7 prijzige Mercedes G-klasse’s op Nederlands kenteken

Auteur: , 31 Reacties

Soms sta je niet stil bij het feit hoe duur zo'n G wel niet kan zijn.

7x prijzige Mercedes G-klasse op Nederlands kenteken

De Mercedes G-klasse. Wie zich in de omgeving van Rotterdam of Amsterdam begeeft kan de iconische Mercedes wekelijks wel eens spotten, zo niet dagelijks. Dat de G vaker wordt gezien dan een Dacia Duster betekent niet dat je ze voor een appel en een ei kunt oppikken. Een G-klasse is duur en zelfs als occasion blijft de auto prijzig in aanschaf.

In dit lijstje zeven voorbeelden van dure exemplaren. Van ‘oké dat is duur’ tot ‘wtf dit is niet te geloven’-prijzen. De komende jaren zal daar weinig aan veranderen, want de nieuwe G-klasse is er zeker niet voordeliger op geworden. Integendeel, voor een deftige G500 van de huidige generatie betaal je bijna de nieuwprijs van een kale G63 AMG van pak hem beet vier jaar terug. Check de auto’s hieronder. Klik op het plaatje om meer foto’s te bekijken.

Mercedes G 500 2018 – 215.213 euro
Tot het moment dat de nieuwe Mercedes-AMG G 63 geleverd gaat worden in Nederland, is de G 500 voorlopig de duurste. Er mag diep in de buidel worden getast voor deze ‘instapper’.
G 500

Mercedes G63 AMG – 247.486 euro
Op het eerste oog een saaie, zwarte G63 AMG. Toch had deze Mercedes een nieuwprijs van bijna een kwart miljoen euro.
G63 AMG

Mercedes G63 AMG – 254.411 euro
Dit grijze exemplaar is iets duurder en is niet helemaal standaard meer. De Brabus voorbumper (met een extra setje LED-lampen) maakt de Mercedes er niet chiquer op, zullen we maar zeggen.
G63 AMG

Mercedes G63 AMG Crazy Color Edition – 254.630 euro
Geel, groen of wat te denken van oranje? Mercedes kwam met de Crazy Color Edition-reeks en stak de G63 in allerlei opvallende tinten. Deze eigenaar koos voor een oranje exemplaar.
Crazy Color

Mercedes G 500 4×4² – 303.781 euro
Dit is de duurste niet-AMG in de categorie van de G-klasse. Een zeer praktische auto om terug te vinden op een drukke parkeerplek. Is in dat opzicht die drie ton meer dan waard natuurlijk..
G500 4x4 2

Mercedes G65 AMG – 417.378 euro
Voor als je écht een hekel hebt aan je bankrekening. De G65 was de grootste middelvinger uit zijn tijd. Bijna een half miljoen euro, terwijl alleen petrolheads aan het typeplaatje of een kentekencheck konden zien dat ze met één van de duurste G-klasses ooit hadden te maken.
G65 AMG

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – 886.274 euro
Opvolger van de middelvinger is deze open middelvinger. Zo kan iedereen zien dat jij je middelvinger opsteekt. De prijs voor deze auto ging richting de miljoen euro! Gaat Mercedes met de nieuwe generatie G-klasse een exemplaar maken die dit overtreft?
G65 Maybach



31 reacties

Je moet ze het nageven bij AMG Mercedes, aan goede marketing ontbreekt het niet. Bijna een miljoen euro voor een afschuwelijke G-Klasse. Die stalen pijpen als achterbumper, serieus? Ongekend.
@p1m: Wat verwacht je dan? een Carbon achterbumper in 387 kleuren met flaps en dergelijke?
Dan weet je zeker dat je meteen voor 10k schade rijd als je het terrein in gaat. Ja deze auto’s zijn gebruikt voor het ruige terreinwerk, dat ze daarvoor niet gebruikt worden is niet de schuld van Mercedes-Benz.
@p1m: dat is een maybach de amgs zijn de helft
Wat blijven het toch gave bakken he. Het liefst heb ik gewoon een jaren 80er met wat simpelere techniek, maar die uitstraling van zo’n blokkendoos blijft geweldig!
@2wheeler: ik ben persoonlijk meer van ’t origineel. Deze versies nemen zichzelf niet zo serieus heb ik ’t idee, afgezien van ’t prijskaartje dan. 🤔 O nee, die is ook belachelijk. ☺
Dat er een Nederlander zo’n landaulet heeft gekocht. Ik wist dat ie bestond maar ging er vanuit dat die enkel door verveelde olie prinsjes gekocht zou worden. Ben toch wel benieuwd naar wie de koper is.
Handtasjes, stuk voor stuk. Jammer want het is echt een bijzondere auto in de basis. Als je er eens aan hebt mogen knutselen snap je ook gelijk waarom ze zoveel geld kosten. Ontzettend goed spul hebben ze onder die auto geschroefd, en dat maakt het zo jammer dat deze gedrochten verprutst zijn met al die luxe, plastic meuk rondom en die waardeloze banden. De G-klasse verdient meer, zelfs als dat betekent dat ze niet meer verkocht worden.

Doe mij maar een echte G, uit de jaren ’80 dus. Met een veel te slome diesel graag.
@lekbak: http://www.ljacksonandco.com/index.php/search-results-by-description/article/50211

volgens mij is dit wel een fijne…
@pomoek:
Die “G-wagon Wolf” in camouflage-kleuren…
Hebben!
@lekbak: Ja maar dat verkoopt niet meer. Pin me niet op de aantallen vast, maar ik kan me herinneren dat Mercedes-Benz van de G-klasse in 2016 nog iets van 20.000 G-klassen heeft verkocht, waarvan de helft (!) een AMG.

Als Suzuki op de een of andere manier hetzelfde had kunnen presteren met de Jimny, zouden zij ook deze ‘handtasweg’ lopen. Gewoon profiteren van de hippe uitstraling van een auto.
@granlusso: De G-klasse doet me denken aan mijn opa. Een beer van een vent, zo vrij als een vogel op zijn eigen boerderij. Maar nu zit hij al 5 jaar op een stoel voor zich uit te kijken op een gesloten afdeling in het tehuis. Een te sterk lijf om te sterven, maar geen schim meer van wat het ooit was. Zielig, die man had moeten sterven tussen zijn dieren of op z’n land. De G net zo. Het is dood zonde om er een handtasje van te maken.
Haha wtf “Crazy Color Edition” hahaha.
Koop je een waggi van een kwart millie en dan heeft ie een naam die zelfs nog cheapo staat op een Dacia.
Dit vind ik één van de weinige wagens waarbij louche eigenaren juist hebben gezorgd voor een verbeterde uitstraling en verhoogde moet-ik-hebben factor.
Je ziet het er niet aan af… Een modderige goudklomp op 4 wielen.
Ik heb echt 1000x liever een oude G diesel met echte off-road capaciteiten als goeie banden, een lier, allerhande schepjes en oprijplaten, plus nog wat los spul op het imperiaal. Niet dit soort onzinnige zooi met 8 miljoen pk’s en 24 aangedreven assen die vervolgens alleen maar herrie staan te maken in de PC of op de Kruiskade.

Zag laatst een donkergrijze Defender 110 rijden met al het off-road spul in het zwart. Wát een mooi ding was dat.
@Gulli: ik ben het volledig met je eens!
-EDIT: een geintje is leuk, maar dit is gewoon te vage taal.-
Ik heb vorig jaar het genoegen gehad om een G65 AMG van een klant terug te mogen rijden naar het autobedrijf.

Ik stapte in, startte die V12, en dacht, man wat moet dit een heerlijk apparaat zijn.

Niks was minder waar. Geef een beetje gas en het stuur wordt direct uit handen genomen door de torque-steer, op een 80 weg ben je constant aan het corrigeren omdat de auto alles behalve rechtdoor wilt, de automaat schakelt alles behalve soepel, de zit positie is alsof je in een traktor zit, en de V12 klinkt nog niet eens zo lekker.

Leuk status object, maar kan me niet voorstellen dat mensen met plezier in zo’n ding rijden.
@kevdutchie: heb er een dag mee door het zwarte woud geknald. Ik vond hem heerlijk. In iedere bocht zo erg overhellen dat de spiegels net niet het wegdek aantikten en dan wachten dat ie rechtveerde om dan plankgas naar de 1000nm begrenzer te snellen. Lekker. Echt hilarische dag. Bij iedere kickdown corrigeren met het stuur om gewoon rechtdoor te gaan. Hahaha. Idd dé rijdende middenvinger van autoland.
@kevdutchie: Het is dan ook gewoon een oude terreinwagen met een lapje leer en geen sportieve SUV. Ook eigenlijk totaal ongeschikt om zo’n V12 in te hangen.
@kevdutchie: ben het ook totaal niet met je eens.
Laatst lekker een stukje mee off-road gegaan, ging beter dan verwacht, ook op de snelweg een heerlijk relaxte auto
@juniorclk: offroad ben ik niet geweest, op een 80 weg vond ik het echt ellende, niks relax aan.
Jammer dat er geen 6X6 gespot is, dat is wat mij betreft toch echt de daddy van de G’s, nog meer dan de Landaulet. Ben ook wel benieuwd wat die qua prijs deed in Nederland.
Mercedes G 500 4×4² – 303.781 euro = vals, De auto is grijs kenteken uitgevoerd dus geen BPM betaald.
Schitterende kleur op die Landaulet!
En dan te bedenken dat die auto vroeger meer dan 30 seconden deden over een 0-100 sprint…
Als bedrijfsauto telt niet in mijn ogen. Dus dr kan dr zo 1 uit.
“in Rotterdam of Amsterdam”…
In Twente rijden er een stuk of 40 rond, lucky me 😊
@jaxdryke: hoe zou dat komen;-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).