• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop deze Roush Ford F-150 met fabrieksgarantie

Auteur: willeme, gepost 22 februari 2020 om 20:56 – 7 Reacties

Roush Ford Pickup badge

Die Amerikanen kunnen wel goed namen geven zeg. Deze Roush Ford F-150 kan een paar coole namen op zijn bips zetten: SC en Nitemare.

Stel, je wilt een gave pick-up met veel vermogen, maar wel een beetje kwaliteit? Dan kan het lastig worden. Natuurlijk, voor veel Amerikaanse pickups is er voldoende te krijgen. Meer vermogen is het probleem niet. De levensduur is in veel gevallen ook niet verkeerd, maar bijna nooit met garantie. Gelukkig kun je altijd bij Roush aankloppen voor een Roush Ford F-150. Mét garantie!

Roush

Het is zo’n tuner c.q. raceteam dat telkens dichter tegen de titel van fabriekstuner aanleunt. Voor het nieuwe modeljaar van de best verkochte ‘auto’ ter wereld, de Ford F-150, heeft Roush het een en andere in de aanbieding.

Roush Ford F-150 badge

Mechanische compressor

Je kan kiezen uit de Roush F-150 SC en de Roush F-150 Nitemare. Omdat de naam ‘Nitemare’ heerlijk bescheiden is, beginnen we met die auto. De Nitemare heeft een 5.0 V8 onder de kap. Deze is voorzien van een TVS R2650 mechanische compressor. Hierdoor stijgt het vermogen naar, wait-for-it, 650 pk. Het koppel gaat ook omhoog: er staat 827 Nm tot je beschikking. Er zijn dagen dat je het niet gebruikt.

V8 met Roush compressor

22″ velgen

De F-150 Nitemare wordt geleverd met 22″ zevenspaaks velgen met Continental banden. Uiteraard krijg je de nodige stickers om de auto meer présence te geven. Een modificatie die ervoor zorgt dat de Nitemare beter smoelt en rijdt is de verlagingskit. Deze moet zorgen voor een betere wegligging en minder bodyroll. Kortom, de ideale pick-up voor iemand die voornamelijk op het asfalt rijdt.

Roush Nitemare

Ruigere werk

Mocht je vaker het terrein in gaan, kies dan voor de Roush Ford F-150 SC. Deze aangepakte F-150 is voornamelijk bedoeld voor het ruigere werk. De Roush SC staat een stuk hoger op zijn wielen. Over wielen gesproken, deze zijn bij de ‘SC’ kleiner dan bij de ‘Nitemare’, alhoewel je met 20″ alsnog niets te klagen hebt. De banden zijn een stukje serieuzer: de General Tire Grabber-banden zijn ontworpen voor het betere off-road werk.

Roush Ford F-150 SC

Garantie

Ook de Roush Ford F-150 SC is voorzien van dezelfde 5.0 motor met supercharger en 650 pk. Over prestaties wordt met geen woord gerept, overigens. Wel dat beide pickups onder alle omstandigheden hun mannetje staan. Dat geloven we graag. De kosten vallen heel erg mee. Het Nitemare pakket kost 19.150 dollar en het ‘SC”-pakket is van jou voor 24.000 dollar. Dan moet je alleen zelf even een F-150 met V8 meenemen. Voor beide pakketten geldt een garantie van 3 jaar.

Roush SC banden

Ook interessant!

  • Video: Ford F-150 drift onvrijwillig de oprit af
    Video: Ford F-150 drift onvrijwillig de oprit af
  • Ford brengt de F-150 Lightning terug!
  • Minder vermogen voor Ford Mustang 5.0 V8
    Minder vermogen voor Ford Mustang 5.0 V8
  • Ford F-150 Lightning reserveringen gaan als de bliksem

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

f-150, Ford, pick-up, roush, supercharger, tuning, V8

Vorig bericht: « Honda gaat S2000 onderdelen produceren
Volgend bericht: Dit is de duurste Opel Calibra van Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. drdre1 zegt

    22 februari 2020 om 22:12

    Wist niet dat Roush ook pickups deed. ?

    Login om te reageren
  2. robert110 zegt

    22 februari 2020 om 22:34

    Wat is dat toch met veel te grote velgen onder off road georiënteerde auto’s? 18 inch is echt de max wat je wilt als je off road gaat, groter en je houd geen sidewall meer over, met alle gevolgen van dien.

    Login om te reageren
    • musclecar85 zegt

      22 februari 2020 om 22:36

      @robert110: alsof iemand hier offroad mee gaat rijden.

      Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      22 februari 2020 om 22:39

      @robert110: sommige mensen vinden het er gewoon “stoer uit zien” om vervolgens nooit ook maar een wiel buiten het pad te doen.

      Zelf kan ik nog geen week rijden zonder dat de blup tot over mijn spiegel op mijn ramen zit.

      Login om te reageren
    • lecomte zegt

      22 februari 2020 om 22:51

      @robert110: Ik heb 22” onder mijn 4×4 en dat gaat prima off road.

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      23 februari 2020 om 08:18

      @robert110: hij heeft nog anders genoeg band er om heen zitten.

      Login om te reageren
    • arta zegt

      23 februari 2020 om 09:15

      @robert110: wielen is niet het enige dat overbodig is toch? ?

      Deze auto is niet praktisch; gewoon dik!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North