• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: Honda S2000 heeft grote pechdag op de Ring

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 augustus 2014 om 13:59 – 60 Reacties

Honda S2000


Death by Golf..

Soms zit het mee, en soms zit het tegen. Voor de bestuurder van onderstaande Honda S2000 was het laatste het geval. Hij is waarschijnlijk nog niet zo bekend op de Nordschleife en doet het dus rustig aan. Het probleem is echter dat het op dat moment aardig druk is.

Een achteropkomende Golf IV R32 komt met de wieltjes op het gras, raakt de controle kwijt, en schakelt vervolgens de S2000 uit, die nou juist met wat avoiding action bezig was. Hoort er bij, maar zuur is het wel. Had de S2000 iets meer doorgereden, dan was ‘ie nu nog heel. Maar as is verbrande turf:

Ook interessant!

  • Wie wil deze Honda S2000 hebben voor €130k?
  • Waarom kost deze Golf R32 occasion 65.000 euro?
  • Golf 8 R Variant Nürburgring
    Volkswagen Golf 8 R Variant knalt over de 'Ring [video]
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-4, Honda, nurburgring, r32, s2000, Volkswagen

Vorig bericht: « BMW Z4-opvolger krijgt gewoon weer een zescilinder
Volgend bericht: Russisch triootje: Lada Vesta, X-Ray en Vesta WTCC »

Lees Interacties

Reacties

  1. schnorre zegt

    27 augustus 2014 om 14:03

    Pff, dan ben je zo aan het opletten en de rappere aan het voorlaten. Tja, nietveel aan te doen zeker.
    Geldt de verzekering daar eigenlijk nog?

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      27 augustus 2014 om 14:05

      @schnorre: Een rondje Nurburgring is leuk, totdat je schade rijdt en bij de verzekering wilt aankloppen. Geven geen gehoor.

      Login om te reageren
      • schnorre zegt

        27 augustus 2014 om 14:07

        @viezefreddyw: lijkt logisch, maar de Nurburgring is toch officieel een tolweg en geen circuit. Of is dit een fabeltje die ik al veel te lang geloof?

        Login om te reageren
        • rammillius zegt

          27 augustus 2014 om 14:13

          @schnorre: Is de ring niet privé terrein? Het is geen eigendom van de staat. Als het privé terrein is met de intentie hoge snelheden te halen en te racen, dan wordt het een circuit genoegd. Daar voldoet de ring aan. Dus geen dekking.

          Login om te reageren
          • schnorre zegt

            27 augustus 2014 om 14:17

            @rammillius: Even op Wikipedia gezocht:
            Het was de bedoeling dat de winkelcentra en het pretpark werden verkocht en dat het circuit in handen van de staat zou blijven, maar op 15 maart 2013 werd bekendgemaakt dat ook het circuit zou worden verkocht onder leiding van Jens Lieser.

            Misschien was het vroeger dan toch een soort tolweg.

            Login om te reageren
          • ThomasBol zegt

            27 augustus 2014 om 20:01

            @rammillius: @rammillius: in alle reglementen die de ring heeft waar je automatisch mee akkoord bent zodra je een kaartje koopt staat dat er absoluut niet geracet mag worden en dat je aan de Duitse verkeersregels dient te houden. In het geval van deze crash kan de Honda eigenaar aansprakelijkheid stellen aan de golf eigenaar wegens o.a. roekeloosheid.

            Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          27 augustus 2014 om 15:05

          @schnorre: ondertussen kennen alle verzekeraars de Ring al. Zelfs al zou het een tolweg zijn, keren ze niet uit. Been there, done that – 15 jaar geleden al.

          Login om te reageren
        • goofr zegt

          27 augustus 2014 om 16:11

          @schnorre: Volgens de reacties op Bridge to Gantry, waar de Duitse ringfanaten op zitten, dekt de Duitse verzekering dit wel! Enkel eventueel te verhalen op de Golf-rijder achteraf.

          Login om te reageren
        • stephano zegt

          27 augustus 2014 om 22:58

          @schnorre: Ik ken het verhaal ook, ooit nog van een autodealer gehoord, die ons wist te vertellen dat de garantie regeling nog wel geldig was op de ring. Maar een kennis van mij wist mij uit eigen ervaring te vertellen dat dit helaas niet meer het geval was.

          Login om te reageren
    • levon zegt

      27 augustus 2014 om 14:07

      @schnorre: nee de verzekering geld niet want het is op eigen risco.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        27 augustus 2014 om 14:32

        @levon: moet je al coureur op de ring geen aansprakelijkheids verzekering hebben / nemen oid? Juist voor dit soort dingen?
        En zijn er geen speciale ring verzekeringen oid?

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          27 augustus 2014 om 14:40

          @gregorius:
          Je kan je hiervoor verzekeren, maar dat valt dus niet onder je normale autoverzekering.
          Ondanks dat de Ring gewoon een tolweg is hoef je hier echt niet mee in Apeldoorn aan te komen.
          Bel je Renger v/d Zande echter, dan is alles mogelijk, als je maar betaald.

          Login om te reageren
        • levon zegt

          27 augustus 2014 om 16:16

          @gregorius: ala goed is teken je daar een soort van overeenkomst op eigen risco.

          Login om te reageren
    • stefstuntpiloot zegt

      27 augustus 2014 om 14:43

      @schnorre: De verzekering zal zeker niet uitkeren, maar de Golf is wel persoonlijk aansprakelijk denk ik, nu je je niet conformeert tot een race.

      Login om te reageren
      • 2176cc zegt

        27 augustus 2014 om 15:44

        @stefstuntpiloot: Nooit op de ring geweest maar vaak teken je een waiver bij dit soort dingen waarin je aangeeft dat je een ander niet aansprakelijk zal stellen, juist omdat je niet verzekerd bent. Je zal tegen een dure sportwagen aanrijden dan ben je gelijk failliet.

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          27 augustus 2014 om 15:51

          @2176cc: klopt, maar daar is die verzekering dus voor. Dat je je eigen bak kapot rijdt: KAN je verzekeren. Dat je iemand anders bak kapot rijdt, zou je MOETEN verzekeren.

          Login om te reageren
          • 2176cc zegt

            27 augustus 2014 om 16:07

            @gregorius: Ben het met je eens dat dat zou moeten maar volgens mij is het niet verplicht. Het is niet voor niets een circuit.. een ongeval is dan niet echt meer een onzeker feit aangezien je de grenzen opzoekt.

            Login om te reageren
            • gregorius zegt

              27 augustus 2014 om 16:26

              @2176cc: Ok, ben ik met je eens, maar dan moeten we ook 1 stap verder gaan: Op de openbare weg zijn mensen verzekerd. De verzekering gaat er vanuit dat mensen een bepaalde skill (regelkennis, voertuigbeheersing) hebben voordat ze gaan rijden: rijbewijs. De bestuurder kan dus ook met een gerust hart (laten we t even overdrijven) de weg op, omdat men weet dat anderen op de weg deze skill ook hebben en ook verzekerd moeten zijn (dus kans is klein dat men jou aanrijdt omdat men door zich aan de regels te houden, in principe geen ongevallen zal veroorzaken. Op het moment een auto kapot gaat (klapband) of bestuurder onwel raakt; spreken we dus ook van een ongeluk.
              Nu gaan we naar de ring. Op de ring rijd je al lang niet meer alleen; dus moet men zich aan andere regels houden omtrend gedrag op de baan (dit gaat nog wel). Echter, er is geen race-licentie nodig: waarin wordt getest of men ook de wagenbeheersing + het inschattingsvermogen heeft. En hier gaat het dus mis… de Ring zou men verplicht moeten stellen dat bestuurders een aansprakelijkheidsverzekering neemt (en dan kan je als verzekeraar een onderscheid maken tussen mensen met een racelicentie en niet en bijvoorbeeld als men ene dashcam + rearcam hebben (die dingen kan je zelfs laten huren voor bijna nop)).
              Wordt alles WEER duurder, yep. Maar als je wordt aangereden door een idioot, hoor je wel schadeloos gesteld te worden. Wat in principe ook beter is voor de ring: zodat het minder idioten aantrekt en meer nadenkende en geskillde mensen.

              Login om te reageren
        • jzaero zegt

          27 augustus 2014 om 19:54

          @2176cc: je tekent niks, je koopt paar tickets en gaat de baan op. Het is niet zoals Zandvoort, waar helm en dergelijke verplicht is. Het is dus niet zo dat dit écht volledig onder de noemer circuit geschoven kan worden. Met gezond verstand rijden eigenlijk. Langzaam verkeer rechts, snel links. Rechts inhalen mag niet, racen en driften eigenlijk ook niet.

          Login om te reageren
  2. Sracerr zegt

    27 augustus 2014 om 14:19

    Kan beuren Golf rijders he :)

    Login om te reageren
  3. tupperware zegt

    27 augustus 2014 om 14:19

    Altijd weer die petjes in een Golf die zo nodig stoer moeten doen.
    R.i.p. S2000.

    Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    27 augustus 2014 om 14:25

    Zonde! De S2000 staat zeer hoog op mijn verlanglijstje.
    Wordt je mooie elegante roadster aan gort gereden door een lomp onderstuurd hatchbackje.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      27 augustus 2014 om 14:30

      @trustmeiamanengineer:
      Als je dat risico niet wilt lopen moet je niet op de Ring gaan rijden. Deze keer werd ie er af gereden door een Golf, de volgende keer door een Ferrari…

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        27 augustus 2014 om 14:43

        @Rob:
        Nu kom ik gelukkig nooit op de ring..
        De Ferrari boys rijden over het algemeen met respect voor hun eigen spullen en die van een ander.

        Login om te reageren
        • stamp zegt

          27 augustus 2014 om 21:48

          @tupperware: Duh…. daar gaat ’t fout.. De beste ringrijders rijden vaker in dedicated ring-tools, en dat zijn vaker niet de Ferrari-ridders.. Het ‘over één kam scheren’ van berijders van het ene of het andere merk is prima voor achter ’t toetsenbord, maar op de Ring houd je met iedereen rekening: Elke auto kan voorzien zijn van een ervaren-ring-rijder, of een totaal malloot. Golf, Ferrari, Porsche of Suzuki Alto.

          *ben blij dat ik mijn verzekering nog niet heb hoeven aanspreken, ben zelfs in de regen nog niet van de baan gegaan*

          Login om te reageren
          • tupperware zegt

            28 augustus 2014 om 08:29

            @stamp:
            Het gaat mij niet om de beste ringrijders, ik heb het over wederzijds respect, iets dat bij de echte ringridders vaak ver te zoeken is trouwens.

            Login om te reageren
    • Teerdz zegt

      27 augustus 2014 om 15:24

      @trustmeiamanengineer: Nou die Golf was op dit moment aardig aan het oversturen hoor..

      Login om te reageren
  5. Rob zegt

    27 augustus 2014 om 14:28

    Tsja, dat is het risico als je op een circuit gaat rijden vol amateurtjes die denken dat ze allemaal heel hard kunnen gaan.

    Login om te reageren
  6. philipf zegt

    27 augustus 2014 om 14:31

    Rijden daar blijft altijd een risico

    Login om te reageren
  7. TDI-goeroe zegt

    27 augustus 2014 om 14:49

    ik ken zat mensen die er schade hebben gereden en zelfs auto’s hebben getotalled in het verleden. Verzekering heeft alles betaald. Hoe het nu is, weet ik niet…

    Login om te reageren
  8. escort77 zegt

    27 augustus 2014 om 14:51

    Hiervoor kan je toch gewoon die VW bestuurder aansprakelijk stellen?

    Dat hij/zij het misschien niet bij zijn verzekeraar kan verhalen is dan jammer, maar part of the game.

    Login om te reageren
  9. Corrado16v zegt

    27 augustus 2014 om 15:10

    You. Dick.

    Login om te reageren
  10. ricksmits zegt

    27 augustus 2014 om 15:13

    In het regelement van de rjng staat dat je officieel niet mag racen en dat er de regels gelden van een openbare weg.. echter hebben veel verzekeringen de ring als clausule genoemt in de polis. Maaar, laat jezeld afslepen naar een van de mooie wegen in de buurt en je kan wat voor elkaar bakken

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      27 augustus 2014 om 15:52

      @ricksmits: dat kun je doen. Mag je wel de €400 afsleepkosten en leitplanken-schade zelf betalen. En verzekeraars zijn ook niet van gisteren. Die checken zelfs de sites met TF foto’s. Dat doen leasemaatschappijen trouwens ook.

      Login om te reageren
    • parker zegt

      27 augustus 2014 om 15:52

      @ricksmits: dat heet valsheid in geschrifte en dat is strafbaar. Succes met je strafblad. Denk dat alle locaties in de wijde omtrek van de ring argwaan wekken bij verzekeraars dankzij slimmerds als jij..

      Login om te reageren
      • ricksmits zegt

        28 augustus 2014 om 22:20

        @parker: ho even, ik begrijp je reactie uiteraard maar ik zal zelf de laatste zijn die dit ooit doen.. voor mij zou het niet alleen valsheid in geschriften zijn maar ook een einde van mijn loopbaan. Met mijn reactie doel ik erop dat dit voorkomt en in sommige gevallen ook “werkt”, echter, heb ik het vaker fout zien gaan :)

        Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    27 augustus 2014 om 15:49

    Altijd jammer als mensen op de ze manier geconfronteerd worden met de limiet van heeun (gebrekkige) capaciteiten. Een golf is geen goede track-day auto zeker niet als die door amateurs grondig is verneukt door verlagen en geen andere dempers, geen bijpassende stabilisatoren en niet opnieuw uitlijnen….

    Login om te reageren
    • bogey zegt

      27 augustus 2014 om 19:57

      @w0o0dy: Ik ben geen expert, maar mij lijkt de Golf wel een ideale track-day car.

      http://www.rentracecar.de/?page_id=348

      Ik geef je wel gelijk kwestie van het tunen en verlagen van wagens. Maar dit geldt voor de openbare weg ook al. Velen verslechteren de rijeigenschappen daardoor.

      Onderstuurd ‘hok’ wat je hier en daar leest is ook onwaar. Je moet een wagen leren besturen/ rijden en kan bijgevolg zowat elke auto laten onder- of oversturen zo je wilt. (Kan ik zelfs met mijn Swift)

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        27 augustus 2014 om 20:17

        @bogey: ehm weet niet of je wel eens een Golf op de limiet hebt gereden… daar valt zelfs op sneeuw zonder handrem eigenlijk geen overstuur mee te maken…

        Login om te reageren
        • stamp zegt

          27 augustus 2014 om 21:59

          @w0o0dy: Ik heb o.a. de beschikking over een standaard Golf. en overstuur is zeker wel mogelijk. Niet met het gaspedaal, maar wel door lege kofferbak, ’té’ breed rubber in combinatie met een ’té’ nat wegdek.
          (en dat is een stock-standaard Golf, op A-merk banden in het voorgeschreven formaat).

          Elke auto is geschikt om de ring mee over te gaan: Ik ben touringcars voorbij gereden, ben ingehaald door bouwvakkersbusjes en heb zelf wel eens met nog geen 45pk aan de krukas de dikste Porsche’s ingehaald.. En mijn stuurmanskunsten zijn echt niet beter dan ‘gemiddeld’….. Wat er met die Golf gebeurd is wellicht te wijten aan de bestuurder, de auto, de weersomstandigheden, of gewoon aan dat flinterdunne spoortje olie dat er een paar uur eerder werd neergelegd door een lekkende E30 M3 die een paar bochten eerder een curbstone raakte.. Wie zal het zeggen?

          Login om te reageren
        • bogey zegt

          28 augustus 2014 om 15:29

          @w0o0dy: Enkel maar met die golf uit de link.
          Verder perfect mogelijk als je wat speelt met gewichtsverschuiving. (Dus zonder handrem)
          Door gas geven zal je kont bij een FWD inderdaad niet wegschuiven.

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            28 augustus 2014 om 16:00

            @bogey: ik heb veel kilometers moeten slijten in een Golf V variant met 1.9 TDI ( wat een bagger auto ging alleen niet echt vaak stuk) en die krijg je ook op sneeuw zonder handrem eigenlijk niet overstuurd. Dat terwijl ik mijn 307 Sw wel een natte rotonde 2/3 rond kon late glijden met alleen sturen en gas los.. (Oftewel ik kan het wel maar die Golf kon het niet…)
            Mijn 14% megane daarentegen heeft helaas geen uitschakelbaar esp-systeem anders zou die ook wel willen oversturen met wat stuurbeweging en gas los… Maar helaas… Wel een racewagen qua wegligging ivt de Golf overigens!

            Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    27 augustus 2014 om 16:06

    Overigens opmerkelijk weinig vertraging bij het remmen na de uitstap in het gras… Vraag me af of er niet iets op het asfalt ligt want helemaal aan het begin gaat er ook al iemand als aangeschoten wild over de baan en er ligt een zwarte streep… Oliespoor ipv zelfoverschatting??

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      27 augustus 2014 om 17:16

      @w0o0dy: ik vind dat blokkerende voorwiel ook interessant, zou toch niet moeten kunnen ivm ABS? Staat ook niet heftig ingestuurd…

      Login om te reageren
  13. bastiaangt zegt

    27 augustus 2014 om 17:12

    Probeerde die Golf nu een Rosbergje te doen?

    Login om te reageren
  14. arii zegt

    27 augustus 2014 om 17:32

    Maar hoe zit het voor die persoon in de s2k? Gaat de bestuurder van de r32 betalen of heeft ie gewoon pech?

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      27 augustus 2014 om 17:42

      @arii: zelf geen expert, maar hangt helemaal vanaf onder welke organisatie het gebeurd is. Als het tijdens een touristenfahrt gebeurd is en “normale verkeersregels” gelden, is het vroeger zeker al gebeurd dat de politie erbij gehaald wordt voor de schuldvraag en de fout bij de Golfijder terecht komt die dan moet betalen, hoogst waarschijnlijk zonder tussenkomst van zijn ordinaire autoverzekering…

      Graag een item op AB over zulke vragen. Loopt met touristenfahrt gelijk met rijden op de autobahn, waar speciale regels gelden in betrekking tot verzekering en schuldvraag bestaan.

      Goed om weten zulks voordat je in Duitsland met dat rechterpedaal gaat spelen…

      Login om te reageren
  15. tinustussengas237 zegt

    27 augustus 2014 om 18:02

    Ik wil niet zeiken maar deze hele discussie over aansprakelijkheid op een circuit is best een beetje kansloos.
    Met racen is het net als met gokken; wat je niet kunt missen moet je ook niet inzetten…
    Daarom hebben de meeste paupers er eigenlijk ook niks te zoeken.
    Krijg je met voetballen een bal in je gezicht dan klaag je die ander toch ook niet aan??

    Login om te reageren
  16. Specht zegt

    27 augustus 2014 om 18:27

    Mag je nou eigenlijk ook met een trackday auto zonder verzekering en/of kenteken de ring op? :)

    Login om te reageren
  17. TDI-goeroe zegt

    27 augustus 2014 om 18:50

    nee, alleen straatlgeaal tijdens Touristenfahrten, is een principe gewoon openbare weg, zoals hierboven al 10miljoenmiljard keren gezegd.

    Login om te reageren
    • parker zegt

      27 augustus 2014 om 19:18

      @TDI-goeroe: is het een openbare weg?

      Login om te reageren
      • theghost zegt

        27 augustus 2014 om 21:20

        @parker: Ja de ring is een openbare eenrichting tolweg, je mag er tijdens TF ook alleen op als de auto een kenteken heeft. Anders moet je naar een trackday.

        Login om te reageren
  18. loenatick zegt

    27 augustus 2014 om 20:13

    Pff, die Golf-rijder maakt geen goede indruk. Doe je zelf voorzichtig, krijg je dit. Dan maar geen circuit $$

    Login om te reageren
  19. yorick zegt

    27 augustus 2014 om 21:20

    En daarom als ik 4 oktober voor het eerst naar assen op het circuit ga. Huur ik een instructeur die he leert hoe je op een circuit moet rijden

    Login om te reageren
    • bogey zegt

      28 augustus 2014 om 15:48

      @yorick: Quanta costa?

      Login om te reageren
      • yorick zegt

        28 augustus 2014 om 16:46

        @bogey: €30 voor rijden op het circuit en €10 voor de instructeur

        Login om te reageren
      • bogey zegt

        28 augustus 2014 om 17:48

        @bogey: Leuk, doe mij maar een tien-beurten-pasje.Is daar nog afslag op dan?

        Login om te reageren
  20. r1lub zegt

    27 augustus 2014 om 22:03

    De 2 bestuurders ondertekenen de schadeformulieren op de openbare weg. Dat heb ik al verschillende malen gezien. als de golf al- risk is ,is die ook direct gedekt.

    Login om te reageren
  21. E34M5Touring zegt

    27 augustus 2014 om 23:58

    Precies hierom ga ik never nooit naar die NBR. Teveel klapdoedels die menen te weten hoe die baan loopt en wat ze kunnen. Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat ik een perfecte chauffeur ben, maar dat maakt gelukkig niet uit op een F1 circuit als Spa. Je hebt zoveel uitloopruimte en doordat het aantal auto’s op de baan beperkt is, minder kans op dit soort gladiolenacties.

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    28 augustus 2014 om 16:04

    @iedereen: is het filmpje geknipt en is het dezelfde Golf die aan het begin van het filmpje de controle eigenlijk al kwijt is en de bandjes laat gillen? Voordat ie even later op dezelfde plek de Honda probeert te bestijgen? Lijkt er verdacht veel op….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North