• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kom maar door: BMW Z4 Shooting Brake

Auteur: vvb, gepost 13 juli 2010 om 10:31 – 48 Reacties

BMW Z4 Shooting Brake


Als je het met iemand over lekkere BMW’tjes hebt, dan komt het gesprek al snel op de Z-modellen uit. En dan vooral de meest begeerlijke versies daarvan: de dichte Z3 Coupe en Z4 M Coupe. Aangezien de huidige Z4 het doet met een stalen klapdakje zou je haast zeggen dat een dichte versie geen zin heeft. Totdat je dit plaatje ziet.

Boem! Knalt dat effe binnen op je netvlies, deze knalrode BMW Z4 Shooting brake. Komt vers van de tekentafel van Jasper van der Heiden, onze huis-shopper. Hij heeft zich nog ingehouden hoor. De wulpse lijnen van de nieuwste generatie BMW Z4 waren het uitgangspunt voor het ontwerp van deze koets. Dikke M-tuning was niet de uitdaging, maar een carrosserie waar je tevens een zojuist geschoten hertje, lammetje of fazantje in kan opbergen.

Het staat de Z4 erg goed, zo’n dakje. Althans: dat is de persoonlijke mening hier. We zijn razend benieuwd of meer mensen het een okee idee vinden om de huidige BMW Z4 te gaan leveren met een dak dat niet open kan. Denk er voor de grap ook nog maar een extra dikke bodykit bij en een Z4M-badge. Doen?

Klik op de afbeelding voor een grotere versie.

Ook interessant!

  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • BMW iX xDrive40 rijtest video
    BMW iX xDrive40 rijtest video
  • BMW M3 G80 Competition rijtest video
  • BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift
    BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, photoshop, Schetsen, shooting-brake, z4

Vorig bericht: « Held! Rondje ring met Citroën BX (video)
Volgend bericht: De ideale Amsterdam-express? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Volvo940polar zegt

    13 juli 2010 om 10:33

    Mooi gedaan

    maare =dat nu zo moeilijk voor te stellen :-p

    Login om te reageren
  2. lambo4all zegt

    13 juli 2010 om 10:33

    uhhh…. nee! doe maar niet! en anders maar een normale coupe als het echt moet.

    Login om te reageren
  3. Rutger-abarth zegt

    13 juli 2010 om 10:37

    Maak ook even een fotoshop van de achterkant .. Het ziet er van de zijkant goed uit !

    Login om te reageren
  4. BananaFlip zegt

    13 juli 2010 om 10:38

    Hmmm, ernstige twijfels. Misschien zou een impressie van de achterkant het makkelijker maken. Goede fotoshop, alweer ;)

    Login om te reageren
  5. Koos zegt

    13 juli 2010 om 10:39

    Mooie gemaakt deze soep. Vind een Z3 coupé wel erg mooi, bij een Z4 minder. Een Z4 is sowieso wel erg stoer met het dak dicht, een Z3 heeft minder uitstraling.

    Login om te reageren
  6. M-lover zegt

    13 juli 2010 om 10:42

    dit doet me idd aan een Z3M denken, maken die handel! (past daar niet juist een klein hoogtoerig V8’tje in met 420pk? :P)

    Login om te reageren
  7. WilliamLawsonBanaanHangWagentje zegt

    13 juli 2010 om 10:42

    Als je het met iemand over lekkere BMW’tjes hebt, dan komt het gesprek al snel op de Z-modellen uit Haha nog nooit gehad..

    Login om te reageren
  8. Jochempie zegt

    13 juli 2010 om 10:48

    Deze shop toont goed aan dat de neus van de Z4 (in ieder geval in deze hoek) best wel wat kleiner had gekund. Wat een enorm gevaarte.

    Login om te reageren
  9. Rutger-abarth zegt

    13 juli 2010 om 10:51

    @ Jochempie
    Helemaal met je eens !

    Login om te reageren
  10. AutoInformatief zegt

    13 juli 2010 om 10:54

    Ik vind hem er ook erg goed uit zien. De oude Z4 coupé vind ik ook mooier dan de open versie.

    Hoeveel reacties moeten we hier krijgen om aan BMW aan te bieden ;)

    Login om te reageren
  11. AutoInformatief zegt

    13 juli 2010 om 10:57

    @ Jochempie

    Vind je dat bij deze auto dan ook?

    http://english.mart.trento.it/UploadImgs/1141_40.jpg

    Ook zo’n lange motorkap met een kort kontje maar in mijn ogen ziet het toch prachtig uit.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      13 juli 2010 om 12:09

      @AutoInformatief: Bij de E-Type is dat mijns inziens niet het geval doordat alles boven de schouderlijn er redelijk los opgezet lijkt te zijn. Hiermee bedoel ik niet dat dit niet bij de auto past!

      Maar bij de BMW lijken de voorruit en motorkap meer met elkaar te communiceren dan bij de e-type. Toch besluit de motorkap na de voorwielen nog even zijn eigen weg te willen volgen. De neus trekt zich weinig aan van de rest van de auto. Het lijkt bijna een communicatiefoutje.

      Een paar verschillende dingen zouden dit denk ik kunnen oplossen…

      – zet de voorwielen nog iets verder naar voren, of
      – plaats de voorruit nog iets vlakker, of
      – maak de gehele neus wat korter zonder de wielbasis aan te tasten, of
      – laat die nieren niet zo pontificaal naar voren steken…

      Login om te reageren
      • koos zegt

        13 juli 2010 om 12:40

        @Jochempie: Hou je wel rekening met het perspectief? kijk eens naar het plaatje dat CSL geupload heeft en voeg daarbij je verhaal over het naar voren zetten van de voorwielen.

        JASPER MIJN HELD!

        Login om te reageren
  12. Duell zegt

    13 juli 2010 om 11:08

    Heel erg mooi !
    Zou een waardige opvolger zijn van de Z3coupe !
    Want ik vond de vorige Z4coupe toch wat minder.

    Login om te reageren
  13. Eric zegt

    13 juli 2010 om 11:13

    Maken dat ding. Oh,ja jullie huisshopper mag gerust meer tijd besteden aan leuke creaties. Kan hij dit ook doen met de Ferrari California????

    Login om te reageren
  14. The360box zegt

    13 juli 2010 om 11:13

    En dit is dan een SHooting Break, het is gewoon een coupe…

    Login om te reageren
  15. prinz pilz zegt

    13 juli 2010 om 11:18

    Z4, de mooiste BMW met afstand. Maar waar haal ik het geld vandaan?

    Login om te reageren
  16. Jurrian zegt

    13 juli 2010 om 11:21

    Wat een cool ding, ik hoop dat BMW ook een coupe maakt van de nieuwe Z4. het liefst inderdaad net wat breder, 4 uitlaten en een bij de meeste al bekende 4 liter V8.

    Login om te reageren
  17. CSL zegt

    13 juli 2010 om 11:35

    Vervang gewoon het dak-systeem van de nieuwe Z4 door een Vaste carbonen dak en je hebt een lichte, zeer wendbare coupe.
    zoals deze:
    )

    Login om te reageren
  18. DIPSHIT zegt

    13 juli 2010 om 11:35

    daaayuuuum!! lekker geriefje

    Login om te reageren
  19. Nijntje_ zegt

    13 juli 2010 om 11:54

    Laat maar komen die handel!

    Login om te reageren
  20. Gas d'r op zegt

    13 juli 2010 om 12:06

    Wat lijken ze allemaal op elkaar, die BMW’s. Zelfde nier- grill… Blijkbaar weten ze niet bij BMW hoe nieren eruit zien. Mooie auto, maar voegt niets toe.

    Login om te reageren
  21. AQ zegt

    13 juli 2010 om 12:21

    Doen dat ding! Ziet er superrr uit, opsturen naar bmw ;)

    Login om te reageren
  22. Jokkebrok zegt

    13 juli 2010 om 12:30

    Rot op met die rare dak dinges!!

    Login om te reageren
  23. Dimglor zegt

    13 juli 2010 om 12:39

    Ik vind het zeker geen verbetering.. De gewone z4 is al mooi genoeg… deze is gewoon niet m’n ding…

    Login om te reageren
  24. Jochempie zegt

    13 juli 2010 om 12:42

    koos: perspectief heeft er veel mee te maken, het plaatje van CSL laat de neus grotendeels wegvallen. Ik ga nu niet photoshoppen want ik ben aan het modelleren.

    Login om te reageren
  25. HDM zegt

    13 juli 2010 om 13:02

    Eigen mening, ik vind dit er werkelijk niet uitzien. Naast het feit dat het gewoon een Z4 Coupe is met een wat hoger dakje, vind ik vooral de neus totaal uit balans met de rest van de auto. Het is nou de compacte Z4, met een SLS-lengte neus, het trekt alle verhoudingen weg. Het stuk tussen wiel en deur is al zo groot, samen met de overhang voor is het voor mij gewoon te veel, te lang. Ik hoop werkelijk dat mocht dit uitmelkproduct er ooit komen, die neus niet als deze sloep wordt :P

    Login om te reageren
  26. Svenska Aeroplan AB zegt

    13 juli 2010 om 13:07

    De dichte versies het meest aantrekkelijk???
    Ben je wel helemaal lekker?

    Dicht rijden is voor sukkels!

    Login om te reageren
  27. RenesisHP zegt

    13 juli 2010 om 13:09

    Z3 coupe achtige shop.
    Kost mij waarschijnlijk net zo lang om te waarderen. Vraag mijn mening 3 jaar later nog eens. ;)

    Login om te reageren
  28. Iceman zegt

    13 juli 2010 om 14:04

    Sinds de z3 coupe/z4 m en dit keer weer de z4 sb moet ik gelijk denken aan een ding:

    Darkwing Duck.

    Login om te reageren
  29. CSL zegt

    13 juli 2010 om 14:14

    Ik heb even snel in paint een zogenaamde Z4Mcoupe gesoept..
    )

    Login om te reageren
  30. GOD zegt

    13 juli 2010 om 14:23

    @ CSL
    Die velgen zijn veels te groot.
    Vind de Racer zonder achtervleugel de perfecte Z4M

    Login om te reageren
  31. CSL zegt

    13 juli 2010 om 14:41

    @GOD
    “Die velgen zijn veels te groot”
    is wel een concept he :)
    Ik vind die racer ook het beste.

    Hier nog een wannabe Z3M in paint:
    )

    Login om te reageren
  32. CSL zegt

    13 juli 2010 om 14:43

    Het grappige is als je met de dak van de auto gaat bewegen in paint, kun je zelfs een midengine supercar van maken.
    En je ziet opeens heel veel auto’s erin.

    Login om te reageren
  33. CSL zegt

    13 juli 2010 om 15:17

    Nog iets met de lijnen spelen en je hebt de nieuwe M6, lol:
    langer motorkap, langer neus, langer kont etc..
    )

    Login om te reageren
  34. GOD zegt

    13 juli 2010 om 15:18

    @ CSL

    Toch niks te doen dus hierbij mijn poging.

    Login om te reageren
  35. GOD zegt

    13 juli 2010 om 15:21

    Op de een of andere manier ziet het er minder mooi uit na dat ik de foto hier heb geplaatst.

    Login om te reageren
  36. CSL zegt

    13 juli 2010 om 15:28

    @GOD
    Dat is meer een Coupe he, het moest een shoutingbreak zijn toch? Dus Z3 coupe-like..
    Wat vind je van de M6? HEt is volgens mij meer een conmbinatie van Jag en Noble geworden!!

    Login om te reageren
  37. GOD zegt

    13 juli 2010 om 15:30

    @ CSL

    Hou niet zo van shootingbreaks dus vandaar een coupe.
    De M6 is wel vet op de achterkant na. een korter kontje zou hem afmaken.

    Login om te reageren
  38. CSL zegt

    13 juli 2010 om 15:58

    Ik hou ook niet zo van shootingbreaks maar de Z3 vooral de M coupe is zeer bijzonder.

    Login om te reageren
  39. Hupke zegt

    13 juli 2010 om 17:04

    Kan ik wel mee leven, is best nog wel te pruimen, maar ik zou toch liever een speedster zien.

    Login om te reageren
  40. P.eter zegt

    13 juli 2010 om 17:57

    Zou ik daar een mountainbike inkrijgen? Dan koop ik hem direct, dat is het grote probleem voor mij met de huidige Z4

    Login om te reageren
  41. BMWHerman zegt

    13 juli 2010 om 18:01

    Geen gezicht, lekker laten zitten…

    Login om te reageren
  42. mashell zegt

    13 juli 2010 om 18:34

    Die roadsters omtoveren tot coupe is al misgegaan bij de Z3. Misbaksel was toch de meest passende omschrijving. Bij vorige Z4 was het al beter, maar dat het een doodlopende weg is werd hier opnieuw pijnlijk duidelijk. Porsche heeft het geprobeerd met de Cayman, ook bepaald niet moeders mooiste. Dus BMW doe het gewoon niet.

    Login om te reageren
  43. Esprit_de_Flandre zegt

    13 juli 2010 om 18:56

    idd, lekker soepje.

    Login om te reageren
  44. Cantago zegt

    13 juli 2010 om 20:02

    Ik heb het gewoon niet zo op shooting brake’s… Maar dat maakt niet dat dit er niet goed uit ziet;)

    Login om te reageren
  45. Artijn zegt

    14 juli 2010 om 15:33

    Z4M Coupé was lees als IS meesterlijk!!!! Zonde dat ze die nu niet weer maken met een geblazen V8 uit de M3!! Waarom? Gewoon omdat het kan!!! :D:D:D

    En niks cabrio!! Maakt auto onnodig zwaar en minder stijf terwijl wil je nou rijden of alleen showen?!?!

    Daarom blijft Z4M Coupé geweldige auto met die heerlijke 3.2L 6 in lijn…. Zucht waarschijnlijk het einde van een mooi tijdperk….

    Login om te reageren
  46. mercedes-benz zegt

    14 juli 2010 om 19:39

    super super maar dan ook echt super lelijk !!!!!!!!!!!!!!!!
    wat een model

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North