• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koenigsegg Agera moet ook crashtesten

Auteur: Alwood, gepost 9 maart 2012 om 19:01 – 23 Reacties

Koenigsegg Agera crashtest


Heel af en toe moeten ook supercars tegen de muur. Een kostbare aangelegenheid, zeker als het om extreme kleine oplages zoals bij Koenigsegg of Pagani gaat. De uitwerking van de tests laat dan wel weer zien hoe sterk de auto’s echt zijn.

Zelfs de duurste en meest exclusieve auto’s hebben een test-rating nodig. Niet direct een die je bij EuroNCAP op de site terug vindt maar de tests zijn wel gedaan. Sinds de Koenigsegg CC8S zijn ze de dans in Zweden ontsprongen qua crashtests. De Agera moest men opnieuw testen. Het meest bizarre van dit hele verhaal? Waar normaal 26 auto’s nodig zijn voor alle crashes, hebben de heren testers in dit geval één Agera heel vaak laten crashen.

De moderne supercars zijn zo sterk dat ook een reeds verminkte body genoeg weerstand biedt voor een volgende crash. Best knap als je bedenkt dat ze bij de crashtests met snelheden tot 80km/u werken.

Overigens lijkt er niet heel veel veranderd sinds de Koenigsegg CC8S. De tweede video laat zien dat dit 10 jaar oude beest de klap van opzij prima opvangt. Video’s op autojunk.nl.

Koenigsegg CC8S crashtest

Ook interessant!

  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • De voormalige snelste productieauto krijgt een make-over
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

agera, cc8s, crash, koenigsegg

Vorig bericht: « Lexus LS400, youngtimer in beeld
Volgend bericht: Video: geboorte van de Lamborghini Aventador J »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jokkebrok zegt

    9 maart 2012 om 19:04

    Altijd naar om te zien :cry:

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    9 maart 2012 om 19:05

    26 keer ? Doet geen Duits merk hun na .

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      9 maart 2012 om 19:44

      @norge: 26 auto”s nodig zijn voor de verschillende crashes

      Login om te reageren
    • jensdm zegt

      9 maart 2012 om 19:51

      @norge: Je hebt niet goed geluisterd. Een normaal bedrijf doet het met 26 auto’s, Koenigsegg doet het maar met 1 exemplaar.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        9 maart 2012 om 21:16

        @jensdm: Probeer jij maar eens te begrijpen wat ik schrijf…..

        Login om te reageren
        • hollow zegt

          10 maart 2012 om 08:31

          @norge: nadat je Autoweek hebt verziekt met je trolgedrag ben je hier ook al een tijdje bezig zie ik. De enige reden dat jij je Hyundai hok zit te promoten, is omdat je het geld niet hebt voor een BMW. Zo simpel is het.

          Het enige dat jij hier doet, is alles wat een snuifje premium heeft afbreken.

          Je bent niet meer te zien op op autoweek na al je idiote comments. Is de reden waarom je in Noorwegen bent gaan wonen gelijkaardig?

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            10 maart 2012 om 09:00

            @hollow:

            je doet je nick-name eer aan iig ..

            Login om te reageren
          • bruinbeer zegt

            11 maart 2012 om 15:54

            @hollow: kom op zeg. komen we hier om autoblog te verzieken? @norge heeft ook een mening hoor.

            Login om te reageren
          • bruinbeer zegt

            11 maart 2012 om 15:56

            @hollow: kom op zeg. als je autoblog wilt verzieken, dan niet hier a.u.b.

            Login om te reageren
            • bruinbeer zegt

              11 maart 2012 om 15:57

              @bruinbeer: en dan post je gewoon 2 dingen :D foutje…

              Login om te reageren
  3. RubenPriest zegt

    9 maart 2012 om 19:08

    Muziekje maakt het extra triest

    Login om te reageren
  4. agera zegt

    9 maart 2012 om 19:15

    Als Koenigsegg fanaat is het niet leuk om te zien als een Koenigsegg tegen de muur gaat, maar aan de andere kant wel belangrijk natuurlijk.

    Een en al kwaliteitspul deze Koenigsegg!!

    Login om te reageren
  5. labrutabellezza zegt

    9 maart 2012 om 19:26

    kan die deur dan ook nog open of wat? Ik vind het zonde om er naar te kijken eigenlijk :$

    Login om te reageren
  6. allesisrelatief zegt

    9 maart 2012 om 19:30

    Weet iemand van wie die muziek is die onder het oude filmpje van de Koenigsegg CC8S staat?:-)

    Login om te reageren
  7. ytrewq zegt

    9 maart 2012 om 19:35

    Die hadden ze beter aan mij kunnen geven!

    Login om te reageren
  8. dennisr zegt

    9 maart 2012 om 19:41

    1 Agera heel vaak laten crashen? zegt al genoeg lijkt me..

    Login om te reageren
  9. xilver zegt

    9 maart 2012 om 20:10

    Hoogst pijnlijk om te zien.

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    9 maart 2012 om 20:24

    dan is ie zeker 26X sterker .. yeah right ..

    zijn het gewoon 26 testen waar fatsoenlijke bedrijven 26 auto,s inleveren om te zien op welk punt ze kunnen verbeteren per botsproef ..

    want een Fiat Panda heeft exact dezelfde testen doorstaan ..

    wel begrijpelijk en coulant dat ze hier maar 1 body voor hoeven op te offeren van de commissie ..

    Login om te reageren
    • Nilo zegt

      10 maart 2012 om 01:07

      @lincoln: wss wel meer dan 26x zo sterk… na elke test is het chassis verzwakt, en om dan nog 25x zo’n klap te kunnen weerstaan moet het vele malen sterker zijn. meeste mainstream auto’s kunnen de test een keer doen, en dan liggen ze in de prak, je kan er nog wel uit, maar voor rest is er niks meer van over aan de kant waar het object is geraakt.

      Login om te reageren
    • jordyvn zegt

      10 maart 2012 om 12:04

      @lincoln: het chassis wordt telkens gerepareerd is goedkoper dan 26 chassis. Spyker paste dit trucje ook toe

      Login om te reageren
  11. meneersander zegt

    9 maart 2012 om 22:36

    Wel een hele sterke auo!

    Login om te reageren
  12. jordy14 zegt

    9 maart 2012 om 23:28

    Jammer maar noodzakelijk.

    Login om te reageren
  13. Supra1981 zegt

    10 maart 2012 om 09:42

    Mag ook wel voor dat geld toch? Dan mag je wel verwachten dat er sterke materialen gebruikt zijn :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North