Koop deze fabrieksnieuwe Spyker C8 Laviolette LM85

Auteur: , 34 Reacties

Terwijl Spyker van boekhouden zijn core business heeft gemaakt en er vermoedelijk al enige tijd geen auto's meer worden gebouwd, wil dat niet zeggen dat je geen gloednieuwe Spyker kunt kopen.

Spyker C8 LM85

Goed, het leuke van een nieuwe auto lijkt me vooral dat je hem helemaal naar eigen wens kunt laten uitvoeren, maar investeren in dit oranje monster lijkt me veiliger dan een vergelijkbaar bedrag naar ene meneer Muller overmaken, in de hoop dat je er ooit iets voor terugkrijgt. Ligt Zeewolde nog centraal in ons eigen kikkerlandje, voor een proefritje in deze Spyker moet je alleen wel met de boot naar Engeland.

Goed, waar praten we dan over? Het betreft een fabrieksnieuwe, nog niet op kenteken gezette Spyker C8 Laviolette LM85. Deze speciale uitvoering is in een oplage van vijftien exemplaren gebouwd (althans, dat beweert Spyker) en twee daarvan hadden het stuur rechts. Met livery gebaseerd op Tom Coronel in McGregor-polo de GT2-racers waarmee VM en de zijnen onder andere deelnamen aan de 24 uur van Le Mans. Hence the name. Gezien de locatie waar dit exemplaar staat, zul je dus moeten leren om met links te schakelen. Dat kun je als een nadeel zien, maar een rechtsgestuurde auto is natuurlijk wel extra racy.

Volgens aanbieder SuperVettura Sunningdale is de Spyker Burnt Almond Orange (verbrande amandelen oranje), al valt het Hollandse speeltje wat ons betreft meer in de categorie Koningsdag Oranje. Er consistent was men in Zeewolde overigens niet met de kleurstelling: de spiegels en de grote S’en op de carrosserie zijn gunmetal grey, de wielen zijn zwart, terwijl veel andere details op de auto verchroomt/gepolijst zijn. Binnenin is het een al even uitbundige mix van zwart leer, donkergrijs alcantara, oranje stiksels, chroom en circulair gepolijst aluminium. Om het geheel smaakvol af te maken zijn er de witte tellers met groene verlichting en de pedalbox van matgrijs aluminium.

Al dat moois/opzichtig (doorhalen wat niet voor je van toepassing is), staat te koop voor 200.000 pond ex belastingen. Da’s bijna 280.000 euro en aangezien het om een nieuwe auto gaat, kun je daar nog zo’n circa 65.000 euro aan slurptaks bij optellen. Da’s flink meer dan de LM85, die in 2013 geveild werd door de curator van maffiamaatje Antonov, heeft opgebracht. Die vond toen voor 120.000 euro een nieuw baasje. We zijn benieuwd of Spykers solide investeringsobjecten gaan worden, of dat ze al net zo’n zeepbel gaan blijken als de fabriek die ze in elkaar schroefde.

Interesse? Kijk en lees dan vooral ook even onze rijtest met de Spyker C8 LM85. Iets met goed beslagen ten ijs komen enzo…




34 reacties

Sorry Victor, maar hij wordt niet mooi oud. Bah wat een afschuwelijk interieur!
@dutchdriftking: ik vind hem juist van buiten niet mooi meer. Ik vind de achterkant een beetje raar.
@rufctr01: Ik ook niet meer. Dat oranje is zó gisteren.
@donvincenzo: Ik vind juist wel een mooie kleurstelling. Als je ‘m zo ziet staan, lijkt het net op een muiltje, een rank schoentje. Overigens, hoe gaat het met ‘onze’ Victor, de fabriek in Zeewolde (was de ontruiming niet ongedaan gemaakt?) en de Venator?
@rufctr01: ik heb de Spyker altijd al raar gevonden, de auto klopt net niet en heeft bepaalde ‘kitcartrekjes’. Vooral inderdaad de achterkant vind ik die sfeer uitstralen. Exclusief zijn ze echter wel :).
@dutchdriftking: wat vind je afschuwelijk, nu is het gissen naar wat er lelijk is.
@blackmilo: ik vind m prachtig! Modern en klassiek in een mooie mix. Misschien deze kleurstelling niet, maar de “gewone” versie in het zwart zou ik graag voor de deur hebben!
Toch jammer dat dat B6 Venator project nooit echt van de grond is gekomen, die zag er namelijk wel goed uit
@martijn1993: vond het idee van een Porsche concurrent niet slim, maar het was inderdaad een prachtige auto!
@martijn1993: dat was toch geen echte. Een overkoop projectje
@rolov: daarmee wel in een keer de meest ontwikkelde en best rijdende Spyker ooit…
@gtwillem: tja. Doe toch maar een c8 spyder. In het paars of bordeaux rood.
Ik ben nooit echt fan geweest van de LM85. Als het dan toch een Spijker moet zijn, heb ik liever eentje met lange wielbasis. Oogt toch net even wat mooier.
Schitterend
Vind m eigenlijk wel mooi! Vooral de buitenkant!
Niet mijn type auto. Hij ziet er veel sneller uit dan dat ie is. En ondanks een GT3 RS achtige stickers, spoilers en racekuipjes is het een ononderontwikkelde auto. Doe dan een gewone C8 Spyder. Lekker open, en jezelf kapot schrikken van de wegligging bij 50 km/h in flauwe bochten.

De Ailereon vond ik dan wel weer een veel fraaier model. Iets minder kitsch, iets meer auto. Scheen ook daadwerkelijk beter te rijden en een enorme stap voorwaarts te zijn (die ze nooit hebben af kunnen maken).

Ben nooit fan van de modellen geweest maar wel van het geluid. Die dingen klinken monsterlijk!!
Van deze uitvoering rijden er ook 2 in nederland. Zijn vorig jaar ingevoerd en op kenteken gezet
@raym: Psst, die ex-LM85 van Antonov staat ook in Nederland, maar dan op een buitenlands kenteken ;)
@madvillain: klopt maar die gaat wel op nederlands kenteken zijn ze me bezig
Leuk maar ik ga echt niet aan de verkeerde kant zitten
goede zeewoldse barnfind
Ik kom afentoe langs het pand in zeewolde jammer genoeg ziet het daar altijd rustig uit, ongeveer anderhalf jaar geleden zag ik daar voor het laatst een Spyker staan
Die moet ik hebben! Wie leent me even wat geld?
Stuur zit aan de verkeerde kant, daarbij pik ik dan liever die Aileron op die bij Carpark te koop staat.
@ghost: Classicpark bedoel je
@madvillain: juist! Dank!
@ghost: Die kost trouwens 299.900 ex bpm (staat op Spaans kenteken). Heb ik toch liever een linksgestuurde LM85 voor dat geld.
@madvillain: deze is rechtsgestuurd, daar ging het mij eigenlijk om.
Die oranje baan doet mij denken aan m’n oma’s zonnescherm.
Leuk, toch zou ik wat anders kopen voor dat geld
We vinden het leuk, misschien zelfs mooi. (Heb de verhouding van exterieur nooit vinden kloppen). Maar niemand zou het zelf kopen als hij of zij een kleine 300k had… Geef toe je zou net zo hard munsterhuis of louwman binnen lopen….
Verschrikkelijk over de top. Geen haar op mijn hoofd dat dit wil betalen.
Tom Coronel tijdens de 24h van le Mans in een oranje Spyker door de bocht aan het eind van de Mulsanne-straight richting Indianapolis.
Those were the days…..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).