• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Klussen met malloten, deel 378

Auteur: rotorhead, gepost 23 augustus 2007 om 23:02 – 42 Reacties

Hoe haalt


Mooi he? Misschien niet de meest spannende kleur, maar verder mooi origineel. Toch? Nou, mooi niet dus! Wat zeg ik? Heiligschennis, dat is het!

Rustig rotorhead, even tot tien tellen… Zo, het gaat al weer ;) Door dit soort dingen laat ik mij nog weleens uit het veld slaan. Er is namelijk weer een malloot aan het knutselen geweest aan een RX-7. Gelukkig is er geen E-Type van gemaakt, maar het werd nodig gevonden om een harttransplantatie te doen. De R uit RX (de R van Rotary) mag je wel wegstrepen, er is namelijk een conventioneel Buick blok in gehangen. Ik hoor sommigen nu denken, “mooi! real American muscle”. Helaas, het is een V6je. Eerlijkheid gebiedt mij wel te vertellen dat deze Buick-7 621 pk’s naar de achterwielen brengt. En dat gaat niet zomaar, er is ook een LSD (Limited Slip Differential) gemonteerd uit een Viper. De eigenaar beweert in zijn, inmiddels opgeheven, eBay advertentie dat “The legendary 50/50 weight distribution and curb weight has not been affected.” Maar hoe je het ook wendt of keert, de auto zal nooit klinken zoals het hoort (via carscoop).

Kom maar op met die reacties ;)




Ook interessant!

  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • Mazda 2 Hybrid
    Nieuwe Mazda 2 Hybrid komt heel bekend voor
  • mazda concertzaal
    Waarom muziek in een Mazda klinkt als in een concertzaal
  • Vernieuwde Mazda CX-5
    Vernieuwde Mazda CX-5 is lekker aangenaam dik

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

GM, Mazda, tuning

Vorig bericht: « Autoblog 2007 Flashback: week 34
Volgend bericht: ’86 Jetta, goed voor een half miljoen »

Lees Interacties

Reacties

  1. J' zegt

    23 augustus 2007 om 23:04

    heb je zo’n blok en dan een automaat.. dat meen je niet..

    Login om te reageren
  2. Nick_BE zegt

    23 augustus 2007 om 23:05

    Euh, leuk gedaan, maar waarom een RX7 gebruiken? Die heeft een fantastische en unieke motor waar minstens evenveel mee valt aan te vangen.

    Login om te reageren
  3. Rick Dos zegt

    23 augustus 2007 om 23:06

    Lood om oud ijzer. Niks om druk over te maken dus. ;)

    Login om te reageren
  4. vla zegt

    23 augustus 2007 om 23:09

    ik denk eerder dat hij LSD benuttigde toen hij dit bedacht

    Login om te reageren
  5. august zegt

    23 augustus 2007 om 23:09

    @rick dos: hehe.. en dan slechts geduldig wachten en veelvuldig F5’en.. :’)

    Login om te reageren
  6. Klassiekerrally zegt

    23 augustus 2007 om 23:09

    Tja, lijkt mij een beetje zonde van de moeite…
    Wel een turbo, maar ’t blijft ‘slechts’ een ordinair Amerikaans V6-je :(

    Login om te reageren
  7. robert zegt

    23 augustus 2007 om 23:10

    titel is idd goed gekozen. Hier kan ik dus ook echt niet tegen.

    Login om te reageren
  8. Zorn zegt

    23 augustus 2007 om 23:12

    die uitlaat is ook wel erg fout…

    Login om te reageren
  9. Rick Dos zegt

    23 augustus 2007 om 23:13

    @august

    Hahaha! Colaatje erbij….. ;)

    Login om te reageren
  10. Armada zegt

    23 augustus 2007 om 23:16

    Cola? Het is donderdagavond. Pils moet er gedronken worden. Naja, MOET niet natuurlijk.

    Login om te reageren
  11. autoblogger zegt

    23 augustus 2007 om 23:16

    Nee, “Voll Damm” toch?

    Login om te reageren
  12. autoblogger zegt

    23 augustus 2007 om 23:17

    Ontopic: nu nog een knightrider LEDje en klaar is kees.

    Login om te reageren
  13. Rick Dos zegt

    23 augustus 2007 om 23:20

    @Armada

    Dat doen de andere, ik drink geen alcohol (of bijna niet dan) niet uit enige overtuiging overigens, ik hou er gewoon niet van…..Ja ja ik weet het ik ben geen ECHTE man….. ;)

    @autoblogger

    Hahaha! Dat is voor mijn zwagers en voor de genodigden! :)

    Login om te reageren
  14. vla zegt

    23 augustus 2007 om 23:22

    jaaahaaa, maar wie zou het tegenwoordig kunnen nadoen?

    Login om te reageren
  15. Coolguy zegt

    23 augustus 2007 om 23:22

    Verkrachting! D:

    Login om te reageren
  16. vla zegt

    23 augustus 2007 om 23:22

    @ rick dos

    plus je rijdt in een X5…

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    23 augustus 2007 om 23:24

    ehm waar is de rode bekleding? Als achterbanden moeten er natuurlijk wel 22 inch met een flink dragracing banden onder…….

    Wat een mafketel….. de enige reden om het rotor-blok te vervangen door iets anders zou zijn als de hele boel in de soep is gelopen en er geen goed blok voor normaal geld te krijgen zou zijn…. maar ja dit blok is met een turbo opgefokt tot meer dan 600pk en dat is zker niet goedkoop.

    Login om te reageren
  18. Rick Dos zegt

    23 augustus 2007 om 23:26

    @de vleaminck

    Dacht juist dat dat goed was om het allemaal te compenseren…. ;)

    Login om te reageren
  19. Skinnybmw zegt

    23 augustus 2007 om 23:38

    Misschien was ’t wankelmotortje wel de spreekwoordelijke soep ingedraaid? Dan is dit een goedkoop alternatief ;) Want een wankeltje vind je niet eventjes op de sloop…

    Login om te reageren
  20. Armada zegt

    23 augustus 2007 om 23:50

    @ Rick dos.

    Huh, je had toch ook een 335i? Ga me niet vertellen dat die is voor de boodschappen?

    En dat je geen alcohol drinkt is mijn zaak niet. Ik zal heus niet minder om je denken. Net zoals ik hoop dat jij niet minder om mij zal denken omdat ik een Charade uit ’92 rijd (arme student, je weet wel)

    Login om te reageren
  21. Bramzel zegt

    24 augustus 2007 om 00:44

    Maar een V6’je? Ga je mond spoelen rotorhead ;) T’is wel de V6 uit de laatste echte US Musclecar, de Buick Grand National.

    Login om te reageren
  22. johantuning zegt

    24 augustus 2007 om 01:14

    doe het dan bij een civic.
    die zijn er om verkracht te worden.
    waarom nou een rx7 van zn r motor ontdoen.
    zonde, het is je reinste vandalisme!!

    Login om te reageren
  23. rotorhead zegt

    24 augustus 2007 om 01:15

    Bramzel: klopt wat je zegt. Maar het hoort hier gewoon niet in thuis. ;) Goed idee trouwens van dat mond spoelen, ik pak er nog een ;)

    Login om te reageren
  24. Mikeee zegt

    24 augustus 2007 om 01:21

    LAWL! Dat is niet leuk. Neeneeneenee, niet leuk.
    (doen amerikanen maar al te vaak, Mazda RX-wagens bastardiseren met V-motoren maar soit)

    Een dwaas uit Puerto Rico kon er ook wat van! Dames en heren ik presenteer u “how to upgrade a Ford Mustang” :D

    [via rx8club.com] ;)

    Login om te reageren
  25. rotorhead zegt

    24 augustus 2007 om 01:25

    Kijk, nu gaan we praten! Een 20B erin hangen, goed bezig.

    Login om te reageren
  26. ik de dinges zegt

    24 augustus 2007 om 01:25

    en terecht onbetrouwbare rotary meuk

    Login om te reageren
  27. johantuning zegt

    24 augustus 2007 om 01:25

    leuk gedaan:)
    zou die ook snel gaan??

    Login om te reageren
  28. Davidov zegt

    24 augustus 2007 om 02:58

    vraag me ook af wat de top nu is :p

    Login om te reageren
  29. tweaker zegt

    24 augustus 2007 om 06:00

    @ rotordinges

    nooit klinken zoals het hoort? zoals een gecastreerde 2cv dus

    Login om te reageren
  30. pipil zegt

    24 augustus 2007 om 08:41

    een automaat? LOL

    Login om te reageren
  31. Japie zegt

    24 augustus 2007 om 09:17

    knap gedaan,…alleen die uitlaat misstaat een beetje!
    Hoop dat ie het orig. blok wel heeft bewaard,…..die wordt waarschijnlijk meer waard!

    Login om te reageren
  32. Xhermes zegt

    24 augustus 2007 om 10:48

    Gebeurt wel vaker hoor. Schijnt een best goeie swap te zijn. De blokken gaan niet zo gauw stuk en vergen veeeel minder onderhoud.

    Natuurlijk is het heiligschennis en is het voor mij ook niet de ideale keuze. Als je een wankelmotor koopt weet je dat je om de zoveel km je olie moet bijvullen en voor goeie koeling moet zoeken.

    Maar voor een auto met goede looks en een beetje muscle is dit een leuk alternatief.

    Login om te reageren
  33. classic red zegt

    24 augustus 2007 om 11:32

    @ik de dinges

    Gelukkig wordt je niet gehinderd door enige kennis van zaken.

    Login om te reageren
  34. Miguel zegt

    24 augustus 2007 om 12:22

    Zonde :'(

    Login om te reageren
  35. Kevski Style zegt

    24 augustus 2007 om 13:18

    Tja, het is een beetje dubbel op: Die 6 cilinder (met turbo af fabriek trouwens), is 1 van de sterkste blokken die er is. Dragrace wereld in de streetlegal outlaw klasse gebruikt ze vrij veel. En je zou er zelfs rond de 1400pk uit kunnen halen met de nodige aanpassingen.
    Dat gezegd hebbende zou ik ook van allerlei motorblokken in de clubman kunnen inbouwen, maar dat weiger ik ook, omdat daar geen fun in zit….

    Login om te reageren
  36. Herry zegt

    24 augustus 2007 om 14:21

    En moeten we er iets om geven… . Lijkt mij een leuke bezigheid voor die man, ieder moet toch zijn hobby hebben.

    Login om te reageren
  37. lincoln zegt

    24 augustus 2007 om 17:05

    ooohh wat erg zeg .. dat iemand aan de andere kant van de wereld een andere motor in zijn auto heeft die niet fabriek-af is geleverd .. ik word er net zo emotioneel van als jullie .. tjenkers.

    Login om te reageren
  38. Antoon zegt

    24 augustus 2007 om 17:13

    Als je niks van een Rotary blok moet hebben koop dan gewoon een lelijke Buick. De Mazda hoort gewoon origineel te blijven! Bovendien is de motor met goed onderhoud en een grotere koelinstallatie gewoon betrouwbaar. Waarom moet speciale techniek nou weer verpest worden met een Redneckmotor.

    Alsof we hetzelfde reageren als iemand een 600 pk Buick V6 in een Ferrari hangt.
    De RX-7 wordt een klassieker ( en gelukkig niet bij iedereen ).

    Login om te reageren
  39. Ken Speed Fan zegt

    24 augustus 2007 om 17:27

    ”We all living in America , America , America”

    huhhhhh wordt wakker : het was gelukkig maar een nachtmerrie , ik woon gelukkig in Europa ;)

    een RX7 is een voorbeeld van vernieuwende techniek ( uit die tijd ) , Mazda wist een hoog vermogen uit een klein blok te halen , erggggg knap.
    Komt er wee zo’n Redneck : It’s too little man , need a bigger engine , we don’t need Asian sh*t , en gooit er zo’n middeleeuwse v6 erin :S

    ja ja amerika , wat een geweldig volk :)

    Login om te reageren
  40. Tom zegt

    24 augustus 2007 om 20:32

    er zijn inderdaad heel veel RX7’s met een V8 motor erin. Die amerikanen denken alleen maar in 1 rechte lijn…

    Login om te reageren
  41. CSL zegt

    24 augustus 2007 om 22:44

    Ik had er eerder een S2000 Motorblok erin gebouwd met een fatsoenlijke turbokit.
    Maar aangezien motoronderdelen voor Amerikaanse motoren in de VS goedkoop zijn, nemen de meesten zulke beslissingen.

    Login om te reageren
  42. 2XMX zegt

    27 augustus 2007 om 23:20

    In een Mazda hoort een Mazda-blok, in een RX een een Wankelmotor. Simpel.
    Ik heb het nooit begrepen waarom mensen een blok van een andere fabrikant in hun auto hangen. Al zou de originele motor van deze RX7 het hebben begeven, hang er dan tenminste weer een Mazda blok in. De 2.5 V6 (KL-ZE) of zoiets, maar geen opgefokt Amerikaans blok.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North