
Bernhard doet zijn fraaie Alfa in de verkoop.
Bernhard Junior heeft niet alleen de naam van zijn opa geërfd, maar ook zijn voorliefde voor auto’s. Wat je verder ook van de man vindt, met zijn smaak qua auto’s is niks mis. Als je een Alfa Romeo 8C koopt, dan ben je een echte liefhebber.
De oplettende lezer denkt misschien: was de 8C van Bernhard niet zwart? En was dat niet een coupé? Dat klopt, Bernhard was destijds de eerste Nederlander die een 8C in ontvangst nam, en dat was een zwarte coupé. Later kocht hij echter ook nog een rode Spider. En die is nu opgedoken op Marktplaats.




De auto lijkt regelrecht van Bernhard te komen, want de auto is in 2014 geïmporteerd en heeft sindsdien nog maar 1 particuliere eigenaar gehad. In de advertentie wordt niet vermeld wie de eigenaar was, maar wel dat deze auto een bijzondere “provenance” heeft.
De auto is uitgevoerd in de typische 8C-kleur Rosso Competizione. Niet uniek, maar wel de perfecte kleur voor deze auto. Veel meer keuze was er ook niet: het standaardpallet bestond verder alleen uit lichtblauw (exclusief voor de Spider), grijs, zwart en nog een andere tint rood.

De 8C is niet alleen bloedmooi, maar klinkt ook fantastisch. De 4,7 liter V8 is verwant aan die van de Maserati GranTurismo, dus dan weet je genoeg. Met de Spider kun je extra genieten van een van de ultieme V8-soundtrack.
Bernhard heeft er niet enorm veel kilometers op gezet, maar deze Alfa 8C was ook zeker geen garage queen. De auto is regelmatig gespot in Amsterdam en Zandvoort. De teller staat nu op 38.859 kilometer. Toevallig staat er nóg een 8C Spider op Marktplaats, die heeft maar 6.144 kilometer op de klok. Dan is dit exemplaar toch beter gebruikt.

Op Marktplaats wordt er €239.950 gevraagd voor dit snoepje. Dat is minder dan de nieuwprijs van €309.562, maar de afschrijving valt mee. Dat mag ook wel, want met 329 geproduceerde exemplaren is de 8C Spider serieus zeldzaam.





Had verwacht dat deze wel in waarde zouden stijgen (tov introprijs) . Enigzins verbaasd over de prijs.
ik kan me voorstellen dat deze in prijs gaat stijgen, kwestie van tijd.
als je het niet snapt ben je constant verbaasd
Nou…. Ik ben vooral verbaasd over de nieuwprijs van 3 ton , ik weet dat t een exclusief ding is maar das een beste berg.
Vriend van mij heeft net nieuwe 911 opgehaald. Carrera 4 GTS met een paar opties ook bijna €300k.
Geweldige auto maar toch een stuk minder speciaal dan dit.
Dus ja, is veel maar alles is relatief.
Nou zit er ook nog wel verschil in 3ton in 2007 en 3ton in 2025. Maar de Porsches zijn echt achterlijk duur geworden. Als je nog verder los gaat in de configuratie is 3,5ton ook nog wel mogelijk. En dan te bedenken dat de meeste hem voor dat geld in een saaie kleur samen stellen met een zwart interieur..
Deze heeft relatief veel km, meestal wordt er nauwelijks meegereden om de waarde niet te laten zakken.
Ik heb een proefrit in een 8C spider mogen maken tijdens de Motorshow in Essen in 2010, dat was een van de mooiste ervaringen van mijn leven.
Geen interesse. Voor je ‘t weet zet je ook zo’n rare bril, formaatje diascherm, op je hoofd.
Prachtige auto! De motor is idd exact dezelfde Maserati motor die dan weer van bij Ferrari kwam. De auto werd ook tussen de Granturismo en Grancabrio in Modena geproduceerd.
Echt een prachtige auto. In mijn ogen één van de mooiste auto’s ooit. Bij me in de buurt heeft iemand een 8c coupé. Ook nog eens een prachtig geluid!
Heb ooit het geluk gehad om in 8C Coupe te mogen sturen. Deze auto laat ook mooi zien dat snelheid niet zo boeiend is (zijn niet echt heel snel voor de standaarden van vandaag (en eigenlijk ook toen) De beleving is wat deze auto spectaculair maakt. Heb dit nog in geen een andere auto zo ervaren, kippenvel gewoon!
Ik had gedacht dat deze inmiddels boven de nieuwprijs gingen.
En het kenteken is bijna een TIKKIE.
Droom auto, wel eerst even een handbak laten monteren door Officine Fioravanti.
Een zwarte coupe en een rode cabrio. En laat nu net een rode coupe het mooist zijn…