• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop de Honda S2000 van shorttrack-held Sjinkie Knegt

Auteur: jaapiyo, gepost 6 mei 2016 om 17:04 – 55 Reacties

Afbeelding Koop de Honda S2000 van shorttrack-held Sjinkie KnegtAfbeelding Koop de Honda S2000 van shorttrack-held Sjinkie KnegtAfbeelding Koop de Honda S2000 van shorttrack-held Sjinkie KnegtAfbeelding Koop de Honda S2000 van shorttrack-held Sjinkie KnegtAfbeelding Koop de Honda S2000 van shorttrack-held Sjinkie KnegtAfbeelding Koop de Honda S2000 van shorttrack-held Sjinkie KnegtAfbeelding Koop de Honda S2000 van shorttrack-held Sjinkie KnegtAfbeelding Koop de Honda S2000 van shorttrack-held Sjinkie Knegt

Honda-S2000
De schicht uit Bantega gaat ook naast de ijsbaan op volle toeren.

Het is bekend dat de Fries met de Chinese naam een groot liefhebber van auto’s is. In zijn vrije tijd doet de man niks liever dan sleutelen aan auto’s, iets wat hij vroeger vaak samen deed met zijn vader. In een interview met Helden liet de schaatser het volgende optekenen:

“…ik heb nog een Scirocco en twee oude Volkswagens uit 1967. Die staan ergens in een schuur twee kilometer verderop. Die Scirocco rijdt, die anderen niet. Als ik eraan wil klussen haal ik ze met een aanhanger op. Deze auto’s zijn collectors items, je ziet ze niet veel. Als ik ze af heb, zijn het totaal andere auto’s dan dat ze daarvoor waren. Het wordt iets van jezelf. Dat vind ik mooi. Een auto à la Sjinkie Knegt.”

Vast een herkenbaar gevoel voor de échte klussers onder de reaguurders. Het heeft er echter alle schijn van dat Sjinkie momenteel van een Honda S2000 af wil, afgaande op deze advertentie op marktplaats. Of zouden er nog een paar meer Sjinkie’s rondhangen in Bantega?

De S2000 is een droomauto voor kappers liefhebbers van sportieve roadsters die de MX-5 ontgroeid zijn. De beruchte vierpitter onder de kap is als de VTEC inschopt minstens net zo hoogtoerig als Sjinkie als hij weer eens van de baan gereden wordt door een tegenstander. Het onderstel maakt dat het bochtenwerk zo vlijmscherp kan zijn als een in Sjinkie’s man-cave geslepen schaats.

De zwarte S2000 heeft 188.000 kilometers achter de kiezen. In Honda termen betekent dat ‘net ingereden’. De vraagprijs is 13.500 Ekkermannen, maar een goed bod is ook welkom. Check hieronder de plaatjes.

Koen bedankt voor de tip!

Ook interessant!

  • Wie wil deze Honda S2000 hebben voor €130k?
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast
  • veranderd
    Lief en schattig? Deze Honda e is stoer en wild
  • Honda
    Video: verwarde Honda moet deur uitdeuken

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Honda, marktplaats, occasion, s2000

Vorig bericht: « Rol het Red Light District binnen met de Skoda Atero
Volgend bericht: Wegverkeer veroorzaakt maar 10,6% van broeikasgas »

Lees Interacties

Reacties

  1. alex1589 zegt

    6 mei 2016 om 17:09

    -edit: ja inderdaad, gek foutje. Fixed-

    Login om te reageren
    • rrvliet zegt

      6 mei 2016 om 17:12

      @alex1589: 120 in z’n achteruit jonge!

      Login om te reageren
  2. Edge zegt

    6 mei 2016 om 17:12

    Zou dat zijn eigen telefoonnummer onderaan de advertentie zijn? Ik neem aan van niet, toch?

    Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      6 mei 2016 om 17:15

      @Edge: probeer het zou ik zeggen

      Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      6 mei 2016 om 17:35

      @Edge: maak je geen zorgen ik moest bij het lezen van de naam denken aan de jeugd van tegenwoordig met het liedje shenkie in de koelkast

      Login om te reageren
    • sjaterantekomen zegt

      6 mei 2016 om 20:50

      @Edge: privacy wordt hier toch niets aan gedaan.

      Login om te reageren
  3. rufctr01 zegt

    6 mei 2016 om 17:33

    Ook 188.000 km bij een Honda is veel, zeker als vaak hard mee is gereden. Dan gaan ook deze blokjes olie verbruiken. Niet zo erg als een nieuwe Audi, maar toch.

    Login om te reageren
    • michaelb zegt

      6 mei 2016 om 19:35

      @rufctr01: Dit blok staat bekend om zijn (bijzondere) betrouwbaarheid. Vermogensbehoud boven de 250.000+ km is dit blok zelfs niet vreemd

      Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      6 mei 2016 om 20:36

      @rufctr01:Dan hebben wij extreem veel, onze accord zit rond de 310k

      Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      6 mei 2016 om 22:56

      @rufctr01: ik heb er een tot 270.000 km gereden en ging iedere dag het vtec in… Blok heeft nooit kuren gehad. Dronk wel 1L olie per 2500km. Maar goed, lekker belangrijk… Als je dat afweegt tegen de hoeveelheid lol is dat niks. :-)

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      7 mei 2016 om 05:24

      @rufctr01: als je 188k veel noemt dan snap je het echt niet. Zelfs ronduit slechte modellen halen die stand bijna altijd. Deze motor staat bekend als goed. Kilometerstanden van ruim het dubbele moeten dan minimaal mogelijk zijn bij goed gebruik. Ook als je ze op hun flikker geeft (uitsluitend bij warme motor).

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        7 mei 2016 om 16:58

        @lekbak: 188K KMs vind ik wel veel gezien de vraagprijs … En de blokken kunnen het inderdaad makkelijk hebben; een blikje olie is het probleem niet (al is toename in gebruik wel een indicatie van potentiele issues !). Strikt genomen moet ie ook elke 10K kms verse olie + filter hebben. Persoonlijk zou ik na 200K KMs een (preventieve) revisie van het blok doen (als in: waar nodig !), met name de VTEC nokkenassen, sluit/-O-ringen en in potentie de krukas. Gaat ie zo weer 200K km mee :)

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          7 mei 2016 om 17:49

          @dawwg: een van de sterkste motoren ooit gemaakt is de M102 serie van mercedes. Lopen zonder enige problemen een half miljoen. Echter als ze geen olie verbruiken zit er geen olie in.

          Een acceptabel bedrag uitgeven om een high performance motor wat extra zekerheid te geven is nooit een slechte zaak. Maar dat maakt 188k nog niet een hoop kilometers.

          Login om te reageren
        • johanw zegt

          7 mei 2016 om 18:30

          @dawwg:

          Een s2000 motor is oersterk…check autoweek klokje rond s2000 eerste eigenaar dagelijks gebruik 500.000 km en motor is als nieuw..een Honda heeft geen revisie nodig die zijn wel anders gebouwd…

          Login om te reageren
    • johanw zegt

      7 mei 2016 om 16:30

      @rufctr01:

      Misschien eens klokje rond autoweek kijken s2000 met 500.000 km die als dagelijkse auto wordt gebruikt…

      Enige wat kapot was was een niet origineel onderdeel en olieverbruik nihil…

      Deze motoren zijn oer sterk net als elke Honda motor..

      Login om te reageren
  4. geoffreygt zegt

    6 mei 2016 om 17:35

    Wie?

    Login om te reageren
  5. PunicaOase zegt

    6 mei 2016 om 17:37

    4 jaar eentje gehad. Leuke wagen, vooral in de Alpen… Ik gebruikt hem ook als daily, het gebrek aan koppel vond ik dan altijd wel weer jammer… Deed het altijd perfect, enkel een keer de schokbrekers moeten vervangen achter bij 100k kms… dure grap. Verder top!

    Login om te reageren
  6. bofkont zegt

    6 mei 2016 om 17:46

    Idd een heerlijke wagen, maar veel geld voor een import met zoveel km’s.
    Ook die Sjinkie vind ik maar een vreemde knakker.

    Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    6 mei 2016 om 17:50

    Gisteren nog een (korte) drag race nipt verloren van een S2000.. Beide auto’s twee personen aan boord.. 241 vs 116 pk… Vreemd… Pas boven de 6000 toeren naam de S2K stapjes…

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      6 mei 2016 om 17:51

      @Jochempie: wat voor auto?

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        6 mei 2016 om 18:15

        @willeme: ik vermoed een diesel met een berg koppel. Anders had de s2000 geen zin.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          6 mei 2016 om 18:40

          @xiran: Ik heb nog oorpijn van z’n uitlaat! Note to self: niet gaan racen met het dakje eraf.

          Login om te reageren
      • retsok zegt

        6 mei 2016 om 18:25

        @willeme: mx5 1.6? Sprintje tot de 50?;)

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          6 mei 2016 om 18:39

          @retsok: Klopt, tot de eh… 90-100 ongeveer. I live my life a 10th of a mile at a time.. Dus..

          Login om te reageren
          • bofkont zegt

            6 mei 2016 om 21:48

            @Jochempie: Geloof me een S2000 maakt een 1.6je Mx5 genadeloos af als hij heel erg goed op het gas gaat., verschillen zijn verschrikkelijk groot.

            Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              7 mei 2016 om 12:00

              @bofkont: Oké, maar ik was erbij, hij trapte ‘m echt op z’n staart.

              Login om te reageren
              • bofkont zegt

                7 mei 2016 om 12:03

                @Jochempie: Als hij 2/3 volledig VTEC red line trapt is hij binnen no time volledig bij je weg.
                Kun je wel denken valt wel mee, maar nee dat valt echt niet mee ;)

              • jochempie zegt

                7 mei 2016 om 14:00

                @bofkont: ik vind het ondertussen redelijk beledigend worden dat je veronderstelt dat ik niet zou kunnen herkennen of een S2000 rijder naast mij, met mijn dak eraf, plankgas geeft en ‘m naar de 8500,9000 toeren jaagt. Misschien is de verklaring ergens anders in te vinden? Misschien was ik sneller weg bij het stoplicht? Misschien was ik minde zorgvuldig met de koppeling? Misschien was mijn tank bijna leeg en had hij 50 kilo coke in de kofferbak?

              • bofkont zegt

                7 mei 2016 om 14:14

                @Jochempie: misschien wel ?
                Wellicht ging hij een fractie later op het gas, verschillen tot de 100 zullen idd niet heel erg groot zijn , boven de 140 Ga je echt grote verschillen zien.
                Daarbij is het een feit dat een S2000 sneller is Dan Elke Mx5 van oud naar nieuw.

              • Jochempie zegt

                7 mei 2016 om 14:11

                @bofkont: Misschien, aangezien het een (goedkopere) rechtsgestuurde S2000 betrof, had de eigenaar al z’n spaarcenten opgemaakt en was er geen geld meer voor degelijk onderhoud?

              • bofkont zegt

                7 mei 2016 om 14:16

                @Jochempie: Zou ook nog kunnen , goed onderhoud , verse filters /olie/ bougies etc etc kan veel schelen.

    • r32turbo zegt

      6 mei 2016 om 18:13

      @Jochempie: BMW 116i F20?

      Login om te reageren
    • johanw zegt

      7 mei 2016 om 16:34

      @Jochempie:

      En jouw auto gaat van 0-100 in 6,2 seconden met 116pk?

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        7 mei 2016 om 17:36

        @johanw: Nee, maar die van hem dus ook niet…… Denk even na.

        Login om te reageren
        • johanw zegt

          7 mei 2016 om 18:32

          @Jochempie:

          Nee als je gas half intrapt niet nee…of zwaar verrotte motor…is de s2000 normaal dan gaat deze in minimaal 6,2 sec van 0-100…dus dat jij een s2000 zou bijhouden is onzin!!

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            7 mei 2016 om 19:13

            @johanw: Dat snap ik, beste johanw, beste cijferfetishist, maar hier, op deze dag, onder deze omstandigheden, met deze specifieke MX-5 en deze specifieke S2000, was het verschil klein.

            Login om te reageren
            • johanw zegt

              7 mei 2016 om 19:40

              @Jochempie:

              Ik won gister ook met atletiek de 100mtr…vergeet er wel bij t vertellen dat de rest allemaal 80 jaar en ouder waren…

              Kansloos je opmerking dat je met je 116pk tegen een s2000 bent opgewassen…die rijdt rondjes om je auto..

              Maar goed, zijn wel vaker personen die denken dat ze een snelle auto rijden en veel snellere tegenstanders kunnen bijhouden…

              Misschien eens in een s2000 rijden en dan kabaal en snelheid zien boven de 6500 toeren tot boven de 9000 toeren…

              Als personen zoals mij opmerking plaatsen dat je bij normale s2000 kansloos bent ga dan niet zeggen ja maar deze s2000 ging volgas etc want zelfs dat is ongeloofwaardig als deze op 3 cilinders draait ?

              Login om te reageren
              • Jochempie zegt

                7 mei 2016 om 22:00

                @johanw: Oké bedankt voor de moeite dat je deze reactie wilde schrijven!

              • lincoln zegt

                7 mei 2016 om 22:11

                @Jochempie:

                Honda,s die niemand durft en wil aanschaffen kunnen rekenen op een ongezond portie afgoderij ..
                Accepteer dat ..

                En ja .. Ik vind ook dat ie mooiere koplampen heeft ..
                Dat is tenslotte de basis van iets beter vinden dan de ander ..

  8. Dutchdriftking zegt

    6 mei 2016 om 18:01

    Mooi ding, Jammer van de afschuwelijke velgen….

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      6 mei 2016 om 21:01

      @dutchdriftking: ja er mogen wel wat mooiere velgen op.

      Login om te reageren
  9. mrrallycross zegt

    6 mei 2016 om 18:23

    Jammer dat ze zo duur blijven

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      6 mei 2016 om 21:00

      @mrrallycross: ja mee eens

      Login om te reageren
    • talladega zegt

      7 mei 2016 om 14:31

      @mrrallycross:
      Dat vind ik een pré, houdt ze uit de handen van de McPetjes club.
      Dan blijven er tenminste genoeg over die de klassiekerstatus halen.

      Login om te reageren
  10. borrelnoot zegt

    6 mei 2016 om 20:12

    Ah, Sjinkie. Die onsportieve lul die als ie verliest z’n middelvinger geeft aan de concurrentie.

    Login om te reageren
    • kingdante zegt

      6 mei 2016 om 21:48

      @borrelnoot: One for “f you” for enemies”, the other for “f it” with friends. ?

      Login om te reageren
      • borrelnoot zegt

        6 mei 2016 om 23:36

        @kingdante: ?

        Login om te reageren
  11. janmetdelangeachternaam zegt

    6 mei 2016 om 21:06

    Zelden zo’n asociale naam gehoord

    Login om te reageren
  12. wouter181 zegt

    6 mei 2016 om 22:53

    Leuke wagen, al blijf ik het raar vinden dat mensen de moeite nemen hun auto haaks op de weg te zetten voor een foto. Ziet er enigszins petjes achtig uit maar soit.

    Login om te reageren
  13. gash zegt

    7 mei 2016 om 01:31

    Sjinkie heeft deze S2000 met motorschade gekocht en zelf onder handen genomen.

    Login om te reageren
  14. beefcake zegt

    7 mei 2016 om 04:42

    Bij ‘Bantega’ lees ik de hele tijd ‘Bentayga’. Verder heb ik inhoudelijk weinig te melden, behalve dat de S2000 een puik karretje is.

    Login om te reageren
  15. burgerbak zegt

    7 mei 2016 om 07:25

    Maakt niet uit, ook al bestuur je dagelijks een Ferrari, als je Sjinkie heet zul je nooit echt serieus genomen worden…

    Login om te reageren
  16. mastemaker zegt

    7 mei 2016 om 07:31

    Had Koen Verweij @autoblog getipt ? ;-)

    Login om te reageren
  17. cthijs zegt

    7 mei 2016 om 11:56

    Bij driessen eindhoven staat dezelfde te koop van eerste eigenaar

    Login om te reageren
  18. martijn11 zegt

    7 mei 2016 om 11:56

    Waarom zou ik

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North