Leg je 2,6 miljoen op tafel in Molsheim om zo'n nieuwe Chiron te kopen, behandelen ze je nog als een tweederangs burger.
Slecht nieuws voor autoblog-afficionado’s Jeroen en de Jas. De Chiron die ze met zijn tweeën besteld hebben wordt waarschijnlijk pas in 2018 geleverd. Dit hete nieuws vertelde Jeroen van den Berg in een interview op BNR.
Hoewel de Chiron al in Nederland gespot is, moeten de twee Gumballende vrinden waarschijnlijk wachten tot 2018 voordat ze hun zestienpitter kunnen starten. Volgens Jeroen komt dat omdat andere klanten die al de nodige Bugatti’s in het bezit hebben voorrang krijgen en nieuwe Bugatti-klanten naar het einde van de lijn worden gestuurd. Dat wordt dus een paar jaartjes door de zure appel van het afwachten heen bijten. Jeroen blijft er nuchter onder, hij claimt dat wat in het vat zit niet verzuurt. Maar ja, het zal toch wel een beetje prikken als die Perridon dadelijk vrolijk voorbij komt toeteren met zijn Chiron op de PC. Laten we hopen dat het lange wachten beperkt blijft, want dan kunnen wij er zelf vast ook even een blokje mee om de kerk rijden net als met Jeroen’s Bentayga.
Overigens heeft Bugatti CEO Wolfgang Dürrheimer, die onlangs nog een een rondje ‘Ring deed met de Chiron, tevens bekend gemaakt dat het merk pas in 2018 een snelheidsrecord-poging zal ondernemen met de Chiron. In 2010 zette de Veyron Supersport op een stukje heen-en-terug een officiële snelheid neer van 431,074 kilometer per uur. Het Guinness Book of Records vond het echter niet tof dat de productie-Veyron begrensd is op 415 kilometer per uur en daarom is dat ook de officiēle snelheid die in de boeken het boek staat. De Hennessey Venom GT ging nóg harder dan de Veyron Supersport (435 km/h), maar deed dat slechts in één richting en daarom telde die poging niet. In 2018 gaat de Chiron, waarvan de officiële topsnelheid opgegeven wordt als ‘meer dan 420 km/h’, de nieuwe standaard zetten.
54 reacties
en vooral waar.
Verder is de Koenigsegg onrustig, waarbij de Veyron moeiteloos zonder te trillen blijft doorjagen.
Wat mij betreft is het alleen interessant als je het binnen een mijl haalt. Misschien twee mijl voor een top-speed run. Maar de Veyron had 5.4 mijl nog, en dat was niet eens vanaf stilstand maar met kombochten.
Trouwens toch mooi dat er ook type auto’s worden gebouwd als de Veyron. Als je de meeste journalisten mag geloven rijdt een Veyron uiterst makkelijk. Bijna iedereen die kan rijden moet er een kunnen besturen.
Daarbij is de Veyron wel de meest veilige auto voor snelheden boven de 420+ km/u
Waarom?
Zelfs met een zesdehands Alfa 159 die bij Jetcars vandaan komt en die je het meest van de tijd zelf moet duwen ben je in die twee jaar al een paar keer om de aardbol gereden. Zie dat maar eens in te halen met je Chiron.
Voor de rest sterk staaltje techniek.