• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop een Passat W8 Variant op Marktplaats

Auteur: jaapiyo, gepost 24 februari 2017 om 21:59 – 68 Reacties

Afbeelding Koop een Passat W8 Variant op MarktplaatsAfbeelding Koop een Passat W8 Variant op MarktplaatsAfbeelding Koop een Passat W8 Variant op MarktplaatsAfbeelding Koop een Passat W8 Variant op MarktplaatsAfbeelding Koop een Passat W8 Variant op MarktplaatsAfbeelding Koop een Passat W8 Variant op MarktplaatsAfbeelding Koop een Passat W8 Variant op MarktplaatsAfbeelding Koop een Passat W8 Variant op Marktplaats

Passat-Variant
Voor weinâg.

Er is de afgelopen jaren veel veranderd bij Volkswagen. In het begin van dit millennium deden ze er bij VAG nog van alles aan om Volkswagen een soort van premium merk te maken. Kijk maar naar de Phaeton, de Touareg en deze Passat met W8 onder de kap. Het devies: veel cilinders onder de kap en veel zacht plastic in het interieur.

Vooral wat betreft dat eerste is het tegenwoordig armoede bij Volkswagen. De opvolger van de B5 Passat had nog maximaal zes cilinders onder de kap. Het huidige model (rijtest) moet het zelfs zien te redden met een 2000cc groot vierpits turboblokje als topmotorisering. Denk je de stofzuiger even weg is dat letterlijk maar half de motor uit de machtige Passat W8 van weleer. Ook qua onderstel is het B5 platform dat gedeeld werd met luxe broeder A4 inmiddels vervangen door het MQB-platform dat gedeeld wordt met onder andere de Golf.

Kortom de Passat heeft flink moeten inleveren de afgelopen jaren. Volkswagen werd weer gewoon Volkswagen en luxe fratsen werden weer overgelaten aan Audi. Maar, gelukkig kan de liefhebber van hele dikke Volkswagen’s nog altijd uitwijken naar de modellen van toen, inmiddels verworden tot begerenswaardige youngtimers.

Neem nou deze Passat W8 Variant uit 2002. Deze sleeper schreeuwt toch gewoon goede smaak. Holleeder had er eentje. Leo de Haas ook. Iedereen begrijpt waarom. Kijk bijvoorbeeld naar die vier uitlaatpijpen, die Recaro’s aan de binnenkant en die perfecte wielen. Een sedan was wellicht chiquer geweest, maar zo’n station is wel zo bruikbaar.

En dat wil je, want zoals de verkoper al aangeeft gaat de echte liefhebber er natuurlijk dagelijks mee rijden. Zelfs al is de auto een ‘verzamelaarsexemplaar’. Wat hij daar precies onder verstaat, wordt duidelijk als we lezen dat de auto een kilometerstand heeft van 198.989 en dat de auto geïmporteerd is uit Duitsland.

Oké, dat is een beetje flauw. Als het goed is zitten de onderhoudsboekjes bij de auto, evenals rekeningen waaruit zou moeten blijken dat de automaat de nodige liefde heeft gekregen. De vraagprijs van de opper-Passat bedraagt 5.500 Euro. Maar voor potentiële kopers heeft de verkoper nog wel een boodschap te melden:

“Let op!
Betreft particulieren verkoop.
Uiteraard worden onzin biedingen per direct verwijderd. Bandenschoppers, gelukzoekers, testpiloten en “ik moet nog even met mijn vrouw overleggen” dienen thuis te blijven! Kortom, neem uw vrouw/partner gelijk mee, anders zonde van uw en mijn tijd! Proefrijden enkel bij serieuze gegadigde!”

Dat je het maar weet…

Bedankt Robert voor de tip!

Ook interessant!

  • Volkswagen met 4 uitlaten
    Koop deze Volkswagen Passat W8 voor een schijntje
  • Video: hoe komt deze Passat op zijn kant?
  • Passat sedan
    In memoriam: Volkswagen Passat Sedan
  • Passat Limited Edition
    Passat Limited Edition is een van de 1.973 laatste ooit

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

marktplaats, occasion, passat, station, variant, Volkswagen, w8

Vorig bericht: « Alonso: Hamilton had beter naar data van Rosberg moeten kijken
Volgend bericht: Geneefse stagiair lekt dikke conceptcar Peugeot »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomasthomas zegt

    24 februari 2017 om 22:06

    Wel eens een paar gekeken voor zo’n W8. Maar belasting, verbruik trekt je helemaal leeg. Daarbij zijn ze niet echt betrouwbaar en een een beetje diesel is voortaan sneller. Maar de W8 roffel is wel leuk.

    Login om te reageren
    • rachid zegt

      24 februari 2017 om 22:15

      @thomasthomas: 1.8T is de betere keuze!

      Login om te reageren
      • slickrick zegt

        24 februari 2017 om 22:30

        @rachid: Laat me niet lachen, er is maar 1 de beste keuze en dat is de 1.9 TDI…….dat weet iedereen

        Login om te reageren
        • toeter11 zegt

          24 februari 2017 om 22:49

          @slickrick: mee eens, heerlijke blokken!!

          Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          24 februari 2017 om 23:26

          @slickrick: 2.5 180pk TDI

          Login om te reageren
          • st33fie zegt

            24 februari 2017 om 23:30

            @dutchdriftking: the master race

            Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            25 februari 2017 om 09:28

            @dutchdriftking: daar lopen de krukaslagers van kapot! Slechte blokken.

            Login om te reageren
            • dawwg zegt

              26 februari 2017 om 14:24

              @rufctr01: Inderdaad. Gewoon de 1.9TDI graag; onverwoestbaar en met chippie makkelijk naar 160pk te brengen … nu alleen nog een roetfiltertje :(

              Login om te reageren
      • bofkont zegt

        24 februari 2017 om 22:58

        @rachid: Zeker niet!! dan nog altijd de 2.8 V6 4 motion!

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          25 februari 2017 om 10:00

          @bofkont: 1650kg en 196pk is gewoon traag.

          Login om te reageren
          • bofkont zegt

            25 februari 2017 om 15:07

            @dutchdriftking: heel snel niet maar vrij vlot is hij wel hoor.

            Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        24 februari 2017 om 23:25

        @rachid: sowieso niet. 2.7 van de S4 er in!

        Login om te reageren
    • boltiev6 zegt

      26 februari 2017 om 17:36

      @thomasthomas: Hey meneer Thomas, wat weet jij nou af van de betrouwbaarheid af van deze auto? Je lult gewoon uit je nek. Deze auto is juist hartstikke betrouwbaar, mits goed onderhouden maar dat geld voor iedere auto, Grote kans dat je dit apparaat over een paar jaar voor het 3 voudige kan aanschaffen is levensgroot.

      Login om te reageren
  2. peugti zegt

    24 februari 2017 om 22:06

    Zeker leuk totdat je er iets mee krijgt $$$

    Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      24 februari 2017 om 23:35

      @peugti: Ik houd enorm van mijn vrouw, maar wat zit ik af te janken na een dagje shoppen. Zo dus ook met auto’s. Een auto om van te houden laat je janken bij het pinnen.

      Login om te reageren
    • boltiev6 zegt

      26 februari 2017 om 17:40

      @peugti: Ja, peugti, dat is voor iedere auto het geval! en wanneer je een lege beurs hebt kun je beter met de bus gaan! ik adviseer je om eens op een site te kijken waar ze auto,s voor jou budget verkopen.

      Login om te reageren
  3. vonklausenburg zegt

    24 februari 2017 om 22:07

    B5 blijft in mijn ogen de meest elegante Passat. Tijdloze vormen, zeeën aan ruimte en bakken comfort. In de juiste combinatie (donkere kleur, chromen sierstrips en 17 inch of 18 inch velgen, leer en automaat) nog steeds een prachtige verschijning.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      24 februari 2017 om 23:27

      @vonklausenburg: absoluut een schitterende wagen. Jammer dat het S4 blok nooit origineel geleverd is in de Passat. Haf hem echt af gemaakt.

      Login om te reageren
      • vonklausenburg zegt

        24 februari 2017 om 23:32

        @dutchdriftking: Dus dat, S4 blok en 4Motion en gaaaaaan! Al moet ik eerlijkheidshalve bekennen: die smeuïge dieselblokken mogen er ook zijn.

        Login om te reageren
  4. twentsediesel zegt

    24 februari 2017 om 22:07

    Zo te zien heeft ie hem zelf ook nog geen 3 maand (vanaf 16 dec)…

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      24 februari 2017 om 22:12

      @twentsediesel: Twents is een mooie schrijftaal zo! Lelijke auto, maar wel speciaal. Darm van een verkoper.

      Login om te reageren
      • twentsediesel zegt

        24 februari 2017 om 22:21

        @fmgarcia: :-))

        Effe zonder gekheid: deze tijdsduur stinkt mogelijk. 2-3 maand er tussen is -mijns inziens- te lang voor direct doorverkoop en te kort om plezier van de wagen te hebben. Lijkt me enorm oppassen….

        Geluidje van zo’n W8 is wel echt een oorgasme ..

        Login om te reageren
        • dieselkameel zegt

          24 februari 2017 om 22:50

          @twentsediesel: en dan ook nog met zo’n omschrijving dr bij, dat irriteert mij dan weer gigantisch. Over je taalgebruik heb ik geen commentaar mede tukker :p

          Login om te reageren
  5. frederik zegt

    24 februari 2017 om 22:08

    W8 op de voorwielen? Nee bedankt…

    Login om te reageren
    • schellekens006 zegt

      24 februari 2017 om 22:10

      @frederik: is altijd 4 motion

      Login om te reageren
      • frederik zegt

        24 februari 2017 om 22:13

        @schellekens006: Nou vooruit dan :)

        Login om te reageren
        • dieselkameel zegt

          24 februari 2017 om 22:50

          @frederik: vooruit wil die zeker haha

          Login om te reageren
      • willeme zegt

        25 februari 2017 om 00:53

        @schellekens006: je bedoelt quattro ;-)

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          25 februari 2017 om 11:06

          @willeme: v6 lengte dus quattro idd.

          Login om te reageren
  6. schellekens006 zegt

    24 februari 2017 om 22:09

    Uit de tijd dat er nog dashboard klepjes in zaten.

    Login om te reageren
  7. kniesoor zegt

    24 februari 2017 om 22:10

    Als de auto net zo goed is als des mans beheersing der nederlandse taal, zou ik ‘m laten staan.

    Login om te reageren
  8. rachid zegt

    24 februari 2017 om 22:12

    In sedan echt een fijne auto!
    Kan de 1.8T eerder aanraden, met een chipje erbij etc, ben je sneller/voordeliger af dan een W8.

    Verder prima en degelijke auto’s.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      24 februari 2017 om 22:59

      @rachid: Zeker niet sneller!! de 1.8T is vooral onderin niet thuis en helemaal met zo’n zware wagen als de Passat.
      Deze W8 is een onverwacht sneller rakker kan ik je zeggen!! bergen koppel en bijna gelijk instant met die 8 cilinder.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        25 februari 2017 om 00:58

        @bofkont: die W8 is zwaar teleurstellend als het gaat om instant torque. Je moet hem echt op toeren houden. Een beetje 1.8T met chip is fijner. Of nog beter, die V6 TDI. Die W8 was gewoon een trage zuipschuit. Het idee was leuk, maar de uitwerking matig.

        Bij VW zagen ze dat ook in door de Phaeton een Audi V8 te geven, en niet dit koppelarme blok.

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          25 februari 2017 om 06:36

          @willeme: was dit koppelarme blok niet nodig omdat de 4.2 niet paste?

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            25 februari 2017 om 10:09

            @kennone: speciaal voor deze serie had VW de neus van de Passat verlengd. Dus die 4.2 zou ook wel gepast hebben.

            Login om te reageren
        • bofkont zegt

          25 februari 2017 om 06:58

          @willeme: een 0-100 tijd van 6.5 sec noem jij teleurstellend ?? Die oude nagelende 2.5 tdi met matige nokkenassen doet daar bijna 10 seconden over.

          De w8 beschikt bij 2750 toeren al over max koppel, die oude 1.8T komt bij 3500 een beetje lekker op gang.

          Weet niet hoe vaak jij in een W8 hebt gereden , maar is een zalig blok, tikt moeiteloos de 270/280 aan.

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            25 februari 2017 om 10:02

            @bofkont: op de teller, ja ;). Wind mee, berg af, veel fantasie. Knap dat je hem in de begrenzer kreeg. Tijdens een toertochtje door Dld met een 928, Saab 9-5 Aero en dus zo’n hopeloos gecompliceerde Passat W8 was de Passat behoorlijk traag. Viel mij vies tegen.

            Volgens mij deed de Passat Combi W8 met automaat er 8,1 seconde over om de 100 te halen. Dat is bijna genant te noemen met 275 pk.

            Dus dat is het probleem een beetje met die W8’s: ze haalden dat vermogen bijna nooit. Audi’s V8 motoren waren veel fijner. Meer vermogen, meer koppel en een mooier geluid. (Mede) Daarom werd de W8 uiteindelijk gewoon geschrapt voor de Toaureg en Phaeton.

            Login om te reageren
            • Dutchdriftking zegt

              25 februari 2017 om 11:11

              @willeme: 2.7 uit de S4 was perfect geweest voor deze auto.

              Login om te reageren
              • willeme zegt

                25 februari 2017 om 13:21

                @dutchdriftking: Oettinger leverde deze wel. Dan had je een 2.7 met 330 pk en 500 Nm (of zelfs meer als je maar genoeg centjes meebracht). De tellers kwamen rechtstreeks uit een S4. Maar in plaats van zoveel moeite doen kun je ook een nette A6 2.7T quattro kopen. Heb je meteen een luxueuzer interieur ;)

              • Dutchdriftking zegt

                26 februari 2017 om 12:58

                @willeme: absoluut waar.

            • bofkont zegt

              25 februari 2017 om 15:06

              @willeme: fantasie ?? Jij wellicht ??Kan je verzekeren het exemplaar wat ik meermaals heb gereden alles behalve traag was, die oude 2.5 tdi is traag.

              Login om te reageren
  9. Jochempie zegt

    24 februari 2017 om 22:13

    Geen handbak, geen deal.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      24 februari 2017 om 23:00

      @jochempie: Die zijn heel erg schaars.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        25 februari 2017 om 00:46

        @bofkont: Daar heb ik geen boodschap aan.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          25 februari 2017 om 10:17

          @Jochempie: groot gelijk. Die ontzettend trage tiptronic haalt alle vaart eruit. Naar de 100 houdt je het gewoon bij met je Focus ;). (ST170 toch?)

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            25 februari 2017 om 12:19

            @willeme: Die Focus is echt niet zo snel hoor, iets van 8,4 seconden naar de 100… ’t Is een beetje als een MX-5: snel is het niet, maar het voelt wel snel aan.

            Login om te reageren
  10. fiestacruizer zegt

    24 februari 2017 om 22:15

    Bijzonder negatieve vibe in die tekst van de verkoper.
    Lijkt alsof hij niet gelukkig is met zijn uber passat.

    Als je dan iets van 15 jaar oud koopt als ondernemer, dan liever een limousine met dikke diesel.. dan een tempelierende veelcilinder op petrol.

    Login om te reageren
  11. stuko zegt

    24 februari 2017 om 22:15

    Een vriend van me had er eentje, naast zijn rs2 en rs4. Gewoon voor de leuk, maar gauw verkocht want het verbruik was écht verschrikkelijk.. nog vele malen erger dan een rs4!

    Login om te reageren
  12. misterdrogba zegt

    24 februari 2017 om 22:17

    Wat een lelijk interieurkleurtje. Voor de rest is zo’n W8 wel leuk maar op lange termijn loop je er gewoon op leeg. Doe mij maar een pompverstuiver 1.9 TDI met handbak op zo’n Passat.

    Login om te reageren
  13. Gulli zegt

    24 februari 2017 om 22:21

    Eindelijk weer een auto waar ik mijn 6310 in op kan hangen!

    Login om te reageren
  14. toyotafortuner zegt

    24 februari 2017 om 22:27

    Altijd gaaf, zo’n W8.

    En, toegegeven: ik begin de B5 Passat toch wel aardig te waarderen

    Login om te reageren
  15. reistje zegt

    24 februari 2017 om 22:33

    De B5 blijft toch de Passat, al is het omdat hij zoals gezegd van het B5 platform komt. De W8 is uniek, al weet ik niet of ik het zou aandurven.

    Login om te reageren
  16. schreute01 zegt

    24 februari 2017 om 22:44

    Een W8 in een Passat. Het klopt gewoon niet. Het voelt aan als een tuningprojectje van een of andere megalomane VW bestuurder die denkt dat ie met zoiets zijn merk naar een hoger plan kan tillen. Beetje hout nog op het dashboard en …klaar.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      24 februari 2017 om 23:01

      @schreute01: Valt mee, met de CLK/ C55 en S4 doen ze het het ook, zelfde formaat auto.

      Login om te reageren
  17. bofkont zegt

    24 februari 2017 om 23:02

    Hele fijne wagen!!
    Maar met wat pech kun je het hele blok eruit lepelen als de lamdasondes vervangen moeten worden plus nog wat andere sensoren waar je gewoon niet bij kunt.
    Wel een ontzettend fijne wagen!! uber cruiser en echt schofterig onverwacht snel voor een passat, niemand verwacht het.

    Login om te reageren
  18. mrrallycross zegt

    24 februari 2017 om 23:06

    Lekker anoniem

    Login om te reageren
  19. st33fie zegt

    24 februari 2017 om 23:29

    Op het geluid na valt de Passat w8 echt tegen

    Login om te reageren
  20. nopetrolnofun zegt

    24 februari 2017 om 23:51

    Geluid vind ik overigens ook niet eens super, de lekkerste passat blijft nog altijd de R36!

    Login om te reageren
  21. autodrome zegt

    25 februari 2017 om 00:19

    Zuipuh jonguh ….

    Login om te reageren
  22. roppp zegt

    25 februari 2017 om 00:37

    Nou vooruit. Ervanuitgaande dat het hout afkomstig is van de plasticboom, de navigatie hooguit voldoet als je terugkeert naar het Flinstone-tijdperk en er een extra tankwagen achter gehangen moet worden (zit er wel een trekhaak onder), lijkt dit mij een VAAG-product waar ik mij wel in zou willen voortbewegen.

    Login om te reageren
  23. mashell zegt

    25 februari 2017 om 08:35

    Ik koop alleen gebruikte auto’s waarvan op de foto’s naar Radio 4 geluisterd wordt. Dan heb je een goede. Luistert de verkoper naar radio 538 dan is de teller teruggedraaid en luistert de verkoper naar SlamFM dan is de wagen afgeragd. Bij 100%NL is er in de wagen gerookt en meestal ook Heineken gedronken.

    Login om te reageren
    • stribo zegt

      25 februari 2017 om 12:53

      @mashell: Hulde ?

      Login om te reageren
  24. martijn11 zegt

    25 februari 2017 om 08:36

    Ik denk dat je meer aan een touareg met v10 hebt

    Login om te reageren
  25. kilum zegt

    25 februari 2017 om 09:34

    Heb er eens serieus naar gekeken. Kende de auto helemaal niet. Maar ben toen eerst maar is mij een beetje in gaan lezen voor ik in het diepe sprong. Heb er toen vanaf gezien. Een auto met veel problemen en presteert niet zo goed als je zou verwachten van een 8 cilinder. Ik sla dus maar even over.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      25 februari 2017 om 10:21

      @kilum: dan zou ik aan raden hetzelfde te doen als @Autoblogger en @Wouter. Een Audi S4! Meer koppel bij een vroeger toerental en veel betere prestaties.

      Login om te reageren
  26. desjonnies zegt

    25 februari 2017 om 10:12

    B5 Passat en Golf II, beter heeft Volkswagen nimmer meer gebouwd. Ook die zo geliefde kever en t1 kunnen kwalitatief niet in de schaduw staan van deze twee Wolfsburgse mijlpalen.
    Dit is de kwaliteit waar iedere VW rijder naar hunkert, gewoon drie ton kilometers maken zonder dat er spannende dingen gebeuren.
    En gewoon altijd starten, dit waren net Toyota’s zo goed….

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      25 februari 2017 om 12:49

      @desjonnies: De enige terugkomende kuur waren de lampjes achter. Als je de kofferklep te hard dicht deed konden ze eruit trillen. Voordat soort kwalen doen ze nu een moord bij VW ;)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North