Dat klinkt als heiligschennis, maar stiekem is dit best gaaf.
De BMW 327 Sport Cabriolet kwam ter wereld in 1938. Een tijd waarin Duitsland nou niet bepaald de mooiste dingen produceerde. Wapens vooral. En dus deze schitterend BMW. Normaal voorzien van een keurige 6-in-lijn met 55 pk, schitteren open dak dat zich opvouwt op een manier zoals alleen vooroorlogse Duitse wagens dat hadden en de rest van de lijnen waren ook best prima te pruimen.
Toch dacht een eigenaar ongeveer 20 jaar geleden dat die 55 pk niet geheel voldoende was. Dus moest er iets anders komen en dat blok was snel gevonden. Het werd de ZZ4 350, een small-block van Chevrolet met injectie en 350 pk. BAM!
Normaal gesproken is het not done, maar de conversie is stiekem hartstikke keurig uitgevoerd. En reken maar dat er een lekkere roffel uit de sidepipes komt. Mocht je enthousiast worden en deze auto zelf willen hebben, dat kan. Hij staat te koop voor 115.000 dollar. Te veel voor een restomod, of iedere cent waard? Zeg het maar! (Via Bangshift)
Dutchdriftking zegt
Tja, waarom ook niet? Is toch gaaf? Nu maar hopen dat de remmen ook zijn aangepast..
stino zegt
@dutchdriftking: en het hele chassis, onderstel etc. Als je met die snelheid een bocht in gaat, eindig je als Jay Leno
Dutchdriftking zegt
@stino: idd. Stijfheid van een sardienenblikje.
e1000bmw zegt
Heiligschennis en teveel voor geld voor een restomod. Leg er dan het blok van de 328 in met een carburateur per cilinder.
sjonnie82 zegt
@e1000bmw523i: heiligschennis…. Schei toch uit. Welk geloof is hieraan verbonden ?
e1000bmw zegt
@sjonnie82: Het geloof der Laufkultur der Reihe Sechs.
lincoln zegt
@sjonnie82:
Het enige ECHTE geloof .. $$$$$$$$ ..
theyoungsaablover zegt
Dit is beest! Mits de originele motor naar de hemel is of kwijt
Dutchdriftking zegt
@theyoungsaablover: die zal inmiddels wel kwijt zijn ja.
cossiekiller zegt
@theyoungsaablover: ls swap for everybody!!! (of toch ongeveer)
viezefreddyw zegt
Gaaf ding hoor, echt prachtig. Van buitenaf is niet te zien dat het ding dik 350PK heeft. Dat zal leuke en verbazingwekkende gezichten opwekken bij de stoplichten.
En tja, heiligschennis? Misschien ook wel niet. Misschien lag dit ding 20 jaar geleden wel helemaal naar de klote op de sloop en heeft meneer de sleutelaar het ding weten te redden van de sloop. Prima toch? Ik vind het een schitterend ding.
denniss00 zegt
Nee kinders, gooi er gelijk een M6 blok in, doen we het gelijk goed. Hoppa!
Dutchdriftking zegt
@denniss00: een BMW blok was beter geweest idd. V10 past alleen niet gok ik.
shibby zegt
Los van elkaar gave dingen, maar de combinatie.. nee vind ik niet kunnen
desjonnies zegt
De man is moe geworden van iedereen die vraagt waar’ie zo’n polyester kit-car kan kopen !
giulio zegt
Dan snap je het echt niet. Heb je een hele bijzondere auto, uit een bijzondere tijd. Bijzondere motor, die op een heel andere manier rijdt. Iets wat je nu niet meer kan ervaren… En dan maak je het besluit om 10000den dollars ertegenaan en een 13 in dozijn motorblokje in te bouwen. Om wat? Om je vriendjes van de hoek te kunnen zeggen dat je met piepende banden weg kunt rijden?
Lijkt me leuk om bij de beste man een gat in de tuin te graven en dan volstorten met gele pudding. Gewoon omdat het kan, omdat het stiekem best leuk is.
doewap zegt
Hij is mooi maar toch… auw…
ko4n zegt
Gekke amerikanen
redneckdarian zegt
@ko4n: ‘sup?
aadnus zegt
Kopen, luie poep v8 eruit. BMW v10 erin.
mopar zegt
@aadnus: die luie poep V8 die het nog zal toen lang nadat de rest van de wagen wegverrot is. Itt tot die probleem V10 van BMW die buiten dat hij niet eens zal passen, nog geen 50km zal rijden zonder een foutcode op te gooien. Ja das een super idee idd.
peug206 zegt
Ganz geil, lekker golfjes vernederen met je klassieker. Al is het dan wel zonde dat je dan weer zoiets unieks moet opgeven
desjonnies zegt
@peug206:
Iets zegt me dat het vernederen van een Golfje absoluut geen prioriteit is als je in een BMW 327 uit 1938 rijdt.
e1000bmw zegt
@desjonnies: Tja, maar waarom zou je er dan een Chevy small block in hangen…?
desjonnies zegt
@e1000bmw523i:
Totaal gebrek aan historisch besef en/of stijl misschien?
Ik vind dit er niet uitzien, dit schreeuwt FOUT, de getinte voorruit, die clowneske wielen, de man verdient misschien wel een prijs om met zulke subtiele veranderingen een compleet elegante wagen te verampponneren !
e1000bmw zegt
@desjonnies: de wielen zijn origineel, maar hadden in carrosseriekleur gespoten moeten zijn.
Rob zegt
@e1000bmw523i:
Had de 327 af-fabriek niet wielen met ronde gaten? Dat zijn deze in ieder geval niet.
e1000bmw zegt
@Rob: morgen ff op de pc kijken. Is een wat groter scherm…
e1000bmw zegt
@Rob: verrek, je hebt gelijk!
pinut187 zegt
@e1000bmw523i: omdat hij een Amerikaan is en die blokken daar voor het oprapen liggen.
rufctr01 zegt
Ik heb toch liever een originele auto met matching numbers
eefie zegt
Wolf in schaapskleren
maxximum zegt
Als je nou serieus geld had, zou ik er een M1 blok in hangen. Wellicht verklaren jullie mij voor gek maar, da’s een parel op zich.
e38ossie zegt
Iets klopt er niet. Een 327 had een andere grille
e1000bmw zegt
@e38ossie: kijk en vergelijk:
https://www.classicdriver.com/sites/default/files/cars_images/bmw_327-328_1.jpg
Ik denk dat het optisch bedrog is.
e38ossie zegt
@e1000bmw523i: ik weet zeker dat de grille een eigenliefde is. Ook de grillen in de motorkap kloppen niet. Geen mooie restauratie.
Rob zegt
@e38ossie:
De grille hoort gescheiden te zijn dacht ik en volgens mij hoort de onderkant ronder en langwerpiger te zijn. Koelroosters aan weerszijden van de motorkap lijken mij dan wel weer af-fabriek? Kwa vorm lijken ze goed in ieder geval.
Nee, dit ding gaat geen concours winnen, maar wat zal het? Ik vind het best mooi. Keer wat anders als een Ford Deuce Coupe. En als er naast de motor nog meer moderne hufterproof snufjes (schijfremmen, airco, stuurbekrachtiging; dat soort ongein) zijn ingebouwd kun je er ook lekker veel mee rijden, zonder je zorgen te maken over allerlei dingen. Dikke prima toch?
e38ossie zegt
@Rob: originele zij grillen hadden veel minder spijlen
JanJansen zegt
Geen foto’s van het blok, jammer
Jansen zegt
” open dak dat zich opvouwt op een manier zoals alleen vooroorlogse Duitse wagens dat hadden” Hoezo? Die Duitse auto geilheid altijd. Ooit de kap van een Talbot-Lago naar beneden zien vouwen? Dat is pas mooi!
lincoln zegt
Standaard blokkie was al helemaal verrot natuurlijk ..
In Europa had die al helemaal naar de sloop gegaan ..
Rob zegt
@lincoln:
Zat ik ook aan te denken. Onderdelen zullen ook wel schaars zijn ondertussen. En ja, waarom dan niet een good old Chevy V8 als je het ding nog gewoon wil rijden, zonder gezeik?
mrwheely zegt
Ze hadden er beter een 6 in lijn ingezet van bmw zelf ipv chevy blok…. maar goed er zijn americanen die een chevy blok in een Ferrari zetten ook.
Rob zegt
Link naar de verkoper, met een stukje historie erbij:
http://goodmanreed.com/inventory/1938-bmw-327-sport-cabriolet-hot-rod/
Breinstein zegt
Een keer je rechter pedaal vloeren en je hebt een wokkel.
toyotafortuner zegt
Heiligschennis of niet. Ik vind m gaaf!
pinut187 zegt
Ik vind de voorkant nou niet echt mooi en die kleur staat hem ook niet..
mrmiyagi1982 zegt
Gezeur over zon knaken 6in lijn pfff gewoon v8.
Lekker cruisen met t dak open en die heerlijke v8 roffel. Ik zeg top auto *thumbsup*
Dit is geen racer of sprinter maar een cruiser met t beste motor geluid. Murica v8
undifined1 zegt
Met een bmw blok had het wel leuk geweest, maar nu is het een beetje matig.