• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koenigsegg Agera R (1115 pk) zet een paar records

Auteur: autoblogger, gepost 2 september 2011 om 23:25 – 91 Reacties

Koenigsegg Agera R doet record
Vandaag werd de Koenigsegg Agera R uitgelaten op het circuit van Ängelholm (Zweden). En ja, daar werden een aantal records neergezet…

Het gaat om de volgende wereldrecords voor productieauto’s:

0-300 km/u = 14.53sec (Veyron doet dat in 16,7 seconden)

0-200 mp/h = 17.68sec

300-0 km/u = 6.66sec

200-0 mp/h = 7.28sec

0-300-0 km/u = 21.19sec

0-200-0 mp/h = 24.96sec

Alle gegevens zijn verzameld door een derde partij op basis van de officieel aanvaarde Racelogic VBox recorder en zullen worden voorgelegd aan het Guinness Book of World Records. Een filmpje van de voorbereiding staat hieronder. (via GTSpirit.com)

Ook interessant!

  • De voormalige snelste productieauto krijgt een make-over
  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen

Nieuwste artikelen

  • Video: De aanhangwagen van Snollebollekes
  • BMW van volkszanger met drie kinderen erin gestolen
  • Elon Musk moet van hoge rechter één Dollar betalen
  • Saboteerde Porsche echt haar Russische klanten met ‘kill switch’?
FacebookTweetPinLinkedIn

agera, agera-r, koenigsegg, record, Supercars

Vorig bericht: « Kopen? Volvo 850 in LEGO-uitmonstering
Volgend bericht: Citroën Tubik is een peoplemover voor de toekomst »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    2 september 2011 om 23:27

    Dat moet zeer doen (die acceleratie, maar ook het worden geklopt door deze Agera, voor de boys van Bugatti op de sprint naar 300)

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      3 september 2011 om 11:44

      @w0o0dy: de veyron heeft zijn tijd gehad, koeningsseg is gewoon beter! ;)

      Login om te reageren
  2. dennisr zegt

    2 september 2011 om 23:29

    Geweldig! mooie records :D vind de Agera veel mooier dan de Veyron, en nog exclusiever ook, en is ie ook niet goedkoper ? ik wist het in elk geval wel als ik het geld had!

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      3 september 2011 om 22:59

      @dennisr: beter is de koeningsseg wel (of efficiënter). ze halen uit een 5 L. v8 blok bijna evenveel als bugatti uit een 8 L. W16 doet. dus 2* zo weinig cilinders halen ze 80% van het totale vermogen v.d. veyron.
      (snap je? ;) )

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        4 september 2011 om 10:36

        @bigcar: klopt, wat dat betreft doet Koenigsegg dat een stuk beter, maar de Veyron is toch ook al weer wat ”verouderd”, ben benieuwd waar ze over 10 jaar mee komen :P

        Login om te reageren
  3. meneersander zegt

    2 september 2011 om 23:31

    Ze moeten echt een 10km straight maken in zweden, deze auto moet gemaxed worden.

    Login om te reageren
  4. amg77 zegt

    2 september 2011 om 23:31

    Mooi -.- en nu de topsnelheid

    Login om te reageren
  5. MAB zegt

    2 september 2011 om 23:31

    ik vind deze ook sowieso veel mooier als de veyron

    Login om te reageren
  6. alcantara zegt

    2 september 2011 om 23:38

    Hoe worden die waardes zo exact bepaald, zijn daar regels voor? Als de Veyron wordt bestuurd door een 20kg zwaardere coureur of zelfs met 2 man erin heeft dat nogal invloed op de uitslag. Om nog maar te zwijgen over de tankinhoud wat ook al gauw 50kg verschil op kan leveren.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      2 september 2011 om 23:45

      @alcantara: ik denk dat in beide gevallen er wel voor gezorgd word om een zo leeg mogelijk tank te hebben en een zo licht mogelijk bestuurder.. waarom zou je een record neer zetten met een bestuurder van 150kg en een prop volle tank ?

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      3 september 2011 om 10:05

      @alcantara: curb-weight is een vaste meetlat voor deze tests; coureur = 75 kg en benzinetank = 90% vol.

      Login om te reageren
  7. EFB zegt

    2 september 2011 om 23:40

    voor de 0-200-0 en de 0-300-0 hebben ze gewoon de 0-200 en de 200-0 bij elkaar opgeteld, net zoals bij de 0-300 en 300-0. Da’s makkelijk, maar zo werkt dat natuurlijk niet…

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      3 september 2011 om 08:30

      @EFB: Jij bent ook niet bepaald snugger, denk je nou echt dat ze die 2 test apart vereden hebben? Die hebben ze gezamelijk gedaan, opgemeten naar de 0-300 en dan remmen en dan da weer meten en ja dan is he allebei precies.

      Login om te reageren
      • fortuna zegt

        3 september 2011 om 10:25

        @The360box: hey slimmerd, daar sla JIJ nu de bal wel goed mis

        Login om te reageren
        • The360box zegt

          4 september 2011 om 00:11

          @fortuna: Hh, nee dus. Jij, bent degene.

          Login om te reageren
  8. agera zegt

    2 september 2011 om 23:41

    De keuze is toch makkelijk als je moet kiezen tussen een Agera en een Veyron natuurlijk de Agera 8)

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      2 september 2011 om 23:44

      @agera: Agera doet me denken aan Agila, beetje een misser van Koenigsegg.

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        2 september 2011 om 23:48

        @alcantara: Wie ontwerpt zulke auto’s als een Agila btw? Je moet toch een behoorlijke afwijking hebben om zoiets te tekenen, te produceren of te kopen, of is Opel gewoon aan het trollen?

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          2 september 2011 om 23:58

          @alcantara: of je bent geen auto liefhebber en je kiest je auto puur omdat hij voor jou praktisch is en omdat hij in je budget past, en die gene die het ontwerp heeft daarmee dus precies die doelgroep te pakken.. tja.. zo moeilijk is het niet ?

          Login om te reageren
        • KaCh1ng zegt

          3 september 2011 om 00:49

          @alcantara: suzuki :)

          Login om te reageren
        • norge zegt

          3 september 2011 om 11:11

          @alcantara: Agila is ontworpen naar de wetgeving voor kleine auto’s in Japan .Die dicteert sterk de wielbasis waardoor de auto (als je nog wat binnenruimte wil hebben)hoog en smal wordt.

          Login om te reageren
      • Cantago zegt

        3 september 2011 om 16:54

        @alcantara: En alcantara doet je ook aan alabama denken? Of aan aldi? 2 dezelfde beginletters zegt niet zo veel hoor.

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          3 september 2011 om 20:58

          @Cantago: 2 dezelfde beginletters niet, maar slechts 2 andere letters (waarbij de uitspraak hetzelfde blijft) wel.

          Login om te reageren
  9. maxx1 zegt

    2 september 2011 om 23:43

    hallo, met de standaard bugatti vergelijken is niet eerlijk!
    vergelijk het met de SS (1200pk)
    0-100 2,5
    0-200 6,7
    0-300 14,6

    Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      2 september 2011 om 23:46

      @maxx1: dan is de Agera nog steeds sneller. Tijd dat VAG met nog een extrasuperspeciaal modelletje komt. Nu de Veyron langzamer is verkoopt hij helemaal niet meer…

      Login om te reageren
      • maxx1 zegt

        2 september 2011 om 23:56

        @Benjamin1: nou, dat de verkopen tegenvallen komt ook, omdat de beurzen allemaal weer laag staan. ik denk dat veel rijken beleggen en dat is dan gelijk een reden waarom de verkopen tegenvallen.
        ik denk dat je qua comfort geen vergelijking kunt maken tussen veyron en agera.

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          3 september 2011 om 01:40

          @maxx1: wacht… zoek… ja ik heb m gevonden: de korste bocht om door te gaan.
          Het verschil tussen de rijke belegger en de normale: alleen long naar de beurs (beurs op; jouw waarde op) staan of ook weten wanneer je eruit moet of evt short gaan.
          En als we toch gaan kijken en jouw hypothese voor lief nemen: misschien hadden deze mensen wel hun geld in olie, goud, zilver of zuid europese staatsbonds zitten. Dan hebben ze afgelopen jaar niet slecht geboerd.
          Anyway, de persoon die wel of niet een Veyron kan/wil kopen gezien de hoogte van de beurs… bestaat niet!

          Login om te reageren
      • xilver zegt

        3 september 2011 om 15:54

        @Benjamin1: Bugatti heeft aangekondigd van een nieuwe supercar te bouwen à la Veyron. Nu is het wel zo dat we daar een tijdje op zullen moeten wachten want ze willen er dezelfde toewijding en tijd in steken als bij de Veyron en dat heeft bijna 10 jaar geduurd tegen dat de eerste Veyron het daglicht zag. Tegen 2020 zullen we dus wel een nieuwe king of the hill hebben bij Bugatti, want VAG is echt goed in wat ze doen en hebben budget zat. Vraag is echter wat voor een motorisering er in de opvolger zal huizen: groenmeuk of een W10^9?

        Login om te reageren
        • Cantago zegt

          3 september 2011 om 16:55

          @xilver: Misschien een nieuw concept? Een gasturbine? Hehe…

          Login om te reageren
          • xilver zegt

            3 september 2011 om 18:09

            @Cantago: of een nucleaire kernreactor :mrgreen:

            Login om te reageren
        • bigcar zegt

          3 september 2011 om 22:52

          @xilver: w10 kan toch niet: w10 = 2 * v5 = 4* 2.5 in lijn ..??? kan toch niet..

          Login om te reageren
          • xilver zegt

            3 september 2011 om 22:56

            @bigcar: Niet moeilijk doen hé ;-) Technisch gezien kan een W10^9 natuurlijk niet maar ik doelde maar op het feit dat het wel eens een monsterblok zou kunnen worden.

            Login om te reageren
    • dennisr zegt

      2 september 2011 om 23:46

      @maxx1: ik zie geen vergelijking, alleen om een beetje een indruk te geven van hoe snel dat is..

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      2 september 2011 om 23:53

      @maxx1: en waar is het bewijs? Verschillende tests hebben namelijk laten zien dat de SS ongeveer 16! seconden nodig had voor 0-300

      Login om te reageren
      • Relief zegt

        2 september 2011 om 23:58

        @w0o0dy:

        http://www.fastestlaps.com/cars/bugatti_veyron_164_super_sport.html

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          3 september 2011 om 00:00

          @Relief: en als je daar gaat lezen zie je de linkjes naar de echte tests… met onder andere 16.2 en 16.7 sec en GEEN link naar de test waarin die tijd is gehaald…. alleen één of ander figuur die cijfertjes heeft getikt zonder bronvermelding…

          Login om te reageren
          • maxx1 zegt

            3 september 2011 om 00:14

            @w0o0dy: dan wil ik graag tests zijn waarin blijkt dat die boekcijfers niet kloppen ;)

            Login om te reageren
          • xilver zegt

            3 september 2011 om 15:57

            @w0o0dy: Bugatti heeft nooit gelogen over hun cijfers, niet bij de 16.4, noch de Grand Sport. Ook de overige cijfers van de Super Sports blijken correct te zijn. Ze hebben zelfs hun topsnelheid onderschat (bewust?) op 417 km/u. Bleek dat uiteindelijk uit te pakken met 432km/u. Ik zie niet goed in waarom ze nét bij de 0-300km/u gaan liegen over het resultaat en bij de rest niet. En ergens is dit ook logisch, vergeet niet dat die wagen een stuk gestroomlijnder is en 200 pk meer heeft als de 16.4.

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              3 september 2011 om 22:14

              @xilver: de testcijfers van Autocar voor de Veyron SS. Het is zelfs nog erger… 0-180mph (288km/u) in 16.2sec

              http://img96.imageshack.us/img96/1005/autocarbugattiveyronsup.jpg

              Login om te reageren
              • maxx1 zegt

                5 september 2011 om 21:32

                @w0o0dy: met een vrouw van 100 aan het stuur zeker

              • w0o0dy zegt

                5 september 2011 om 22:32

                @maxx1: ik denk dat de mensen van Autocar wel een beetje weten wat ze doen hoor en als je ze voor “vrouw” uitmaakt kon je wel eens klappen krijgen ;-)

      • maxx1 zegt

        3 september 2011 om 00:02

        @w0o0dy: zal dat met de agera r niet hetzelfde zijn? van topgear heb ik die prestaties en dat is volgens mij toch echt wel een betrouwbare bron.

        laten we eerst wachten op agera r tests voordat we een conclusie trekken ;)

        Login om te reageren
      • maxx1 zegt

        3 september 2011 om 00:13

        @w0o0dy: nog even een toevoeging over de agera r, je moet wel bio ethanol tanken. anders moet je het doen met 940 pk, en als je v-power tankt heb je dr 1050. en aangezien ik in NL nog nooit E85 bioethanol heb gezien bij een tankstation zal de SS de agera r inmaken op ons grondgebied. ik kies de SS kun je tenminste normale benzine meetanken.

        Login om te reageren
        • DDX zegt

          3 september 2011 om 00:40

          @maxx1: Zijn best wel wat plaatsen waar je e85 kan tanken in nederland :
          http://www.fuelswitch.nl/index.php?mod=map&filter=ethanol

          Login om te reageren
        • The360box zegt

          3 september 2011 om 08:33

          @maxx1: Wat heeft dat er nou weer mee te maken, en dan nog weet je niet hoe lagnzamer hij zal zijn.

          Login om te reageren
          • sebasjuhh zegt

            3 september 2011 om 12:15

            @The360box: LOL en dan zeggen dat iemand anders niet snugger is :L kun je aub stoppen met zulke achterlijke comments te plaatsen?

            Login om te reageren
            • xilver zegt

              3 september 2011 om 15:59

              @sebasjuhh: Elke blog heeft een retard nodig. Bij ons is het al vaak gebleken dat hij het is. Niets van aantrekken, dat zorgt wel voor enige afleiding (de nutteloze bijdragen van die gast zijn echt niet meer te tellen).

              Login om te reageren
            • The360box zegt

              9 september 2011 om 13:44

              @sebasjuhh: Kijk eens even naar je eigen reacties, nuttelozer kan gewoon niet.

              Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      3 september 2011 om 00:04

      @maxx1: Agera R
      0-100 2,9
      0-200 7.5
      0-300 niet vermeld.

      Als je de eerste 2 boek prestaties vergelijkt komt het er opneer dat de bugatti van 0-200 sneller is. lijkt me stug dat de agera r hem na de 200 gaat inhalen…

      Top: 420 +

      * Bron: http://www.koenigsegg.com/cars/agera-r/specification/

      Login om te reageren
  10. cayenneturbo zegt

    2 september 2011 om 23:53

    Geweldige auto!

    Login om te reageren
  11. adyton zegt

    3 september 2011 om 00:07

    Fantastisch. Nu worden we pas helemaal nieuwsgierig naar die ongelofelijke topsnelheid!!

    Login om te reageren
  12. C220AMG zegt

    3 september 2011 om 00:20

    Dit is echt ontzettend knap. Het kleine Koenigsegg tegenover het “oppermachtige” VAG. Een groot budget wint niet altijd.

    Login om te reageren
  13. speedie zegt

    3 september 2011 om 01:08

    Van een productieauto mag men pas spreken als er minstens 250 (of is het 1000 ?) stuks van verkocht worden. De Veyron is een complete wagen met alles erop en eraan. Met een gestripte en lichtere versie enkel om rechtdoor te racen is dit gemakkelijk te evenaren. Wat is de remafstand ? Snelheid op bochtige wegen ? Veiligheiskooi ? Bij de veyron is elk onderdeeltje bedacht om topprestaties te leveren gedurende lange perioden (titanium onderdelen, koeling enz). Nee de Veyron is grondiger doordacht en opgebouwd.

    Login om te reageren
    • Jeroenmx5 zegt

      3 september 2011 om 07:12

      @speedie: jij moet echt even die docu over Koenigsegg van national geo zien! Bugatti is goed doordacht, zeker. Maar een Koenigsegg niet minder! Alles wordt daar zelf ontwikkeld! Zoek die docu op, en je zult versteld staan! Deed ik ook, en vanaf nu niets meer dan waardering voor dit bedrijfje!

      Login om te reageren
      • mylvan zegt

        3 september 2011 om 08:41

        @Jeroenmx5: Ik heb die docu ook gezien en inderdaad, daarvan krijg je HEEL veel respect voor Koenigsegg. Maar toch, ik zie ze uit dat motorblok niet zomaar even 200pk meer halen, op reguliere benzine wel te verstaan. Het is knap, bewonderingswaardig en absoluut geen speler om uit het oog te verliezen in de strijd om de snelste. Ik denk alleen dat Bugatti in 1 keer voor de komende jaaaaaren een motor ontwikkeld heeft en dat de concurentie iedere keer deels of volledig opnieuw moet beginnen.

        Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        3 september 2011 om 15:33

        @Jeroenmx5: Ik ga die zo eens opzoeken, heb ik nog nooit gezien.

        Login om te reageren
    • The360box zegt

      3 september 2011 om 08:34

      @speedie: De Veyron is amper 300 x verkocht

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      3 september 2011 om 15:32

      @speedie: “..Van een productieauto mag men pas spreken als er minstens 250 (of is het 1000 ?) stuks van verkocht worden..”

      Nee joh, wat is dat nou voor onzin. Er zijn genoeg auto modellen met minder als 300 geproduceerde exemplaren. Zijn dat dan allemaal prototypes? Tuurlijk niet. Een productie-auto is een auto die daadwerkelijk in serieproductie is gebouwd. En of dat nou een serie van 10 of van 1.000.000 is, maakt niets uit.

      Ik denk dat jij in de war bent met de “Homologatie” regels.

      Login om te reageren
  14. BMW330Ci zegt

    3 september 2011 om 03:07

    hoe mooi dit ook is, even een kanttekening. Deze auto zal een stuk minder gedistingeerd zijn dan de veyron. Deze met een prachtige speciaal ontwikkelde W16 zal het ongetwijfeld mooier doen dan die opgevoerde V8.

    Login om te reageren
    • mylvan zegt

      3 september 2011 om 07:54

      @BMW330Ci: en het ook veel langer volhouden!

      Login om te reageren
      • mylvan zegt

        3 september 2011 om 07:57

        @mylvan: oeps, ging ff wat mis…. Ik wou nog zeggen: Die W16 motor is echt wel op de groei ontwikkeld. De vorige keer toen Bugatti even de titel snelste productie-auto kwijt was toverde ze er even 200pk bij met dezelfde setup.

        Login om te reageren
  15. nicktexel zegt

    3 september 2011 om 09:16

    300-0 = 6.66 sec dat is wel duivels snel:P

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      3 september 2011 om 09:32

      @nicktexel: niet geschikt voor mensen met een gebit (tenzij ze een extra dikke lading kukident gebruiken) :).

      Login om te reageren
      • mylvan zegt

        3 september 2011 om 09:35

        @gedwongenleaser: ik denk dat zelfs met je eigen tanden je je kaken nog op elkaar moet houden met zulke waardes, anders vliegen je kiezen nog tegen de voorruit :P Volgens mij krijg je spontaan een loopneus als je met dit ding de ankers uitgooit!

        Login om te reageren
        • gedwongenleaser zegt

          3 september 2011 om 09:39

          @mylvan: ok, dus ook voor mensen met eigen gebit kan, bij het maken van een ritje in deze auto, een lading kukident een bezoek aan de tandarts voorkomen :). Als ik ooit het geluk heb in een dergelijke auto mee te mogen rijden neem ik die loopneus wel voor lief.

          Login om te reageren
          • mylvan zegt

            3 september 2011 om 09:52

            @gedwongenleaser: Ja dat zou ik er ook graag op de koop toe bijnemen, die loopneus :)

            Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        3 september 2011 om 09:57

        @gedwongenleaser: LOL @ kukident! Inderdaad, komen zulke krachten vrij. Wat denk je al je remt?? Dan zitten je oogballen ook op de voorruit…

        Login om te reageren
        • Freewarefreak zegt

          3 september 2011 om 15:26

          @Svenska_Aeroplan_AB: Nou dan gebruiken we naast de Kukident ook nog een skibril. Fixed. ;)

          Login om te reageren
      • nicktexel zegt

        6 september 2011 om 21:02

        @gedwongenleaser: gewoon bek dicht en vloeren dat pedaal!:P

        Login om te reageren
  16. spotu2 zegt

    3 september 2011 om 09:46

    Wat een machine! Klopt de veyron sowieso en, 300 tot 0 in 6,66. Houd je pet vast

    Login om te reageren
  17. volvofan13 zegt

    3 september 2011 om 10:51

    nu nog een cabrio daar van XD

    Login om te reageren
    • aallex zegt

      3 september 2011 om 11:10

      @volvofan13: zijn volgens mij allemaal al cabrio’s je kan het dak stukje eruit halen net als bij een bugatti grand sport.

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        3 september 2011 om 17:38

        @aallex: Dat heet een Targa! Net iets anders dan een cabrio.

        Login om te reageren
    • xilver zegt

      3 september 2011 om 12:22

      @volvofan13: Zoals @aallex het al zegt, elke Koenigsegg is een convertible. Je kan het dak er af halen en in de neus zetten. Zie hier de Agera R van Jon Olson zonder dak (ook wel de skibox-versie ;-))
      En met dakje

      En vervolgens met skibox

      Login om te reageren
      • mrB zegt

        3 september 2011 om 14:08

        @xilver: Die is alleen niet van Olsen. Maar zeker een mooie auto, en 6,66 sec over 300-0. Alsof ze het er om doen :P

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          3 september 2011 om 15:48

          @mrB: Ik heb het aan de vertegenwoordiger gevraagd van Koenigsegg in het autosalon van Génève, waar deze stond ;-). Het is van hem dat ik die informatie heb, en dat verklaard ineens de skibox. Zelfde eigenaar als van deze Lamborghini

          Login om te reageren
  18. xilver zegt

    3 september 2011 om 12:19

    Als Koenigsegg zegt dat ze sneller zijn, dat mag je dat hoogstwaarschijnlijk aannemen. Ik gun het hen ten volste om sneller te zijn als Veyron, liever dan een of andere Amerikaan.

    Btw, de Super Sports doet 0-300 ook in iets minder dan 15 seconden ;-), dus het grote broertje van de 16.4 niet vergeten.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      3 september 2011 om 14:28

      @xilver: Is er door iemand een test gedaan waarin de Veyron Ss onder de 16 seconden naar 300 ging of moeten we het doen met een claim zonder bewijs van Bugatti zelf? Ik ken twee tests waarin de SS boven de 16seconden zat… is een behoorlijk gaatje naar een sub 15 seconden tijd.

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        3 september 2011 om 15:51

        @w0o0dy: Je vergist je met de standaard Veyron, dat ding doet idd 0-300 in 16,7 sec zoals hierboven vermeld. De Super Sports doet dat echter in 14,6 seconden. Officiële cijfertjes kan je terugvinden op de website van Bugatti. Zelfs al nemen we dit resultaat met een korreltje zout zal hij toch om en rond de 15 seconden plakken.
        http://www.bugatti.com/en/super-sport/technology.html

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          3 september 2011 om 18:00

          @xilver: zoek de test van autocar maar op met de Veyon SS.. uit het hoofd haalden zijn “slechts” 16.2 voor 0-300 met de SS. En ik meen road&track haalde ook de cijfers van Bugatti zelf niet. Daar komt bij dat er precies 1 test is van de gewone Veyron die in de buurt komt van de claims van Bugatti en er inmiddels 4 tests zijn (2 vd 16.4 en twee van de SS) waarin de cijfers flink tegenvallen… Het lijkt er dus eerder op dat de cijfers van Bugatti nogal theoretisch zijn dan dat ze haalbaar zijn…

          Login om te reageren
  19. macready zegt

    3 september 2011 om 14:49

    Tests waarbij de auto in handling modus stond, m.a.w., spoiler onder een flinke hoek. Dat scheelt nogal op hoge snelheden.

    Login om te reageren
  20. barryb zegt

    3 september 2011 om 16:50

    3x van 0 naar 300km/h en er gaat wat stuk? Of gaan die nieuwe Koenigsegg’s tegenwoordig wat langer mee?

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      3 september 2011 om 17:40

      @barryb: Sinds wanneer staan Koenigseggs bekend als auto’s die kapot gaan? Er wordt zo extreem veel tijd, geld en moeite in de ontwikkeling gestoken dat het mij eerder een van de meest betrouwbare auto’s lijkt!

      Login om te reageren
      • barryb zegt

        3 september 2011 om 19:13

        @Cantago: Even Gumball 3000 The Movie kijken uit 2003 geloof ik. Rijdt Arthur Chirkinian in een Koenigsegg CC die om de 100m stuk gaat. Hij heeft zelfs een reparatie team die hem gedurende de rally volgt.
        Sinds ik dat gezien heb geloof ik niet helemaal in de betrouwbaarheid van die auto’s. Maar zoals ik zei, misschien zijn de nieuwe varianten wat betrouwbaarder.

        Login om te reageren
        • theblackdude zegt

          3 september 2011 om 19:47

          @barryb:
          je hebt het ook over 2003,we zijn 8 jaar verder. het zal misschien geen VAG-kwaliteit zijn, maar betrouwbaar zal het wel zijn.
          ik vind de koenig zowiezo stoerder als de veyron.

          Login om te reageren
          • barryb zegt

            3 september 2011 om 22:16

            @theblackdude: Ik heb het inderdaad over 2003 en als je mijn comments goed leest dan zie je dat ik suggereer dat de huidige auto’s wellicht beter zijn. Op basis van wat vind jij het betrouwbare auto’s? Ik heb persoonlijk nooit informatie toegespeeld gekregen over de betrouwbaarheid van de Koenig’s anders dan de Gumball video. Jou verweer lijkt gebaseerd op het feit dat we 8 jaar verder zijn, niet erg sterk. Ben nog steeds benieuwd hoe het met de betrouwbaarheid zit, iemand?
            Ik heb btw liever een Veyron dan een Koenig maar liever een Zonda Cinque dan een Veyron. :)

            Login om te reageren
  21. Cantago zegt

    3 september 2011 om 17:41

    Dit is wel echt extreem snel. Maar ze hebben te weinig grip om naar de 200 of zelfs 100km/u sneller te zijn dan de Veyron. Ik vraag me echt af wat deze auto’s in een dragrace doen?

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      5 september 2011 om 00:21

      @Cantago: CCXF (geen R wat volgens Dragtimes info wel is) vs Veyron

      http://www.youtube.com/watch?v=XvYd_GrBMLU

      Login om te reageren
      • maxx1 zegt

        5 september 2011 om 21:37

        @Bart_V: van 0 tot 300 had de Bugatti sowieso die CCXF eruit getrokken. 4wd vs 2wd dat is overduidelijk als de 4wd ook nog is meer vermogen heeft

        Login om te reageren
  22. RobTWo zegt

    5 september 2011 om 12:38

    Ik mis een record in het lijstje: hoogste snelheid met skibox.

    Login om te reageren
  23. maseratizzzzzzzz zegt

    26 november 2011 om 12:49

    na de 250kmh laat hij de bugatti achterzich.
    dat geluid van de veyron zuigt al helemaal, dat doet koeningsegg ook veel beter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North