• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop deze Lancia Delta Integrale met 50 km op de klok

Auteur: Author, gepost 28 januari 2015 om 17:07 – 69 Reacties

Afbeelding Koop deze Lancia Delta Integrale met 50 km op de klokAfbeelding Koop deze Lancia Delta Integrale met 50 km op de klokAfbeelding Koop deze Lancia Delta Integrale met 50 km op de klokAfbeelding Koop deze Lancia Delta Integrale met 50 km op de klokAfbeelding Koop deze Lancia Delta Integrale met 50 km op de klokAfbeelding Koop deze Lancia Delta Integrale met 50 km op de klokAfbeelding Koop deze Lancia Delta Integrale met 50 km op de klokAfbeelding Koop deze Lancia Delta Integrale met 50 km op de klok

Lancia Delta Integrale Martini 5
Al is het alleen maar om ‘m naast je Thema 8.32 te zetten.

Grapje natuurlijk, want met dit ding moet je rijden en hard ook. Onder de kap ligt de bekende 2-liter viercilinder met turbo en 16 kleppen. Dit blok is goed voor ruim 210 pk en reken maar dat dat prima vooruitkomt. Bovendien gaat het hier om een limited edition met Martini-livery, waarvan slechts 400 stuks zijn gebouwd.

Wellicht dat de vorige eigenaar zich juist daarom niet liet verleiden tot stevige scheurpartijen over B-weggetjes, want de Delta heeft slechts 50 kilometer gereden. Inderdaad, na het ritje van de dealer naar z’n nieuwe onderkomen heeft deze prachtige kar 22 jaar in een garage gestaan.

Hier wil jij wel zitten

Daardoor verkeert dit snoepje nog wel in absolute nieuwstaat, al kun je wel de gebruikelijke TLC verwachten voordat een garage queen als deze weer klaar is voor harde actie. Bovendien drijft het feit dat de Lancia er nog zo puik bij staat de estimate lekker op, ga er maar vanuit dat het winnende bod ergens tussen de 120.000 en 145.000 euro’s zal liggen. Daarmee is-ie ook meteen stukken prijziger dan dit exemplaar dat eerder al voorbijkwam.

Zelf je slag slaan? Tijdens de Race Retro Classic Car Sale (21 en 22 februari) van Silverstone Auctions kun je meebieden op dit pareltje.

Ook interessant!

  • Delta Evo-e is elektrische Integrale. Eindelijk.
  • Zeldzame Delta HF Integrale
    Zeldzame Delta HF Integrale te koop bij domeinen
  • Stellantis maakt meer oude Italianen weer helemaal fris
  • Lancia Delta Safarista is extreem gaaf (en extreem duur)

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

delta, integrale, Lancia, martini, veiling, wit

Vorig bericht: « Volkswagen Golf GTE (7%) blijkt sneller dan GTI!
Volgend bericht: Het beste idee ooit: een automotive mancave »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    28 januari 2015 om 17:10

    Zet voortaan even een [NSFW]’tje ervoor als jullie porno plaatsen

    Login om te reageren
    • Author zegt

      28 januari 2015 om 17:14

      @Edge: Mijn nederige excuses ;)

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      28 januari 2015 om 17:18

      @Edge:
      Yep, ik zou op zeker hier voor gaan i.p.v. die fugly Panamera’s eerder vandaag….

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        30 januari 2015 om 16:40

        @jrk68: En nog maagd ook :) Man man, wat is dat interieur nog in nieuwstaat … zeker keiharde porno !

        Login om te reageren
  2. Roef zegt

    28 januari 2015 om 17:12

    Hier gaat iemand ontzettend veel geld op verdienen mits diegene hem als investering koopt

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    28 januari 2015 om 17:13

    Er is maar een Lancia die ik zou willen hebben, en dat is deze!

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      28 januari 2015 om 17:21

      @dutchdriftking: Ik niet, je kan er namelijk niet mee rijden omdat een deel van de hoge prijs ‘m zit in de zeer lage kilometerstand.

      Als je hier een jaartje mee rijdt is ‘ie net zoveel waard als dat andere exemplaar van het linkje (zo’n 50-60K dus). Dus doe mij die maar voor +- 50 K, als je daar een paar duizend kilometer mee rijdt is ‘ie nog steeds hetzelfde waard.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        28 januari 2015 om 17:27

        @jaapiyo: Ik doelde meer op het model. Dit vind ik gaaf, zo`n 8.32 doet me dan weer niets.

        Login om te reageren
      • roppp zegt

        28 januari 2015 om 17:56

        @jaapiyo: je moet deze gewoon in de huiskamer zetten en dan koop je een diepzwarte of knalgele om normaal mee te rijden en een beetje te tunen naar 350pk.

        Login om te reageren
        • cossie300 zegt

          28 januari 2015 om 18:06

          @roppp: als je deze wagens gewoon reed , dan had je al elke maand een afspraak met de garagist , dus tunen zou je best maar niet doen .

          Login om te reageren
          • roppp zegt

            28 januari 2015 om 18:28

            @cossie300: nee hoor, het is een Lancia. Geen VW!!

            Login om te reageren
          • nord zegt

            28 januari 2015 om 20:06

            @cossie300: en zo hoort het ook kletskous, dit is geen huistuinendekeukenwaggie. Dit is een homologatiespecial en die geef je extra tlc.

            Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          28 januari 2015 om 22:27

          @roppp: ik heb eens in een getunede Integrale gereden. Wordt wel problematisch… Blok blijft wel heel, maar de hele carrosserie trekt krom :)

          Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        28 januari 2015 om 22:37

        @jaapiyo: ik zie een nieuwe trend voor de ultra rijken. In plaats van klassiekers die nieuwer dan nieuwstaat zijn verzamelen, moet het hip gaan worden om dit soort unieke auto’s te kopen en vervolgens 60.000km per jaar mee te gaan rijden. Auto’s als deze zijn gebouwd om er mee te rijden, niet om in een garage neer te zetten.

        Login om te reageren
      • noachristoffel zegt

        1 februari 2015 om 15:45

        @jaapiyo: welke lul gaat dit ding als dagelijkse auto gebruiken

        Login om te reageren
  4. e1000bmw zegt

    28 januari 2015 om 17:16

    Ik ga wel voor een exemplaar met wat meer kilometers op de klok…

    Login om te reageren
    • s62b50 zegt

      28 januari 2015 om 17:19

      @e1000bmw523i: want?

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        28 januari 2015 om 17:21

        @s62b50:
        Misschien omdat hij dan goedkoper uit is en op zeker de rest van de winter iets te knutselen heeft…?

        Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        28 januari 2015 om 17:22

        @s62b50: daar kan je dus wel daadwerkelijk mee rijden zonder een ton in waarde te verbranden.

        Login om te reageren
        • s62b50 zegt

          28 januari 2015 om 17:39

          @jaapiyo: dat is alleen interessant als je m weer wilt gaan verkopen toch

          Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            28 januari 2015 om 17:41

            @s62b50: Neen, want je kan nu zoals het linkje in het artikel informeert een vergelijkbaar exemplaar met een schappelijk aantal van 32K kilometers kopen voor een ton minder.

            Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          28 januari 2015 om 18:28

          @jaapiyo: Dat plus puntje 2 van @jrk68…

          Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        28 januari 2015 om 18:32

        @s62b50: Waarom zou je een exorbitant bedrag neerleggen, als een exemplaar dat door de hogere km-stand goedkoper is net zo goed is (zo niet beter, want: ingereden)…?

        Login om te reageren
        • sydney zegt

          28 januari 2015 om 20:15

          @e1000bmw523i: Omdat niet iedereen elk weekend onder een auto wil of kan liggen om weer eens een een paar blokken hier of een ashoes daar of wat dan ook te vervangen.

          Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            28 januari 2015 om 23:28

            @sydney: bang voor vieze handen? ;)

            Login om te reageren
  5. Senne zegt

    28 januari 2015 om 17:18

    100x liever dan een moderne supercar…

    Login om te reageren
  6. meneer zegt

    28 januari 2015 om 17:23

    een betere investering bestaat er niet. en het mooie is… je kan er makkelijk nog 50,000 km in rijden voordat er iemand moeilijk gaat doen.

    Login om te reageren
  7. mrrallycross zegt

    28 januari 2015 om 17:28

    Hoeveel heeft deze nieuw gekost? Wel een hele mooie auto!

    Login om te reageren
    • Author zegt

      28 januari 2015 om 17:30

      @mrrallycross: Een gewone Delta Integrale 16v kostte je in Nederland nieuw ongeveer €40K.

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        28 januari 2015 om 17:37

        @mauritsh: Extreem duur dus voor een Italiaanse Golf GTI.

        Login om te reageren
        • nord zegt

          28 januari 2015 om 20:12

          @alcantara: en toch verkocht deze aardig terwijl niemand die lelijke golf rallye wilde hebben, misschien had dat te maken omdat dit apparaat een abonnement op de 1ste plekken van wereldkampioenschap rally had en dat domme golfje niet eens een deuk in een pak boter kon slaan..

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            28 januari 2015 om 20:45

            @nord:
            Vergeet vooral ook niet dat elke zichzelf respecterende autoliefhebber zijn neus ophaalt voor een Golf….

            Hoe zeldzaam die liefhebbers zijn bewees Lancia wel met de Delta. Auto van het jaar in 1980, 5 wereldtitels in de rallysport en nog vielen de verkopen tegen.

            Login om te reageren
          • alcantara zegt

            28 januari 2015 om 20:51

            @nord: Dat rallykanon heeft totaal niets te maken met deze straatauto, op de carrosserie na.

            Login om te reageren
            • nord zegt

              28 januari 2015 om 21:53

              @alcantara: wrong again, dit is exact de rally auto in groep N uitvoering, ofwel dit is de auto dat gehomologeerd werd om in die raceklassen uit te komen. Ofwel deze auto is nagenoeg gelijk aan de rally uit-voering.
              Dat ze meer pk’s hadden (ongeveer 300), rolkooi en grotere remmen voor de groep A doet er nog steeds niet aan af dat dit dezelfde auto’s zijn in de basis. Er mocht maar weinig veranderd worden in de groep A of N.

              Login om te reageren
              • gecko75 zegt

                29 januari 2015 om 01:27

                @nord: sorry maar dat heb jij verkeerd was “gewoon” een speciale edition om de vijfde wereldtitel te vieren, er zijn er 400 gebouwd en heeft gewoon 215PK

              • gecko75 zegt

                29 januari 2015 om 01:32

                @nord: en als je alles wilt weten over delta’s raad ik je dit boek aan:http://www.asnbooks.nl/product_info.php?products_id=3258

              • alcantara zegt

                29 januari 2015 om 17:58

                @nord: Wie heeft je dat allemaal wijsgemaakt?

  8. alcantara zegt

    28 januari 2015 om 17:35

    Dat is wel apart, een klok waarop je in plaats van tijd afstand af kunt lezen?

    Login om te reageren
  9. Dimglor zegt

    28 januari 2015 om 17:37

    Zoiets maken ze nu toch niet meer…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      28 januari 2015 om 18:30

      @Dimglor:
      Helaas niet, soms ben ik heel blij dat ik tot de AB fossielen behoor die dit tijdperk wel hebben genoten….

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        28 januari 2015 om 22:26

        @jrk68: hear hear

        Login om te reageren
  10. Tonnie zegt

    28 januari 2015 om 17:41

    Mooie kar, als ik het geld over zou hebben…

    Login om te reageren
  11. frans1 zegt

    28 januari 2015 om 17:45

    Schaalmodel in rally-uitvoering staat hier achter mij op de plank. Daar zal het wel bij blijven denk ik.

    Login om te reageren
  12. wimpie zegt

    28 januari 2015 om 18:23

    Doe mij er maar eentje met wat meer kilometers, dan kan ik er tenminste mee rijden zonder me schuldig te voelen. Dit doet natuurlijk geen afbreuk aan dat deze bijna perfect is.

    Login om te reageren
  13. mrniesoe zegt

    28 januari 2015 om 18:24

    Zaaaaalig!

    Login om te reageren
  14. autofanaat11 zegt

    28 januari 2015 om 18:30

    Deze… Jaaa! Mijn dag is weer helemaal goed! Yes

    Login om te reageren
  15. gecko75 zegt

    28 januari 2015 om 18:32

    Doe mij deze maar:http://m.mobile.de/auto-inserat/lancia-delta-hf-integrale-evo-ii-edizione-finale-neuwied/190098157.html
    Voor overige 50K koop ik wel een BMW 1m als daily driver

    Login om te reageren
    • nord zegt

      28 januari 2015 om 20:40

      @gecko75: met geblindeerde ruiten en zo een kek leren jasje met dito bontkraag zekers?

      Login om te reageren
      • gecko75 zegt

        29 januari 2015 om 01:12

        @nord: want?

        Login om te reageren
      • gecko75 zegt

        29 januari 2015 om 01:17

        @nord: Deze is prima zohttp://m.mobile.de/auto-inserat/bmw-1er-m-coupe-rarität-erst-6-300-km-starnberg-b-münchen/201777619.html

        Login om te reageren
  16. sydney zegt

    28 januari 2015 om 18:34

    Ik ken ’n vent in Noosa Heads,QLD met precies zo een auto.Gewoon links gestuurd uiteraard,maar met een witte en grotere ‘Club Italia’ achterklepspoiler.Of het originele 1 van 400 is weet ik echter niet.De livery kan er later opgezet zijn uiteraard.Maar reken maar dat ie uniek is in down under.Zelf zou ik liever een van de laatste donkerblauwe of de Bordeauxrode special edition met alcantara interieur men grijze wielen willen hebben.Porneau!

    Login om te reageren
  17. oktaan zegt

    28 januari 2015 om 19:06

    Zo een ga ik direct kopen als ik mijn eerste eindejaarsbonus binnen heb!

    Login om te reageren
  18. potjak zegt

    28 januari 2015 om 19:25

    Prachtige wagen, als ik het mij kon veroorloven zou ik uhm meteen kopen. Niet om mee te rijden maar om naar te kijken :)

    Login om te reageren
  19. sr20det zegt

    28 januari 2015 om 19:46

    Damn wat een geweldige wagen

    Login om te reageren
  20. series2 zegt

    28 januari 2015 om 20:15

    Blijft tof maar serieus mensen, mooi? Dat is ie zeker niet! Een impreza is toch ook niet mooi?

    Login om te reageren
  21. ferry832 zegt

    28 januari 2015 om 20:50

    Geweldige auto en barstensvol karakter. Als ik ooit de loterij win staat die voor mijn deur. 100 x liever dan een hedendaagse auto. De prijzen stijgen momenteel drastisch en een goed exemplaar wordt dadelijk onbetaalbaar. Goedkope exemplaren kan je beter laten staan.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      28 januari 2015 om 21:38

      @ferry832: Tenzij je voor dit soort bedragen aan het shoppen bent. Kun je misschien beter een goedkope pakken en hem naar eigen smaak restaureren. Als je voor 15-20k een ‘redelijke’ kunt vinden en je pompt er nog 30k tegen aan ben je alsnog een ton goedkoper uit dan bij deze. En dan kun je hem a) gewoon gebruiken en b) naar je eigen smaak aanpassen (mijne graag donkergroen met het bruine alcantara interieur en de donkergrijze wielen). Beetje motortuning etc. Dat kun je met deze bijv. nooit doen want dan is het ‘weg investering’.

      Login om te reageren
  22. nord zegt

    28 januari 2015 om 21:44

    Heb 5 jaar dagelijks gereden en dat waren 5 hele leuke jaren. Klopt, ze zijn niet goedkoop in onderhoud, but who the fuck cares, Alleen degenen die het niet kunnen betalen.
    Memorabel waren de stelvio klim en reis dwars over de Alpen. Want naast lekker snel en behendig praktisch ook, met 5e-deur-en-neerklapbaar-achterbank. Motorisch miste hij wel de punch van het moderne ondanks dat de mijne van 185 naar 200 pk getuned was. Een Peugeot 206 rc hield mij bij. Maar qua onderstel en zijn legendarische 4wd opstelling met 3 differentiëlen in de regen en op glad asfalt ongeëvenaard. Weet nog hoe een bmw z4 mijn in een lange kombocht A1/A10 richting Zuidas zat te drukken. Het regende, we kwamen met 130 er in, mijn exit snelheid was 170. Hij zat zowat in het gras en geluk voor hem op tijd afgehaakt.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      16 augustus 2015 om 21:38

      @nord: geweldig, onderhoud van snelle auto’s is gewoon vaker. Waardoor het lijkt dat het duurder is, het valt relatief gezien mee als er geen echt grote dingen stuk gaan.

      Login om te reageren
  23. jurgen25 zegt

    28 januari 2015 om 21:52

    Ik hou van Lancia Delta en al helemaal deze

    Login om te reageren
  24. jurgen25 zegt

    28 januari 2015 om 21:58

    Prachtige bak!

    Login om te reageren
  25. thierryvth zegt

    28 januari 2015 om 22:45

    Ja graag, helaas 2e keus na een Final edition maar toch koop ik hem nog voor ik mijn F40 ophaal.
    In theorie natuurlijk / ;

    Login om te reageren
  26. e39540itouring zegt

    28 januari 2015 om 23:23

    Italiaanse flair? De snelheidsmeter staat al op 10 km/h bij stilstand en ook de toerenteller ligt niet op nul… :-)

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      29 januari 2015 om 10:11

      @e39540itouring: Italianen houden van overdrijven, dat weet je toch…?

      Login om te reageren
  27. mclarenf1lm zegt

    29 januari 2015 om 00:02

    50KM op een integrale? Allejezus wat is dat zonde zeg.
    Ik heb op Interclassics & Topmobiel toch wel een behoorlijke tijd bij een Integrale Martini gestaan, wat blijft het toch een heerlijke wagen.

    Login om te reageren
  28. kroelkip zegt

    29 januari 2015 om 05:34

    Nu al een teller afwijking? Staat niet eens op 0.

    Login om te reageren
  29. gumball3k zegt

    29 januari 2015 om 20:20

    Als ik een Lancia Delta Integrale zou kopen dan zou ik hem toch liever in een wat neutralere kleur hebben. Gewoon een zwarte met die gele en rode accenten in de grill.

    Login om te reageren
  30. Vanquish zegt

    30 januari 2015 om 14:35

    Er staat er nog een in Heerhugowaard, ook gloednieuw met het fabrieksplastic er nog op: http://www.la-scuderia.nl/lsstart/verkoop/car/view/3/10

    Login om te reageren
  31. g40freak zegt

    11 maart 2015 om 22:07

    ja, maar hij is dus mooi niet verkocht.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North