weekeindje ”
Ik wel.
@super: Dat is ook de reden dat het gebeurt natuurlijk. Bijna iedereen is overtuigd van hun eigen rijkunsten. Hoewel ik gelukkig ook wel het vertrouwen heb dat er best wat autobloggers die aardig kunnen sturen.

Verder het zelfde als desjonnies, ik mocht laatst een 996 turbo Techart lenen. Een paar keer doorgetrokken binnen eigen limieten, maar echt los gaan durf ik niet in andermans auto’s.
In Maranello kan je een California huren, op de passagiersstoel zit een co-piloot van het verhuur bedrijf. Hoogst waarschijnlijk is de California van http://www.pushstart.it/index.php
Ik heb vorige week namelijk ook een California gehuurd (en zelf gereden) en een zelfde soort video gekregen. Bij mijn ging het echter prima, het ritje van 10 minuten was fantastisch.
@TheEdge: Anders plaats je even dat filmpje op jouw Facebook. Kan ik ‘m ook bekijken. ;-)

Het originele filmpje https://www.youtube.com/watch?v=NDUqQIPgfTk is meer dan twee maanden oud. Jij hebt wellicht in een schademodel gereden tenzij ze meerdere California’s hebben staan.
Waarom denken sommige mensen dat alle auto’s het zelfde rijden, dan komt er namelijk alleen maar schade van zoals hier…
Ik zie er toch echt maar 1 die de Ferrari molt en dat is die knaap achter t stuur.
Ze reageren toch best wel relax.
Ikzelf zou toch wat heftiger reageren.
Best wel vreemd.
Ik zeg dat het aan de banden ligt, de gehuurde auto is blijkbaar slecht onderhouden.
Waarschijnlijk nul profiel op de banden.
Claimen die handel!
@csx3000: lag niet aan de banden maar duidelijk aan bestuurder
@bbee: Hij geeft minimaal gas, het ligt echt aan de banden.
Het is een moderne auto met alle hulp middelen om die auto op de weg te houden.
Mij had hetzelfde kunnen overkomen,
@csx3000: Aannames… Blijkbaar, kennelijk, wellicht, Ik heb geen banden gezien, wel über-relaxed stuurswaffelend volk. Graag link naar info over de banden.
@csx3000: is wel een mogelijkheid, maar wij zullen het nooit weten. op zich goed om de banden even te checken voor je aan zo’n rit begint.
Anderzijds denk ik dat je ook met weinig profiel op de banden met droog weer nu niet zomaar van de weg glijdt als je een beetje normaal rijdt.
@csx3000: Nee inderdaad, het banden profiel, merk band, en DOT waarde is duidelijk te zien in het filmpje……

Jij kan beter met lego gaan spelen ipv hier comments neerzetten van een 5 jarige kleuter
in plaats van commentaar te geven op elkaar, kijk eens naar het volledige filmpje. Je kan veel commentaar geven over bijvoorbeeld de snelheid, het rijgedrag aan ieder verkeerslicht (rijvak voor linksaf aanschuiven en dan rechtdoor gaan), vreemde 10 na 12 stuurhouding, richtingaanwijzer niet gebruiken,… maar waar ik het meest van verschoten ben, is dat deze Nederlanders (soms 180) rijden in een cabrio zonder gordel. Dit had erger kunnen aflopen!
edit: ze dragen wel een gordel :-)
smoke, kom je ooit nog eens van die cabrio fobie af jongen? maar de eerste auto’s waren ook cabrio’s…lees anders es het columpje van Daan over roadsterrijden in de laatste Carros.
nooit RWD gereden precies lol

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).