• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop een F1 V10 motor van Mugen Honda

Auteur: jaapiyo, gepost 18 oktober 2017 om 21:51 – 33 Reacties

Mugen-Honda-V10


De ideale krachtbron voor je S2000 tune-project, we hebben ‘m gevonden.

Gaaf ding natuurlijk zo’n S2000, maar hij kan wel wat meer power gebruiken. Maar wat als je wel meer power wil, maar ook het hoogtoerige karakter wil behouden? Een turbo’tje op het blok schroeven of een LS-V8 in het vooronder plempen is dan wellicht niet de beste optie. Wellicht niet? Nee, zeker niet! We hebben namelijk iets veel beters gevonden.

Op Racemarket kan je namelijk deze Mugen Honda MF-351 kopen. Kenners hoeven we natuurlijk niet uit te leggen dat Mugen een bekende Honda tuner is die innige banden onderhoud met Honda. Sterker nog, Mugen werd in 1973 opgericht door Hirotoshi Honda, zoon van Honda-oprichter Soichiro Honda. Van 1992 tot en met 2000 was Mugen-Honda ook actief in de Formule 1.

Bij de aangeboden koopwaar staan de jaren 1993 en 1994 vermeld, dus het is niet geheel duidelijk in welke F1-bolide de motor oorspronkelijk zat. Er zijn in feite twee mogelijkheden: een Footwork, of een Lotus. In 1992 en 1993 leverde Mugen-Honda de MF-351 aan Footwork, in 1994 aan Team Lotus. Het laatste team haalde dat jaar overigens zero points, maar dat had ook te maken met het feit dat seizoen 194 de laatste stuiptrekking was van het originele Team Lotus.

Veel succes had de motor dus niet, want ook in de jaren met Footwork werden maar enkele puntjes gescoord. Opvallend genoeg hebben er desalniettemin wel best veel bekende coureurs met de krachtbron gereden, mede omdat Lotus in 1994 iedereen met een zak geld de kans gaf een race te rijden. Het rijtje namen (in totaal): Michele Alboreto, Aguri Suzuki, Derek Warwick, Pedro Lamy, Alessandro Zanardi, Johnny Herbert, Philippe Adams, Éric Bernard en Mika Salo.

Na 1994 (d)evolueerde de MF-351 in de MF-301, met 3.0 liter inhoud in plaats van 3.5 liter. Omdat Team Lotus verdween zat de motor in 1995 en 1996 achter in de Ligier. In 1997 eigenlijk ook, maar toen heette Ligier opeens Prost. Van 1998 tot en met 2000 leverde Mugen Honda de motor aan Team Jordan. Daarna ging Honda zonder Mugen door:

Fisi

Maar jou zal het vast beter vergaan dan Fisico. Voor slechts 10.000 Euro is het blok de jouwe. Waar hang jij ‘m in?

Ook interessant!

  • Vet! In deze Porsche kart zit een motor van Honda
  • Is de Honda HR-V zo wél interessant?
  • In welke auto zou jij deze 8.0 V10 motor leggen?
  • Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
    Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Honda, motor, mugen, Racing, tuning

Vorig bericht: « Waarom Land Rover geen concepts meer wil bouwen
Volgend bericht: Kvyat wederom aan de kant geschoven door Red Bull? [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. e36thuglife zegt

    18 oktober 2017 om 22:04

    Wat denk je zelf?? McDonda Civic natuurlijk!!

    Login om te reageren
  2. patrick zegt

    18 oktober 2017 om 22:08

    Ik zou hem in een Honda stepwgn stoppen. Dan ben je het mannetje onder de japtuners

    Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    18 oktober 2017 om 22:19

    https://assets.bauer-wolke.co.uk/imagegen/p/800/-/s3/digital-cougar-assets-uk/MomoAds/2016/11/28/162048/30407_1.jpg
    Lache toch, zo’n ding doet stock al 9000rpm. Mooi om dan een blok te hebben wat nog een paar 1000 rpm verder kan. Misschien wat veel vermogen voor zo’n licht ding maar goed, dan kun je nog eens iemand inhalen ofzo.

    Login om te reageren
  4. michaelknight zegt

    18 oktober 2017 om 22:27

    Lijkt me wel vet, zo’n ploffer op de snelweg

    Login om te reageren
  5. shibby zegt

    18 oktober 2017 om 22:42

    In een multipla! Sleeper a gogo.

    Login om te reageren
  6. diablogt zegt

    18 oktober 2017 om 22:46

    Voor alle slimmerikken, handige harries en dromers, de kans dat je dit werkend krijgt met een startmotor is zo goed als nul.

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      18 oktober 2017 om 23:00

      @diablogt: Misschien stomme vraag, maar waarom zou dat niet te doen zijn?

      Login om te reageren
      • diablogt zegt

        18 oktober 2017 om 23:49

        @pallas: uitleg voor het starten van een f1 v8.

        Login om te reageren
      • diablogt zegt

        18 oktober 2017 om 23:50

        @pallas: link is ook handig

        https://www.auto123.com/en/racing-news/f1-technique-starting-a-formula-1-engine-part-1?artid=157706

        Login om te reageren
        • Pallas zegt

          19 oktober 2017 om 01:03

          @diablogt: thanx, best logisch.

          Login om te reageren
      • raym zegt

        19 oktober 2017 om 09:02

        @pallas: zou ik me toch wat meer in f1 gaan verdiepen. Kom je er van zelf achter

        Login om te reageren
        • Pallas zegt

          19 oktober 2017 om 11:09

          @raym: Waarom, vriend Diablo heeft mij al voorzien van een bere-educatief linkje.

          Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      19 oktober 2017 om 07:52

      @diablogt: kickstart?

      Login om te reageren
    • schnellerbitte zegt

      19 oktober 2017 om 08:35

      @diablogt: alles kan.

      Login om te reageren
    • koekwaus zegt

      19 oktober 2017 om 09:34

      @diablogt: al zou je het aan de praat krijgen, dan nog moet je em reviseren iedere paar duizend km waarschijnlijk

      Login om te reageren
    • sracert zegt

      19 oktober 2017 om 12:30

      @diablogt: Webasto opwarmer inbouwen!.

      Login om te reageren
      • sracert zegt

        19 oktober 2017 om 12:31

        @sracert: op een batterij van Tesla.

        Login om te reageren
  7. Davion zegt

    18 oktober 2017 om 22:46

    Mss een tip voor McLaren, hebben er eentje met genoeg power die mss wel heel blijft ?

    Login om te reageren
  8. tymo zegt

    18 oktober 2017 om 23:01

    Om op de laatste vraag terug te komen: Het gaat nooit passen maar ik zit aan een Honda S660 te denken :)

    Login om te reageren
  9. sollie1984 zegt

    18 oktober 2017 om 23:42

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      18 oktober 2017 om 23:45

      @sollie1984: @darahan: Verrek, jullie hebben helemaal gelijk. Unknown knowns!

      Login om te reageren
  10. Darahan zegt

    18 oktober 2017 om 23:42

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  11. carmasterr zegt

    18 oktober 2017 om 23:50

    Leuk weetje: de MF351-H is gebaseerd op de motor van de McLaren MP4/5(B) welke de title pakte in 1989 (Alain Prost) en 1990 (Ayrton Senna).

    Toen Honda zich na een minder succesvolle V12 terugtrok ging Mugen met de V10 verder.

    Login om te reageren
  12. cossiekiller zegt

    19 oktober 2017 om 08:17

    Perfect met een plasplaat erop en in mijn woonkamer!

    Login om te reageren
    • suheyl zegt

      19 oktober 2017 om 08:33

      @cossiekiller: ik weet niet wat jij allemaal doet in je woonkamer, maar ik hoop niet dat plassen één van de activiteiten is

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        19 oktober 2017 om 09:02

        @suheyl: zn achternaam is Paay

        Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        20 oktober 2017 om 08:02

        @suheyl: Dat deden ze vroeger toch ook met die 1.5 BMW turboblokken…
        Nee, typfoutje natuurlijk. ;-)

        Login om te reageren
  13. goodolddays zegt

    19 oktober 2017 om 08:59

    Porno, gewoon geil dit.

    Login om te reageren
  14. Robert zegt

    19 oktober 2017 om 09:43

    Ik denk dat dit blok uiteindelijk z’n weg zal vinden naar een eigenaar die zelf al een of meerdere oude formule 1 auto’s bezit en deze regelmatig inzet in historische races en trackdays. Dan is zo’n reservemotor best handig om in het schap te hebben liggen.

    Login om te reageren
  15. Edge zegt

    19 oktober 2017 om 10:56

    Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat ene F. Alonso, woonachtig in Dubai, op dit moment het de koop afrondt.

    Login om te reageren
  16. occasiefapper zegt

    19 oktober 2017 om 11:33

    Ideaal als salontafel tijdens de vrijmibo

    Login om te reageren
  17. sracert zegt

    19 oktober 2017 om 12:32

    Deze hoort in een NSX type 1.

    Login om te reageren
  18. vierkoloms zegt

    20 oktober 2017 om 20:05

    Ik zou een replica maken van deze:

    https://www.autoblog.nl/vergeten-concept-car-renault-espace-f1

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North