‘Komst van nieuwe Alfa Romeo 6C is bevestigd’

Auteur: , 60 Reacties

Laat het waar zijn.

'Komst van nieuwe Alfa Romeo 6C is bevestigd'

Wat was ‘ie gaaf hè. De Alfa Romeo 8C Competizione. De looks, het geluid, het feit dat er niet heel veel van zijn gemaakt. Helaas, maar ook begrijpelijk, worden dit soort projecten niet meer zo snel door Alfa Romeo opgepakt. Nu gaat het om SUV’s en volumeproducten bouwen, want er moet toch brood op de plank komen.

Je weet wat ze zeggen: een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken. De maandag begint in dat opzicht goed met een vers gerucht. Pogea Racing GmbH, een bekend bedrijf gespecialiseerd in het aanpakken van Alfa’s, zegt dat de veelbesproken 6C er gaat komen. Volgens de bron heeft Fiat Chrysler Automobiles (FCA) groen licht gegeven om de 6C in productie te nemen.

De nieuwe sportwagen beleeft zijn debuut in 2019 en moet begin 2020 van de band rollen, aldus de bron. Pogea Racing GmbH beroept zich op een medewerker die zich begeeft in de top van Alfa Romeo. Deze bron zou mogen meebeslissen over toekomstige modellen en zegt dat het verleden realiteit gaat worden met de komst van de 6C.

Details over de auto zijn nog niet bekend. Vermoedelijk gaat dit een Porsche 911 en Jaguar F-Type concurrent worden. Een aantrekkelijk uiterlijk, zoals de bekende photoshop hierboven, in combinatie met de 2.9-liter V6? Yes please. Voor nu nemen we het gerucht nog met een klein korreltje zout, maar niet eerder hebben we zo’n gedetailleerd gerucht gehoord over de befaamde 6C.



60 reacties

In 2019? Yeah right. Ik denk dat de Model 3 er nog eerder gaat komen dan deze 6C. Laten we in ieder geval hopen dat ik er volledig naast zit, want ik denk dat iedereen een nieuwe 911/F-type concurrent wel kan waarderen.
@berlinetta: gewaagde uitspraak hoor, gezien de model 3 al rond rijdt
@maxco: Ja ik had het anders moeten formuleren inderdaad. De Model 3 rijdt inderdaad al rond. Nu moet hij nog aan het merendeel van de kopers worden geleverd.
De Italiaanse pornoindustrie leeft !
@viertakt: en laten we heel eerlijk zijn, dit ziet er vele malen beter uit dan Ilona Staller
@viertakt: Inderdaad… Silvia and Eveline Dellai. You’re welcome.
Hoop dat er ook een Maserati GT van komt.
@ericc: er komt een model onder de Gran Turismo en die zal waarschijnlijk idd veel techniek delen met deze Alfa Romeo 6c.
@ericc: komt eraan, wordt op dezelfde basis gebouwd en wordt ‘Alfieri’ genoemd.
Moet je dan bestaan van de Giulia en Stelvio? Laat ze eerst een station(Sportwagon) bouwen,auto’s die wel verkopen.First the money than the fun.
@Alfarobert: die gaat er niet meer komen
@alfarobert: Al maanden terug werd bevestigd dat er geen giulia sportwagon komt.
@hugoe: het officieel ontkennen is 1 van de beste aanwijzingen dat iets wel zal gebeuren.
@Alfarobert: dat wij in Nederland nou sexueel geladen worden van een stationcar maakt het voor FCA nog niet bepaald winstgevend hè. Er is al heel lang bekend dat de vraag vanuit de meest interessante markten voor FCA geen sportswagon behelst, en om die reden er geen komt.
@alfarobert: bij de BMW 3 reeks zou wereldwijd de touring (break/sportwagon/Avant) nog geen 13% zijn van alle (3 reeks) verkopen. Bij de 5 reeks zou het nog lager liggen. We mogen blij zijn dat ze onze ‘hearses’ nog willen maken.
@w0ut: Toch blijf ik me er dan over verbazen dat het niet rendabel genoeg is om zo’n station alleen Europa te ontwikkelen. Zo duur zou het toch niet moeten zijn? De automerken zullen hier uiteraard wel goed over nadenken, maar bij Alfa betwijfel ik of ze ook altijd de juiste keuzes maken.
@berlinetta: voor merken zoals bijvoorbeeld BMW en Mercedes (die een veelvoud verkopen ten opzichte van Alfa Romeo) is het relatief gezien veel goedkoper om een station te ontwikkelen. De 6C zal in mijn ogen dan ook een imagebuilder voor de Amerikaanse markt worden, een betaalbare sportwagen welke de Amerikanen en waarschijnlijk meerdere grote markten moet aansporen om ook de meer mainstream modellen aan te gaan schaffen. Deze 6C zal ook niet het enige model zijn wat Alfa Romeo op dit moment op tafel heeft liggen want er schijnt ook nog zoiets als een opvolger van de 166 in de pijplijn te zitten. Als FCA het bijvoorbeeld voor elkaar zou kunnen krijgen om deze een jaar na de 6C op de markt zou kunnen zetten dan zou dat best wel eens een slimme zet kunnen zijn.
@rhellema: Ik vind de 6C ook wel een slimme zet. De motor is er en ze kunnen heel veel techniek lenen bij Ferrari. Maar een station zou in Europa toch ook al imagebuilder kunnen werken? Als steeds meer mensen tussen alle leasebakken regelmatig zo’n fraaie Giulia station zien rijden, willen ze er ook een!
@berlinetta: de aantallen die Alfa Romeo zal gaan verkopen zullen in schril contrast staan met die van bijvoorbeeld de Duitse 3. FCA weet dat uiteraard ook (op een nog meer gedetailleerd niveau dan het “gokken” wat wij doen) en hebben er daarvoor gekozen om de Stelvio op de markt te brengen. Ik heb namelijk het vermoeden dat er naar dat model meer vraag zal zijn in plaats van een eventuele Giulia Sportwagon.
@rhellema: Helaas zal dat wel de realiteit zijn. Ik ben niet per se station-liefhebber, maar als ik een station mooi vind dan ben ik ook heel enthousiast. Volgens mij zou dat bij de Giulia ook het geval zijn. De 159 is al station ook erg fraai.
@berlinetta: terwijl ik die 159 minder mooi vond dan de 156 SW. Bij die laatste had ik altijd het idee dat deze als eerste ontworpen was en dat ze toen bij Alfa Romeo dachten “zal een sedan op basis van deze auto wat kunnen zijn?”
@rhellema: welk mainstream product kan ik vervolgens aanschaffen ?
@berlinetta: Helemaal met je eens. Als Alfa de sportwagon qua prijs kan laten concurreren met de VW Passat (en dat kunnen ze) kunnen ze best aantallen wegzetten. In Noord-Europa is het straatbeeld vol van station versies van de Passat, A4, C klasse, Mondeo, 3 serie enz.
Kom op Alfa, maken die Giulia sportwagon!
@dirkv: op grond waarvan baseer je dat Alfa Romeo een SW neer kan zetten die prijstechnisch concurreert met de stationvarriant van de Passat.
@rhellema: da’s niet zo heel moeilijk
@rhellema: Omdat een Giulia 150 pk diesel €42000,- kost en vw de Passat met 150 pk voor het zelfde bedrag aanbied. Wat het doorontwikkelen van een Giulia sport wagon kost weet ik niet, jij wel?
@w0ut: wat een onzin. Maar goed, misschien dat er iemand bereid is om BMW of Audi een bloemetje te sturen. Bedankt hé.
Als ze nou slim zijn ontwikkelen ze samen met Maserati een platform die ze voor beide merken gebruiken. In ieder geval wel slim dat ze een relatief goedkope sportwagen maken die nog enigszins verkocht kan worden.
@janmetdelangeachternaam: ik zou ze meteen even bellen..!
@janmetdelangeachternaam: Zullen ze ongetwijfeld ook doen. Zo ging het ook met de 8C. Ook in het interieur van dat ding zie je veel dingen terug wat ook in Maserati’s en Ferrari’s te vinden waren. Het stuur bijvoorbeeld. Kwam regelrecht uit de F430.
@janmetdelangeachternaam: Ze kunnen hem toch bouwen op het platform van de nieuwe Ferrari Portofino? Daar kan de nieuwe Maserati GT ook op staan.
@janmetdelangeachternaam: fca heeft 10tallen miljoenen zo niet meer gestopt in de ontwikkeling van het plaftform waar de giulia en stelvio opstaan. Je kan er van uit gaan dat bij daarop komt te staan en is niks mis mee volgens mij. Licht , mooie gewicht verdeling.
@janmetdelangeachternaam: dat lijkt me wel een reele gedachte/wens. We hebben binnen het FCA concern ongetwijfeld slimme liefhebbers met een prachtige business case, om samen met Maserati een gezamenlijk platform te ontwikkelen. Het zou me verbazen indien dit niet zo zal gaan.
Mooie coupé echt prachtig! – zal me benieuwen wat voor prijskaartje eraan komt te hangen.
@focusrs1: knap dat jij al weet hoe hij eruit gaat zien…
O god laat het waar zijn…
Je zou denken dat een nieuwe guilietta en mito toch wel iets belangrijker zijn om winst te maken. En dat die sportwagon er niet komt… stations doen het alleen maar goed in Europa maar dat is dan ook de enigste markt waar Alfa verkoopt dus dat argument slaat volgens mij op niks. Komt er op neer dat we jarenlang uitkeken naar een achterwiel aangedreven station en we nu toch weer een bmw moeten aanschaffen.
@jerudo: Maar de marges op een Giulietta en Mito zijn wel erg laag. Nieuwe varianten daarvan zou betekenen dat Alfa wel weer veel meer in het straatbeeld te zien is, maar Ik betwijfel of Alfa daarvan financieel gezond gaat worden.
@berlinetta: Giulietta’s en Mito’s zijn wel auto’s die je als Alfa Romeo zijnde het vaakst zult afzetten in vergelijking met de Giulia en Stelvio. En aangezien Alfa Romeo geen grote speler is, zijn dat juist auto’s die je op orde wilt hebben lijkt mij. Het is niet voor niets dat VW miljoenen pompt in de ontwikkeling van een nieuwe Golf.
@viezefreddyw: Ja ik denk dat er voor beide kanten wel wat te zeggen valt. Kies je voor volume met minder marge of voor minder volume met meer marge? Alfa zal haar keuzes waarschijnlijk maken op basis van wat mogelijk is. Voor de grotere modellen kunnen ze volgens mij makkelijker in de schappen van FCA kijken. Voor de kleinere modellen biedt alleen Fiat uitkomst en die hebben momenteel ook niet veel te bieden.
Och rumors. Er zou ook al twee jaar een 360pk (V6?) Giulia komen tussen de Veloce en QV. De coupe (GT) rumors zijn ook al meer dan twee jaar oud. Allemaal nog niet gezien. Als ik naar de prijs kijk van de huidige 4C vrees ik wat voor de leefbaarheid van de 6C. Voor dat geld heb ook vele andere mooie wagens. Maar toch blijf ik hopen!
@w0ut: Dat is/was/wordt de 350 pk ‘mild hybrid’ op basis van de huidige 2 liter 4 cilinder.
Holy shit, dit is geil zeg! De motor uit de Giulia Q in een gemoderniseerde body van de 8C met misschien net als de 4C een carbon tub etc. Dat wordt een monster! Als deze er dan ook nog is uitziet als bovenstaande fotosoep dan is dat echt helemaal goed.
@kilum: Helemaal mee eens, alleen moeten ze zorgen dat er ook nog eens wat geluid uit komt. Heb laatste de Giulia Q eens goed horen optrekken. Ik kan het geluid niet echt fraai noemen. En ik had toch wel meer verwacht van een Italiaans automerk.
@berlinetta: Misschien kan Maserati daar bij helpen. Dan komt dat wel goed ook.
@berlinetta: was het bij de Q niet zo dat hij eerst in dynamic of race moet staan voor hij mooi klinkt? Iets met kleppen in de uitlaat?
@c-greg: Oh dat weet ik niet. De Q die ik zag, trok in ieder geval hard op. Ik weet niet of de kleppen open stonden, maar ik vond het niet heel goed klinken.
@c-greg: dat klinkt inderdaad echt voor geen meter :/
Imagebuilding… voorlopig heeft Alfa bij mij het imago van: veel beloven, weinig waarmaken.

Ga eens serieus werk maken van een betaalbare C segmenter. Of moeten we het blijven doen met die ongeïnspireerde Dacia van Fiat?
Dat laatste linkje naar de 6c… 2013. En de reacties kun je vrijwel kopiëren naar dit artikel.

Succes Sergio: die 6c komt er wel. Tegen de tijd dat we allemaal autonoom naar ons werk vliegen waarschijnlijk.
Een Alfa op basis van de Dodge charger, kan wel wat worden.
@mashell: Dat klinkt als heiligschennis in mijn oren.
@berlinetta: Dodge had vroeger zelfs een lelijke pickup. Dat merk is sterk overleeft een Alfa afgeleide wel. Alfa hoeft nu een Fiat Punto afgeleide, een Fiat Brava afgeleide, een BMW 3 serie kloon, een Lotus Elise kloon en een Porsche Macan wannabee, Alfa is ook een sterk merk zonder eigen identitiet, ook dat merk overleeft een Charger variant wel.
De Alfa 8c mocht niet concurreren met Ferrari, vandaar de ruk wegligging die de 8c had.
Deze 6c wordt eronder geplaatst dus het zal (hopelijk) wel mee vallen.
Jaaaaaaaa! Ik word er nu al hebberig van
Heel graag natuurlijk, maar hoe lang moesten we ookalweer wachten op de Gulia?
Ik zeg maken! Zo snel mogelijk. Een aanwijst voor het straatbeeld en mijn parkeerplek😃
Als ex-Alfa rijder zeg ik DOEN! Als ras cynicus zeg ik dat de tijd ’t allemaal zal leren.
Fantastisch nieuws!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).