• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Klassieker: Alfa Romeo GTV6

Auteur: larssb, gepost 26 maart 2016 om 18:00 – 66 Reacties

Afbeelding Klassieker: Alfa Romeo GTV6Afbeelding Klassieker: Alfa Romeo GTV6Afbeelding Klassieker: Alfa Romeo GTV6Afbeelding Klassieker: Alfa Romeo GTV6Afbeelding Klassieker: Alfa Romeo GTV6Afbeelding Klassieker: Alfa Romeo GTV6


De looks van Alfa’s GTV met de sound van een Busso V6. Iemand verder nog wensen?

Die gobba op de motorkap nemen we op de koop toe. Nee, omarmen we zelfs. Want mooi of lelijk: hij zat er natuurlijk niet voor niets.

De GTV kenden we al, als doorontwikkeling van de in 1974 geïntroduceerde Alfa Romeo Alfetta GT. Dit ontwerp van Giorgetto Giurgiaro was weer gebaseerd op de Alfetta, Alfa’s sportieve sedan sinds 1972. Na de restyling van 1980 ging de GT verder door het leven als GTV, met andere achterlichten, veel minder chroom en, natuurlijk, bumpers van plastic. Het waren tenslotte de eighties en we besloten dat we de natuur niet meer nodig hadden voor onze materialen. Die maakten we voortaan zelf, en het liefst nog in een tintje zwart. Dat gold ook voor het kenmerkende Alfa-grilletje voorop: dat was grotendeels ontchroomd, net als de spiegels en raamstijlen. Alles werd een beetje matter. Behalve zijn temperament.

Want eind 1980 stelde iemand bij Alfa Romeo voor om de 2.5 liter Busso V6 uit de Alfa 6 in de GTV te monteren. Een zaligverklaring lijkt mij hier wel op zijn plaats. In plaats van de onafzienbare rij van zes Dell’Orto’s krijgt de Busso nu echter Bosch injectie mee, dat cultiveert de soms wat nukkige motorloop en hij blijft daardoor ook langer keurig in de pas lopen. Het plan wordt alsmaar mooier. Maar als ze na dit succesverhaal de kap tevreden dichtklappen doemt er een probleem op. Het past voor geen meter. Fica.

Geen nood, een power bulge misstaat niet eens. En voor notoire walgers is er voorlopig de 2.0 liter versie (de 1.6 kwam in 1981 te vervallen), daarop ontbreekt die krachtbobbel. En 30 PK: de viercilinder levert 130 PK op de achterwielen, de smeuïge V6 doet 160. Daarmee is een acceleratie van 0-100 km/u mogelijk in 8 seconden. Maar in die paar tellen moet er wel flink gewerkt worden, want schakelen in een Alfa: je bent er even druk mee.

Ze stonden toch al niet bekend om het boterzachte schakelen, die Milanese lekkernijen, en ook in deze GTV maakte de transaxle-constructie het snel wisselen van een verzet tot een kracht-turn oefening waar Epke Zonderland vandaag de dag nog bleek van wordt. Dat kwam niet zozeer door de bak zelf, maar door de lange afstand van pook naar bak die overbrugd moest worden. Voor de gewichtsverdeling was het ideaal dat de transmissie zich tussen de achterwielen bevond, maar voor snel en feilloos schakelen was het een nadeel. Het is zeker mogelijk, maar daarvoor moet je precies de goede toerentallen aanvoelen en de juiste slag maken met die forse pook. Maar, zoals gezegd, je kunt er even niets bij hebben.

GTV6 interieur

Eenmaal op snelheid wel, de onbekrachtigde besturing geeft veel gevoel en het gewicht van die zalige Busso op de voorwielen maakt hem rechtuit rijdend lekker stabiel. Dat hou je wel een poosje uit. Zeker in die heerlijke kuipen met de typische, van gaas voorziene hoofdsteunen. De klokkenwinkel, met de toerenteller in het midden, bevond zich nu recht voor de bestuurder in plaats de centrale plaatsing in de oudere types. Minder apart, wel beter afleesbaar. Verder stond ergonomie nog niet erg hoog op de prioriteitenlijst in Milaan, destijds was men al gauw tevreden. Dat er genoeg knoppen waren was belangrijk, niet wáár ze zaten. In het donker en op de tast kon er dus van alles gebeuren onderweg.

Dat houdt het spannend, evenals nog meer vermogen dan de standaard 160 PK. Zoals de Autodelta uitvoeringen van de GTV: de Duitse importeur laat al ruim voor de introductie van de GTV6 20 exemplaren van de GTV door Alfa’s autosportafdeling voorzien van de 2.6 liter achtcilinder uit de Montreal. Behalve een zo mogelijk nóg lekkerder geluid levert deze 200 PK af aan de achterwielen. Een griezelig lekkere combinatie…

Dezelfde techneuten van Alfa bouwen bovendien 400 GTV 2.0 Turbodelta’s. Deze straatversies ter homologatie van de Groep 4 rally auto leveren 150 PK. Van de GTV6 bestaan ook 3.0 liter varianten, onder andere in ons eigen land gebouwd door Savali uit Houten. Alfa Romeo’s vestiging in Zuid Afrika bouwt zelfs 200 3.0 liter versies, evenals een GTV6 Turbo, waarvan zo’n 750 stuks geproduceerd worden. Het Amerikaanse Callaway Turbosystems doet er nog een schepje bovenop en bouwt voor Alfa de GTV6 Twinturbo, met dik 230 PK. In een oplage van 35 stuks, dus erg exclusief.

Dat geldt vandaag de dag voor de normale, tot 1987 gebouwde GTV ook al: ze zijn vrijwel onvindbaar. Een voordeel als je niks met Alfa Romeo’s hebt. Maar hou dat ook maar eens vol pal naast zo’n heerlijke GTV6 met zijn onmiskenbare sound en looks. Buona fortuna.

Ook interessant!

  • Hier, de perfecte Alfa Romeo occasion op Marktplaats
  • 'Alfa Romeo gaat de GTV terugbrengen als EV'
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, gtv, GTV6, Klassiekers

Vorig bericht: « Deze boswachtersgroene E55 AMG is een puike gezinsbak
Volgend bericht: De Mazda Z3 is de perfecte betaalbare cabrio »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    26 maart 2016 om 18:02

    Wat is het toch een plaatje!

    Login om te reageren
    • theyoungsaablover zegt

      26 maart 2016 om 20:20

      @dutchdriftking: op de foto wel hehe…

      Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      27 maart 2016 om 10:25

      Schitterend, maar na een witte Fiat 127 waarvan de motorkap sneller rotte, dan ik hem met zwarte verf kon rollen. En een (geleende) Fiat Ritmo waarvan zaken als raamslingers en asbakken spontaan afbraken als je er naar wees. Dat mijn buurman in zijn (ook) Ritmo, gebroken terug kwam uit Kroatië, met een verschrikkelijke pijn in zijn rug, omdat bij invoegen op de autobahn de rugleuning van zijn stoel spontaan afgebroken was, en hij de rest van de rit rechtop moest zitten. Dat was voor mij het moment dat ik met een weide boog om Italiaanse, Franse en Britse auto’s heen liep, en nog loop.

      Login om te reageren
      • brabussb1 zegt

        27 maart 2016 om 11:03

        @audicoupe84:
        Zou ik ook doen, blijven geloven dat Italiaanse auto’s nog steeds gemaakt worden naar jaren 70 maatstaven.
        Jij gelooft zeker ook nog in het sprookje dat Duitse degelijkheid heet?

        Login om te reageren
        • Ozan zegt

          27 maart 2016 om 23:59

          @brabussb1: ik moet zeggen dat de Mito wel stereotype bevestigend is

          Login om te reageren
  2. talladega zegt

    26 maart 2016 om 18:03

    Jammer dat ze zo vreselijk konden roesten, verder waren het heerlijke auto’s.
    Straks na het eten een heerlijk stuk om te lezen, dat is Lars wel toevertrouwd.

    Login om te reageren
  3. racerx zegt

    26 maart 2016 om 18:05

    Én een bijrol als gejatte Bondmobiel in Octopussy!

    Login om te reageren
  4. Hupke zegt

    26 maart 2016 om 18:09

    Ooit eens voor uitgekeken, heel rap opgegeven, een goed exemplaar vinden waar de eigenaar niet denkt dat het ding van goud is is quasi onmogelijk.

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      26 maart 2016 om 23:38

      @Hupke: Ah, maar als je wil weten hoe ze voelt: de naar mijn bescheiden mening beste en meest nauwkeurige beschrijving van een auto. Ooit. https://www.youtube.com/watch?v=vCHzuCeojgo

      Login om te reageren
      • bisazza zegt

        27 maart 2016 om 10:32

        @heidekonijn: thanks! Erg vermakelijk! Direct ook gekeken naar de SZ en de 75 Evoluzione

        Login om te reageren
        • heidekonijn zegt

          27 maart 2016 om 13:42

          @Bisazza: Kijk ook even naar de 4C en de wat langere aflevering over de EB110. Zeer de moeite. ;-)

          Login om te reageren
          • bisazza zegt

            27 maart 2016 om 15:05

            @heidekonijn: done :-) heerlijk om met Giorgio Langella in een alfa te zitten en een goed gesprek te hebben over een auto… Ik stap soms ’s avonds ook richting mijn schuur om in mijn Duetto te zitten met een biertje en een muziekje en alleen maar kijken naar de lijnen… Quality time met mijn 2e vriendin.

            Login om te reageren
  5. porsche928 zegt

    26 maart 2016 om 18:12

    Een chirurg vroeger bij ons in de buurt had er 1, wat een prachtbak was dat.

    Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      27 maart 2016 om 15:50

      @porsche928: ow die chirurg met die verroeste scalpel en visdraad.

      Login om te reageren
  6. kle500 zegt

    26 maart 2016 om 18:12

    Las eerder vandaag al iets over alfaholics.. Lijkt me een mooi project je voor deze gasten! Zou ik wel een stukje mee willen sturen!

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      26 maart 2016 om 23:34

      @kle500: Die hebben zowat alles gedaan, maar tot hiertoe nog geen transaxle Alfa. Alex Jupe moet je hebben voor de GTV6.

      Login om te reageren
  7. desjonnies zegt

    26 maart 2016 om 18:12

    Eigenlijk een auto die alles meehad in zijn tijd, zelfs de 1600 en 2 liters, maar die met zo ontieglijk slechte materialen was gebouwd, dat het droevig gewoon was.
    Het stuurwiel en de pookknop zien er stoer uit, helaas om een voorbeeld te noemen, na gebruik en het zuur van je handen kwam het fucking WITTE plastic waarvan beiden gemaakt waren tevoorschijn.
    Het dashboard, gewoon indrukwekkend, de toerenteller voor je neus en ‘de rest’ in een instrumentecluster in het midden, echt mooi, maar hetzelfde lot beschoren als het stuurwiel en de pookknop, het was derderangs piepend en krakend plastic.

    De stoelen zaten goed, en toendertijd en nog steeds was het ‘des Alfa’s ‘om met koude oliën in de motor rustig te rijden maar eens en vooral te schakelen alsof u als chirurg een zeer delicate ingreep moest doen bij een bevallige dame.

    Was er dan helemaal niet goed aan de Alfetta GT?
    Nou, het was een heerlijke reiswagen, beter dan de MGB Gt, sneller en wulpser, de achterklep verborg een behoorlijke bagageruimte en we zijn een keertje met vier man op vakantie geweest met de donkerblauwe 1600Gt van een vriend.
    Dat ding had toen de zeer geliefde gele koplampen en het was een fijne en snelle reisgenoot.
    Eigenlijk had dit ding weinig tot geen concurrenten, BMW had de matig aangeslagen 02-touring, MG de verouderde B-GT; eigenlijk de enige concurrent kwam uit eigen huis de Lancia Beta HPE, die net zo hard roestte als de Alfetta GT.

    Want roesten, dat konden ze en dat deden ze.

    Helaas.

    Toen de GTV 6 ui kwam waren wij eigenlijk al uitgekeken op die roestbak, velen met ons lieten deze machtige machine voor wat’ie was door het gebruik van materialen van twijfelachtige ‘kwaliteit’ en het toen nog alom aanwezige roest spook !

    peccato per questa bellezza !

    Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      26 maart 2016 om 19:56

      @desjonnies: Waar wat je allemaal zegt. Mijn broer heeft een 1600.

      Maar…. Wanneer je erin rijdt kan je niet anders dan een dikke glimlach op je gezicht te krijgen en wil je er een kopen.

      Alfa’s koop je met hart en niet verstand zeggen ze. En dat geldt helemaal voor de oudere types

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        26 maart 2016 om 20:12

        @redneckdarian:

        Niemand die zijn hart verkoopt ..

        250+ auto’s verder waarvan minimaal 100 dommere aankopen dan een Alfa heb ik altijd in gortdroge cash mogen aftikken ..

        Login om te reageren
    • mout zegt

      26 maart 2016 om 21:11

      @desjonnies: Wow, ik dacht dat ze daar wel van geleerd zouden hebben!
      Maar in mijn 2001 Multipla begonnen alle kunststoffen in ongeveer hetzelfde grijs. Maar echt álles kreeg een ander kleurtje. Alleen al het stuur zelf werd groenig (hoepel), donkerder (airbag-plaat) en brokkelde (spaken). Echt, er waren minstens 6 soorten plastic, met verschillende structuurtjes, en een verschillende ‘kleurontwikkeling’. Maar ach – je had er slechts last van tot zo’n stuk plastic brak.

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      27 maart 2016 om 00:25

      @desjonnies:
      “Het stuurwiel en de pookknop zien er stoer uit, helaas om een voorbeeld te noemen, na gebruik en het zuur van je handen kwam het fucking WITTE plastic waarvan beiden gemaakt waren tevoorschijn.”
      Daarom was het destijds heel gewoon om nog echte autohandschoenen te hebben. Om te voorkomen dat je het stuur en de pook vernachelde.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        27 maart 2016 om 10:09

        @e1000bmw523i:

        Dat was toen al bijzonder gay om te dragen !

        Login om te reageren
  8. desjonnies zegt

    26 maart 2016 om 18:16

    Hier heb ik een foto van het dashboard van de 1600 en 2 liter GT, veel en veel mooier, stoerder en macho dan de 3 literklokkenwinkel !

    http://broyax.free.fr/collectors/tableau10.jpg

    Login om te reageren
  9. desjonnies zegt

    26 maart 2016 om 18:17

    Basta !:

    http://www.montagna.nl/media/catalog/products/84/large_5419773B74.jpg

    Login om te reageren
  10. parker zegt

    26 maart 2016 om 18:21

    Super auto, wel jammer dat je alleen foto’s van de laatste plastic-fantastic versie plaatst, juist het origineel is zo mooi en elegant..

    Login om te reageren
  11. jaccovdzaag zegt

    26 maart 2016 om 18:26

    Vergeet ook niet de Gleich. Een 3 liter met een 2.5 krukas, wat een 2.8 werd. Lekker fel en veel koppel. Zijn ook een handvol van gemaakt.

    Login om te reageren
  12. hans75 zegt

    26 maart 2016 om 18:30

    Auto van een vriend van mij…. bijna helemaal nieuw:
    zo nieuw dat hij er zelf niet in durft te rijden ;-)

    http://www.autotrader.nl/auto/alfa-romeo-gtv/1983/zeist/79xk4/alfa-romeo-gtv-25-v6-orgineel-nederlands/

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      26 maart 2016 om 19:26

      @hans75: …aangeboden voor € 17.495,- Da’s volgens mij meer dan dat-ie nieuw heeft gekost. Ik mag voor de toekomstige eigenaar hopen dat deze auto een grondige dinitrol-behandeling heeft ondergaan.

      Maar toegegeven, het is een lust voor het oog en het oor.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        26 maart 2016 om 20:16

        @RRRobert:

        Passie en emotie is een 300 euro kostende twingo met 4 ton op de klok ..

        Dit is gewoon handel ..

        Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      26 maart 2016 om 23:40

      @hans75: Voor dat geld mogen ze wel nieuwe bussen steken vooraan. Just saying.

      Login om te reageren
  13. martingtv zegt

    26 maart 2016 om 18:37

    Weer met plezier in gereden vandaag.

    Langzaam aan krijgen de alfetta gt en gtv6 meer waardering. Vooral nu bertones bijna onbetaalbaar worden.

    Het is moeilijk om een plaatdelen te komen. Gelukkig is er een actief alfetta forum waar er altijd mensen zij die kunnen helpen.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      26 maart 2016 om 18:42

      @martingtv:

      Helemaal top !
      Voor mij is en blijft DE grote liefde een 1300 Nuova Super.
      Het liefste eentje met een beetje morsig interieur en een krakende bak van zijn derde naar het tweede verzet. Heerlijk !

      Login om te reageren
      • martingtv zegt

        26 maart 2016 om 18:48

        @desjonnies: een super is inderdaad erg leuk. Maar beginnen ook prijzig te worden. De berlina is nog enigzins betaalbaar, maar ja die is niet zo mooi als een super.

        Login om te reageren
    • ralfast zegt

      26 maart 2016 om 20:20

      @martingtv: tik m aan. Vandaag ook heerlijk met mijn schuifdakje open naar de skatebaan getoured om mijn twee kids uit te laten. Daarna met een omweg terug naar huis. Mijn jongste (2) refereert de GTV als ‘wroem! ‘.

      Login om te reageren
  14. sjeppie156 zegt

    26 maart 2016 om 18:38

    Ik had anderhalf jaar geleden er een voor 2000 euro op de kop te tikken een 2.5 helaas niet gedaan…

    Login om te reageren
  15. thefmanl zegt

    26 maart 2016 om 18:47

    Gewoon een geweldig ding

    Login om te reageren
  16. v60polestar zegt

    26 maart 2016 om 18:49

    Ik vind hem gewoon niet mooi alleen het neusje en interieur kunnen er mee door!

    Login om te reageren
  17. stefane30v8 zegt

    26 maart 2016 om 18:57

    Ik heb een paar jaar geleden de gtv6 van mijn vader geërft en ben niet van plan die ooit nog weg te doen. Heerlijke auto, eigenlijk zou ik er vaker in moeten rijden.

    Login om te reageren
  18. ab1963 zegt

    26 maart 2016 om 19:18

    Wist niet dat er ook een v8 geleverd was. Weet nog wel dat Savali er het nodige mee kon doen. Prachtige auto’s. Ook heerlijk die simpele enkel uitlaatpijp. De laatste demper er tussenuit en je had het mooiste geluid ( ook met de 4 cilinders). Ook op Zandvoort eens een raceuitvoering gezien en vooral gehoord, met zijpijp. Wat ging dat hard (iig het geluid) zo kan ik mij herinneren.

    Echt mooie klassieker, ondanks de nadelen. Heb er nooit een mogen bezitten helaas; maar met de Giulia’s was het verre van behelpen!

    Login om te reageren
  19. alfablog zegt

    26 maart 2016 om 19:19

    Pareltje, liefst met chromen bumpers voor mij.

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      26 maart 2016 om 23:31

      @alfablog: Bestaat niet. Enkel plastic of RVS.

      Login om te reageren
  20. moveyourmind zegt

    26 maart 2016 om 19:21

    De GTV staat voor altijd in mijn geheugen gegrift, ik kan hem haast blindelings uittekenen…

    Dat komt omdat ik vroeger vanuit school bijna iedere dag een omweg maakte over het industrieterrein om maar een glimp op te kunnen vangen van de bijzondere auto’s die er bij het enige autobedrijf daar geparkeerd stonden. Maar de beste man had altijd wel mooie handel. Én een GTV, een rode, die was van hemzelf. En alleen al die GTV was al genoeg reden om een paar kilometer om te rijden. Keer op keer!

    Wat een mooie bak was én is dat jaren later nog steeds. Een auto die heel geraffineerd nét even anders getekend is dan andere auto’s uit die tijd. Ik ben trouwens wel benieuwd wat de nieuwprijs van de GTV was. Als kind dacht ik dat dat wel 100.000 gulden moest zijn, omdat het zo’n dikke auto was. Vast wel iemand die mij kan vertellen hoeveel ik ervan zat.

    Login om te reageren
  21. rrk147 zegt

    26 maart 2016 om 19:22

    Ja erg mooie auto! Zou ik er graag nog bij willen hebben, maar helaas een gebrek aan ruimte en (financiële) middelen. Erg sterk uiterlijk, icm met de busso en achterwiel aandrijving, vind ik hem gaver dan een 75.

    Overigens kan de achtervolging uit Octopussy natuurlijk niet ontbreken, als er over de GTV wordt geschreven, dus bij deze: https://www.youtube.com/watch?v=dwy8gBnKsaI

    En als ik tegenwoordig een Audi A7 zie rijde, doet de kont en aflopende daklijn/raamlijn van de A7 mij altijd denken aan de GTV..

    Login om te reageren
  22. isleofman zegt

    26 maart 2016 om 19:41

    Profiel heeft best veel weg van een audi a7.

    Login om te reageren
    • dikdraak zegt

      26 maart 2016 om 19:46

      @isleofman: Dat is dan eerder andersom ;)

      Login om te reageren
    • Rob zegt

      26 maart 2016 om 20:01

      @isleofman:
      A7 zou geïnspireerd zijn op de Audi 100 Coupe…
      http://4.bp.blogspot.com/_SM9A_sqVGgM/TNXGPVAbI-I/AAAAAAAAGjc/PvbKp-1nAF8/s1600/Audi+100+Coupe+S+with+A7+1.jpg

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        27 maart 2016 om 10:15

        @Rob:

        Ik wil alleen maar zeggen dat ik jouw humor bijzonder waardeer !

        Van de week zagen we zo’n Audi 100 Coupé rijden en niet voor het een of ander, mijn oude maat en ik konden beiden geen enkele reden verzinnen waarom deze Audi begeerlijk zou zijn !
        (en mijn maat heeft zo’n beetje ALLLES gehad en gereden wat exotisch is heeft mij aan de eerste M5 geholpen en aan een V12 E type, ooit toen ie zelf een Urraco kocht!)

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          27 maart 2016 om 12:39

          @desjonnies:
          Waarom een 100 coupe begeerlijk zou zijn? Tja. Goeie ;-)
          Met een beetje goeie wil zou je het een ‘poor mans’ Aston Martin DBS kunnen noemen….
          http://i.imgur.com/ngdzMRB.jpg

          Maar kweenie, de Audi komt gewoon niet helemaal goed uit de verf…. Staat lullig op zijn pootjes, mist sexy lijnen, heeft geen fraaie details en ook geen bijzondere techniek. Het is een coupeetje. Meer niet.

          ‘Poor mans Aston Martin’? Dat nooit dus. Dat predicaat verdient eigenlijk alleen de MGB GT en de Renault Laguna, maar die zijn weer zo mooi dat je ze eigenlijk te kort doet met ‘poor mans Aston Martin’…..

          Login om te reageren
        • Rob zegt

          27 maart 2016 om 12:54

          @desjonnies:
          Overigens durft iemand 55k te vragen voor een 100 Coupe!
          http://www.autoweek.nl/occasion/6Y6JR/audi-100-coupe-s

          Mis ik iets bij die auto???

          Login om te reageren
  23. kenwood zegt

    26 maart 2016 om 20:32

    Wat een mooie auto is dit geweldig

    Login om te reageren
  24. eklasse zegt

    26 maart 2016 om 21:11

    Je hebt ondergewaarde auto’s en overgewaardeerde..

    Mooie plaatjes. Keep the memories alive.

    Login om te reageren
  25. cpp1 zegt

    26 maart 2016 om 21:47

    Ja, gewoon ja!

    Login om te reageren
  26. guppiemerc zegt

    26 maart 2016 om 21:47

    *Bobbie Deerfield DVD zoeken doet* Kreeg hem van vrouwlief die hem van verre haalde. Een van de beste films ooit mede dankzij die GTV. Niet Al Pacino’s beste performance (kan niet met The Godfather) maar Marthe Keller maakt alles goed en die GTV-ritten door Zwitserland en Italië…. ahhhhh. Ben er speciaal voor met dezelfde autotrein Kandersteg-Brig gereden.

    Login om te reageren
  27. toyotafortuner zegt

    26 maart 2016 om 23:37

    Geen idee of ie nog leeft of niet, maar ik heb een jaartje (of 2) gelee een prachtig rode niet ver van huis in Amstelveen gespot. Origineel en zelfs nog met een oude kentekenreeks. Wat een snoepje van een wagen!

    Login om te reageren
  28. escort77 zegt

    27 maart 2016 om 08:07

    Apart, die dubbele achterste zijruiten.
    Kan je die vierkante ruiten dan laten zakken ofzo?

    Mbt de rest van de auto: ontwerp is niet mijn cup of tea, iets oudere of juist jongere Alfa’s vind ik mooier.

    Login om te reageren
    • brabussb1 zegt

      27 maart 2016 om 08:50

      @escort77:
      Het “vierkante stuk” zoals je het noemt kan inderdaad naar beneden.
      i.ytimg.com/vi/sbsa-D89Zs/maxresdefault.jpg
      Hier zie je dat raam op een kier staan.

      Login om te reageren
      • brabussb1 zegt

        27 maart 2016 om 08:59

        @brabussb1:
        Fotolink werkt niet, op dit YouTube filmpje zie je dezelfde GTV met dat raam op een kier.
        https://www.youtube.com/watch?v=sbsa-D89Zsg

        Login om te reageren
  29. rufctr01 zegt

    27 maart 2016 om 09:29

    Een schitterende auto! En ja, doet mij ook aan James Bond denken.

    Login om te reageren
  30. Alfarobert zegt

    27 maart 2016 om 09:47

    Transaxel systeem had de Alfa 75 ook.Wel vervelend dat je na zoveel kilometers steeds die rubbers tussen de as moest vervangen. Alfa’s blijven mooie auto’s.Iedere Alfa heeft z’n verhaal.Een Alfa is eigenlijk geen auto maar een levensstyle.Gaan we met jou auto of met de Alfa?Toch?

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      27 maart 2016 om 10:17

      @Alfarobert:

      Inkoppertje !

      Prettige pasen !

      http://petrolblog.com/wp-content/uploads/2012/11/arna-brochure.jpg

      Login om te reageren
      • super zegt

        27 maart 2016 om 12:05

        @desjonnies:
        Mazda 323?

        Login om te reageren
        • martingtv zegt

          27 maart 2016 om 12:45

          @super: Arna. Japans design en Italiaanse techniek. Was niet zo’n goeie combinatie.

          Login om te reageren
  31. rocky zegt

    27 maart 2016 om 11:16

    Nog steeds een prachtige auto! Zou ik de nodige centjes hebben, dan had ik er eentje gekocht.

    Login om te reageren
  32. Calimero zegt

    27 maart 2016 om 13:06

    @larssb; heerlijk geschreven stukje over een nog lekkerdere auto.

    Login om te reageren
  33. thomasthomas zegt

    27 maart 2016 om 15:42

    Vroeger was deze auto toch helemaal niet zo populair. Ik kom uit die tijd maar iedereen liet hem staan. Waarschijnlijk vooral voor de roest. Gek dat het nu een klassieker is.

    Login om te reageren
  34. pinut187 zegt

    28 maart 2016 om 05:09

    Laatst nog bij een classic car dealer in Waalwijk naar staan kijken, durfde het toch niet aan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North