• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Klassieke BMW 327 cabrio met Chevy V8

Auteur: nicolasr, gepost 27 juni 2016 om 20:50 – 49 Reacties

Afbeelding Klassieke BMW 327 cabrio met Chevy V8Afbeelding Klassieke BMW 327 cabrio met Chevy V8Afbeelding Klassieke BMW 327 cabrio met Chevy V8Afbeelding Klassieke BMW 327 cabrio met Chevy V8Afbeelding Klassieke BMW 327 cabrio met Chevy V8Afbeelding Klassieke BMW 327 cabrio met Chevy V8Afbeelding Klassieke BMW 327 cabrio met Chevy V8Afbeelding Klassieke BMW 327 cabrio met Chevy V8

BMW met V8
Dat klinkt als heiligschennis, maar stiekem is dit best gaaf.

De BMW 327 Sport Cabriolet kwam ter wereld in 1938. Een tijd waarin Duitsland nou niet bepaald de mooiste dingen produceerde. Wapens vooral. En dus deze schitterend BMW. Normaal voorzien van een keurige 6-in-lijn met 55 pk, schitteren open dak dat zich opvouwt op een manier zoals alleen vooroorlogse Duitse wagens dat hadden en de rest van de lijnen waren ook best prima te pruimen.

Toch dacht een eigenaar ongeveer 20 jaar geleden dat die 55 pk niet geheel voldoende was. Dus moest er iets anders komen en dat blok was snel gevonden. Het werd de ZZ4 350, een small-block van Chevrolet met injectie en 350 pk. BAM!

Normaal gesproken is het not done, maar de conversie is stiekem hartstikke keurig uitgevoerd. En reken maar dat er een lekkere roffel uit de sidepipes komt. Mocht je enthousiast worden en deze auto zelf willen hebben, dat kan. Hij staat te koop voor 115.000 dollar. Te veel voor een restomod, of iedere cent waard? Zeg het maar! (Via Bangshift)

Ook interessant!

  • Video: BMW M4 cabrio met stoffen kap in actie
  • BMW M440i xDrive Cabrio rijtest
    BMW M440i xDrive Cabrio rijtest video
  • Officieel: BMW M4 Competition Cabrio mist iets
  • Je mag eindelijk driften van BMW met de M440i Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Klassiekers, occasion, restomod, V8

Vorig bericht: « Diplomaten blijven hardnekkige wanbetalers
Volgend bericht: Deze 14 Ferrari’s zijn het mooiste als ze niet rood zijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    27 juni 2016 om 20:52

    Tja, waarom ook niet? Is toch gaaf? Nu maar hopen dat de remmen ook zijn aangepast..

    Login om te reageren
    • stino zegt

      27 juni 2016 om 20:54

      @dutchdriftking: en het hele chassis, onderstel etc. Als je met die snelheid een bocht in gaat, eindig je als Jay Leno

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        27 juni 2016 om 21:26

        @stino: idd. Stijfheid van een sardienenblikje.

        Login om te reageren
  2. e1000bmw zegt

    27 juni 2016 om 20:54

    Heiligschennis en teveel voor geld voor een restomod. Leg er dan het blok van de 328 in met een carburateur per cilinder.

    Login om te reageren
    • sjonnie82 zegt

      27 juni 2016 om 21:05

      @e1000bmw523i: heiligschennis…. Schei toch uit. Welk geloof is hieraan verbonden ?

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        27 juni 2016 om 21:36

        @sjonnie82: Het geloof der Laufkultur der Reihe Sechs.

        Login om te reageren
      • lincoln zegt

        27 juni 2016 om 22:24

        @sjonnie82:

        Het enige ECHTE geloof .. $$$$$$$$ ..

        Login om te reageren
  3. theyoungsaablover zegt

    27 juni 2016 om 20:55

    Dit is beest! Mits de originele motor naar de hemel is of kwijt

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      27 juni 2016 om 21:27

      @theyoungsaablover: die zal inmiddels wel kwijt zijn ja.

      Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      28 juni 2016 om 08:28

      @theyoungsaablover: ls swap for everybody!!! (of toch ongeveer)

      Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    27 juni 2016 om 20:56

    Gaaf ding hoor, echt prachtig. Van buitenaf is niet te zien dat het ding dik 350PK heeft. Dat zal leuke en verbazingwekkende gezichten opwekken bij de stoplichten.

    En tja, heiligschennis? Misschien ook wel niet. Misschien lag dit ding 20 jaar geleden wel helemaal naar de klote op de sloop en heeft meneer de sleutelaar het ding weten te redden van de sloop. Prima toch? Ik vind het een schitterend ding.

    Login om te reageren
  5. denniss00 zegt

    27 juni 2016 om 20:58

    Nee kinders, gooi er gelijk een M6 blok in, doen we het gelijk goed. Hoppa!

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      27 juni 2016 om 21:28

      @denniss00: een BMW blok was beter geweest idd. V10 past alleen niet gok ik.

      Login om te reageren
  6. shibby zegt

    27 juni 2016 om 20:58

    Los van elkaar gave dingen, maar de combinatie.. nee vind ik niet kunnen

    Login om te reageren
  7. desjonnies zegt

    27 juni 2016 om 20:58

    De man is moe geworden van iedereen die vraagt waar’ie zo’n polyester kit-car kan kopen !

    Login om te reageren
  8. giulio zegt

    27 juni 2016 om 20:58

    Dan snap je het echt niet. Heb je een hele bijzondere auto, uit een bijzondere tijd. Bijzondere motor, die op een heel andere manier rijdt. Iets wat je nu niet meer kan ervaren… En dan maak je het besluit om 10000den dollars ertegenaan en een 13 in dozijn motorblokje in te bouwen. Om wat? Om je vriendjes van de hoek te kunnen zeggen dat je met piepende banden weg kunt rijden?

    Lijkt me leuk om bij de beste man een gat in de tuin te graven en dan volstorten met gele pudding. Gewoon omdat het kan, omdat het stiekem best leuk is.

    Login om te reageren
  9. doewap zegt

    27 juni 2016 om 21:02

    Hij is mooi maar toch… auw…

    Login om te reageren
  10. ko4n zegt

    27 juni 2016 om 21:02

    Gekke amerikanen

    Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      27 juni 2016 om 21:36

      @ko4n: ‘sup?

      Login om te reageren
  11. aadnus zegt

    27 juni 2016 om 21:07

    Kopen, luie poep v8 eruit. BMW v10 erin.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      28 juni 2016 om 12:20

      @aadnus: die luie poep V8 die het nog zal toen lang nadat de rest van de wagen wegverrot is. Itt tot die probleem V10 van BMW die buiten dat hij niet eens zal passen, nog geen 50km zal rijden zonder een foutcode op te gooien. Ja das een super idee idd.

      Login om te reageren
  12. peug206 zegt

    27 juni 2016 om 21:19

    Ganz geil, lekker golfjes vernederen met je klassieker. Al is het dan wel zonde dat je dan weer zoiets unieks moet opgeven

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      27 juni 2016 om 21:27

      @peug206:

      Iets zegt me dat het vernederen van een Golfje absoluut geen prioriteit is als je in een BMW 327 uit 1938 rijdt.

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        27 juni 2016 om 21:39

        @desjonnies: Tja, maar waarom zou je er dan een Chevy small block in hangen…?

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          27 juni 2016 om 21:48

          @e1000bmw523i:
          Totaal gebrek aan historisch besef en/of stijl misschien?
          Ik vind dit er niet uitzien, dit schreeuwt FOUT, de getinte voorruit, die clowneske wielen, de man verdient misschien wel een prijs om met zulke subtiele veranderingen een compleet elegante wagen te verampponneren !

          Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            27 juni 2016 om 22:10

            @desjonnies: de wielen zijn origineel, maar hadden in carrosseriekleur gespoten moeten zijn.

            Login om te reageren
            • Rob zegt

              27 juni 2016 om 22:16

              @e1000bmw523i:
              Had de 327 af-fabriek niet wielen met ronde gaten? Dat zijn deze in ieder geval niet.

              Login om te reageren
              • e1000bmw zegt

                27 juni 2016 om 22:22

                @Rob: morgen ff op de pc kijken. Is een wat groter scherm…

              • e1000bmw zegt

                27 juni 2016 om 22:23

                @Rob: verrek, je hebt gelijk!

        • pinut187 zegt

          28 juni 2016 om 05:08

          @e1000bmw523i: omdat hij een Amerikaan is en die blokken daar voor het oprapen liggen.

          Login om te reageren
  13. rufctr01 zegt

    27 juni 2016 om 21:23

    Ik heb toch liever een originele auto met matching numbers

    Login om te reageren
  14. eefie zegt

    27 juni 2016 om 21:28

    Wolf in schaapskleren

    Login om te reageren
  15. maxximum zegt

    27 juni 2016 om 21:33

    Als je nou serieus geld had, zou ik er een M1 blok in hangen. Wellicht verklaren jullie mij voor gek maar, da’s een parel op zich.

    Login om te reageren
  16. e38ossie zegt

    27 juni 2016 om 21:57

    Iets klopt er niet. Een 327 had een andere grille

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      27 juni 2016 om 22:14

      @e38ossie: kijk en vergelijk:
      https://www.classicdriver.com/sites/default/files/cars_images/bmw_327-328_1.jpg

      Ik denk dat het optisch bedrog is.

      Login om te reageren
      • e38ossie zegt

        28 juni 2016 om 07:27

        @e1000bmw523i: ik weet zeker dat de grille een eigenliefde is. Ook de grillen in de motorkap kloppen niet. Geen mooie restauratie.

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          28 juni 2016 om 09:05

          @e38ossie:
          De grille hoort gescheiden te zijn dacht ik en volgens mij hoort de onderkant ronder en langwerpiger te zijn. Koelroosters aan weerszijden van de motorkap lijken mij dan wel weer af-fabriek? Kwa vorm lijken ze goed in ieder geval.

          Nee, dit ding gaat geen concours winnen, maar wat zal het? Ik vind het best mooi. Keer wat anders als een Ford Deuce Coupe. En als er naast de motor nog meer moderne hufterproof snufjes (schijfremmen, airco, stuurbekrachtiging; dat soort ongein) zijn ingebouwd kun je er ook lekker veel mee rijden, zonder je zorgen te maken over allerlei dingen. Dikke prima toch?

          Login om te reageren
          • e38ossie zegt

            28 juni 2016 om 20:43

            @Rob: originele zij grillen hadden veel minder spijlen

            Login om te reageren
  17. JanJansen zegt

    27 juni 2016 om 22:05

    Geen foto’s van het blok, jammer

    Login om te reageren
  18. Jansen zegt

    27 juni 2016 om 22:09

    ” open dak dat zich opvouwt op een manier zoals alleen vooroorlogse Duitse wagens dat hadden” Hoezo? Die Duitse auto geilheid altijd. Ooit de kap van een Talbot-Lago naar beneden zien vouwen? Dat is pas mooi!

    Login om te reageren
  19. lincoln zegt

    27 juni 2016 om 22:27

    Standaard blokkie was al helemaal verrot natuurlijk ..

    In Europa had die al helemaal naar de sloop gegaan ..

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      27 juni 2016 om 22:53

      @lincoln:
      Zat ik ook aan te denken. Onderdelen zullen ook wel schaars zijn ondertussen. En ja, waarom dan niet een good old Chevy V8 als je het ding nog gewoon wil rijden, zonder gezeik?

      Login om te reageren
  20. mrwheely zegt

    27 juni 2016 om 22:40

    Ze hadden er beter een 6 in lijn ingezet van bmw zelf ipv chevy blok…. maar goed er zijn americanen die een chevy blok in een Ferrari zetten ook.

    Login om te reageren
  21. Rob zegt

    27 juni 2016 om 22:42

    Link naar de verkoper, met een stukje historie erbij:
    http://goodmanreed.com/inventory/1938-bmw-327-sport-cabriolet-hot-rod/

    Login om te reageren
  22. Breinstein zegt

    27 juni 2016 om 23:34

    Een keer je rechter pedaal vloeren en je hebt een wokkel.

    Login om te reageren
  23. toyotafortuner zegt

    28 juni 2016 om 03:22

    Heiligschennis of niet. Ik vind m gaaf!

    Login om te reageren
  24. pinut187 zegt

    28 juni 2016 om 05:09

    Ik vind de voorkant nou niet echt mooi en die kleur staat hem ook niet..

    Login om te reageren
  25. mrmiyagi1982 zegt

    28 juni 2016 om 10:51

    Gezeur over zon knaken 6in lijn pfff gewoon v8.
    Lekker cruisen met t dak open en die heerlijke v8 roffel. Ik zeg top auto *thumbsup*
    Dit is geen racer of sprinter maar een cruiser met t beste motor geluid. Murica v8

    Login om te reageren
  26. undifined1 zegt

    28 juni 2016 om 17:56

    Met een bmw blok had het wel leuk geweest, maar nu is het een beetje matig.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North