
Bij Citröen hebben ze het DS virus goed te pakken, want na de DS3, DS4 en DS5 schijnt er volgend jaar ook nog eens een DS1 te komen. Het is de bedoeling dat dit kleine premium kruimeltje gehakt moet maken van de Fiat 500. French premium FTW!
Het Franse AutoPlus zegt te weten dat Citröen tijdens de autoshow van Genève in maart 2012 een conceptcar zal onthullen die een voorproefje moet geven op de DS1 die in 2013 op de markt zal komen.
Je zal waarschijnlijk niet verbaasd zijn als ik je vertel dat de 3,6 meter lange DS1 gebaseerd zal worden op de tweede generatie Citröen C1. Dat model zal overigens (samen met de 107 & Aygo opvolger) gepresenteerd worden tijdens de Brussel Autosalon.
Onder de motorkap van de DS1 zouden we driecilinders vinden die benzine en diesel lusten en een vermogen hebben dat uiteenloopt van 68 tot 100 pk. Ook zou Citröen overwegen om een 130 pk sterke variant te ontwikkelen.
Afbeelding via speedanddesign.net





Dat is de vraag.
Hah ziet er al goed uit hoor het schetsje :)
@trisx: Bedankt :)
Luxe en kwaliteit in een blender voor een schappelijk prijsje! heerlijk :)
ik ben erg benieuwd! Een DS1 met 130 paardjes, lijkt me een erg leuke daily driver :)
@tjorque: Om leuk mee te rijden in het dagelijks verkeer, ben ik van mening dat een auto van -onder de- 200 trappelende paardjes leuk is. Maar 130 is net even TE weinig?
een Aston Martin Cygnet .. maar dan echt chique ..
Sorry voor mij is er maar 1 DS
@norge: ja, maa die auto was al uit productie voor dat de doelgroep van de DS lijn van nu geboren was.
@meneersander:Waarom dan DS noemen?
@norge:
Omdat iemand (vermoed ik) een workshop ‘heritage’ gevolgd heeft bij Ferrari.
@norge: omdat beide afkortingen DS iets totaal anders betekenen.
Leuk dat mijn tekening is gebruikt :)
@Bas1992: geen dank hoor ;)
@robbie: Als je plaatjes wilt voor je artikelen van getekende auto’s: kom dan eens kijken op vanquishdesign.nl, er komen steeds meer afbeeldingen van ons op AB!
@Vanquish: Goede marketing is geen marketing. Laat ze in de waan dat je niet bestaat! Doe geen postjes op ab maken, hoe populair jullie wel niet zijn ;)
@euro95: Ik denk dat zelf in de waan zit dat vanquishdesign populair is. Nouja, goed om te horen :).
@Vanquish: Ik zeg ook niet of jullie wel of niet populair zijn, dat laat ik liever in het midden ;) Ik heb al eerder tegen je gezegd dat het gewoon een mooie website is :)
@euro95: Klopt, maar dat heeft hier toch niets mee te maken?
@Vanquish: Doet dat er toe? Neen, dat bas zijn tekening is gebruikt toch ook niet? Autoblog heeft nieuwe woordjes nodig, zodat ze vaker gegoogled worden ;)
@euro95: En jij gaat volgens mij voor de meeste reacties van 2011…
@Vanquish: Lol, als jij na deze post niets meer zegt, staan we gelijk :)
@euro95: En als jij na deze post nog iets neerzet geef je mij gelijk ;).
Laat maar komen! Vandaag in de DS5 (Hybrid4, THP155 en THP200) mogen rijden. Top, helemaal top!
Ik hoorde iets over een 1.0 turbo met 130cv.
Een mooie opvolger voor de ax gti en saxo 16v zusjes.
Zoals peugeot nu op weg is zeg ik: Laat maar komen!
@NicoLauda: peugeot vind ik minder, Citroën daarentegen ;)?
Leuk, ik vind dat anti-retro wel leuk… Die Fiat500 kan je ook niet meer dan schattig noemen, het is wel een mooi karretje. Maar 2013 is te laat voor deze DS1, want de Ford Ka is ook een modern ogend karretje.
@robinio: Uiterlijk zegt niks. Er zijn zat andere vlakken waar auto’s op kunnen concurreren.
@robinio: Als je een uit de klauwen gegroeide baby-luier mooi vindt? Over de ka heb ik het dan..
@euro95: Dom hoor.. Even niet nagedacht dat je wss de huidige ka bedoelde.. En die is kewl!
Veel belovend, vind de DS lijn erg stoer! , tenminste weer eens iets gewaagds ipv de saaie modellen
Veel belovend, vind de DS lijn erg stoer! , tenminste weer eens iets gewaagds ipv de saaie modellen
Wel leuk, laat maar komen, is weer iets anders.
Een mooie ontwikkeling voor Citroën. En gewoon meer keuze, voor ieder wat wils. En als je kijkt naar de uitstraling van de DS3, 4 en 5 dan gaat deze auto mijn inziens een verrijking worden van het modellengamma van Citroën.
Nee, gooi hem maar in het boek der vergetelheid. Er zijn al genoeg mini-muesli-stadswagentjes.
Straks ook een A0 op basis van de up?
@donsei: Tuurlijk. Had je toch wel kunnen denken?
Hoe kleiner, hoe beter de DS-reeks het doet. Een DS1 lijkt me zeker voor in Nederland een erg leuke aanvulling. :)
@Citrofiel: Zeg, hadden ze de C-Zero dan ook niet beter DS0 genoemd? Met zo’n prijs zou dat alvast niet slecht zijn…
Wel ja, zo’ een DS 1 moeten ze op vrij korte termijn in elkaar kunnen schroeven wanneer er begin 2012 een nieuwe modale C1 reeds op het salon prijkt.
Maar ik popel toch naar nieuws over de DS 2 – dan toch een retro 2¨PK op basis van het reeds gepresenteerde Revolte-concept. Was die niet aangekondigt voor 2012;
Dromen doen we verder van de chinese Metropolis als DS 9…
En laat gelijk ook maar die Tubik-Van in de DS-reeks verschijnen!!
Maar het wachten blijft toch op een nieuwe DS met hydr-vering . dat is toch het minste wat we van een Citroën DS mogen verwachten !