• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Klein maar fijn, FIAT 500 Abarth

Auteur: robbie, gepost 23 mei 2007 om 09:14 – 30 Reacties

Fiat 500 Abarth

Over het feit dat FIAT de laatste tijd goed bezig is, zowel qua modellen, auto’s als bedrijfstechnisch, kan je niet echt meer discussiëren. En de beste stap is misschien nog wel het reanimeren van de Abarth modellen en dan heb ik het niet alleen over de Abarth girls. Na de onthullig van de Grande Punto Abarth zal over niet al te lange tijd de Abart versie volgen van de kleine 500.

Impressies hadden we al gezien, maar enkele dagen geleden is de benjamin ook betrapt op de ring tijdens zijn speelkwartiertje. En dat ziet er al goed uit! De normale 500 ziet er misschien een beetje uit als een typische vrouwenauto, de Abarth-versie mag er zeker zijn! Volgens de kuchende man in de regenjas krijgt de 500 Abarth een 1.4 liter turbo motor onder de kap met ongeveer 150 pk en dan klinkt mij als muziek in de oren! (meer foto’s via: CAR magazine)

UPDATE: filmpje, met dank aan Joep voor de tip!

Ook interessant!

  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Koop de Abarth 500 met Novitec spul van een Autobloglezer
  • Abarth F595 heeft een Formule 4 motor
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

500, abarth, Fiat, tuning

Vorig bericht: « Opel Zafira OPC diesel
Volgend bericht: Lamborghini trio-spot »

Lees Interacties

Reacties

  1. Julio zegt

    23 mei 2007 om 09:18

    Pocketrocket!!

    Login om te reageren
  2. floryn zegt

    23 mei 2007 om 09:20

    150? :) mmmm lekker dan

    Login om te reageren
  3. steven zegt

    23 mei 2007 om 09:24

    leuk, hopen dat het wel 150 blijft, en niet op eens 100 ofzo, niet dat dat te weinig is hoor

    Login om te reageren
  4. Danny zegt

    23 mei 2007 om 10:06

    Abarth-meisjes reanimeren? WAAR?

    Login om te reageren
  5. evo zegt

    23 mei 2007 om 11:03

    Guitig, maar hij mag wat mij betreft nog wel iets dikker aangekleed worden.

    Login om te reageren
  6. autoblogger zegt

    23 mei 2007 om 11:17

    Hey! Wat is dit nou? Mij een beetje lekker maken met teksten over de Abart girls en vervolgens geen plaatjes posten… tsss!

    PS: Ik snap echt werkelijk waar niks van dat fiat-500 gedoe, hetzelfde als bij de mini. Waarom is het zo cool dat deze auto er komt? Het is toch allemaal zielig spul, vergelijkbaar met smartjes en andere stadsauto’s?
    Ok, zo’n abarth versie is heet, maar over het algemeen wil je je in zo’n autootje toch niet vertonen?

    Login om te reageren
  7. firefly zegt

    23 mei 2007 om 11:28

    @autoblogger

    Volgens mij is het nostalgie. Mensen die vroegen een fiat 500 hebben gereden, en dat zijn er een hoop, vinden het leuk om hem weer terug te zien. Zou de oorspronkelijke 500 niet hebben bestaan, dan zou het net zo’n anonieme auto zijn als de seicento nu.

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    23 mei 2007 om 11:33

    @firefly: yep, denk het ook. Hetzelfde geldt voor de MINI natuurlijk.

    Nu alleen nog een 2CV en we kunnen weer op zoek naar een nieuwe trend ;)

    Login om te reageren
  9. èrcé zegt

    23 mei 2007 om 12:22

    @ autoblogger: ten eerste is zo’n 500/mini niet zo’n grijze muis auto als alle golfjes, renaults, opeltjes, peugeots en aziatische troep die je op de weg ziet rijden en ten tweede willen ze meestal een stuk beter van hun plek dan die auto’s (of een stadsautootje).
    Van de week een Golf V GTI toch wat gedesillusioneerd achter gelaten toen ik hem er uit trok met m’n mini.

    Login om te reageren
  10. little zegt

    23 mei 2007 om 12:28

    @ autoblogger: er bestaan ook mannen wiens ego niet afhankelijk is van het aantal pk’s of de lengte van hun auto. Die mannen rijden met plezier in de leukste kleine auto’s en rekenen lachend af bij het tankstation.

    Login om te reageren
  11. de sjonnies zegt

    23 mei 2007 om 12:45

    Lief karretje en gelukkig hebben ze bij Fiat dat laatje gevonden waar de legendarische Abarth naam lag te verstoffen, hulde aan Fiat en Mijnheer Renault wanneer komen de GORDINI’s weer terug ?

    Login om te reageren
  12. evo zegt

    23 mei 2007 om 13:33

    Ah, èrcé is hier ook te vinden. Dat jij met je übergeile champagne-Mini een Golf V GTI eruit trekt, doet mij goed! Verder ben ik het helemaal eens met je post; de (toekomstige) 500 is gewoon geen grijze muis, en wanneer je erin rijdt, zal je louter positieve reacties ontvangen (net zoals met jouw mini). Een 107 of Polo zijn zo saaaaai.

    Bovendien is de trend dat men steeds kleiner gaat rijden. Het zal het niet lang meer duren voordat het aantal verkochte auto’s uit het B-segment groter is dan het aantal auto’s uit het C-segment. Tel daarbij op dat autoliefhebbers dol zijn op retrostyling (Mini, New Beetle, Alfa Romeo) en je beseft dat Fiat met de 500 een goudmijntje in handen heeft.

    Login om te reageren
  13. Mr. R zegt

    23 mei 2007 om 14:22

    @autoblogger: Nee, nee, de 500 en Mini zijn zo’n succes omdat ze zo’n karakter en emotie hebben! De historie, het design: een heel groot en duidelijk karakter, waar je als consument weer emotie bij ervaart. Je koop meer dan een auto; je koopt een beleving! Dat spreekt aan, denk ik.

    Ik zou mij best in een 500 willen vertonen, maar ik zou echt niet rijden in een Alto of Trevis. Met de (eventueel customized) 500 kan je een statement maken: ‘kijk mij eens lekker hip zijn’. Terwijl de Alto en Trevis vooral goedkoop en neppig zijn: ‘ik rijd goedkoop en het kan me niet schelen wat jullie er van denken’.

    Login om te reageren
  14. evo zegt

    23 mei 2007 om 14:29

    Precies Mr. R; emotie en karakter waren de woorden die nog ontbraken in mijn post.

    Login om te reageren
  15. èrcé zegt

    23 mei 2007 om 14:51

    Wat evo en Mr.R zeggen!

    Login om te reageren
  16. Sei zegt

    23 mei 2007 om 15:27

    Ik zou persoonlijk nog wat dikkere sideskirt zien en een iets opvallender kofferklep spoiler. Wel leuk dat de nieuwe 500 Abarth ook motorisch een abarth wordt. Dat hadden ze destijds ook moeten doen bij de Seicento.

    Login om te reageren
  17. Stephan zegt

    23 mei 2007 om 16:04

    @ erce; wat voor mini is dat? link?

    Login om te reageren
  18. èrcé zegt

    23 mei 2007 om 16:13

    @ Stephan: dat is een R56 Mini Cooper S (motorisch nu nog eventjes standaard)
    http://www.hotroth.com/mini/minimeetmaart23.jpg
    http://www.hotroth.com/mini/minimeetmaart18.jpg

    BMW is blijkbaar wat voorzichtig geweest met het opgeven van de specs. officieel heeft ie 175 pk en een top van 225, maar met gps is ie al geklokt op 236 km/uur en bij beek op de rollerbank is er 186pk gemeten

    Login om te reageren
  19. evo zegt

    23 mei 2007 om 16:16

    En dat zullen er alleen maar meer worden als er wat JCW-producten beschikbaar komen… Mjammie!

    Login om te reageren
  20. èrcé zegt

    23 mei 2007 om 16:41

    precies, beek kan hem door een simpele software update al zonder problemen op 214 pk krijgen… dan een fijne alta uitlaat er onder, en later wellicht een grotere turbo. Maar eerst een paar centimeter naar beneden.

    Login om te reageren
  21. Stephan zegt

    23 mei 2007 om 19:09

    DAT is wel een puike wagen (mini). Staat die R56 voor het type aanduiding of is dit een aanduiding voor een speciale versie oid? En heb je de chili-versie?

    Vreemd dat de GTI het niet kon bijbenen, die zou op 7 sec de teller op 100 moeten zetten, net als de Cooper S?

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    23 mei 2007 om 22:21

    Beginnen we niet een beetje door te slaan met de FIAT hype? Want als ik de foto´s zo bekijk dan vind ik het ook niet veel soeps.

    Login om te reageren
  23. Sei zegt

    23 mei 2007 om 22:40

    )

    ook geinig

    Login om te reageren
  24. Solstice zegt

    24 mei 2007 om 00:34

    Moet bij deze de motorkap ook op een kiertje voor de koeling? Leuk bakkie, Panda 100HP is wat sportief & Fiat betreft een leuke voorbode, kek wagentje met een lekker geluidje (en schijnt ook prima te rijden). Ben benieuwd.

    Login om te reageren
  25. Mark zegt

    24 mei 2007 om 22:31

    100pk zou ook prima zijn geweest, 150pk is erg serieus (en duur). Maarja, origineel is het wel :).

    Login om te reageren
  26. Michael zegt

    28 mei 2007 om 14:55

    abartjes zijn altijd al enorm krachtig geweest… ik heb jammer geneog maar een gewone seicento maar alles dak van abarth kan vinden gaat erop, ook al is het zeldzaam spul

    Login om te reageren
  27. Marco van Wensveen zegt

    6 juni 2007 om 14:19

    Ken dat?? 192 cm in een 500 proppen? Of ben ik wat al te optimistisch. Misschien is 45000 km per jaar wel een beetje teveel van het goede. Maar 150pk in zo’n karretje is wel geinig!!

    Login om te reageren
  28. autoblogger zegt

    27 juni 2007 om 10:17

    UPDATE: filmpje erbij gezet…

    Login om te reageren
  29. sven zegt

    29 juni 2007 om 17:08

    vraag me af wat iedereen in deze wagen ziet , doet me met schrik terug denken aan de ford ka en nissan micra , spuuglelijke wagen die nooit goed in de markt lagen !!!

    Login om te reageren
  30. chico zegt

    12 juni 2008 om 21:58

    Hey wacht dan maar op de nieuwe suzuki alto zie de suzuki a-star prototype!
    ziet er een stuk beter uit als die oude suzuki alto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North