
De politie kende geen genade met deze Supra.
De VS is in bepaalde opzichten nog steeds het Wilde Westen. Tijdens politie-invallen en achtervolgingen gaat het er vaak ruig aan toe. Nu kan in de VS natuurlijk iedereen een wapen op zak hebben, maar soms kun je toch vraagtekens zetten bij de keuzes van de politie.
Afgelopen zondag werd een Toyota Supra-rijder nogal hardhandig aangepakt. De Florida Highway Patrol kwam de auto zondagnacht tegen, toen deze 93 mph reed waar je 55 mph mocht. In Europese termen: 150 km/u in een 88 km/u-zone.

De politie wilde de auto stoppen, maar de Supra Mk4 waande zich in Fast & Furious en koos het hazepad. Dit gebeurde met snelheden tot 160 km/u. De politie had echter geen zin om te spelen en besloot de auto te rammen. Het lijkt erop dat dit met flinke snelheid gebeurde, want de auto maakt een zware klapper tegen een lantaarnpaal. Tot overmaat van ramp vloog de Supra in de fik.

De 31-jarige bestuurder en zijn passagier kwam er ook niet zonder kleerscheuren vanaf. Beiden liepen “niet-levensbedreigende verwondingen” op en moesten worden afgevoerd naar het ziekenhuis. De bestuurder heeft dit natuurlijk over zichzelf afgeroepen, maar je kunt je wel afvragen of het nu écht nodig was om deze mensen bijna dood te rijden.
De politie van Florida post dit in ieder geval als waarschuwing op Instagram, met de hashtags #DontRun #JustStop. Bij deze dus de tip: vlucht nooit voor de politie en al helemaal niet als je in Florida bent. Wacht gewoon even tot GTA VI uit is.
Foto’s: FHP_Tampa op Instagram




Zou die snelheidsovertreding de enige fout zijn, die de Supra-bestuurder begaan heeft ? Ben ik niet op voorhand van overtuigd.
“ De bestuurder heeft dit natuurlijk over zichzelf afgeroepen, maar…”
Niet “maar”… gewoon luisteren als de politie dat zegt. Blij dat ie bij zijn ontsnappingspoging geen onschuldige omstanders heeft meegenomen.
Play stupid games, win stupid prizes.
Komt ie goed weg hoor. Auto’s uit de jaren 90 zijn de laatste generatie auto’s waarbij veiligheid erg matig was.
Je kan natuurlijk ook gewoon stoppen voor de politie en een normaal gesprek voeren met agent in kwestie waarom je te hard ging. Je weet dat je te hard rijdt dus gewoon een vent zijn en de consequenties onder ogen zien..
Ik ben in mijn 25-jaar lange bezit van rijbewijs 2x staande gehouden, en beide keren met een ‘ja meneer, sorry meneer, ik zal het niet meer doen meneer’ er vanaf gekomen met een strenge blik en meer niets. Heel gek maar sommige agenten zijn ook net mensen die gewoon hun werk doen, en niet persé uit zijn op boetes uitschrijven maar om mensen op te voeden.
Eens, een uitzondering daargelaten zijn het doorgaans alleszins redelijke lui. Dwz, als jij je ook een beetje redelijk en beschaafd opstelt.
Vooral als ze je ook nog terecht aanhouden (wat in mijn geval wel zo was), je kunt moeilijk doen maar ze hebben gewoon gelijk.
Volgens mij zijn veel mensen hier het woordje ‘proportioneel’ vergeten. Natuurlijk dien je te stoppen als je gepakt wordt voor te hard rijden. Accepteer de boete en ga verder met je leven.
Maar agenten die jou en een onschuldige passagier bijna van het leven beroven, omdat je 150 rijdt waar je 88 mag is net zo krankzinnig.
Maar goed, als je politieagenten hebt die een IQ hebben van een pakje boter en hun politie diploma gratis bij dat pakje boter hebben gekregen, dan mag je niet anders verwachten.
Je kan veel zeggen over onze politie maar gelukkig zijn die professioneel, voor rede vatbaar en hebben een stel functionerende hersenen.
Ik vind het altijd heerlijk om die Nederlandse youtube filmpjes te zien van een groepje SIV voertuigen dat een auto inboxt. Het duurt soms lang voor ze eenmaal aan de slag gaan, maar daarna is het vaak ook over en uit zonder teveel drama (zolang de bestuurder niet in een door drugs geïnduceerde psychose zit).
Ik heb het een keer live voor mijn neus zien gebeuren, het duurde zo lang voor ze in actie kwamen dat ik bijna zin had om mijn lease-Kia in de strijd te werpen :D Toch maar niet gedaan.
En weer die irritante moderatiefilters. Autoblog doe er eens wat aan.
Vooral zonde van de Supra.
Die zie jij toch elke dag zodra je de deur uitloopt en naar de buurman zn parking kijkt ;) :P
Ik vind dit heel moeilijk om een mening over te vormen.
Als de regels zeggen dat de flikken je mogen afknallen/doodrijden omdat je vlucht voor aan aanhouding bij een snelheidsovertreding. Dan zijn dat de consequenties die je er moet willen dragen wanneer je te snel rijdt.
Alles hangt zowat af van de regels die je als burger 🍔 moet respecteren en de regels die de 👮popo moet volgen om ze te handhaven.
Ben je het daarmee niet eens dan moet je je democratische rechten gebruiken om het te veranderen. (Of dat enigszins kan in de usfa weet ik niet)
We lopen altijd te zeiken dat de politie niet hard genoeg optreed en een achtervolging van een uur belachelijk is. En nu doen ze het snel en hard en is het weer niet goed?
Zonde van de auto maar zeker niet van de actie. Heel simpel: gewoon luisteren, zeggen we ook tegen onze kindertjes toch?
Als je niks te verbergen hebt hoef je je ook niet te verschuilen achter “je zogenaamde rechten”.
Het recht dat je hebt is namelijk dat je vrij mag bewegen binnen de gestelde kaders.
Mwah…om eerlijk te zijn vind ik dat altijd een ietwat (bijna benijdenswaardig) naïef standpunt. Ik heb niks te verbergen, maar ik wil daarom ook niet gecontroleerd worden. Opzouten met dat wantrouwen. In Murica is het ook allemaal een beetje anders. De hele gedachte achter het tweede amendement is de verlichte gedachte van de grondwetopstellers dat een overheid ook kan degenereren in iets tyrannieks. Waarbij het dus handig is dat diezelfde overheid geen geweldsmonopolie heeft maar dat burgers zich mogen beschermen tegen zo’n ontspoorde roverheid. Dat kan je op allerlei grote en kleine niveau’s toepassen. De regels zijn er om de vrijheden te waarborgen voor iedereen, niet alleen criminelen. En vaak is dat ook nodig.
In deze casus; ik vermoed dat het niet de bedoeling was van oom agent om de schavuit naar de ER te catapulteren. Maar we weten te weinig van de omstandigheden. Ik zou me kunnen voorstellen dat het een geschil wordt waar ofwel de dienstklopper aantoont dat het handelen binnen de lijntjes viel en de uitkomst onfortuinlijk was ofwel er besloten wordt dat er toch sprake is van nalatigheid of excessief disproportioneel ingrijpen met schade tot gevolg.