Klassieke BMW 327 cabrio met Chevy V8

Auteur: , 49 Reacties

Dat klinkt als heiligschennis, maar stiekem is dit best gaaf.

De BMW 327 Sport Cabriolet kwam ter wereld in 1938. Een tijd waarin Duitsland nou niet bepaald de mooiste dingen produceerde. Wapens vooral. En dus deze schitterend BMW. Normaal voorzien van een keurige 6-in-lijn met 55 pk, schitteren open dak dat zich opvouwt op een manier zoals alleen vooroorlogse Duitse wagens dat hadden en de rest van de lijnen waren ook best prima te pruimen.

Toch dacht een eigenaar ongeveer 20 jaar geleden dat die 55 pk niet geheel voldoende was. Dus moest er iets anders komen en dat blok was snel gevonden. Het werd de ZZ4 350, een small-block van Chevrolet met injectie en 350 pk. BAM!

Normaal gesproken is het not done, maar de conversie is stiekem hartstikke keurig uitgevoerd. En reken maar dat er een lekkere roffel uit de sidepipes komt. Mocht je enthousiast worden en deze auto zelf willen hebben, dat kan. Hij staat te koop voor 115.000 dollar. Te veel voor een restomod, of iedere cent waard? Zeg het maar! (Via Bangshift)



49 reacties

Tja, waarom ook niet? Is toch gaaf? Nu maar hopen dat de remmen ook zijn aangepast..
@dutchdriftking: en het hele chassis, onderstel etc. Als je met die snelheid een bocht in gaat, eindig je als Jay Leno
@stino: idd. Stijfheid van een sardienenblikje.
Heiligschennis en teveel voor geld voor een restomod. Leg er dan het blok van de 328 in met een carburateur per cilinder.
@e1000bmw523i: heiligschennis…. Schei toch uit. Welk geloof is hieraan verbonden ?
@sjonnie82: Het geloof der Laufkultur der Reihe Sechs.
@sjonnie82:

Het enige ECHTE geloof .. $$$$$$$$ ..
Dit is beest! Mits de originele motor naar de hemel is of kwijt
@theyoungsaablover: die zal inmiddels wel kwijt zijn ja.
@theyoungsaablover: ls swap for everybody!!! (of toch ongeveer)
Gaaf ding hoor, echt prachtig. Van buitenaf is niet te zien dat het ding dik 350PK heeft. Dat zal leuke en verbazingwekkende gezichten opwekken bij de stoplichten.

En tja, heiligschennis? Misschien ook wel niet. Misschien lag dit ding 20 jaar geleden wel helemaal naar de klote op de sloop en heeft meneer de sleutelaar het ding weten te redden van de sloop. Prima toch? Ik vind het een schitterend ding.
Nee kinders, gooi er gelijk een M6 blok in, doen we het gelijk goed. Hoppa!
@denniss00: een BMW blok was beter geweest idd. V10 past alleen niet gok ik.
Los van elkaar gave dingen, maar de combinatie.. nee vind ik niet kunnen
De man is moe geworden van iedereen die vraagt waar’ie zo’n polyester kit-car kan kopen !
Dan snap je het echt niet. Heb je een hele bijzondere auto, uit een bijzondere tijd. Bijzondere motor, die op een heel andere manier rijdt. Iets wat je nu niet meer kan ervaren… En dan maak je het besluit om 10000den dollars ertegenaan en een 13 in dozijn motorblokje in te bouwen. Om wat? Om je vriendjes van de hoek te kunnen zeggen dat je met piepende banden weg kunt rijden?

Lijkt me leuk om bij de beste man een gat in de tuin te graven en dan volstorten met gele pudding. Gewoon omdat het kan, omdat het stiekem best leuk is.
Hij is mooi maar toch… auw…
Gekke amerikanen
@ko4n: ‘sup?
Kopen, luie poep v8 eruit. BMW v10 erin.
@aadnus: die luie poep V8 die het nog zal toen lang nadat de rest van de wagen wegverrot is. Itt tot die probleem V10 van BMW die buiten dat hij niet eens zal passen, nog geen 50km zal rijden zonder een foutcode op te gooien. Ja das een super idee idd.
Ganz geil, lekker golfjes vernederen met je klassieker. Al is het dan wel zonde dat je dan weer zoiets unieks moet opgeven
@peug206:

Iets zegt me dat het vernederen van een Golfje absoluut geen prioriteit is als je in een BMW 327 uit 1938 rijdt.
@desjonnies: Tja, maar waarom zou je er dan een Chevy small block in hangen…?
@e1000bmw523i:
Totaal gebrek aan historisch besef en/of stijl misschien?
Ik vind dit er niet uitzien, dit schreeuwt FOUT, de getinte voorruit, die clowneske wielen, de man verdient misschien wel een prijs om met zulke subtiele veranderingen een compleet elegante wagen te verampponneren !
@desjonnies: de wielen zijn origineel, maar hadden in carrosseriekleur gespoten moeten zijn.
@e1000bmw523i:
Had de 327 af-fabriek niet wielen met ronde gaten? Dat zijn deze in ieder geval niet.
@Rob: morgen ff op de pc kijken. Is een wat groter scherm…
@Rob: verrek, je hebt gelijk!
@e1000bmw523i: omdat hij een Amerikaan is en die blokken daar voor het oprapen liggen.
Ik heb toch liever een originele auto met matching numbers
Wolf in schaapskleren
Als je nou serieus geld had, zou ik er een M1 blok in hangen. Wellicht verklaren jullie mij voor gek maar, da’s een parel op zich.
Iets klopt er niet. Een 327 had een andere grille
@e38ossie: kijk en vergelijk:
https://www.classicdriver.com/sites/default/files/cars_images/bmw_327-328_1.jpg

Ik denk dat het optisch bedrog is.
@e1000bmw523i: ik weet zeker dat de grille een eigenliefde is. Ook de grillen in de motorkap kloppen niet. Geen mooie restauratie.
@e38ossie:
De grille hoort gescheiden te zijn dacht ik en volgens mij hoort de onderkant ronder en langwerpiger te zijn. Koelroosters aan weerszijden van de motorkap lijken mij dan wel weer af-fabriek? Kwa vorm lijken ze goed in ieder geval.

Nee, dit ding gaat geen concours winnen, maar wat zal het? Ik vind het best mooi. Keer wat anders als een Ford Deuce Coupe. En als er naast de motor nog meer moderne hufterproof snufjes (schijfremmen, airco, stuurbekrachtiging; dat soort ongein) zijn ingebouwd kun je er ook lekker veel mee rijden, zonder je zorgen te maken over allerlei dingen. Dikke prima toch?
@Rob: originele zij grillen hadden veel minder spijlen
Geen foto’s van het blok, jammer
”¬†open dak dat zich opvouwt op een manier zoals alleen vooroorlogse Duitse wagens dat hadden” Hoezo? Die Duitse auto geilheid altijd. Ooit de kap van een Talbot-Lago naar beneden zien vouwen? Dat is pas mooi!
Standaard blokkie was al helemaal verrot natuurlijk ..

In Europa had die al helemaal naar de sloop gegaan ..
@lincoln:
Zat ik ook aan te denken. Onderdelen zullen ook wel schaars zijn ondertussen. En ja, waarom dan niet een good old Chevy V8 als je het ding nog gewoon wil rijden, zonder gezeik?
Ze hadden er beter een 6 in lijn ingezet van bmw zelf ipv chevy blok…. maar goed er zijn americanen die een chevy blok in een Ferrari zetten ook.
Link naar de verkoper, met een stukje historie erbij:
http://goodmanreed.com/inventory/1938-bmw-327-sport-cabriolet-hot-rod/
Een keer je rechter pedaal vloeren en je hebt een wokkel.
Heiligschennis of niet. Ik vind m gaaf!
Ik vind de voorkant nou niet echt mooi en die kleur staat hem ook niet..
Gezeur over zon knaken 6in lijn pfff gewoon v8.
Lekker cruisen met t dak open en die heerlijke v8 roffel. Ik zeg top auto *thumbsup*
Dit is geen racer of sprinter maar een cruiser met t beste motor geluid. Murica v8
Met een bmw blok had het wel leuk geweest, maar nu is het een beetje matig.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).