• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop de oude Jaguar XJR van Jeremy Clarkson

Auteur: sir_smokalot, gepost 19 augustus 2013 om 15:50 – 40 Reacties

Afbeelding Koop de oude Jaguar XJR van Jeremy ClarksonAfbeelding Koop de oude Jaguar XJR van Jeremy ClarksonAfbeelding Koop de oude Jaguar XJR van Jeremy ClarksonAfbeelding Koop de oude Jaguar XJR van Jeremy ClarksonAfbeelding Koop de oude Jaguar XJR van Jeremy ClarksonAfbeelding Koop de oude Jaguar XJR van Jeremy Clarkson

De ex van Clarkson
Wil je jezelf een Star in a reasonably priced car wanen, sla dan toe en kaap de ex-daily driver van Jezza, een Jag XJR uit 1999, van de markt. Extra pluspunt: je hoeft je niet te behelpen met een karige vierpitter.

Voor de die-hard Top Gear fan is het wellicht het dichtste dat je bij een stukje Clarkson-memorabilia kunt komen. Naar het schijnt was de stevige Brit die wel een slokje lust zijn voertuig van keuze om zich van en naar de BBC-studio’s (en andere afspraakjes?) te rijden. Onder de kap ligt een 4 liter V8, en er staat inmiddels een forse 150.000 kilometer op de klok.

Na Clarkson heeft de Jaaag nog één andere eigenaar gehad. Op 24 augustus gaat hij bij Anglia Car Auctions onder de hamer, en de verwachte opbrengst ligt op 3.000 – 4.500 euro (2.500 – 4.000 GBP). Een prikkie, toch? (via autoblog.com)

Of je koopt van dat geld 6.000 tot 9.000 aandelen Spyker (dat op 13 september van de beurs wordt gehaald), dat kan ook. In beide gevallen zal je op termijn geld toeleggen waarschijnlijk.

Ook interessant!

  • Jaguar XJR-15 gaat goed stuk op Goodwood [+video]
  • Deze epische Jag heeft wél de juiste motor
  • Jeremy Clarkson is Max-fan
    Jeremy Clarkson is Max-fan, Lewis-fans zijn boos
  • Buitenkansje: koop de Jaguar C-X75 uit Spectre!

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

Jaguar, jeremy-clarkson, occasion, topgear, veiling, xj, xjr

Vorig bericht: « Knalblauwe Jaguar XFR-S duikt op in België
Volgend bericht: Audi S3: rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. alcantara zegt

    19 augustus 2013 om 15:56

    Liever aandelen GM dan.

    Login om te reageren
  2. thomcarspotter zegt

    19 augustus 2013 om 15:56

    Waarom zo goedkoop?

    Login om te reageren
    • Simpson zegt

      19 augustus 2013 om 15:58

      @thomcarspotter: omdat je met een rechtsgestuurde auto altijd achteruit de parkeergarages in (en uit) moet in NL :)

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        19 augustus 2013 om 16:25

        @Simpson: grijpertje…

        Login om te reageren
        • Simpson zegt

          19 augustus 2013 om 16:30

          @ej20g: lol! Ik zie het helemaal voor me :)

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            19 augustus 2013 om 16:57

            @Simpson: dat is wat ik straks ga doen. Gaat nog leuk worden denk ik.:)

            Login om te reageren
            • jagofiel zegt

              20 augustus 2013 om 10:39

              @ej20g: Vertel! Wat ben je van plan?

              Login om te reageren
      • keesje1987 zegt

        19 augustus 2013 om 22:27

        @Simpson: Wat denk je van de McDrive…

        Login om te reageren
        • Simpson zegt

          20 augustus 2013 om 14:04

          @keesje1987: wat zullen die opkijken :)

          Login om te reageren
    • timdrogt zegt

      19 augustus 2013 om 15:58

      @thomcarspotter: afgetrapt door jezza denk ik zo

      Login om te reageren
    • escort77 zegt

      19 augustus 2013 om 16:00

      @thomcarspotter: omdat dit soort bedragen de dagwaarde weergeven van Jaguars van 14 jaar oud met zo’n km-stand.

      Kosten inderdaad geen drol qua aanschaf, maar ermee rijden kost des te meer.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      19 augustus 2013 om 16:16

      @thomcarspotter:
      – Breng zo’n ding eens weg voor een beurt
      – Laat er nieuwe banden omleggen
      – Vraag eens wat een setje remblokken kosten
      – Of wat de verzekeringspremie bedraagt
      – Of een dynamo

      Dan begrijp je waarom.

      Login om te reageren
      • imba zegt

        19 augustus 2013 om 16:57

        @desjonnies: Verzekeringspremie? Alleen een gek verzekert zo’n oud ding all risk…
        Het zit het meer in het onderhoud/brandstof.

        Login om te reageren
        • phaeton zegt

          19 augustus 2013 om 17:39

          @imba: Niemand heeft allrisk gezegd. Ook als je WA verzekerd bent heet je premie gewoon premie. Tenzij jij het juist krijgt in plaats van af staat, maar dan mag je mij je maatschappij verklappen.

          Login om te reageren
          • imba zegt

            19 augustus 2013 om 17:52

            @phaeton: You’re missing the point. Desjonnies impliceert dat de hoge kosten deels in de verzekering kan zitten.
            Mijn punt is dat men met een Jag zoals deze zich niet scheel -hoeft- te betalen aan verzekering…

            Login om te reageren
            • escort77 zegt

              19 augustus 2013 om 20:25

              @imba: nou, 4 liter v8, zal toch wel 300pk hebben, en dat is ook voor je eenvoudige WA verzekering meestal niet gunstig.

              Login om te reageren
              • defteling zegt

                20 augustus 2013 om 00:48

                @escort77: Zeker omdat WA alleen op gewicht gaat… :-) Pk’s, bloedgroep, het heeft er niets mee van doen.

              • escort77 zegt

                20 augustus 2013 om 07:15

                @defteling:

                jawel hoor, veel vermogen = grotere kans op schade = meer WA premie

                (volgens de meeste verzekeraars, er zullen vast uitzonderingen zijn.)

              • jagofiel zegt

                20 augustus 2013 om 10:56

                @escort77: Even voor jullie beeld; 376 pk, 1860kg en ik betaal 70 per maand voor WA en beperkt casco. Verzekerd op Rotterdam adres.

    • bofkont zegt

      19 augustus 2013 om 16:47

      @thomcarspotter: In Engeland liggen de autoprijzen veel lager dan in NL.
      Check maar eens een site daar.

      Login om te reageren
  3. jrk68 zegt

    19 augustus 2013 om 15:57

    Dus ze verwachten de oud ijzer prijs te krijgen? Lijkt mij geen verkeerde deal dan….

    Login om te reageren
  4. meneer zegt

    19 augustus 2013 om 15:59

    doe maar aandelen tesla, stuk rendabeler. nu aan de late kant overigens

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      19 augustus 2013 om 16:02

      Als je nu aandelen Tesla koopt hou je zeker wel van en gokje. Ik brand mijn vingers er niet aan in ieder geval :)

      Login om te reageren
  5. ej20g zegt

    19 augustus 2013 om 16:26

    Ik blijf het mooie auto’s vinden, helaas te duur om te rijden. Jammer.

    Login om te reageren
    • felix1989 zegt

      19 augustus 2013 om 17:33

      @ej20g: De XJ is nog wel redelijk zuinig. Voor NL’se begrippen wel duur…

      Login om te reageren
  6. desjonnies zegt

    19 augustus 2013 om 16:41

    En toch, stel je rijdt 10000 kilometer per jaar, voor hetzelfde geld of nog minder koop je hier ook zo’n ding; afschrijving heb je niet en als je de weg weet voor onderdelen en
    ‘mannetjes’ hebt voor reparatie en onderhoud kun je goedoper rijden dan een nieuwe Sandero, want je hebt nul afschrijving.
    Klapt er iemand achterop, dan ben je nog eens spekkoper ook.

    Fout is dat de meesten met zo’n wagen echt-nul aan onderhoud uitgeven, gewoon netjes de automatenbak olie en filter verversen, nieuwe olie en filter in de motor,en de achteras nakijken en bijvullen.
    Scheelt een heleboel in kosten.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      19 augustus 2013 om 17:01

      @desjonnies:

      gillende diff,s zijn tot en met de XJ40 nog een aandachtspunt ..
      en die hadden dan weer een “beter” blok (3.2 / 3.6 L6) ..

      Login om te reageren
      • jagofiel zegt

        20 augustus 2013 om 10:52

        @lincoln: De diffs waren de oudere modellen. Dit model had in 98 en 99 grootste problemen met nikasil, beroerde kettingspanners en termometers. Nikasil probleem hadden vele andere motoren als bmw en benz ook in die tijd. Ging fout met name door goedkope bezine met te hoge zwavel waarde. Eenmaal aangepast door Jaguar stond blok stond 1 jaar later in de top 10 beste motoren.

        Login om te reageren
    • autogedrocht zegt

      19 augustus 2013 om 20:41

      @desjonnies: heb wel eens serieus overwogen om zoiets als 35% zakelijke bijtelslet te kopen..

      Maar de verhalen over duur onderhoud hielden mij tegen. Mja iedereen zegt het, maar niemand heeft een jag, dus is het allemaal onderbuik?

      Login om te reageren
  7. E34M5Touring zegt

    19 augustus 2013 om 16:43

    Voor dat geld pik je ze hier ook wel op. En dan zit het stuur gewoon aan de goede kant. Gaaf scheurijzer. 396pk en vrij licht.

    Login om te reageren
    • v12biturbo zegt

      19 augustus 2013 om 20:47

      @E34M5Touring: Je kan er hier ook wel eentje oppikken voor die bedrag misschien ook met de stuur aan de goeie kant maar een echte top gear fan heeft het er wel voor over toch?

      Login om te reageren
  8. bofkont zegt

    19 augustus 2013 om 16:49

    Heerlijke wagen!

    150.000 km noemt men fors? wat een onzin.
    Onderhoud en hoe men met de wagen omgaat is van het grootste belang.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      19 augustus 2013 om 16:58

      @bofkont: 150.000 noem ik net ingereden.

      Login om te reageren
    • imba zegt

      19 augustus 2013 om 17:05

      150.000km fors? Met Jeremy z’n rijstijl misschien. Toch is 150k km is lachwekkend weinig. Misschien wordt er iets Duits of Frans mee bedoeld, en zijn ze het vergeten te corrigeren…

      Login om te reageren
    • jagofiel zegt

      20 augustus 2013 om 10:36

      @bofkont: Ik heb dezelfde auto en die van mij doet inmiddels 230000km en rijdt extreem soepel. Dit soort auto’s kan je je natuurlijk niet vergelijken met huidige wagens. Deze auto’s heb je omdat je van dit soort sport-saloons houdt en voor mij is het dan ook een hobby. Zo lang je maar nu en dan wat geld opzij zet om er weer nieuwe rubbers en remmen onder te zetten dan is het wel te doen.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        20 augustus 2013 om 10:59

        @jagofiel: geweldige wagen heb je man !
        Ik ben ook een grote fan van de xtype, de 3.0 v6 vooral.

        Login om te reageren
        • jagofiel zegt

          20 augustus 2013 om 11:16

          @bofkont: Dank je. Ja die xtype 3.0 v6 is een perfecte combi van stijl, genoeg performance, luxe en ook nog goed te doen qua verbruik en aanschaf.

          Login om te reageren
  9. phaeton zegt

    19 augustus 2013 om 17:37

    150.000 is voor een 14 jaar oude auto, ongeacht welk merk of type, gemiddeld 10.000 per jaar. Dat noem ik niet fors. De prijs is er wel door te verklaren, maar dat is wat anders.

    Login om te reageren
  10. gearhead zegt

    19 augustus 2013 om 17:37

    Een 2e hands Engelse auto is geen fluit waard. Het merk is niet voor niets gereanimeerd door Ford US en de andere merken zijn verdwenen.

    De markt heeft altijd gelijk, dus die prijs incl correctie naar boven vanwege de aars van Clarkson die in het leer gezeten heeft.

    Login om te reageren
    • mgmgb zegt

      19 augustus 2013 om 20:14

      @gearhead:
      Deze door Ford gebouwde Jags hebben inderdaad nog vrij veel onderhoud nodig en het imago is nog niet optimaal, dat drukt de prijs. De huidige generatie Jags is qua afschrijving weliswaar niet op Duits niveau maar het is ook geen drama meer.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North