• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lancia Delta Safarista is extreem gaaf (en extreem duur)

Auteur: machielvdd, gepost 20 december 2021 om 17:01 – 4 Reacties

De Lancia Delta Safarista is een snoepje, maar wel een heel duur snoepje.

Het roemruchte merk Lancia is inmiddels gereduceerd tot één enkel stadsautootje dat alleen in Italië verkocht wordt. Toch is er weer toekomstperspectief onder de vlag van Stellantis. Er zijn eindelijk weer nieuwe modellen in aantocht. Sterker nog: er komt weer een nieuwe Lancia Delta.

Het is alleen de vraag of liefhebbers van de originele Delta enthousiast zullen worden van deze nieuwe Delta. Waarschijnlijk niet, want de auto wordt volledig elektrisch. En als het een beetje tegenzit wordt het nog een cross-over ook.

Bij Automobili Amos wachten ze niet af waar Lancia mee op de proppen komt. Zij bouwen namelijk gewoon zelf een moderne Lancia Delta. En het is zowaar een cross-over. Deze Delta is namelijk niet alleen gemoderniseerd, maar ook opgehoogd. Het resultaat is de Lancia Delta ‘Safarista’.

De Safarista is een vervolg op de ‘Futurista’, een eerdere creatie van het Italiaanse Automobili Amos. De Safarista is feitelijk de Safari-uitvoering van deze auto. Vandaar ook de naam.

  • Lancia Delta Safarista
  • Lancia Delta Safarista
  • Lancia Delta Safarista

De Safarista is een restomod, dus er wordt een originele Lancia Delta als uitgangspunt genomen. Om precies te zijn een Delta Integrale 16V. Deze wordt vervolgens zeer grondig onder handen genomen. Er is bijvoorbeeld een driedeurs auto van gemaakt, terwijl de Integrale er alleen als vijfdeurs was. Ook zijn er nieuwe voor- en achterbumpers, nieuwe voorschermen en een nieuwe achtervleugel. Er blijft dus weinig van de originele carrosserie over.

Van het interieur is al helemaal weinig overgebleven. We zien nu twee kuipstoelen met vijfpuntgordels, een rolkooi en een brandblusser. De Lancia Delta Safarista is dus uitgerust als een raszuivere raceauto.

Daar zijn ook de onderhuidse aanpassingen op gericht. De Lancia Delta is voorzien van een verstevigd chassis, een motorsport versnellingsbak en een verstelbaar motorsport onderstel. De motor zelf heeft ook een upgrade gekregen en is daarnaast voorzien van een nieuw koelsysteem. Specificaties noemen de Italianen helaas niet. De auto is ook nog niet klaar, afgaande op het feit dat ze alleen renders delen.

Hoewel de Lancia Delta Safarista ontzettend gaaf is, kleven er wel twee nadeeltjes aan. Ten eerste worden er maar tien stuks van gebouwd. Ten tweede kosten die €570.000 per stuk. Exclusief belastingen. Daarmee vergeleken was de Futurista nog een koopje, want die koste ‘maar’ drie ton.

Ook interessant!

  • terug in de rallysport
    Lancia Delta keert terug in rallysport!!
  • Lancia Delta keert terug
    Lancia Delta keert terug! Helemaal officieel!
  • Lancia komt met drie nieuwe modellen
  • Delta Evo-e is elektrische Integrale. Eindelijk.

Nieuwste artikelen

  • Suzuki e Vitara: goedkoper dan Toyota-variant
  • Gespot – Een verse GT3 RS met een lekker kleurtje
  • Betaalbare 5 Serie-concurrent komt uit onverwachte hoek!
  • Volkswagen ID.3 2020-heden occasion aankoopadvies
FacebookTweetPinLinkedIn

delta, Lancia, restomod, Video

Vorig bericht: « Audi R8 RWD rijtest en video – driften!
Volgend bericht: Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R »

Lees Interacties

Reacties

  1. rufctr01 zegt

    20 december 2021 om 17:39

    Mag ik een originele Delta Evo2 voor dat geld? Wat een gedrocht is dit geworden?

    Login om te reageren
  2. cossiekiller zegt

    20 december 2021 om 19:12

    Weer zo’n opgehoogd hok…

    En is dat interieur nu echt zoveel beter als bij die Porsche van daarstraks?

    Login om te reageren
  3. MarcoM zegt

    20 december 2021 om 19:51

    Beetje weg van een AajoonikVijf.

    Login om te reageren
  4. mark383 zegt

    20 december 2021 om 21:17

    De deur is naar mijn mening te kort voor een drie deurs. Werd volgens mij bij de vorige ook al geroepen, dus dat hadden ze nu wel even aan kunnen pakken toch?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North