• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Køøp! De meest exclusieve stationwagon van Nederland

Auteur: ricardo, gepost 12 februari 2015 om 14:21 – 76 Reacties

Køøp! De meest exclusieve stationwagon van Nederland


De Saab die het niet gegund werd: de 9-5 SportCombi. Nu te koop in Nederland.

Een reguliere 9-5 tegenkomen in het Nederlandse verkeer is al bijzonder (ik word altijd weer even blij als ik er een zie), de stationvariant met de nomenclatuur ‘SportCombi’ tegen het lijf lopen is al helemaal een zeldzaamheid. Niet omdat klanten ze niet wilde, puur omdat Saab op de fles ging nog voordat de productie van de 9-5 SportCombi goed en wel op gang was. Daarom zijn er slechts een paar gemaakt, die nooit bij de dealers zijn aangekomen.

Toch is er nu een in Nederland terecht gekomen. Bij het Almeerse Venza Cars staat een donkerbruin exemplaar met een dik Aero-pakket die tot de rand is afgeladen met opties. Inclusief het Aero-interieur en -exterieur, de 19 inch Edge-velgen, een panoramadakje, DVD-speler en Keyless Go, om maar een paar opties te noemen. En niet te vergeten: een laadcapaciteit van 1.600 liter met neergeklapte achterbank. Onder de kap ligt een 160 pk sterke 2.0 TiD.

De keerzijde? Zijn exclusiviteit drijft de vraagprijs enigszins omhoog, want op het prijskaartje prijkt een bedrag van €64.999. Ronduit duur voor een omgekatte Opel Insignia, maar je rijdt wel iets origineels. Een Volvo V70, BMW 5 Serie Touring of een Mercedes E-Klasse Combi kopen kan immers altijd nog.

Met dank aan @cabriorijder voor de tip!


Ook interessant!

  • Ford Puma ST Gold Edition
    Ford haalt meest exclusieve Puma ST naar Nederland
  • Goedkoopste benzine van Nederland
    Goedkoopste benzine van Nederland
  • Is dit de stationwagon die Audi zou moeten maken?
  • Video: niet duurzaam plastic zakje in duurzaam Nederland

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

9-5, estate, occasion, Saab

Vorig bericht: « Ook de Pagani Huayra is stijf uitverkocht
Volgend bericht: Prijzen Ford Mustang opeens met 7,5 mille omlaag »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    12 februari 2015 om 14:26

    Als je echt exclusief wilt rijden, is dit een uitstekende keuze volgens mij! Je maakt ook de blits op Saab meetings, ongetwijfeld ;)

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      12 februari 2015 om 15:05

      @Jochempie: Zijn er Saab meetings? Lijkt me nogal saai (de mensen dan)

      Login om te reageren
      • jochempie zegt

        12 februari 2015 om 15:12

        @henkhupelschoten: daarom maak je dus al gauw de blits ;)

        Login om te reageren
      • donvincenzo zegt

        12 februari 2015 om 15:44

        @henkhupelschoten: Architecten zijn vaak best leuke mensen hoor.

        Login om te reageren
        • jpoers zegt

          12 februari 2015 om 21:27

          @donvincenzo: dank je. Rijd alleen nooit een omgebouwde Opel. Maar Ford :)

          Login om te reageren
      • Junior540 zegt

        12 februari 2015 om 16:23

        @henkhupelschoten: een meeting met tandartsen architecten en advocaten? Ka best leuk zijn…

        Login om te reageren
        • henkhupelschoten zegt

          12 februari 2015 om 19:41

          @Junior540: Tandarts assistente wel ja ;)

          Login om te reageren
  2. MAB zegt

    12 februari 2015 om 14:27

    Vraag me af wat dit nog kost na 10 jaar. Zou het in prijs stijgen?

    Login om te reageren
    • mout zegt

      12 februari 2015 om 15:02

      @MAB: Ten opzichte van een 9-5 van het vorige model of een Insignia van hetzelfde bouwjaar zal hij aardig prijzig blijven. Maar €65k ga je gewoon afschrijven. Waar andere bakken uit het D- en E-segment tot 500 zakken (Volvo 850, om eens wat te noemen), zal deze t.z.t. best voor €2.000 te verpatsen zijn, op een beurs of via een specialist.
      Maar het ‘sterven’ van een merk leidt normaal gesproken tot waardedaling, niet tot stijging. Shop maar eens voor een Rover, Chrysler, Dodge, Landwind, SsangYong, TVR of Maybach. Daar is toch leuk op afgeschreven – zelfs in vergelijking met de rechtstreekse concurrentie.

      Login om te reageren
      • barttvr zegt

        13 februari 2015 om 00:57

        @mout: niet altijd waar want als je naar de TVR Sagaris kijkt is deze juist in prijs gestegen de afgelopen jaren

        Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      12 februari 2015 om 15:50

      @MAB: Wat niet meehelpt is dat er een huis-tuin-en-keuken diesel motor in ligt. In veel markten is dat nu al niet meer interessant en in de toekomst waarschijnlijk nog minder. Diesel past ook niet bij een echte liefhebbers auto (het enige soort auto’s dat echt in prijs kan stijgen na verloop van tijd).

      Als er een 2.8 turbo in had gelegen had je misschien nog kans gehad…en dan vooral na een jaar of 20…maar wie weet waar we dan in rondvliegen en of je überhaupt nog mag rondrijden met een auto die je zelf moet besturen. Allemaal speculaas.

      Login om te reageren
      • Stijnson zegt

        12 februari 2015 om 18:59

        @jaapiyo: de dealer had bij mijn weten nog 2 Sportwagons staan. 1 daarvan had een dikke benzine motor. Geen idee of het een Aero was

        Login om te reageren
  3. mustanggt500 zegt

    12 februari 2015 om 14:27

    Zonde dat er zo weinig van zijn, hele nette auto om te zien dit.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      12 februari 2015 om 15:32

      @mustanggt500: Idd jammer, maar dit bedrijf heeft er wel al een paar verkocht geloof ik. Paar maanden geleden hadden ze nog een stuk of vier hiervan staan, net als die 9-4X.

      Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    12 februari 2015 om 14:28

    Helaas diesel.. Dus of je zet het ding binnen en bewaart iets zeldzaams of je gaat ermee rijden en schrijft 65mille af in 5 jaar…

    Login om te reageren
  5. mcshine zegt

    12 februari 2015 om 14:30

    Wat ik me afvraag is hoe een eventuele schadeafhandeling gaat bij een aanrijding van achter…

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      12 februari 2015 om 16:48

      @mcshine: Het is wel een Saab hé!

      Zou me meer zorgen maken om de auto van degene die er achterop klapt. De kras op de bumper van de Saab zal vast nog wel weggewerkt kunnen worden.

      Login om te reageren
  6. Aquios zegt

    12 februari 2015 om 14:30

    Grappig te lezen dat Ricardo hetzelfde denkt als ik bij de Saab 9-5. Ik heb niet veel met Saab, maar als ik die nieuwe 9-5 tegen kom dan word ik op de 1 of andere manier altijd weer vrolijk. Ik vind dat echt een hele nette wagen.

    Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      12 februari 2015 om 14:41

      @Aquios: datzelfde heb ik ook eerlijk gezegd, ik vind de 9-5 erg geslaagd en 1 van de mooiste Saabs.

      Login om te reageren
  7. E34M5Touring zegt

    12 februari 2015 om 14:32

    65k, wat een geld. Zeker aangezien je 70% kwijt bent zodra je er een kenteken op zet. Je gaat hier 2ehands natuurlijk geen drol voor vangen straks. Moet je hem wel heel graaf willen. Dan maar iets minder ruim en exclusief. Ik neem wel een 335d.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      12 februari 2015 om 14:32

      @E34M5Touring: Graaf zou graag moeten zijn. Merci.

      Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      12 februari 2015 om 14:34

      @E34M5Touring: inderdaad en een stuk meer power voor je geld :-)

      Login om te reageren
  8. remylahaye zegt

    12 februari 2015 om 14:33

    Die zo ik nou zo graag willen hebben als daily, zeldzaam, bloedmooi en comfortabel

    Login om te reageren
  9. 3246cm252kw zegt

    12 februari 2015 om 14:33

    Prachtige auto inderdaad! Wel heel weinig power voor dat geld zeg….

    Login om te reageren
  10. potver7 zegt

    12 februari 2015 om 14:35

    Beetje jammer van de kleur, in een lichte tint ziet zo’n 9-5 er toch een stuk indrukewekkender uit.

    Trouwens lang geleden dat een ontwerper van een stationwagen ermee weg komt om gewoon de portieren en C-stijl van de sedan/hatchback te behouden, de daklijn doortrekt naar achteren en het gat opvult met glas.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      12 februari 2015 om 14:47

      @potver7: Zolang toch niet? Vorige 9-5 had het ook.

      Login om te reageren
    • ferrari94tr zegt

      12 februari 2015 om 14:48

      @potver7: Maar wel vier uitlaten.

      Login om te reageren
  11. bofkont zegt

    12 februari 2015 om 14:36

    Zal ongetwijfeld een fijne reis auto zijn, en ziet er gelikt uit , maar voor dat geld idd een veredelde opel met een magere motor kwa vermogen nee dankje.

    Login om te reageren
  12. gregorius zegt

    12 februari 2015 om 14:37

    Ik vind t een prachtig ding , mooier dan de sedan (ben nog 20 jaar te jong voor sedan  ). Deze vaker zien, zou t straatbeeld ten goede komen. Toch jammer!

    Login om te reageren
  13. mickel zegt

    12 februari 2015 om 14:38

    Beeldschoon! Mijn inziens mooier dan de sedan / hatchback…

    Login om te reageren
  14. mercedesclk350 zegt

    12 februari 2015 om 14:41

    Keigaaf en ook erg mooi maar voor die prijs… Jammer.

    Login om te reageren
  15. deora zegt

    12 februari 2015 om 14:42

    Een jaar geleden zag ik een grijze rijden op Nederlandse platen. Wel een erg mooie station.

    Login om te reageren
  16. gtwillem zegt

    12 februari 2015 om 14:44

    Best een mooie auto om te zien, ziet er nog steeds modern uit. Maar 65 mille voor een 160pk dieseltje is altijd veel geld. Tis wat de gek er voor geeft.

    Mijn pa heeft ooit een 9-3 Viggen Cabrio gehad, en de vraagprijzen van de drie exemplaren in NL lagen altijd heel erg hoog. Verkocht werden ze echter niet. Deze zal er over 6 maanden nog steeds staan voor dat geld.

    Login om te reageren
  17. jaapiyo zegt

    12 februari 2015 om 14:44

    Ik vraag me af of Victor wel een vergunning heeft aangevraagd voor die dakkappel achterop…zo van de zijkant lijkt het namelijk nogal op clandestiene bouw.

    Login om te reageren
    • raul88 zegt

      12 februari 2015 om 15:46

      @jaapiyo: Ik wilde iets zeggen maar heb me bedacht.. je bent ‘beyond repair’ ;)

      Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      12 februari 2015 om 16:05

      @jaapiyo: het doet me denken aan de good al’ rodius http://www.honestjohn.co.uk/imagecache/file/fit/730×700/media/3436959/Ssangyong%20Rodius%20(2).jpg

      Login om te reageren
  18. Shenkie zegt

    12 februari 2015 om 14:49

    Zonde dat hij er nooit gekomen is, destijds hadden we er een in bestelling staan. Blijft mooi en eens wat anders dan de gevestigde orde!

    Login om te reageren
  19. bouwvakkert zegt

    12 februari 2015 om 14:50

    Mooi ding. zag laatst een 9-5 aero staan, ook een van de laatste lading denk ik, exclusief is het zeker

    Login om te reageren
  20. OverSoft zegt

    12 februari 2015 om 14:58

    Van buiten een mooie wagen, maar het dashboard is echt afgrijselijk plastic. Echt Volvo jaren 80 plastic, dat kaliber zeg maar.

    Login om te reageren
  21. Donstil zegt

    12 februari 2015 om 14:59

    Toch zie ik de 9-5 nog best regelmatig rijden trouwens (zal wel regelmatig de zelfde zijn aangezien ik altijd het zelfde stuk rij).

    Nu maar hopen dat ze niet stuk gaan ;) Of zijn onderdelen wel leverbaar?

    Login om te reageren
  22. ronaldddvos zegt

    12 februari 2015 om 15:04

    Doe dan maar een mercedes benz, geen b klasse of R klasse, voor de rest zijn andere modellen wel goed, maar het liefste een A, cla of E klasse.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      12 februari 2015 om 18:39

      @ronaldddvos: Jen houdt het tenminste on topic.

      Login om te reageren
  23. stfu zegt

    12 februari 2015 om 15:14

    Zo duur is ie toch ooooook weer niet? Het is een unieke auto en luxe. Een beetje luxe mede-segmenter is net zo duur. Een 5 Serie zelfs stukken duurder.

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      12 februari 2015 om 16:11

      @stfu: Kom op dit is toch geen concurrentie voor een 5 serie. Vooral van binnen is de 5 serie toch op een ander niveau, materialen enz zijn gewoon van een lager niveau in deze Opel/Saab.

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        12 februari 2015 om 19:31

        @Donstil: http://www.autogetest.nl/autotests/item/bmw/saab-9-5-20t-xwd-aero-vs-bmw-523i-high-executive.html

        Dat is dan ook het enige!
        Ruimer, meer high tech, veel beter onderstel, meer rijdersauo4

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          12 februari 2015 om 19:33

          @svenska_aeroplan_ab: oeps… Betere rijdersauto. Nee, de 9-5, mits met de juiste (benzine-) motor, maakt aardig gehakt van de 5 serie!

          Login om te reageren
  24. trustmeiamanengineer zegt

    12 februari 2015 om 15:15

    Is best wel een lekkere bak, jammer van de motor en prijs. Ik dacht trouwens dat er van de SportCombi alleen maar voorserie exemplaren waren geproduceerd?!

    Login om te reageren
  25. bmw1m zegt

    12 februari 2015 om 15:16

    Na deel van zon auto is als je onderdelen nodig hebt zijn die lastig te verkrijgen.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      12 februari 2015 om 19:34

      @bmw1m: Nee hoor, Saab Parts bestaat gewoon nog. Alles is gewoon te bestellen

      Login om te reageren
      • nelissaab zegt

        12 februari 2015 om 20:06

        @Svenska_Aeroplan_AB: Alleen de plaatdelen helaas niet.

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          13 februari 2015 om 07:30

          @nelissaab: jawel hoor. Sterker nog, het is Europees verplicht. Als je een product verkoopt ( alles, een auto, of een tandenborstel) moet je 10 jaar lang onderdelen kunnen leveren. Alles wat Saab zelf maakte is er. Enige probleem, vanwege andere leverancier, schijnt de voorruiten te zijn

          Login om te reageren
  26. mrrallycross zegt

    12 februari 2015 om 15:21

    ziet er niet gek uit, maar wat gebeurt er als dat ding kapot gaat en je onderdelen en garantie wilt claimen?

    Login om te reageren
  27. raul88 zegt

    12 februari 2015 om 15:42

    Herken me volledig in de eerste zin van de 2e alinea! Je ziet ze niet vaak, maar als ik er een zie tovert de laatste generatie 9-5 altijd een hele dikke glimlach op m’n gezicht.

    In mijn ogen één van de mooiste stationcars van de afgelopen +/- 5 jaar. Wat een prachtige auto!

    Login om te reageren
  28. boenket97 zegt

    12 februari 2015 om 15:50

    Toch mis ik de saab(aru) 9-2X hier in NL

    Login om te reageren
  29. Tonnie zegt

    12 februari 2015 om 15:59

    Best wel een nette auto, maar 65k… Ik kijk over 8 jaartjes wel weer een keer.

    Login om te reageren
    • PortRo zegt

      12 februari 2015 om 16:21

      @thijsj: denk dat je niet vreemd op moet kijken als hij dan het dubbele op moet brengen, er zijn er slechts een stuk of 10 van verkocht via de curator.

      Login om te reageren
  30. Dutchdriftking zegt

    12 februari 2015 om 16:03

    Dikke bak, maar voor dit geld laat iedereen deze staan.

    Login om te reageren
  31. PortRo zegt

    12 februari 2015 om 16:16

    De Saab 9-5 is niet gebaseerd op de Insignia, maar op de Buick Lacrosse. De 9-5 is dan ook een flink stuk groter dan de Insignia en valt binnen het zogenaamde E-segment ipv het D-segment

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 februari 2015 om 17:52

      @rahpor: ohh. En die Buick is gebaseerd op… inderdaad de Insignia. Trouwens de Insignia Station is ook behoorlijk groot (bijna 5m) dus die zou eigenlijk dan ook in het E segment vallen. Boven het C segment is het toch vooral een kwestie van prijskaartje. Want eigenlijk is een 3 serie meer C dan D segment.

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        12 februari 2015 om 22:51

        @mashell: Ze delen met z’n allen de Epsilon II, maar de ene is een Short Wheel Base (Insignia, …), en de andere een Long Wheel Base (Lacrosse, 9-5, …). De vraag is niet welk “platform” ze delen, maar wat ze er mee gedaan hebben. De Aero-X staat namelijk ook op een Epsilon II LWB, en daar heb ik niemand ooit over horen zeggen “dat hij op de Insignia lijkt”. Mensen laten zich zo makkelijk vangen aan het verhaaltje over platformen, maar op zich vertelt dat bitter weinig over de auto in kwestie.

        Login om te reageren
        • norge zegt

          12 februari 2015 om 22:56

          @BaRa: Stand voorruit en wielbasis binnen een bepaalde plus minus afstand en gemeenschappelijke delen in de wielophanging. Techische basis is gelijk.

          Login om te reageren
      • PortRo zegt

        12 februari 2015 om 23:16

        @mashell: De Buick Regal is de Insignia

        Login om te reageren
  32. Alfarobert zegt

    12 februari 2015 om 16:40

    Zie deze veel liever op de oprit staan dan een zoveelste BMW of Mercedes.Bij velen hier is het Duits dan is het goed.Mercedes A klasse wordt wel door spanjaarden (Seatvolk) in elkaar gezet.Maar hier is iedereen verplicht duits het mooist en beste te vinden(Daarom blijf ik dus lekker Alfa rijden).

    Login om te reageren
  33. thomcarspotter zegt

    12 februari 2015 om 16:41

    AMG style uitlaten?

    Login om te reageren
  34. rufctr01 zegt

    12 februari 2015 om 17:03

    Een schitterende auto! Ze hadden de combi beter eerst op de markt kunnen zetten!

    Login om te reageren
  35. Onehp zegt

    12 februari 2015 om 17:25

    Køøp? Dikke Fail als dat zweeds moet voorstellen met deense/noorse ø.
    Kun je net zo goed zeggen dat Heineken belgisch bier is…

    Login om te reageren
    • norge zegt

      12 februari 2015 om 19:39

      @Onehp: Kjøp..

      Login om te reageren
  36. e1000bmw zegt

    12 februari 2015 om 17:41

    De reguliere kom ik best vaak tegen hoor. Vooral in de wat duurdere wijken…

    Login om te reageren
  37. LaLancia zegt

    12 februari 2015 om 18:15

    Ik weet wel wat ik zou kopen als ik 65000 euro overhad voor een dikke Combi. Deze Saab dus!

    Login om te reageren
  38. mercedesbenz63 zegt

    12 februari 2015 om 18:23

    Die wil ik wel hebben

    Login om te reageren
  39. blo3to3t zegt

    12 februari 2015 om 18:23

    Nee bedankt, ook ik sla mijn geld dan liever stuk op een BMW

    Login om te reageren
  40. toyotafortuner zegt

    12 februari 2015 om 20:01

    Hele mooie wagen, maar ik zou er niet 65k op stuk slaan.

    Login om te reageren
  41. nelissaab zegt

    12 februari 2015 om 20:05

    Pracht van een auto, vorig najaar een Duitse variant op onze 9-5 meeting mogen aanschouwen; wat een auto. Venza lukt het om met regelmaat mooie auto’s te tonen; weer knap dat het gelukt is deze op kenteken te krijgen. Is bij het gros van de Estates nogal een werk geweest… Blijft een geweldige auto, maar je moet er absoluut geen schade aan krijgen; onderdelen zijn gewoonweg niet te verkrijgen. Niet voor niets dat er bij Lafrentz een 2e staat…

    Ik houd het voorlopig bij m’n 2002 Aero, al blijft deze Estate toch wel een droom… Wie weet; ooit..

    Login om te reageren
  42. aaiBoek zegt

    12 februari 2015 om 21:06

    Doe mij toch maar het benzinebroertje dat ze daar ook in de aanbieding hebben: http://www.venza.nl/auto/123

    Login om te reageren
    • Mika_Hakkinen zegt

      12 februari 2015 om 22:32

      @aaiBoek: Fraaie auto en stiekem heeft die garage best leuk speelgoed staan!

      Login om te reageren
  43. s.j._content zegt

    13 februari 2015 om 23:41

    Kopen, opslaan in je garage, over 40jaar heb je een lekker pensioentje.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North