Klassenjustitie: nieuwe klanten krijgen Bugatti Chiron later

Auteur: , 54 Reacties

Leg je 2,6 miljoen op tafel in Molsheim om zo'n nieuwe Chiron te kopen, behandelen ze je nog als een tweederangs burger.

Slecht nieuws voor autoblog-afficionado’s Jeroen en de Jas. De Chiron die ze met zijn tweeën besteld hebben wordt waarschijnlijk pas in 2018 geleverd. Dit hete nieuws vertelde Jeroen van den Berg in een interview op BNR.

Hoewel de Chiron al in Nederland gespot is, moeten de twee Gumballende vrinden waarschijnlijk wachten tot 2018 voordat ze hun zestienpitter kunnen starten. Volgens Jeroen komt dat omdat andere klanten die al de nodige Bugatti’s in het bezit hebben voorrang krijgen en nieuwe Bugatti-klanten naar het einde van de lijn worden gestuurd. Dat wordt dus een paar jaartjes door de zure appel van het afwachten heen bijten. Jeroen blijft er nuchter onder, hij claimt dat wat in het vat zit niet verzuurt. Maar ja, het zal toch wel een beetje prikken als die Perridon dadelijk vrolijk voorbij komt toeteren met zijn Chiron op de PC. Laten we hopen dat het lange wachten beperkt blijft, want dan kunnen wij er zelf vast ook even een blokje mee om de kerk rijden net als met Jeroen’s Bentayga.

Overigens heeft Bugatti CEO Wolfgang Dürrheimer, die onlangs nog een een rondje ‘Ring deed met de Chiron, tevens bekend gemaakt dat het merk pas in 2018 een snelheidsrecord-poging zal ondernemen met de Chiron. In 2010 zette de Veyron Supersport op een stukje heen-en-terug een officiële snelheid neer van 431,074 kilometer per uur. Het Guinness Book of Records vond het echter niet tof dat de productie-Veyron begrensd is op 415 kilometer per uur en daarom is dat ook de officiēle snelheid die in de boeken het boek staat. De Hennessey Venom GT ging nóg harder dan de Veyron Supersport (435 km/h), maar deed dat slechts in één richting en daarom telde die poging niet. In 2018 gaat de Chiron, waarvan de officiële topsnelheid opgegeven wordt als ‘meer dan 420 km/h’, de nieuwe standaard zetten.



54 reacties

Naaiers
@mrrallycross: ach je moet maar zo denken: dan zijn de kinderziektes er inmiddels ook wel uit.
en hoeveel eigenaren van een veyron zullen nu ook daadwerkelijk de 400 aangetikt hebben?
en vooral waar.
@g40freak: ik denk allemaal. En op het vw circuit.
@g40freak: Ik las ergens dat de meeste eigenaren een top speed run proberen vrij snel na aankoop. En dat Bugatti dat bijhoudt en de service beurt versneld daarna. Big brother is watching enzo.
@g40freak: Allemaal. Op de nurburgring. Met een controller van een PlayStation in hun handen.
@g40freak: inderdaad, de meeste komen allemaal af met het excuus dat je met de veyron/chiron in alle luxe 400+ kan rijden maar daarintegen heeft de veyron zodanig veel ruimte nodig om er te geraken dat het onmogelijk is. Bij de concurrentie kan je toch makkelijk 380+ aantikken in een relatief kleine afstand
@trolle: welke concurrentie??? En makkelijk de 380 aantikken bestaat niet op een openbare weg
@jorden: lol, welke concurrentie. Er is concurrentie genoeg. En er staan al genoeg filmkes online van Supercars die al 360 aantikken op de autobahn
@jorden: en de veyron ss had al meer dan 8km nodig voor aan 431kmh te geraken, de koenigsegg one:1 had iets meer dan 2km nodig om 386kmh te halen
@trolle: De Veyron SS is dan ook behoorlijk zwaarder en heeft een ander type motorblok.
Verder is de Koenigsegg onrustig, waarbij de Veyron moeiteloos zonder te trillen blijft doorjagen.
@trolle: ik ben niet heel erg natuurkundig aangelegd, maar volgens mij is dat appels met peren vergelijken met die afstanden. 45 km/u verschil op die snelheden en in verschillende omstandigheden is echt een hele hoop.
@trolle: de Bugatti rijd ook 380 na 2km. Alleen dat laatste stukje gaat natuurlijk minder snel, iets met luchtweerstand. Dat je in die secondes die het dan duurt naar de 431 nog eens 6 km erbij rijd is ook niet gek. Je rijd een kilometer elke 10 seconde
@jorden: Al ben ik het met je eens dat niet veel concurrentie is die zomaar 380km/h haalt, blijft het toch een punt bij de Veyron. Het is een ongelooflijk snelle auto maar tegelijkertijd eigenlijk veel te langzaam voor zijn topsnelheid.

Wat mij betreft is het alleen interessant als je het binnen een mijl haalt. Misschien twee mijl voor een top-speed run. Maar de Veyron had 5.4 mijl nog, en dat was niet eens vanaf stilstand maar met kombochten.
@reistje: De meesten vergeten namelijk een ding, gewicht. De nieuwe Bugatti Chiron weegt 1.995 kilo en de nieuwe K’egg Regera 1.470 kilo. De Chiron is liefst 525 kg zwaarder!
@michaelcorleone: Dat was ik niet vergeten. Sterker nog ik vind de Veyron een geweldige machine, maar het hele top-speed gebeuren doet wat mij betreft af aan de rest van de auto.
@trolle: Nee de mensen komen niet met het excuus, de Veyron/Chiron zijn andere type auto’s. Niet alleen vanwege het gewicht, het is gewoon een comfortabele maar zeer snelle GT en de concurrenten zijn meer hardcore als je dat bedoeld.
Trouwens toch mooi dat er ook type auto’s worden gebouwd als de Veyron. Als je de meeste journalisten mag geloven rijdt een Veyron uiterst makkelijk. Bijna iedereen die kan rijden moet er een kunnen besturen.

Daarbij is de Veyron wel de meest veilige auto voor snelheden boven de 420+ km/u
@g40freak: oprijlaan…
@g40freak: maar, waarom een auto begrenzen op 415 km/u?? Kijk, 250 km/u begrijp ik nog wel, maar 415?


Waarom?
@phevtreb: banden was dat toch?
@rolov: dat zou een goede reden kunnen zijn inderdaad.
@g40freak: in Abu Dabhi
2 jaar wachten op je dure auto.. Hahaha
kut, maar als je moet kiezen tussen nieuwe klanten en bestaande klanten is de keuze van bugatti niet raar
@arashrsf: ik vind gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt.
@simonvb: Kan me goed voorstellen wat je zegt. Maar dit is service. Als iemand al eens een Bugatti aangeschaft heeft, dan heeft hij/zij zo’n twee miljoen euro uitgegeven en dan mag je wel verwachten dat je dat als eerste weer mag doen voor een nieuw model😉.
Ben ik de enige die de Veyron een mooiere auto vindt dan de Chiron? Ik blijf de Chiron maar een lelijk ding vinden hoor, het enige mooie zijn de prestaties.
@autoriteit: Ik begrijp je punt, de Veyron Supersport heeft een speciale plek bij mij, maar ook de Chiron vind ik erg geslaagd. De achterkant is totaal nieuwe en verder een doorontwikkeling van de Veyron wat ik lekker vind. Weer herkenbaar als Bugatti.
@michaelcorleone: ja de Chiron is zeker herkenbaar als Bugatti, maar ik kan er nog niet aan wennen. Ik vind m erg vreemde vormen hebben. Ik vind m op een bepaalde manier erg lomp ogen, terwijl ik de Veyron veel meer een geheel vind en veel vloeiender qua lijnen. Maar over smaak valt niet te twisten.
@autoriteit: Ja. De Veyron is echt spuuglelijk.
Terecht, helaas voor de new-boys en -girls.. Al is er ook iets te zeggen voor het bedienen van de jongsten, aangezien die nog het langst klant bij je kunnen blijven (als de zaken voor de wind blijven gaan)
@Jochempie: En zo gaat dat. Kun je een auto van 2 miljoen kopen, wordt je nog als nog als pauper behandeld. Meteen afbestellen dat ding. Zo zijn we niet getrouwd. Eventuele boetes met een enorme zak stuivers betalen. f/ck you VAG met je sjoemeldiesels en je onzinnige Supercar. Bestel meteen een Ariel Nomad. Meteen. Rest van het geld Geef je uit aan belangrijke zaken: sex drugs and rock & roll. Drop the mic mannen!
@pomoek: Stuivers? In Duitsland betalen ze ook gewoon met die miniscule 1 eurocent muntjes! Dat zal ze pas echt leren.
Ik kan me niet voorstellen dat de nieuwe kopers dit pikken, 2.6 mil neerleggen voor een auto en vervolgens achtergesteld worden op iemand die na jou kwam. Eerst komt, eerst maalt lijkt mij toch. Of bied VAG in de tussentijd nog wat zoethoudertjes om deze klanten stil te houden?
@stephano: Oh, ik denk dat ze niet zoveel malen om het missen van een order, deze gaat veel beter lopen dan de Veyron. En ze kijken goed naar Ferrari: je klanten zijn geen koning, ze zijn je onderdanen!
@stephano: ze krijgen tijdelijk een polo bleumotion.
Bij de volgende Bugatti krijgen ze ook voorrang op nieuwe klanten 😜
2 jaar wachten om uiteindelijk één van de snelste auto’s ter wereld te kunnen rijden…

Zelfs met een zesdehands Alfa 159 die bij Jetcars vandaan komt en die je het meest van de tijd zelf moet duwen ben je in die twee jaar al een paar keer om de aardbol gereden. Zie dat maar eens in te halen met je Chiron.
Twee jaar braaf wachten. Laten afleveren. En dan terug geven. Hij rijdt kut. Nee dank u. https://www.google.nl/search?q=jesse+pinkman+bitch&client=ms-android-samsung&biw=360&bih=559&prmd=ivsn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwionua2yozNAhWiIsAKHSE4BuMQ_AUIBigB#imgrc=WOVylOd9meNV7M%3A
@pomoek: hij rijdt niet kut. Auto’s die dat kosten rijden niet kut. Auto’s die hetzelfde kosten als een servicebeurt van de Bugatti die kunnen kut rijden.
@rolov: Gaat het niet om. Al rijdt ie goddelijk. Bugatti vindt je onbelangrijk. Prima. Dan mogen ze hun geweldige auto houden. Kun je tot aan je pensioen van genieten. Het gezicht van de dealer als je de sleutel in zijn hand laat vallen. Soms moet je een streep in het zand trekken. Als ze ballen hebben doen ze dat gewoon. Jezelf niet als een b!tch laten behandelen.
@pomoek: leuk, maar het is niet de dealer die deze levertijd bepaald heeft maar de fabrikant!
Ik blijf het een lelijk hok vinden, ik zou 2,6 miljoen euro heel anders uitgeven al had ik nog 100 miljoen op mijn rekening.
Wat is ie toch mooi hè, iedere keer mooier!
Ook Bugatti wacht af wie ze er 400 mee laten rijden op ehra-lessien, die rooie uit gestel of de baviaan…
Oh wacht was captain slow.. Zal captain slow wel worden.
Uitstel betekent een ‘nog betere’ auto!
car throttle zei dat ie begrensd was op 465 toen ze meemochten de ring op..
Toch logisch dat trouwe klanten voorrang krijgen. Gebeurt zo vaak in dagelijks leven.
Voor de rest sterk staaltje techniek.
als er zeg 100 man een bestelling doen in de eerste week dat je een order kan plaatsen, en daaruit de trouwe klanten voorrang krijgen kan ik slikken. maar niet als jij meteen je order hebt geplaatst, en iemand die dat maanden erna doet voorrang krijgt. dan zou ik idd meteen afzeggen, maar ja ik zou sws geen order plaatsen als bill gates mn pappie.
al is bill gates etc.
Annuleren en dan ff bij koenigsegg langsgaan is wat ik dan zou doen. Duurt wellicht net zo lang, maar dan wordt je iig niet genaaid.
Geduld is een schone zaak.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).