• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kilometerheffing: rijlessen nu nog duurder

Auteur: CasperH, gepost 19 januari 2010 om 13:17 – 56 Reacties

Camielometerheffing

Mocht er nog iemand zijn die écht geloofde dat de kilometerheffing hem of haar belastingvoordeel zou opleveren: vooralsnog zijn er vooral veel berichten te lezen die het tegendeel bewijzen. Nu zijn het weer de rijschoolhouders die bang zijn dat ze hun prijzen tot 10 procent moeten verhogen. Daardoor zou een gemiddeld rijbewijs al snel tientallen tot honderden euro’s duurder worden, doordat de rijlessen duurder worden.

Vooral voor de rijscholen die wat verder van de examencentra van het CBR gevestigd zijn zouden de kosten wel eens flink op kunnen lopen, aldus de Telegraaf. De Bovag heeft haar leden onlangs in een brief gewezen op het feit dat de rijscholen van Eurlings geen uitzonderingspositie hoeven te verwachten, in tegenstelling tot taxichauffeurs.

Het is namelijk belangrijk dat u na een avondje stappen wel gewoon zo zat als een toeter naar huis kunt rijden. En dat moet mogelijk blijven zonder extra te betalen voor de kilometers die u met uw eigen auto in nuchtere toestand gewoon had moeten betalen. Een gedegen rijopleiding daarentegen moeten we duurder maken, vooral voor jongeren. Op die manier maken we het namelijk nog onaantrekkelijker voor jongeren om een fatsoenlijk aantal lessen te volgen. En die ervaring die hebben die jongeren helemaal niet nodig, want de meeste verkeersslachtoffers vallen heus niet in / dankzij die doelgroep!

Ook interessant!

  • Kilometerheffing is voordeliger voor meeste automobilisten
  • elektrisch rijden duurder
    Elektrisch rijden duurder vanwege hoge stroomprijzen
  • Video: iets te hard achteruit rijden
    Video: iets te hard achteruit rijden
  • Video: door rood rijden met politie achter je

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

camiel-eurlings, cbr, kilometerheffing, rijbewijs, Verkeer

Vorig bericht: « Video: S63 AMG versus Panamera Turbo versus 760Li
Volgend bericht: Shelby Mustang GT350 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Joerek zegt

    19 januari 2010 om 13:22

    Wat een onzin. Hoeveel km wordt er tijdens een rijles van een uur gereden? 40km ofzo gemiddeld? Dat keer 5 cent de km is dat 2 euro! Daar staat tegenover dat de BPM en wegenbelasting eraf gaat. Ik ben zeker tegen de km heffing, maar om er nou een punt van te maken dat een rijles duurder wordt… het mag nauwelijks schelen.

    Login om te reageren
  2. Dic Ta Tuur zegt

    19 januari 2010 om 13:27

    Even allemaal de petitie tekenen op http://www.kilometerheffing-nee.nl.
    Tevens kunt u zaterdag meedoen met de manifestatie tegen de heffing in Den Haag

    Login om te reageren
  3. Phyxion zegt

    19 januari 2010 om 13:29

    Weg met kilometertax!

    Login om te reageren
  4. vincent_995 zegt

    19 januari 2010 om 13:29

    Wat een onzin inderdaad, ik snap die politiek soms echt niet.

    Maar mag je nou vanaf je 17e je rijbewijs halen, of is dat niet door gegaan.

    Login om te reageren
  5. jamesBROWN zegt

    19 januari 2010 om 13:29

    Joerek:

    Het gaat niet om de afstand die je aflegt in 1 rijles; de auto’s van een rijschool rijden constant rond, en dan tikt een kilometerheffing wel behoorlijk aan.

    Maar ze moeten gewoon opdonderen met dat bij voorbaat mislukte systeem…

    Login om te reageren
  6. Joerek zegt

    19 januari 2010 om 13:30

    Even globaal zitten rekenen. Stel dat ze 6000 euro minder betalen voor een nieuwe auto (geen BPM) en 50 euro p/m minder wegen belasting hebben. Is dat over 4 jaar een beparing van zo’n plus/min 7000 euro (aangenomen dat de BPM natuurlijk niet 100% af zou schrijven).

    Stel dat zo’n leswagen 300.000 in 4 jaar op de teller zet, is dat zo’n 15000 euro. Maw, ze zijn per jaar 2000 euro meer kwijt. Das ongeveer een euro per les… dus om nou van 10% stijging te spreken.

    Ze doen er dus goed aan een zuinig lesauto aan te schaffen :)

    Login om te reageren
    • John zegt

      19 januari 2010 om 13:53

      @Joerek: 300.000 in 4 jaar, je bent niet goed in je hoofd. Lees het bericht van Benjamin1 even en reken het dan nog een keer na.
      @Wapz, die enquete begint pas de 23e. Ben benieuwd naar de uitslag, ik ga iig TEGEN stemmen… Al geeft de calculator van autoweek.nl aan dat ik goedkoper uit ben..

      Login om te reageren
  7. wapz zegt

    19 januari 2010 om 13:32

    Ik ga niet reageren op dit telegraaf artikeltje. Maar over de kilometerheffing wil ik het best even hebben.

    Wat ik vooral wil weten, heeft iemand al een aanvraag gehad van de ANWB die zei te gaan vragen aan hun leden wat ze vonden van de kilometerheffing? En iets over hoe de ANWB hun leden gaat uitleggen wat de voor- en nadelen zijn van het systeem? Anders kan je er vanuit gaan dat iedereen gaat zeggen dat ze het niet willen, vooral omdat mensen die lid zijn van de ANWB over het algemeen mensen zijn die wel wat kilometers maken en het sowieso nadeling voor hun gaat zijn.

    Misschien is het eens tijd voor Autoblog om wat inhoudelijk journalistiek werk te gaan doen en gewoon eens Wouter naar de ANWB te sturen en een interview te houden met de vraag naar details over deze situatie. En als ze dat zelf niet willen doen dan hou ik mezelf aanbevolen! Er valt zeker een mooie scoop te halen!

    Login om te reageren
  8. Flapkees zegt

    19 januari 2010 om 13:33

    Ben ik blij dat ik al paar jaar mijn rijbewijs heb.. OT: Kilometerheffing geldt toch niet voor motoren?

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      19 januari 2010 om 14:40

      @Flapkees: nee, gelukkig niet!

      Login om te reageren
  9. Benjamin1 zegt

    19 januari 2010 om 13:33

    300.000 in 4 jaar?

    eerder in 2 jaar. Ik lesde vroegah in een golf van 2 jaar oud met 250.000 km op de tellert.

    Login om te reageren
  10. ExOtiC zegt

    19 januari 2010 om 13:50

    Wat een onzin! Ik ben als arme student al €1690,00,- kwijtgeraakt verdomme. En nu word het allemaal nog duurder!

    Login om te reageren
    • Race_Kees zegt

      19 januari 2010 om 17:04

      @ExOtiC en HDM: Wat zijn dat voor hoge bedragen?!

      Ik heb afgereden voor 1050€!! 10-daagse cursus. (elke dag 3 uur les.)

      Maar dat is ook al bijna drie jaar geleden…inflatie?

      Login om te reageren
      • ExOtiC zegt

        19 januari 2010 om 17:13

        @Race_Kees:

        Ik heb een pakket gekocht, dat was de enige manier dat ik het op mijn eigen hachie kon betalen(dit was tevens de goedkoopste)

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          19 januari 2010 om 17:17

          @ExOtiC: Goedkoopste? Goedkoopste pakket van 50 lessen met examengarantie zeker? Want het kan echt stukken goedkoper…

          Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        19 januari 2010 om 17:16

        @Race_Kees: Het is nog steeds mogelijk, zo’n lage prijs, maar je moet wel even zoeken. Ik vond deze in de gauwigheid bijvoorbeeld. Maar het is wel afhankelijk van de regio…

        Login om te reageren
  11. Merry zegt

    19 januari 2010 om 13:51

    Kan iemand mij uitleggen waarom het examen bij het CBR eigenlijk zo duur is?
    Je rijd in de auto van de rijschool, dus die kosten hebben ze niet.
    Ze zitten meestal in een gare zaal met 200 man tegelijk zodat je ook weet of de jongen aan de andere kant van de zaal wel of niet door is.
    Het papiertje zelf moet je bij het gemeentehuis betalen, dus waar gaat het dan wel heen?

    Login om te reageren
    • John zegt

      19 januari 2010 om 13:55

      @Merry: Wie leidt de rijlesleraren op? Wie ontwikkelt het ‘studiemateriaal’?

      Login om te reageren
  12. Henk zegt

    19 januari 2010 om 13:52

    eventjes een voorstel, Staatsgreepje?

    Login om te reageren
  13. JohanCelica zegt

    19 januari 2010 om 14:09

    Weg met die taxen word het zo ziek van
    @vincent_995: op die vraag heb ik ook nogsteeds geen antwoord, ik wil graag beginnen met lessen :P

    Login om te reageren
    • vincent_995 zegt

      19 januari 2010 om 14:18

      @JohanCelica: ik ook :P, maar het zal wel te mooi zijn om ook te kloppen.

      Login om te reageren
  14. HDM zegt

    19 januari 2010 om 14:18

    @Exotic: dan heb jij nog mazzel, ik zie de prijzen in mijn gemeente enkel rond de 2 met 3 nullen hangen… :(

    Login om te reageren
  15. audiracer zegt

    19 januari 2010 om 14:20

    Is het nog de bedoeling dat er straks auto’s op de weg rijden, nog even en we kunnen pas beginnen met autorijden als je een kapitaal hebt opgebouwd…

    Login om te reageren
  16. Lotus-Omega zegt

    19 januari 2010 om 14:26

    ik sprak laatst op het werk een rijschool houder die zijn auto kwam brengen voor onderhoud. lessen worden bij hem dan 3 per uur duurder.. en houd er niks aan over!

    Login om te reageren
  17. Schapers zegt

    19 januari 2010 om 14:53

    Met 5 cent per kilometer, zorgt de kilometer heffing ervoor dat je 43% duurder gaat rijden? Kijk hier maar:

    http://zaplog.nl/zaplog/article/benzine_prijs_2_euro_15_ok_43_duurder

    Kilometer heffing nee ! inderdaad.

    Login om te reageren
  18. RiKe zegt

    19 januari 2010 om 15:00

    En de samenleving bukt weer…
    De fabrikant voor Vaseline draait wel een geweldige omzet de afgelopen jaren!

    Iedereen heeft het er maar over dat er wat gedaan moet worden..
    Voorstel: Laten we met z’n allen eens heel Den Haag vast zetten.
    Actie: Geen, iedereen is te laf.
    Conclusie: Grote bek, weinig actie, stelletje internethelden

    Login om te reageren
  19. toyotaprius zegt

    19 januari 2010 om 15:09

    Dat het huidige systeem op de helling moet ok. dat begrijp ik, en in feite ben ik niet tegen een betaling, per afgelegde kilometer. Eigenlijk is het een stuk, eerlijker. Je betaald voor het gebruik. Alleen in Nederland zitten we met een minister en een partij, die niet inzien, dat het huidige plan een flop is. Ik begrijp niet dat men zich bijvoorbeeld blind staart op GPS…. Maar goed, das een andere discussie. Hou er rekening mee, dat alles duurder gaat worden. In geval van een lesauto. de auto rijdt rond, maakt 250 000 km in 2 jaar. Zitten extra kosten aan. Auto heeft onderhoud nodig, onderdelen zullen duurder worden, omdat het logistieke proces duurder wordt. Een simpele optelsom.. En aan het einde van de rit, wil de rijschoolhouder ook wel eens, wat extra verdienen, om de gestegen prijzen te compenseren.
    God ik ben blij dat ik ga verhuizen uit dit pauper land, ik ben overigens wel benieuwd tot hoever onze “burgerlijke”ongehoorzaamheid, het gaat brengen. Vroeger stonden we er bekend om, alleen nu….

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      19 januari 2010 om 15:36

      @toyotaprius: Iedereen roept het, maar niemand durft het aan. Jij wel dus? Je gaat echt verhuizen? Gelukkig heb je via het internet overal vandaan toegang tot autoblog. ;)

      Login om te reageren
      • toyotaprius zegt

        19 januari 2010 om 15:50

        @Citrofiel: Ik ga echt verhuizen. Maar ook mede omdat mijn vriendin niet in NL wil gaan wonen en ik met mijn werk/bedrijf, niet aan een plaats gebonden ben. En voor mij, omdat ik het hier zat ben. Ik heb het op meerdere fronten gehad en wil een nieuwe start maken. En voordat iedereen gaat zeggen, gras is niet groener bij de buren. ja dat weet ik, maar soms doet verandering van spijs wonderen! En Autoblog weet ik altijd te vinden! :D

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          19 januari 2010 om 15:54

          @toyotaprius: Maar in het buitenland heb je wel veel minder subsidie voor de Prius hè. ;) Nee goed, waar ga je heen? :)

          Login om te reageren
          • toyotaprius zegt

            19 januari 2010 om 16:08

            @Citrofiel:
            Ja die subsidie he…. daarom twijfel ik nog… :P ..
            Waar, ben ik nog niet volledig over uit. Meerdere opties van dichtbij tot ver weg.. Het kan Belgie worden of Bosnie, servie. en wat er tussen zit.. En de verhuizing zal rond 2012 gaan plaats vinden.

            Login om te reageren
            • Citrofiel zegt

              19 januari 2010 om 16:15

              @toyotaprius: Ooh, 2012. Ja, dan heb je nog wel even om te beslissen. ;)

              Login om te reageren
  20. Bob zegt

    19 januari 2010 om 15:09

    En zo zal er elke week wel een beroepsgroep achter komen dat de kilometerheffing erg duur gaat worden. Bouwbusjes draaien ook vaak een ton per jaar dus woningen worden duurder.

    Login om te reageren
  21. alltimer zegt

    19 januari 2010 om 15:13

    @ RiKe
    door de anoniemiteit op internet, durft iedereen ineens veel meer te zeggen.
    ze hoeven zich er niet echt aan te houden, de ander kan toch niet bij ze langskomen…

    Login om te reageren
  22. rider zegt

    19 januari 2010 om 15:20

    weg met die GEK, Eurlings. die vent snapt er helemaal niks van. kilometerheffing, JA! maar haal dan de wegenbelasting, BPM, en de extra belasting op de brandstof er van af. hij mag dan wel iedere autohouder een rekenvoorbeeld gaan sturen hoe het er na de kilometerheffing het er voor hem uit gaat zien. nu is helemaal niks inzichtelijk en alleen maar VAAG GELUL! en alles onder het mom, ik steun het milieu. auto’s stoten slechts 7% van alle CO2 uit. pak de scheepsvaart, luchtvaart en openbaar vervoer maar eerst aan!!
    oja, als die kilometerheffing er komt, eist (Z)eurlings ook nog even dat je zelf voor de kosten opdraaid om zo’n kastje in te laten bouwen! waar haalt die vent het lef vandaan! ik ben niet vanplan om een kastje te kopen zodat hij zijn centen kan innen. en nog iets, laat hem eerst maar het file probleem oplossen door de wegen aan te pakken en motorrijbewijs te promoten. iedere automobilist met meer dan 10 jaar rijbewijs ervaring/bezit, moet een motor/scooter mogen kunnen rijden tot 250ccm-4-takt. ben je ook van het file probleem af. wel moet men dan wat praktijk lessen nemen in het beheersen van de motor. nee, het enige wat men zegt is dat men bang is voor een verhoging van het aantal verkeersongevallen. BULLSHIT! wordt eens wakker daar in Den Haag en trap die kerel er eens uit.

    Login om te reageren
  23. HDM zegt

    19 januari 2010 om 15:22

    @rider: eist (Z)eurlings ook nog even dat je zelf voor de kosten opdraaid om zo’n kastje in te laten bouwen!

    En vergeet die mogolische boetes niet, das ook om van te janken.

    Login om te reageren
  24. arokh zegt

    19 januari 2010 om 15:28

    Nog steeds ben ik een heeeel groot voorstander van die kilometerheffing. et wordt er voor mij zomaar 50% goedkoper van! :-)

    die rijbewijzen kun je even voor sparen en gewoon goed je best doen, dan heb je niet zoveel lessen nodig. Tip: kies een kleine stad ook als je in een grote woont, is veel makkelijker!

    Login om te reageren
  25. Luuk van Kaathoven zegt

    19 januari 2010 om 15:46

    Op http://www.redonzeprivacy.nl kun je ook een petitie tegen de kilometerheffing tekenen.

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      19 januari 2010 om 16:05

      @Luuk van Kaathoven: en waar wil je dan VOOR stemmen ?

      ps. tegen de km heffing stemmen kan niet. de bPM is verboden en al afgebouwd.

      Login om te reageren
  26. Lucb zegt

    19 januari 2010 om 15:50

    Gaan vervoersbedrijven als veolia eigenlijk betalen? Dan neemt niemand meer het OV, omdat dat dan gedwongen duurder moet worden.

    Login om te reageren
  27. Joerek zegt

    19 januari 2010 om 16:34

    @alfa mannetje

    Waarom zou je niet tegen kunnen stemmen? Dat de BPM afgebouwd wordt… dat gaat wel door, maar je kan toch tegen de opzet van de km heffing stemmen?

    Laat ze het tekort op de BPM maar aanvullen door algemene belasting, waaraan iedereen mee betaalt. Iedereen profiteert toch van BPM opbrengsten… dan zou ook iedereen eraan moeten meebetalen ipv de automobilist.

    Login om te reageren
  28. Joerek zegt

    19 januari 2010 om 16:44

    Hoeveel een lesauto per jaar rijdt doet er eigenlijk weinig toe, het gaat erom wat iemand tijdens zijn les rijdt. Per lesuur denk ik dat 40km wel redelijk is en 5 cent per km. Dat komt dan maximaal neer op 2 euro per les. Dat gaat daar nog maar een marginaal deel van geen wegenbelasting + geen BPM vanaf.
    Wat kosten lessen tegenwoordig? 35 euro / uur? Zal zo’n 5% stijging zijn. Juist rijschoolhouders worden dus extra gestimuleerd een zuinige bak te nemen

    Login om te reageren
  29. dihqwiu zegt

    19 januari 2010 om 16:48

    @Joerek: meestal 40 euro per uur tegenwoordig

    Login om te reageren
  30. dihqwiu zegt

    19 januari 2010 om 16:53

    als je een goeie hebt teminste

    Login om te reageren
  31. B /\/\ \/\/ zegt

    19 januari 2010 om 16:53

    Staatsgreepje?! Prima plan, mag ik dan de nieuwe president/koning/dicator/alleenheerser worden?? Ik heb hele goede plannen voor dit landje, hehehe, hier een paar kernpunten, ff mezelf aanprijzen:

    -Kilometerheffing eruit
    -We stappen uit de EU (geldverspilling)
    -We maken alle snelwegen minimaal 3 baans (lekker doorrijden)
    -Schaffen de standaard maximumsnelheid af (variabel afhankelijk van locatie, weer en tijdstip)
    -Verder wil ik het hele belastingstelsel herzien en de grenscontroles weer invoeren (geen criminaliteit uit België en Duitland, of erger, oost-europa meer importeren).

    Voor meer goede tips houd ik me aanbevolen!
    Wie doet er mee? haha

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      19 januari 2010 om 16:59

      @B // //: Prins Berhnard is al een tijdje geleden overleden. Hij had je prima kunnen adviseren.
      Dictatorschap zal niet eens zo slecht zijn, democratie, cooperate thinking of marktwerking werkt niet. Daar van hebben we net het bewijs. Doel ik op de laatste crisis en een crisis die nog zal volgen. Want we zijn er nog niet vanaf. Mensen kunnen niet van het geld afblijven, we hebben een sterke leider nodig… :D

      Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      19 januari 2010 om 17:02

      @B // //: Alleen een aantekening… Oost Europa, daar komen niet de grootste criminelen vandaan.. Die vind je nog in ons oude vertrouwde Nederland… politiek en bedrifsleven… Dus het is een beetje te generaliserend. Je laatste punt..

      Login om te reageren
  32. Bob zegt

    19 januari 2010 om 16:58

    @Joerek

    BPM schrijf je in tijd af niet op kilometers.

    Login om te reageren
  33. Joerek zegt

    19 januari 2010 om 17:43

    @Bob
    Weet ik, althans, alleen als hij geexporteerd wordt, want dan geldt gewoon het afschrijvingstabel obv leeftijd.
    Als die in NL verkocht zou worden zal het aantal km’s een grote(re) rol spelen. Voor rijschoolhouders is het volgens mij veel interessanter om zo’n bak te exporteren en BPM terug vangen… Het uiteindelijke betaalde BPM is niet echt spannend voor zo’n rijschoolhouder daarom zal het aantal gereden km’s veel harder tellen dan deze besparing. Echter, de km kosten zullen nooit hoger worden dan 2 euro, uitgaande van 5 cent/km en 40 km per uur. Dat is bij lange na geen 10% waarover in het artikel wordt gesproken. En dan hebben we het nog over 2 euro de km over 9 jaar!! Op dat moment hebben we het niet eens meer over 5% stijging maar zelfs nog minder.

    Login om te reageren
  34. GTR zegt

    19 januari 2010 om 17:52

    ach tyf toch lekker op met die kut kilometerheffing. ik vond het al bullshit! en dan wil je net aan je rijlessen beginnen krijg je weer zoiets te horen. het is al dikke koeienschijt dat het zo belachelijk veel kost, dan dit er boven op. het schiet echt niet op met die kut heffing. :s

    Login om te reageren
  35. hammerhead zegt

    19 januari 2010 om 18:59

    het rijbewijs is echt niet zo duur hoor ik heb 15 lessen gehad geen pakket en was nog geen 1100 euro kwijt en dan theorie ook nog in 2x en ik had voor dat ik met lessen begon nog nooit in een auto gezeten.

    Login om te reageren
  36. Evil homer zegt

    19 januari 2010 om 22:17

    Je kunt binnekort beter je kinderen zelf leren autorijden. Mocht er een ongeluk of agent je aanhouden, dan ben je bij wijze van vele malen goedkoper uit dan legaal je rijbewijs laten halen.

    Login om te reageren
  37. jemoeder zegt

    20 januari 2010 om 08:02

    @RiKe

    Vaseline? Bij mij duwen ze alles er gewoon zo in.

    Mag niet zeuren dat ik het rijbewijs van de overheid heb gekregen met als tegenprestatie 14 maanden vervelen.

    Als die heffing net zo mooi loopt als die ov chips-kaart dan weet ik het nu al…bukken.

    Login om te reageren
  38. Youri Carma zegt

    23 januari 2010 om 17:15

    Wat sommige mensen niet schijnen te beseffen is dat we reeds een Kilometer heffing hebben in de vorm van de Benzineaccijns en Belasting op Benzine. Zo’n 60% van elke Euro uitgegeven aan Brandstof. Dit was een aantal jaren geleden ook precies de argumentatie om niet nog eens daar bovenop een alternatieve kilometerheffing in te voeren die bovendien nog zeer omslachtig is, duur en de Privacy zeer ongewenst aan tast. Nederland wordt wakker!

    Login om te reageren
  39. Cantago zegt

    24 januari 2010 om 17:44

    Iedere seconde dat ik er over lees vind ik die kilometerheffing dommer en dommer worden! Wanneer houden we er nou eens over op?

    Login om te reageren
  40. Don Antonius zegt

    20 april 2010 om 16:15

    Jammer genoeg geld dat voor meer dingen. Alles wordt uiteindelijk duurder als de kilometerheffing ingevoerd wordt. Niet alleen rijscholen zullen getroffen worden maar denk bijvoorbeeld ook aan Taxi rit prijzen en transport kosten.

    De enige die er op vooruit gaan zijn diegene die nog 3 ferrari’s in de garage hebben staan. En die nu minder belasting hoeven te betalen, want ze rijden amper in die auto’s. Dus wederom een regel die de “gewone” burger benadeeld!

    De oplossing.. ga brommer rijden:
    http://www.bromfietsrijbewijs.info

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North