• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop een splinternieuwe 997 GT2 RS op gele platen!

Auteur: machielvdd, gepost 7 mei 2025 om 21:03 – 10 Reacties

997 GT2 RS

De natte droom van iedere Porsche-verzamelaar staat gewoon op Nederlands kenteken.

Met de vorige generatie sloeg Porsche de GT2 over en kwam er meteen een GT2 RS. Daar rijden er nog best wat van rond in Nederland. Weet je welke auto pas echt zeldzaam is? De 997 GT2 RS. Dat is een collector’s item die je nooit, maar dan ook nooit, tegenkomt in het wild.

Dat komt in de eerste plaats door de zeldzaamheid. De 997 GT2 RS was strikt gelimiteerd op 500 exemplaren. Er was natuurlijk ook al de normale GT2, maar die is nooit tegelijk met de GT2 RS geleverd. De GT2 was namelijk een 997.1, terwijl de GT2 RS pas na de facelift kwam.

997 GT2 RS
997 GT2 RS
997 GT2 RS
997 GT2 RS

Je kunt de GT2 RS dus herkennen aan de faceliftachterlichten (met het hoekje eruit), maar het is misschien makkelijker om naar de motorkap te kijken. De GT2 RS heeft altijd een carbon motorkap. Ook de luchtinlaat in de achterste wielkasten is van carbon.

De GT2 had 530 pk, maar de GT2 RS deed er nog een flinke schep bovenop. Deze versie heeft maar liefst 620 pk. Daarmee was het met afstand de krachtigste 997, want ook de Turbo S kwam niet verder dan 530 pk. En al die pk’s gingen regelrecht naar de achterwielen. Daarom wordt deze auto ook wel gezien als de moderne Widowmaker. Ter verhoging van de feestvreugde heeft de GT2 RS altijd een handbak.

Dat je nooit een 997 GT2 RS tegenkomt ligt niet alleen aan de zeldzaamheid. Met dit exemplaar is simpelweg niet gereden. Er staat slechts 1.407 kilometer op de teller. De auto komt van de eerste eigenaar, die de auto kocht in Zwitserland. Kennelijk durfde de beste man er niet mee te rijden. Of het was een investering, dat kan natuurlijk ook.

Het gekke is: de auto staat wel op Nederlands kenteken. Degene die de auto in Zwitserland heeft gekocht, heeft dus de moeite genomen om ‘m hier te registreren. Terwijl er totaal niet gereden wordt met de auto. Dat is interessant.

Het voordeel is dat je de auto nu kant-en-klaar kunt kopen met Nederlands kenteken. Of, nou ja… je kunt meebieden, en daarvoor moet je naar Villa d’Este. Aan de oevers van het Comomeer wordt deze bijzondere GT2 RS later deze maand geveild. Broad Arrow Auctions rekent op een bedrag van 4 á 5 ton.

Ook interessant!

  • Spotter koopt zijn tweede 997 GT3 RS
  • Gespot - Een zeldzame 997 GT2 op Nederlandse kenteken
  • Porsche 992.2 GT2 RS komt eraan: dit wordt de hoge prijs!
  • Video: het geluid van de Porsche 992 GT2 RS
    Video: het geluid van de Porsche 992 GT2 RS

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, gt2-rs, occasion, Porsche, veiling

Vorig bericht: « Politie rijdt vluchtende Supra-rijder bijna dood
Volgend bericht: Vernieuwde Toyota SUV herken je niet meer terug! »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    7 mei 2025 om 21:34

    Qua techniek hebberigmakend, maar qua uiterlijk niet zo. En zulks niet eens alleen vanwege de kleuren van dit specifieke exemplaar.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      8 mei 2025 om 07:29

      Exact dit, dit model is uit verhouding. De kleur maakt het er ook niet mooier op.
      Zal best geweldig rijden.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        8 mei 2025 om 10:40

        De 997 generatie is m.i. een 911 met obesitas.

        Login om te reageren
  2. outlook zegt

    7 mei 2025 om 22:29

    Qua kleur zou ik deze laten staan… blèh

    Login om te reageren
  3. styns zegt

    7 mei 2025 om 22:44

    Ik ben opzich pro Porsche, maar mijn kennis van het merk is niet zodanig toereikend dat ik stijl achterover zou slaan als ik deze op straat tegen zou komen..

    Login om te reageren
  4. jaso013 zegt

    7 mei 2025 om 23:06

    Ontiegelijk lelijke spec.

    Login om te reageren
  5. Exit Luminar zegt

    8 mei 2025 om 02:18

    Marokkaanse kenteken zou niet misstaan.

    https://olavsplates.com/foto_m/ma_66065a13_close.jpg

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    8 mei 2025 om 08:32

    Die 997.2 dagrij leds in de voorbumper worden wel slecht oud zeg! Niet mijn ultieme 997, wel een tof ding. Mocht ik er geld voor hebben en in geïnteresseerd zijn dan zou er een donkergroen wrapje omheen komen (ook de carbon delen) en dan de wielen zilver of goud.

    Login om te reageren
  7. petroldrinker zegt

    8 mei 2025 om 11:32

    Doe mij de 991 versie met PDK maar, gelieve wel in een leuk kleurtje ipv een saaie leasekleur

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      8 mei 2025 om 13:22

      Een GT3 RS in Ultraviolett bijvoorbeeld ?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North