Koop deze gele Audi S4 op Marktplaats

Auteur: , 70 Reacties

Altijd van een oud vrouwtje geweest...

Ben jij op zoek naar een leuke youngtimer om het hele land door te scheuren? Dan hebben we een goede kandidaat voor je gevonden om deze functie te vervullen! Het heeft de nodige moeite gekost, maar na lang zoeken vonden we op Marktplaats deze gele Audi S4 Avant van de generatie B5 bij autobedrijf Terpstra in het Friese Sexbierum.

De B5 S4 verscheen in 1997 op de markt. Eerder bood Audi ook al een S4 aan, maar die baseerde nog op de Audi 100. Met de B5 S4 betrad de S4 voor het eerst het D-segment, waar ‘ie sindsdien altijd gebleven is. Als zodanig moest de auto de eer van de boksbeugel verdedigen ten opzichte van snelle 3-serie’s en dikke C-Klasse’s.

In plaats van die auto’s te kopiëren, koos Audi echter voor hun eigen weg. Dankzij de (toen nog) ingetogen styling, standaard vierwielaandrijving en zware neus is de B5 S4 vooral in alles een echte Audi, alleen dan met het volume extra hard omhoog gedraaid.

Audi’s zijn vaak grijzer dan grijs, maar dit exemplaar is uitgevoerd in een kek kleurtje. De gele tint heet Imolagelb en spat van je netvlies af, dus opvallen doe je sowieso. De combinatie met het zwarte leder aan de binnenzijde is een klassieker. Bovendien vormt het een goede aanleiding om Wiz Khalifa’s Black and Yellow door de speakers van de Bose-geluidsinstallatie te blazen.

De auto komt uit 1999, maar het kenteken verraadt dat het hier gaat om een import-bak. Volgens de Friese verkoper is dat echter niks om je zorgen over te maken. Zij hebben de auto zelf in 2015 geïmporteerd voor een vaste klant. Voorheen was de auto naar verluidt van een pensionado. De S4 verkeert als we de verkoper mogen geloven dan ook in een smetteloze topstaat. Afgaande op de advertentie heeft het individu dat de afgelopen jaren in de auto heeft gereden zich kosten noch moeite bespaard om de Audi in goede conditie te houden.

“Volledige historie vanaf nieuw aanwezig en ter inzage, de laatste eigenaar heeft kosten noch moeite gespaard om de Audi S4 in topconditie te houden.”

De kilometerteller geeft aan dat er 139.440 kilometers zijn afgelegd met de gele schicht. Maar mocht je gaan kijken bij de auto, check dat dan gewoon even goed in de onderhoudshistorie. Om een goede indruk te krijgen van de auto kan je trouwens ook nog even ons aankoopadvies bekijken, of onderstaand filmpje over de S4 van @wouter. Die is trouwens ook geel en heeft gek genoeg zelfs hetzelfde nummerbord. Een bizar toeval.

De vraagprijs van deze S4 Avant bedraagt 19.950 Euro. Een vogel heeft me ingefluisterd dat de huidige eigenaar de opbrengst wel eens zou kunnen aanwenden om een dikke BMW te kopen…Dat lijkt mij wel een puik idee. Of zou jij hem een ander advies geven?

Wouter-Casper



70 reacties

Wel jammer dat ie van de hand wordt gedaan. Een parel van een youngtimer.

Als vervanger zou ik voorstellen: een Alpina. Of t nou een E46, E91 of van mij part een 7er E38 is… Met een Alpina zit je nooit mis! 👍
@toyotafortuner: of yolo en een e31 8er nemen
@srthellcat: of yolo yolo #besteoptie een Volvo 850R Estate in het ROOD!!
@kennone: of gewoon 2 850s een r en een csi
@toyotafortuner: Zodra ik echt op zoek ga, moeten we nog maar eens een Autoblog-advies voor mij maken :)
@wouter: Sexbierum of all places ? Yet cars zit bij je om de hoek, of wil je hem nooit meer in je buurt zien ?
Moet hier nou wel of geen advertorial bij staan? ;)
@Edge: mag ik dan een factuur sturen aan mijzelf :)
@wouter: Dat hangt er vanaf of de auto privé of zakelijk (youngtimer) staat.
Dikke BMW altijd beter dan een Audi. Zo hebben we ook weer gehad…..
Ik snap dit niet zo goed. Waarom zou ik de winst van de handelaar op een Duitse auto willen betalen? Dan kan ik hem toch net zo goed zelf importeren, zo moeilijk is dat allemaal niet namelijk.
@Donstil: omdat je niet zelf wil klooien met importeren…. iets met gunnen enzo?
@timd: klinkt als geld teveel hebben
@timd: Iemand iets gunnen wat je heel eenvoudig zelf kunt. Nee dan moet je echt van je centen af denk ik.
@donstil: ???? kost tijd, iemand anders kan het efficiënter omdat die ook een andere auto ophaalt e.d. e.d. Heleboel redenen om iemand anders het te laten doen terwijl je het zelf ongetwijfeld ook kunt. Bak jij al je eigen brood? Kweek je je eigen groente? Brei jij je eigen kleding?
@spideriv: als jij 200 euro kan besparen + een leuke ervaring kan hebben..? Is wat anders dan zelf brood bakken denk ik zo. Besparing is daar overigens 0..
@Donstil: Geloof me, er zijn heel veel mensen die dit niet snappen, er geen tijd voor hebben of er simpelweg geen zin in hebben. Niet iedereen is autoliefhebber en niet iedereen heeft dezelfde kennis van de markt als ‘wij’ hebben.
@Donstil: Precies, en ik vind de prijs ook wat aan de hoge kant.
@Donstil:
Handel.

Je verleent een dienst, je rekent daar een marge voor.

Voor wat hoort wat zeg maar.

Zo moeilijk lijkt het me niet.
@radeox: Je mist mijn punt denk ik.
@Donstil: kan jij ook de complete schade verledens induiken? autos die dubbelgevouwen hebben gezeten zit ik niet op te wachten, bovendien hun inkoopprijs is meestal veel lager dan dat jij ze kunt kopen. Daaroverheen hun winstmarge, ja je betaald iets meer onder de streep maar het geeft je meer zekerheid. Ook als er iets snel kapot is kun je aan op het desbetreffende garagebedrijf.
@47cars: Dat kan een Nederlandse handelaar ook niet als hij in Duitsland wat koopt.
@Donstil: als je je auto wil inruilen is het wel handig, ben je in één keer klaar
@bennyblisto:
Doe maar, dan heb je 2 keer in je zakken laten zitten.
Auto te duur betaald, en te weinig gekregen voor je in te ruilen voertuig.
@bmwtouring2: maar dan heb je wel een topauto gekocht en ben je van je oude auto af.

Ga je zelf importeren, blijkt het een rampenauto eerste klas te zijn terwijl je huidige auto al maandenlang te koop staat. Je moet echt goed weten waar je mee bezig bent wil je goedkoper en beter uit zijn.
@willeme:
Als je je zelf autoliefhebber noemt maar je kennis van techniek is 0,0 dan vraag ik me af waar je mee bezig bent.
Dan kan die zogezegde specialist waar je zo veel vertrouwen in stelt je ook evengoed wat wijs maken als er ooit eens wat scheelt aan de auto.

@bmwtouring2: Sorry, maar dat vind ik onzin. Dit soort bedrijven hebben een naam hoog te houden. Ze hebben die naam gekregen door overigens altijd topspul te leveren. Ja, je kan zelf een betere deal doen als je slim bent en geduld hebt. Je kan ook gewoon een topdeal doen bij zo’n youngtimerboer en wat extra neerleggen.
@willeme: ook bij een handelaar is de kans gewoon aanwezig dat je een slecht exemplaar koopt. Een auto kan een hele hoop verborgen gebreken hebben. Wel zal je iets sterker staan als dat het geval is.
@lekbak: Dit soort specialisten weten heel goed waar ze op moeten letten. 100% veilig is het nooit, maar de meerprijs haal je er wel uit. Ik vind een Youngtimer specialist niet gelijk aan een handelaar (maar dat is mijn mening ;))
@willeme: handel is handel. Mijn tamelijk beperkte ervaring met alles wat in tweedehands dingen handelt is dat die gehele markt verrot is. Uitzonderingen heb je altijd maar je word besodemieterd waar je bij staat over het algemeen.
@lekbak: erg negatief mensbeeld. Tijd om een onbewoond eiland te zoeken. Sterkte man!
@lekbak: Terpstra != Jetcars…
@Donstil:
Idem hier, ik doe het ook gewoon zelf.
Het is echt niet moeilijk, er is genoeg studiemateriaal te vinden op het net.
@Donstil: wat als je Duits slecht is of als je simpelweg geen zin hebt om er langs te gaan?
@donstil: Autoambulance huren (of importkenteken regelen), auto ophalen, papierwerk regelen, verzekering, naar de RDW voor keuring (op een werkdag dus vrij moeten nemen), BPM aftikken.

Kost mij al snel €1000 en een dag werk voor het totaalplaatje. Dat laat ik liever iemand anders doen zodat ik mijn vrije tijd kan besteden aan leuke dingen als sport, hobby en sociaal doen.
@smulders: Dit dus.
@smulders:
Jij bent een drukbezet zakenman dan?
Wat maakt een dag eropuit trekken dan uit?
Voor mij is dat net een deel vd hobby.
@bmwtouring2: Ondernemer. Doordeweeks een dag vrij nemen kost mij gemiste omzet. RDW is in het weekend niet open. Daarnaast zit liever een dag op de mountainbike dan een dag bij een Duitse ambtenaar formulieren in te vullen.
@Donstil: Stelt inderdaad niet veel voor, maar je moet er maar net tijd voor hebben. In dat geval betaal je voor de tijd die de betreffende partij met de dienstverlening bezig is, en transportkosten etc.

Ik snap je punt wel, maar niet iedereen heeft zin om er tijd in te steken. Ikzelf heb ook 2 import auto’s bij BMW specialisten in NL gekocht, opzich vond ik de bijkomende garantie wel prettig. Daar komt bij dat dit vraagprijzen zijn, een kenner weet ook wel dat importeren echt niet zo duur hoeft te zijn en gaat hier gewoon mee in onderhandeling.
@Donstil: Ik kan niet voor iedereen spreken, maar tijd en het gemak speelden destijds mee. Plus netwerk en kunde van Hessel, dat helpt als je iets specifieks zoekt. Gezien het feit dat er heel veel bedrijven kunnen leven van Duitse import, ben ik blijkbaar niet de enige die er zo over denkt :)

Neemt niet weg dat zelf een auto ophalen ook erg leuk kan zijn.
Gezien de ‘driftige’ rijstijl van een niet nader te noemen voormalig bestuurder zou ik de differentiëlen en status van de banden even goed checken (quattro is nogal gevoelig voor ongelijkmatige slijtage). En jammer @Wouter dat je een garage-sale houdt :S
@lebeaunl: :) het achterdiff is al nieuw en dit is nou juist niet een auto waarmee je makkelijk een driftje neerlegt.
Een BMW lijkt me wel geschikt voor de huidige eigenaar van de S4. Een M3 sedan, als dat in het budget past. Had hij misschien zelf ook al aan gedacht 😁.
Wat betreft de S4: het blijft gaaf, mooie kleur top auto. Jammer dat hij er uit gaat!
Zeg @Wouter zag ik je laatst niet bij de Toyota dealer met een Prius folder in de hand? Dat is een waardige opvolger van de S4!
@toyotaprius: je moet wat als de kattenbakvulling maar niet in de bonus komt
Lastige keuze!
Want voor 20k haal je ook een hele mooie E9x 335i die sneller is, zuiniger en 10 jaar jonger.
Even denken…
@alcantara: zet hem op, we zien de foto’s van je 335i wel verschijnen. Voor die prijs zijn ze niet dik gezaaid.
Als een autoblogger haar koopt, verwacht ik wel een leuke video…
@nopetrolnofun: en als een autoblogger haar verkoopt?
Serieus? Ik zag hem vandaag nog op Marktplaats! Maar stond er niet bij stil!
Is @Wouter geel? Ik dacht dat hij ook grijs was!
Ik denk dat ik wel weet wie aankomende zondag te gast is bij de Autoblog advies
Ik heb het altijd een leuke auto gevonden. Ja, niet zo sportief als een M3. Maar dat was aanvankelijk ook niet de bedoeling. De S4 was een prima allrounder. Met name dat koppel van 400 Nm uit de Biturbo was destijds echt bijzonder. In combinatie met de relatief korte bakverhoudingen was de S4 een auto die bij bijna elk toerental vlot van zijn plek kwam. Kostte nieuw 132.500 gulden… Dus wat dat betreft is dit het koopje van de eeuw!
@willeme: Lol, ken je de eigenaar ofzo? ;-)
@willeme: nou… dan vind ik m vrij duur eigenlijk. In 99 kostte die 60k euro, en 18 jaar later nog 20k?
@alassad: Precies, gewoon ENORM veel geld voor zo´n oude wagen.
Alles aan die wagen kost een vermogen en met bi turbo motoren blijf je kloten door de vele zaken die dubbel zijn en dus $$$.
Daarbij is het best een zware wagen en vandaag de dag niet eens bijzonder snel meer te noemen met de snelle diesels op de weg en de diverse hot hatches.

Nee, sorry Wouter … Een cult wagen is en blijft het maar geen 20K. Daar heb je veel moderner en vooral sneller spul voor.
BMW M3 e91 sedan wat een top auto! zeker een zeer goede vervanging voor je huidige auto. De BMW is echt een messcherpe en bloed snelle sportauto die ook nog eens dagelijks heel goed bruikbaar is alles in een. Ik zou het echt wel weten hoor!
@wouter Is er al een opvolger?
@siebren: lijkt me niet, neem aan dat ie die 20k daarvoor wil gebruiken en die zit nu nog in de auto.. :’)
@maarten_zoutendijk: precies. Geen haast op dit moment.
@wouter: waar rij je nu dan in? Want deze staat in Sexbierum neem ik aan? (lekker eindje vanuit Rdam btw)
De opvolger kost een stuk minder en ik vind zo’n S4 met V8 ook wel erg lekker. Geld kosten doet het toch.
Een Audi?
In het geel?
Voor dat geld?
Dan is het (niet numerieke deel van het) kenteken wel toepasselijk.
Gewoon een leuke 5 serie met V8 kopen, E39 of E60. Minder sportief, maar heerlijk om ontspannen afstanden mee te overbruggen. Houd je nog wat geld op zak ook!
Hem nog nooit zo geel gezien…
Ik moet m’n best doen geen medelijden met Wouter te hebben. Bedenk je eens in wat voor onmogelijke positie hij zich manoeuvreert. Na het ophijsen van zijn S4 tot iconenstatus moet hij dit nu zien te overtreffen ten overstaande van heel autominnend Nederland (en België). In acht nemende dat hij zich inmiddels ook tot de groep familiemannen mag scharen en, hoewel hij dat misschien niet zo zal ervaren, ook een jaartje ouder wordt, kan hij eigenlijk alleen nog maar de verkeerde opvolger kiezen. Óf hij kiest voor zichzelf en neemt een comfortabele sporter waarbij hij weliswaar zijn familie kan vervoeren, maar concessies moet doen aan de pure sportiviteit, óf hij kiest voor het publiek en koopt een keiharde sportwagen waarmee hij ieder klaverblad driftend over gaat, maar telkens met rugpijn uitstapt en na enkele maanden denkt; had ik nou maar íets comfortabeler gekozen. Dit alles is uiteraard bezien vanuit het oogpunt waarbij hij voor één opvolger kiest. Ben benieuwd…
@Wouter; Comfort, snelheid, gelimiteerd en (wellicht) een toekomstige cult auto.

Ik zeg een E60 M5 Touring

Van alle markten thuis 😉😊
20k :’) goeiemorgen zeg.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).