• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koenig Ferrari 512BB, klassieker pinup

Auteur: Alwood, gepost 6 juni 2013 om 22:55 – 26 Reacties

Sexy Ferrari


Denk fotomodel, maar dan zoals ze in ‘mannenblaadjes’ staan in plaats van op catwalks lopen. Meer billen, zonder de prachtige lijnen te verliezen. Brede heupen, diepe velgen en natuurlijk de boxer.

Lang geleden, voor de Mansory’s, Kahn en DMC was er Koenig. Koenig stond voor ‘breder en sneller’. Niet vies van een peekaatje meer of minder. Een evenzo belangrijk terugkerend stukje design: grote ventilatieopeningen voor de achterwielen. Een beetje vierkant en voorzien van ‘vinnen’ voor die net iets meer smoothe look.

De Ferrari Berlinetta Boxer begint zijn leven in 1973 als ‘365’. Voorzien van een 4,4 liter platte twaalfcilinder met ongeveer 340 pk. In 1976 voert Ferrari een update door. De twaalfcilinder in de ‘BB’ groeit naar 4,9 liter en 360 pk. Daarop volgt in 1981 een laatste versie met brandstofinjectie, de 512BBi, met opnieuw 340 pk uit 4,9 liter.

Deze Koenig is er een uit de tweede lichting, maar dan sneller. Een heftige 450 pk huist er in deze zwarte 512BB. Enkel voorbij gestoken door de Ferrari 512BBi Turbo (653 pk) van Koenig. Even later weer door Lotec voorbijgestoken. Meer foto’s bekijk je op autojunk.nl.

Met dank aan lenny98 voor de spot!

Ook interessant!

  • Super zeldzame Ferrari J50 nu te koop
  • Koenig F48
    Koenig F48 is de coolste occasion van vandaag
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

512, Ferrari, Gespot, Klassiekers, Koenig, tuning, zwart

Vorig bericht: « Dronken Duitsers en BMW’s maken chaos op de Nurburgring
Volgend bericht: Toyota Corolla is in het nieuw gestoken »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    6 juni 2013 om 23:00

    Liever het origineel, men for fæn har jeg lyst på denne bil.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      6 juni 2013 om 23:01

      @norge: Sorry, ik bedoel ; duivels wat heb ik zin in deze auto…

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        6 juni 2013 om 23:46

        Ach sjonnie…dit is inmiddels ook gewoon cult geworden. Vind het wel grappig dat er een paar details opzitten die uiteindelijk ook de originele opvolger van Ferrari zelf (Testarossa) ‘sieren’…zou de designert van die auto inspiratie hebben opgedaan bij dit apparaat?

        Maar als ik moet kiezen toch maar het origineel…de 365 is de cleanste maar heeft wel 3 lampjes aan beide zijden achter, doe mij die maar.

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          6 juni 2013 om 23:48

          @jaapiyo: niet bedoelt als reactie…my bad…for faen.

          Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        7 juni 2013 om 01:27

        @norge: har jeg lyst is ‘heb ik lust (zin)” , verder kom ik niet.

        Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    6 juni 2013 om 23:07

    Kijk, dit is toch mooier en interessanter dan een simpele, saaie, zwarte Audi die dan wel minder standaard is. Prachtig mooie topspot!

    Login om te reageren
  3. Rick-dos zegt

    6 juni 2013 om 23:11

    Heerlijk ook hoe het stuur en de wielen mooi uitgelijnd zijn ook.

    Is natuurlijk wel een beetje heel erg Sjonnie-tuning onder de rijken, maar desalniettemin blijft het wel lekker.

    Login om te reageren
    • SpeedGeneration zegt

      7 juni 2013 om 07:25

      @Rick-dos: klopt inderdaad dat ie niet goed uitgelijnd is, maar ze waren nog flink aan het sleutelen om alles optimaal te laten werken, dus waarschijnlijk is er wel wat aan gedaan.
      Leuk trouwens dat m’n spot op autoblog staat!

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        7 juni 2013 om 10:56

        @lenny98: Dat mag ik hopen. ;)
        En gefeliciteerd met je topic.

        Login om te reageren
    • HDM zegt

      7 juni 2013 om 09:32

      @Rick-dos: dus AnsaldoBreda heeft ook auto’s gedaan, interessant.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        7 juni 2013 om 10:56

        @HDM: Italianen, hè? ;)

        Login om te reageren
        • HDM zegt

          7 juni 2013 om 10:57

          @Rick-dos: idd, zal wel het temperament en de emotie van het voertuig zijn :P

          Login om te reageren
  4. vali1992nl zegt

    6 juni 2013 om 23:14

    Wat een gaaf ding! En met kelken op de carburateurs zal dit wel enorm lekker klinken!!

    Login om te reageren
  5. lowbird zegt

    6 juni 2013 om 23:34

    Stukje eye-candy! Zo fout dat het gewoon te lekker is!

    Login om te reageren
  6. bilscobar zegt

    6 juni 2013 om 23:35

    lekkere bandjes hoor, niet bang

    Login om te reageren
  7. 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

    6 juni 2013 om 23:47

    Ik zou niet echt vertrouwen hebben in die gaasfiltertjes om eerlijk te zijn. Voor de rest natuurlijk motorisch top, en uiterlijk ook.

    Login om te reageren
  8. lemans96 zegt

    6 juni 2013 om 23:47

    Dit is nou echt een hoogst begeerlijke Ferrari. Gebaseerd op één van de krachtigste modellen, met een lekker dikke bodykit die in de buurt komt van de 512MM’s, Campagnolo velgen, ballonbanden, open carburatiekelken en zwart. TE vet voor woorden…

    Login om te reageren
  9. mout zegt

    6 juni 2013 om 23:50

    Tip: als het regent niet in rijden.

    Login om te reageren
  10. bozewolf zegt

    7 juni 2013 om 01:28

    Doet deze ook broem-broem?

    Login om te reageren
    • norge zegt

      7 juni 2013 om 13:08

      @bozewolf: Meer iets als Vvrrrooooaaaampofpofpof…

      Login om te reageren
  11. mrs250 zegt

    7 juni 2013 om 07:47

    Saillant detail is dat Enzo hem zo lelijk vond dat hij eiste dat ze hem niet meer Koenig Ferrari 512BB noemden, maar alleen Koenig 512BB. Ook moesten ze de Ferrari logo’s verwijderen.

    Of dat in de praktijk ook netjes is gebeurd betwijfel ik…

    Login om te reageren
  12. hjhj zegt

    7 juni 2013 om 08:03

    ruig apparaat!
    die dikke gouden velgen maken hem wel voor mij.

    Login om te reageren
  13. jrk68 zegt

    7 juni 2013 om 08:27

    Is dat even een brok jeugdsentiment, de AMS waar die ooit instond (een witte) heb ik echt versleten. Zo gaaf vond ik dat ding als kind.
    Lenny, bedankt voor deze zeldzame spot.

    Login om te reageren
  14. desjonnies zegt

    7 juni 2013 om 11:20

    Koenig ‘creaties’ waren destijds zo vout en zo over-the-top, dat ze stiekumweg geweldig waren.
    Behalve eentje; die heb ik ze nooit vergeven, de Koening M3.
    Dit omdat de eigenaar van een heuse sport-quattro, die quattro wegdeed voor een Koenig M3.
    En die quattro, daar paste mijn maat altijd op, als de man op reis was.
    Met die quattro gingen we altijd lekker gummen, die Koenig M3 daar gingen we maar mee ‘rijden ‘

    Login om te reageren
  15. trolle zegt

    7 juni 2013 om 13:29

    Laferrari my ass,dit is hoe een ferrari moet zijn!

    Login om te reageren
  16. Klassiekerrally zegt

    14 juni 2013 om 10:51

    Je had ‘m in het begin moeten zien: Alles goud wat er blonk!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North