Koop een Audi ‘RS6’ op Marktplaats

Auteur: , 60 Reacties

Het is eigenlijk een A6 4.2 quattro, maar volgens de verkoper is 'ie 'helemaal RS6 uitgevoerd'.

Volgens ons geldt dat echter niet helemaal, want het belangrijkste onderscheid tussen de A6 4.2 of S6 aan de ene kant en de RS6 aan de andere kant, is dat er bij de RS6 twee turbo’s op het blok zijn geschroefd en die moet deze Audi ontberen. Maar ach, met de 299 pk sterke atmosferische 40-kleps V8 in het vooronder is het qua power ook niet bepaald behelpen.

Wat deze A6 wél van de RS6 heeft is een volgens de verkoper volledig originele bodykit, met die agressieve bumpers en lekker dik uitgeklopte wielkasten. Ja dat kunnen we wel waarderen, hoewel sommigen juist het sleeper-achtige van de standaard A6 of S6 zullen prefereren en deze bodykit slechts iets voor swekkers vinden. Dat kan, maar dan moet je even op zoek gaan naar een andere dikke C5.

In de omschrijving van de auto valt verder een van @willeme’s favoriete frases te lezen, te weten ‘Alle opties!’. Volgens onze resident auto-encyclopedie zijn Duitse dikbolides eigenlijk nooit uitgerust met álle opties. Toch heeft deze in een identiteitscrisis verkerende Audi wel de nodige goodies aan boord. Zo zijn daar bijvoorbeeld het lederen Recaro-interieur uit een RS6, elektrisch verstelbare en verwarmde voorstoelen, zwarte alcantara hemelbekleding, een schuif/kanteldak en een dikke navigatie-unit uit een jongere Audi.

Om het sportieve gehalte nog wat op te voeren zit er een RS6-uitlaatsysteem onder de auto alsmede een Bilstein schroefset. Tevens zijn er maar liefst drie sets verschillende velgen te zien op de foto’s. De verkoper heeft het erover dat die ‘aanwezig’ zijn. Of dat betekent dat je ze erbij krijgt of dat hij ze in zijn schuur heeft liggen en je ze er los bij kan kopen is niet geheel duidelijk. Momenteel staat de auto op vier nieuwe wintersloffen van Pirelli.

Tenslotte weet de verkoper op Marktplaats ons nog te melden dat deze youngtimer Jongtimer ouder dan 15 jaar is. Dat wordt dus bijtellen voor een appel en een ei bij zakelijk gebruik. Gelukkig maar, want de vraagprijs voor deze dikke A6 met 187.000 kilometer op de teller zelf bedraagt nét geen 10.000 Euro. Je mag bieden, maar de auto hoeft niet per se weg omdat hij in uitzonderlijk nette staat verkeert. Momenteel staat het hoogste bod op 6.900 Euro. Geef jij meer voor deze opper-Audi?

Bedankt Rachid voor de tip!



60 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Ik denk dat deze niet snel gejat wordt.. Mocros zijn geen ANWB lid..
@giulio: Een Italiaan die een grap maakt over de Wegenwacht…
Italiaans? Neehoor, of bent u ook een Engelse psychoanalyticus? @moveyourmind:
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Hier krijg je toch spontaan aambeien van
@badmat: Is dit een belediging voor mij en mijn collega’s ?
@aambei: meer een uitnodiging :)
Waarom zou je een RS6 uitlaat op een S6 doen?

Of bedoelt hij alleen die eindtips..
@lekkaah:A6 geen S6.
Handig, weet je zeker dat ie gejat wordt.
@rts911: hopen dat de bontkraagjes eerst een kentekencheck doen voordat ze je auto meenemen :P
@gulli: tijd om die kentekengegevens voortaan niet meer publiekelijk te maken. Maar gewoon anoniem zoals Duitsland en België
Ik vraag mij dan toch af waar al die RS6 onderdelen vandaan komen. Marktplaats of van een vrachtwagen gevallen?
@freeze: Van een RS6 gevallen?
@berlinetta: Ja dat vraag ik me ook af. Zo ook met al die nep GTI tjes met nieuwe RNS510 navigatie en al erin
Ok met RS6 bodykit als je dat echt mooier vind, maar die RS6 badge is weerom erg pauper
@onehp: precies, met een 4.2 hoef je je allerminst te schamen. Toch prima als je er dan een dikkere bodykit op wilt zetten, maar ga dan niet proberen mensen in de maling te nemen met zo’n badge. De niet-kenner ziet die hele badge niet, en de kenner weet dat je geen echte hebt.
@Onehp: ja dat vind ik ook jammer…
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@honeyhanger: ja zo gewoontjes.
Jammer. Vind een originele A6 V8 bijzonder stijlvol. Zag laatst op internet een lichtblauwe A6 Avant 4.2 met donkerblauw interieur staan, dat was erg gaaf!
@123bat: De meeste dikke Duitse autos uit begin jaren 2000 beginnen er nu op de een of andere manier toch stijlvol uit te zien. Zeker als het een origineel exemplaar met dikker uitrustingsniveau betreft. Ze hebben een veel rustiger design dan hun huidige modellen.
Toppertje die Rachid!

Niet alleen zijn reacties, ook zijn tips kan ik waarderen. Overduidelijk een autoliefhebber die weet wat leuk is.
@moveyourmind: Bedankt man, dat waardeer ik! Goed begin van mijn middag zo! :)
Ik vind um dikk!
De grote vraag is nu welke velgen er onder zitten als je hem koopt ?
Wist niet dat ze toen al zo’n afgeplat stuur hadden.
@vegelien: Is er natuurlijk later ingezet, ziet er niet uit i.c.m. het interieur van die tijd.
Dankjewel Rachid! Ouwe koopjesjager ;-)
@bmwalpina: Alles voor onze Alpina man! :)
Ik vind de vraagprijs absurd hoog eerlijk gezegd. Een A6 4.2 is een heerlijke wagen, maar niet per se een klassieker. En het feit dat er veel aan gesleuteld is, maakt het er niet beter op. Ook heeft deze een redelijk hoge km-stand bij op.
Iedereen moet lekker met zijn eigen auto doen wat hem goed dunkt.

Dat gezegd hebbende vind ik het wel jammer. De A6 4.2 quattro kwam relatief laat in het modelgamma van de A6. Om de 4.2 te kunnen huisvesten moest de neus iets verlengd worden. De 4.2 kreeg ook bijzondere lichtmetalen velgen mee, waarvan deze 17″ 5-arm velgen de mooiste waren. Snel en discreet:

https://i.wheelsage.org/image/format/picture/picture-gallery-full/audi/a6/autowp.ru_audi_a6_4.2_quattro_sedan_2.jpeg
Jammer van de 3 sets non-OEM velgen. Opvallende details: ‘Nieuwe’ generatie stuur en ‘nieuwere’ generatie MMI unit. Ben benieuwd of het allemaal perfect werkt.
Lijkt me ook dat dat stuur een generatie nieuwer is dan origineel. Werkt dat allemaal nog, of is de enige overgebleven functie van het stuur het sturen zelf geworden nu?
@teerdz: zou me ook afvragen of die airbag er nog wel in zit. Niet zo leuk als je daar ten tijden van een ongeluk op de pijnlijke manier achter moet komen.
ja deze is wel flex daar kan je gewoon die AH pinautomaat achterin tiefen als je de achterbank plat legt.
Bij dit soort projecten vraag ik mij altijd af in hoeverre men is doorgeslagen met het monteren van RS6 onderdelen. De assen bijvoorbeeld, zijn die van een RS6 of ging het meneer/mevrouw puur om het uiterlijk en is er effekes een setje spacers opgeschroefd?
@Edge: ik heb even snel rondgekeken en wat ik kan vinden is dat de constructie van de RS6 ophanging identiek is aan die van de gewone A6’en. De rubbers zijn wel harder en de veren zijn stijver en lager. De dempers zijn anders afgesteld.

Overigens zijn spacers helemaal geen probleem, mits je het niet te gek maakt natuurlijk.
3 setjes velgen en allen walgelijk, das toch wel knap zo de plank 3 keer misslaan.

Verder is die vraagprijs idd te hoog. Ding is max. 7000 waard, waarschijnlijk nog minder.
Ik vind hem er netjes uit zien hoor. Die wielkasten staan goed bij de koets. Met 300pk hoef je je nog steeds niet te schamen. Persoonlijk zou ik wel alle logo’s eraf halen, gewoon omdat ik een hekel aan nep-logo’s heb.
Liever zonder 3 sets velgen en rs6 logos en dan voor €5k
Op zich snap ik de optische wijzigingen nog wel. Maar man man man… laat die RS logo’s dan gewoon weg.
Ziet er netjes uit, maar: waarom??

Is de 4.2 V8 nu zoveel zuiniger dan de RS6 dat je de ombouwkosten er na X km uit haalt? Dat kan ik me haast niet voorstellen, dus wat is de toegevoegde waarde van dergelijke projecten?
Op de eerste foto dacht ik gelijk wat nu weer weer een Audi op de brug…
Even serieus Autoblog? Ik post een prachtige, originele, nette 5.2 V10 S6 op Autojunk en daar wordt niet naar gekeken… Ik ben diep, diep teleurgesteld
@Archiebald: gossiepossie.
@Archiebald: *tissue toewerpt*
Ik heb dezelfde auto in dezelfde uitvoering en deze is gewoon zo af fabriek geleverd. Alleen heb ik helemaal geen logo’s erop en wel een normaal stuur en de originele velgen. Navigatie systeem is inderdaad een latere versie.
@stonie: Zou je dat voor alle reageerders ff in hoofdletters helemaal bovenaan kunnen zetten?
Wauw, wat zou ik deze auto graag niet willen hebben! Oh wacht! Mijn dag kan niet meer stuk.
Dit soort auto’s moet je laten zoals ze zijn. Dus geen ombouw, geen indruk wekken een echte RS6 te zijn en al helemaal niet rommelen met dingen zoals het stuur of latere RNS-E.
Grappig dat niemand anders het opvalt, een S6 teller in een A6 die een RS6 wilt zijn.
Dat stuur is toch niet origineel of ben ik nou gek ?
In ieder geval zou ik zo’n zooitje bij elkaar geraapte onderdelen kopen. Kan nooit goed zijn voor de restwaarde van de auto. En wie weet is dat ding nog zo goed in elkaar gezet en onderhouden. Het schrikt mij toch af, krijg er een beetje een teun de beun gevoel bij…
@raceface: is t stuur van de RS6 C6. En dit is een A6 C5.
Hij is mooi, maar het is wel n beetje zielig. Beter spaar je door voor n echte.
Standaard gevalletje van ‘laat maar staan’:

Drie verschillende velgensets? Een nieuw type stuur? Foto’s op 8 locaties?
@stuko: Duidelijk een liefhebber die er nog niet helemaal uit was qua velgen. Of gewoon zomer- winter- en zondagmiddagbanden heeft. Ik vind het geruststellend om te zien dat de wagen het doet in jaren 70 wijken, in winkelstraten maar ook niet bang is in het donker van de parkeergarage.
Deze foto’s brengen op mij de indruk over: liefhebber, normaal gebruik van de wagen. Als ik van een particulier zou kopen dan het liefst van zo eentje.
@mashell: ik zie het anders. Dit is iemand die voor 300 euro een gebruikte set wielen koopt op Mocroplaats en vervolgens tot de conclusie komt dat ze krom zijn ;-) Next!
Best wel lelijk
welke velgen zitten er standaard op of krijg je alle 3 de setjes velgen erbij?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).