Het inmiddels beroemdste containerschip ter wereld mag eindelijk zijn weg weer vervolgen. Met aan boord een enorme scheepslading motoren.
Er worden dagelijks op ontzettend grote schaal producten de hele wereld over getransporteerd. Meestal is dit een geoliede machine. Toch kan een kleine kink in de kabel grote problemen veroorzaken. Dat bleek toen containerschip Ever Given in maart dit jaar vastliep in het Suez-kanaal. Opeens liep de levering van allerlei producten vertraging op. Niet alleen de producten die het gigantische containerschip zelf aan boord had, maar natuurlijk ook de lading van alle schepen die opgehouden werden.
Die andere schepen hebben hun vracht inmiddels al lang en breed afgeleverd, maar de Ever Given lag nog altijd voor anker. De reden: men was het nog niet eens geworden over een schadevergoeding. Aangezien je hier niet op Schepenblog zit gaan we daar niet verder over uitweiden. Het belangrijkste is in ieder geval: de Ever Given vaart weer.
We zijn dan geen Schepenblog, maar wel een beetje Motorenblog. Dit nieuws heeft alles met motorfietsen te maken, want aan boord van de Ever Given is een grote partij Yamaha’s en Kawasaki’s. Het gaat om duizenden motoren.
Na ruim drie maanden vertraging kunnen deze nu alsnog afgeleverd worden in de haven van Rotterdam. Daar zullen onder meer 2.000 Yamaha’s gelost worden. Daarnaast gaat het ook nog om een grote partij Kawasaki-motoren, alleen al een paar honderd voor de Nederlandse en Belgische markt. En dan heeft de Ever Given ook nog een hoop onderdelen aan boord.
De planning is dat de Ever Given over acht dagen in de haven van Rotterdam zal arriveren. Voor Yamaha en Kawasaki zal dit aanvoelen alsof de stoomboot uit Spanje is gearriveerd.
Via: Nieuwsmotor.nl
autogeak zegt
Ik werd helemaal enthousiast bij het zien van een linkje onder ‘Motorenblog’ :(
Dutchdriftking zegt
Marktplaats levert prima op tijd.
RobTWo zegt
Die van mij is in Berlijn gefabriceerd. Heeft nog nooit een ander schip gezien dan een veerpont.
tjorque zegt
Ik weet eigenlijk niet waar de mijne gefabriceerd is maar ik vermoed dat we dezelfde badge op de fiets hebben…
crashingduke zegt
@tjorque: Als het wapen van Bayeren op de tank staat, is ze in Berlijn geproduceerd.
sabrerator zegt
@robtwo:
Die van mij hoefden alleen het Kanaal over.
W115 zegt
Een motor koop ik wel als het vriest en na de dure feestdagen.🏍☃️
xxoodd zegt
Scheelt dat echt zoveel qua prijs in vergelijking met nu kopen? (Oprecht nieuwsgierig)
Dutchdriftking zegt
@xxoodd: absoluut. Oud model, hoge korting en geen andere klanten. Je kan in november en december zeer goede deals maken.
RobTWo zegt
Dat ligt eraan, zo heeft BMW om de verkoopaantallen op te schroeven eind 2020 een heleboel 1250 GS’en op kenteken gezet. Daarvan hebben ze nog wel e.e.a. op voorraad staan, dus er valt wel een goede aanbieding te scoren.
Maar dan heb je het wel over een heel dure fiets….
tjorque zegt
Idem. Ik heb de mijne op 24/12/2019 besteld :)
Heeft de dealer nog even heel hard zijn best voor gedaan voor kerstavond 👍
Dutchdriftking zegt
@w115: dat is inderdaad verstandiger dan in het voorjaar.
kennone zegt
@w115: enkel bij nieuwe modellen vaak een groot verschil. 2e hands maakt het vaak niet zoveel uit.
tjorque zegt
Een Yamaha wil ik misschien nog wel eens bezitten. Kawasaki heeft weinig inzet gamma dat me aanspreekt.
De kans dat er op (zero fucks) Ever Given voor mij een fiets zal staan is dus bijzonder klein…
racerx zegt
Geen nieuwe motor besteld, ik heb sowieso een Duitser en een Italiaan staan en dat zal ook wel zo blijven. Uitzonderingen daar gelaten geen fan van Japanse machines.
allesmetturbo zegt
Mijn motor begin dit jaar ingeruild op een bmw. Dus nu koos motorloos helaas.
Al blijft internet afstruinen voor een leuke Honda CB1000R van +-2010 altijd wel verleidelijk
e38ossie zegt
Met een BMW van 32 jaar oud geen klachten over leveringen. En is net zo leuk om mee te toeren.
techniekmeneer zegt
Ja hoor, ik heb net een occasion gekocht.