• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-AMG One loopt 9 maanden vertraging op

Auteur: RubenPriest, gepost 16 oktober 2018 om 07:44 – 32 Reacties

Komst Mercedes-AMG One loopt 9 maanden vertraging op


Er is meer tijd nodig dan aanvankelijk werd gedacht, om van de Mercedes-AMG One een goed product te maken.

Het is een krankzinnig project, maar ook een krankzinnig moeilijk project voor Mercedes-AMG. Het komt niet elke dag voor dat een autofabrikant een motor uit de moderne Formule 1 naar een auto van de straat brengt. Mercedes-AMG baas Tobias Moers staat voor een enorme uitdaging om de One uiteindelijk met een kentekenplaatje in de showroom te zetten.

In een interview met het Britse Top Gear zou Moers hebben laten weten dat de ontwikkelingen vertraging hebben opgelopen van ongeveer negen maanden. De grootste ‘problemen’ zitten hem in de motor. De 1.6 turbo V6 hybride van een Formule 1-auto draait bijvoorbeeld 5.000 tpm stationair. Prima voor in de Formule 1, maar in het dagelijkse verkeer is dat wel anders. Je moet er niet aan denken dat je de auto start en dat het ding meteen naar 5k tpm klimt. Niet alleen maakt dit een enorme bak herrie, het kost ook nog eens een hoop brandstof. Doel is om een stabiele 1.200 tpm te realiseren met deze motor en dat is lastig. Niemand heeft dit namelijk nog eerder gedaan. Mercedes-AMG kan geen handleiding “Hoe maak ik de 1.6 turbo V6 hybride straatlegaal” erbij pakken.

Wat volgens Moers wel vlekkeloos verliep is het vinden van de juiste koeling voor de motor. Er zijn geen problemen geconstateerd met betrekking tot de airflow. Ook het juiste maximale toerental vinden was geen probleem. Waar een F1-auto doorgaat tot 14.000 tpm, is de Mercedes-AMG One afgesteld op 11.000 tpm.

We moeten nog even geduld hebben op de hypercar van Mercedes-AMG. Moers laat weten dat de eerste auto’s eind 2020 naar klanten zullen gaan.

Ook interessant!

  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Mercedes AMG Project One voorgesteld door Lewis
  • Mercedes-AMG, schiet eens op met die Project One!
    Mercedes-AMG, schiet eens op met die Project One!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

amg-one, Formule 1, Hybride, hypercars, Mercedes, mercedes-amg, Project-One, v6

Vorig bericht: « Officieel: dit is de nieuwe Porsche Panamera GTS
Volgend bericht: 7 prijzige Mercedes G-klasse’s op Nederlands kenteken »

Lees Interacties

Reacties

  1. maferick74 zegt

    16 oktober 2018 om 07:50

    Ja ik wacht nog wel even, doe rustig aan.

    Login om te reageren
  2. jorizzss zegt

    16 oktober 2018 om 07:51

    Ik denk dat dit wel een brute machine wordt. Maar ff he: wie denkt bij het zien vd achterlichten nogmeer aan Lamborghini?

    Login om te reageren
    • poursuivant zegt

      16 oktober 2018 om 08:39

      @jorizzss: Ik heb meer associaties met de Audi A7 1e generatie.

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        16 oktober 2018 om 13:57

        @poursuivant: inderdaad, alleen dan wel geslaagd en niet zo’n debiele daklijn als bij de A7. Die haaievin is wel wat over-the-top, verder is het qua ontwerp een machtig apparaat zoals de 918 spyder dat is en niet zo’n weerzinwekkende predator als bv. de Chiron. Maar dat is uiteraard wat je mooi vindt.
        Denk dat ze nog wat moeten sleutelen om de 5:19 te verbreken, dat valt waarschijnlijk tegen en het zou wel min zijn als ze daar niet in de buurt komen. Zou ook tevreden zijn met 6:30, zet maar voor de deur.

        Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    16 oktober 2018 om 07:54

    99% van de eigenaren gaan hem natuurlijk stallen en over een jaar of 8 komen ze bij veilingen te staan met 100 kilometer op de teller. Zonde.

    Wel ben ik benieuwd of er nog lefgozers zijn die het motorblok gaan aanpakken. De motor is een soort van geknepen. Zal wat zijn als er gasten zijn die de grenzen weer gaan opzoeken.

    Login om te reageren
    • kenner zegt

      16 oktober 2018 om 08:16

      @viezefreddyw: brabus zeker .

      Login om te reageren
    • fejjie zegt

      16 oktober 2018 om 08:35

      @viezefreddyw: Denk dat je in dit geval niet echt van geknepen kan spreken. In de F1 is hij eerder tot het extreme getuned omdat hij niet zo een lange levensduur moet hebben. Maar ongetwijfeld zullen er tuners zijn die hier wat extra vermogen uit gaan halen.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        16 oktober 2018 om 10:44

        @fejjie: Tja, geknepen is misschien niet helemaal het juiste woord. Ik wist alleen even niet hoe ik het anders zou moeten omschrijven.

        Login om te reageren
    • Gulli zegt

      16 oktober 2018 om 09:45

      @viezefreddyw: scheelt wel, kunnen ze hem net zo goed nu uitbrengen want die problemen treden toch niet op in de verwarmde garage

      Login om te reageren
    • ralfast zegt

      17 oktober 2018 om 09:09

      @viezefreddyw: het eerste dat er in mij opkomt: maximum toerental omhoog. Wbt peekaas heb je namelijk weinig te tunen, maar de beleving kan altijd beter! Lijkt me ook een relatief eenvoudige ingreep.

      Login om te reageren
  4. wahltiroler zegt

    16 oktober 2018 om 07:59

    Spectaculair!!!

    Ik vind dat Wouter hem.testen moet.

    Nu is het alleen nog wachten op een Drone met een F16 motor

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    16 oktober 2018 om 08:16

    5.000 rpm stationair, ik zou het gewoon doen, ze doen het er maar mee!

    Login om te reageren
    • Mukmans zegt

      16 oktober 2018 om 17:25

      @dutchdriftking: De mensen die hem kopen hebben toch geen buren.

      Login om te reageren
  6. Alfarobert zegt

    16 oktober 2018 om 08:20

    Hamilton heeft er 2 besteld. 1 voor hemzelf en 1 voor z’n pappie. Wil hij graag van z’n pa af of heeft de beste man vaker straatlegale Formule 1 auto’s gereden? Renault F1-Espace bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      16 oktober 2018 om 08:24

      @Alfarobert: Gewoon een financieel zekerheidje voor over een paar jaar. Met geld maak je geld.

      Login om te reageren
  7. harrie zegt

    16 oktober 2018 om 08:36

    Ze zijn erachter gekomen dat ie de ring toch niet sneller doet dan de 919 EVO?

    Login om te reageren
  8. mrrallycross zegt

    16 oktober 2018 om 08:45

    Een f1 mag 15k toeren lopen. Volgens mij kiezen fabrikanten er voor ok de motoren rond de 12k toeren te laten lopen toch?

    Login om te reageren
    • bullzeyersn zegt

      16 oktober 2018 om 09:03

      @mrrallycross: uit voorzorg en om slijtage te verminderen gebeurt dat inderdaad ondanks het maximum van 15.000

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        16 oktober 2018 om 10:48

        @bullzeyersn: En volgens mij ook om brandstof te besparen.

        Login om te reageren
    • kevdutchie zegt

      16 oktober 2018 om 09:11

      @mrrallycross: ze schakelen inderdaad rond de 12k.

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      16 oktober 2018 om 17:19

      @mrrallycross: maar deze motoren mogen nog minder draaien omdat ze anders de revisiebeurt bij 40k niet eens halen. Dan blijft er wel een heel klein toerenbereik over.

      Login om te reageren
  9. Rick-dos zegt

    16 oktober 2018 om 08:50

    Ja. Nou. Als het zo moet dan cancel ik mijn order.

    Login om te reageren
  10. m_rick zegt

    16 oktober 2018 om 08:53

    Cool hoor… een hypercar met een 1.6’je

    Login om te reageren
    • milieumeneertje zegt

      16 oktober 2018 om 13:36

      @marsm104: juist heel cool. Technisch gecompliceerder dan alles wat voorheen is uitgebracht.

      Login om te reageren
      • m_rick zegt

        16 oktober 2018 om 13:48

        @milieumeneertje: oja helemaal mee eens… Die reacties kreeg ik vier jaar geleden ook met m’n Ford Focus 1.0 waar ik gerust een caravan achter kon knopen

        Login om te reageren
        • milieumeneertje zegt

          16 oktober 2018 om 14:00

          @marsm104: de vergelijking tussen een 1000 pk hybride aandrijflijn uit de f1 en een 1.0 ecoboost kan niet helemaal begrijpen.

          Login om te reageren
  11. rob5nismo zegt

    16 oktober 2018 om 09:03

    Als brandstofkosten een probleem zijn als je een hypercar koopt dan moet je jezelf ook achter je oren krabben

    Login om te reageren
  12. berlinetta zegt

    16 oktober 2018 om 10:49

    Eind 2020. Bizar dat het zolang moet duren. Ik vraag me af hoe bijzonder het tegen die tijd nog is.

    Login om te reageren
  13. appeltaartislekker zegt

    16 oktober 2018 om 12:42

    Zou eerder bij Rimac gaan shoppen.

    Login om te reageren
  14. stfu zegt

    16 oktober 2018 om 14:02

    En dan klagen over de verlate productie van de Model 3 ;)

    Login om te reageren
    • throwingstars zegt

      16 oktober 2018 om 14:38

      @stfu: Ik zat ook te wachten op een bericht in de zin van “naar aanleiding van het nieuws is het Daimler-aandeel met 5 procent gezakt” ;)
      Then again: de One is iets minder belangrijk voor het overleven van Mercedes dan de Model 3 voor dat van Tesla…

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      16 oktober 2018 om 20:57

      @stfu: Check de frontpage, we zijn wel degelijk positief over de productie van de Model 3 ;-).

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North