• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop nu de AC Schnitzer BMW 540i van Jaap Stam

Auteur: CasperH, gepost 19 juni 2015 om 12:39 – 50 Reacties

Afbeelding Koop nu de AC Schnitzer BMW 540i van Jaap StamAfbeelding Koop nu de AC Schnitzer BMW 540i van Jaap StamAfbeelding Koop nu de AC Schnitzer BMW 540i van Jaap StamAfbeelding Koop nu de AC Schnitzer BMW 540i van Jaap StamAfbeelding Koop nu de AC Schnitzer BMW 540i van Jaap StamAfbeelding Koop nu de AC Schnitzer BMW 540i van Jaap StamAfbeelding Koop nu de AC Schnitzer BMW 540i van Jaap StamAfbeelding Koop nu de AC Schnitzer BMW 540i van Jaap Stam

BMW e39 540i Jaap Stam
Deze BMW 540i is voorzien van AC Schnitzer goodies en was ooit eigendom van The Dutch Destroyer.

Jep, Jaap Stam was ooit in het bezit van deze fraaie BMW 540i. De optielijst liegt er dan ook niet om. In de fabriek werd de auto al uitgerust met een M onderstel, M interieur en M sportstuur. De 20 inch 3-delige Breyton breedset is uiteraard later pas gemonteerd. Verder is de auto voorzien van een aantal AC Schnitzer goodies, waaronder de frontlip, skirts en uitlaat.

De 286 pk en 440 Nm uit de 4.4 liter V8 zorgen voor prettige prestaties. De topsnelheid bedraagt een begrensde 250 kilometer per uur, een sprintje naar de honderd doe je in 6,4 seconden. Tanken doe je vaak. Deze Metallic Cosmos zwarte 540i heeft 173.000 kilometer achter de kiezen en moet €8250 euro kosten. Je moet er wel even voor naar Goes (Zeeland) rijden, maar dan heb je ook wat.

Ook interessant!

  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • BMW M5 (E39) verkocht
    BMW M5 (E39) verkocht voor monsterlijk bedrag
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW M240i volgens AC Schnitzer is een voorproefje van de M2

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, e39, occasion, zwart

Vorig bericht: « Fleetmanagers spreken zich uit over bijtelling in 2016
Volgend bericht: Mercedes gooit G500 4×4² in productie! »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    19 juni 2015 om 12:44

    Fantastische auto hoor, erg netjes uitgevoerd!

    Login om te reageren
  2. gash zegt

    19 juni 2015 om 12:49

    Ziet er stoer uit, ogenschijnlijk van een ‘liefhebber’ geweest. Dat lederen interieur vind ik wat minder fraai.

    Login om te reageren
  3. simppa zegt

    19 juni 2015 om 12:49

    Ben benieuwd hoeveel eigenaren er geweest zijn na mijnheer Stam.

    Login om te reageren
    • kapitein zegt

      19 juni 2015 om 13:14

      @simppa: 4 als Jaap de eerste was.

      Login om te reageren
  4. scottishcarspotter2000 zegt

    19 juni 2015 om 12:52

    Naar zeeland dan maar

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    19 juni 2015 om 12:54

    Nette wagen. De AC-goodies waren me niet eens opgevallen als ik het niet wist.

    Login om te reageren
  6. mikkeloentje zegt

    19 juni 2015 om 12:56

    Daar past wel een goede Tabbert achter.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      19 juni 2015 om 20:44

      @mikkeloentje: nee, d’r zit geen trekhaak onder

      Login om te reageren
      • mikkeloentje zegt

        20 juni 2015 om 01:16

        @roppp: kijk eens goed ;)

        Login om te reageren
  7. JagID3Merc zegt

    19 juni 2015 om 12:57

    Ben altijd al enorm fan geweest van de E39. Zou er graag één bezitten maar deze zou ik overslaan en gaan voor een 3.0D

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    19 juni 2015 om 13:10

    Mooi apparaat, maar doe mij maar een E39 M5. Op dit moment kost zo`n M5 zo`n beetje niets (in de verhouding tot wat je koopt) en je hebt gewoon de perfecte 5 serie!

    Login om te reageren
    • gash zegt

      19 juni 2015 om 13:12

      @dutchdriftking:

      De prijzen voor e39 M5’s stijgen inmiddels al weer een tijdje, maar nog steeds erg veel waar voor je geld.

      Login om te reageren
    • KUYL zegt

      19 juni 2015 om 13:27

      @dutchdriftking: Een E39 M5 kopen is één, rijden en onderhouden is twee. Bijna alles aan een e39 M5 is uniek voor die auto gemaakt. Een voorbeeld:
      Até remschijfset voor de 540i, € 110.
      Até remschijf per stuk! voor de M5, € 243
      uitgaande van een bekende en scherp aanbiedende internet auto onderdelenshop.

      Daarnaast hebben ze ook nog een aardig aantal aandachtspuntjes die je meer dan een flinke duit kunnen kosten, denk aan de Vanos. Ondanks dit alles mis ik die van mij wel, wat een heerlijke bak. De baas maar eens aankijken of ik toch niet een youngtimer als volgende leasebak mag. Zucht en droomt verder.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        19 juni 2015 om 13:31

        @KUYL: De onderhoudskosten zullen hoog zijn, maar iemand met een beetje verstand koopt een M5 niet als daily driver. Dat is gewoon niet leuk meer in Nederland. Zit je je de hele dag te ergeren dat je het vermogen niet kan gebruiken….

        Login om te reageren
        • KUYL zegt

          19 juni 2015 om 14:01

          @dutchdriftking: E39 M5 is juist een van de heerlijkste daily drivers omdat het een van de weinige auto`s is die een échte alleskunner is. Het koppel van de S62 V8 is altijd en overal aanspreekbaar. Onderstel is strak maar ook zeker comfortabel. Deze auto is perfect om overal voor gebruikt te worden Rij je lui en comfortabel dan doet ie dat perfect, heb je dan die mogelijkheid om hem even de sporen te geven dan kan dat ook en blijkt dat ie dat zelfs nog beter kan zowel rechtdoor als in de bochten. Als je deze auto koopt moet je er ook vol voor gaan en hem echt gebruiken als waar deze voor bedoeld is, namelijk alles. Doe je dat niet, dan heb je juist geen verstand. Auto`s moeten rijden. Kost je een rib maar dan heb je ook wel wat. Daar is nu precies waar het fout gaat met een hoop BMW M modellen, goedkoop kopen, afraggen en dan pas erachter komen dat je het niet kan betalen.

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            19 juni 2015 om 14:22

            @KUYL: Het is inderdaad of dagelijks gebruiken met groot budget, of gebruiken op zon en feestdagen met beperkt budget en om de auto knap te houden. Als je geen geld hebt gewoon niet doen. Helaas zie je dat laatste maar al te vaak.

            Login om te reageren
        • jzaero zegt

          19 juni 2015 om 15:34

          @dutchdriftking: vermogen kan je prima gebruiken en ook de onderdeelprijzen vallen best mee. Ja setje remschijven zijn duur, maar die doe je 1x en je kan 60-70k km vooruit. Blokjes elke 40-50k ofzo. Als je als een M rijdt wellicht wat minder, maar ben al in bezit van 2 BMW’s 6 cilinders en achteraf gezien is een M3 niet eens zoveel duurder geweest.

          Login om te reageren
      • alfablog zegt

        19 juni 2015 om 22:29

        @KUYL: remschijven is windhandel. Remschijven voor een Maserati coupé zijn 600 pond per setje, bij een gerenommeerd oem-er laten maken voor 125 euro. Maar ja, dat lukt niet bij alle onderdelen, dus mag je soms even langs de kassa. Via een m-forum met afname van een hele serie.

        Login om te reageren
    • gertjano zegt

      19 juni 2015 om 14:31

      @dutchdriftking: Goedkoop? Mwoah een goeie moet je toch al aardig wat voor neertellen. http://www.autobijlsma.nl/verkoop/ bovenaan, maar dan heb je ook wat

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        19 juni 2015 om 14:34

        @gertjano: mooi ding!

        Login om te reageren
  9. norge zegt

    19 juni 2015 om 13:23

    He een pakkis bil ….Wat dat betekent zoek je maar op :)

    Login om te reageren
    • roberto zegt

      19 juni 2015 om 13:31

      @norge: Heb het is gegoogled, maar dan kom ik termen tegen als Negervitser..

      Login om te reageren
      • norge zegt

        19 juni 2015 om 17:33

        @roberto: Populair bij Pakistaanse jongeren hier..

        Login om te reageren
  10. dhrwilders zegt

    19 juni 2015 om 13:30

    Leuke sleeper

    Login om te reageren
  11. stfu zegt

    19 juni 2015 om 13:49

    Anno 2015 nog zulke belabberde foto’s maken. Man man man.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      19 juni 2015 om 14:04

      @stfu: Erg he’, je herkent er nauwelijk een BMW in.

      Login om te reageren
  12. garp zegt

    19 juni 2015 om 13:59

    Ik heb een 540i Touring gehad. Heerlijke wagen. Het gemak waarmee je die begrensde 250kmh kon halen was bewonderenswaardig. Ben nog altijd benieuwd hoe hard ie kon lopen zonder begrenzing.
    Een specifiek autoblad, die oudjes op de rollerbank zet, peilde overigens 310 pk bij een ongemodificeerde e39 540i. En die wagen had 2 ton op de klok.
    Overigens, het navigatie systeem was een optie van 10.000 harde Hollandse guldens. Ik had dat ook, en M onderstel en stuur. De nieuwprijs van de mijne, was aan het einde van het vorige millennium 93k euro(!).

    Login om te reageren
    • Turbo zegt

      19 juni 2015 om 14:52

      @garp: ik heb begrepen dat het gerucht was dat de 4.4i V8 meer had dan de 286 opgegeven pk’s, maar lager in de lijsten werd gezet om niet teveel competitie te geven aan de 5.0 V12 in het 7-serie gamma. Klinkt wel logisch, aangezien de voorganger in de e34 (4.0 V8) ook 286 pk had. Die laatste was ook al leuk speelgoed in een Touring (man man, wat ging dat ding los).

      Login om te reageren
      • bmwpowerm5 zegt

        19 juni 2015 om 18:45

        @Turbo: iemand van bmw heeft mij verteld dat ze dat doen om het gat tussen de 540i en de m5 groter te laten lijken

        Login om te reageren
    • bmwpowerm5 zegt

      19 juni 2015 om 18:43

      @garp: heb er ook eentje gehad was echt een super fijne auto zoop als een ketter
      maar ja dat was nog in de tijd dat de bomen tot in de hemel groeide

      Login om te reageren
      • garp zegt

        19 juni 2015 om 21:06

        @bmwpowerm5: hehehe, als je ‘m in de winter parkeerde met nog 120km range, dan volgende ochtend ‘pling’, reikwijdte 28km. De eerste liter peut was er al door voordat je de pook te pakken had.
        Uiteindelijk gebruikte hij 1 op 7,4 over de jaren heen. Best netjes.
        Zou goed kunnen vwb positionering ten opzichte van de v12 en M5. Zo had ik er nooit over gedacht. Nu heb ik een e61 545i. Die is wel duidelijk sneller dan m’n (non-vanos) 540. En een tikje zuiniger lijkt het tot nu toe.

        Login om te reageren
  13. mashell zegt

    19 juni 2015 om 15:06

    Tussen foto 1 en 5 heeft iemand de motorkap en het dak gepoetst met een schuursponsje?

    Login om te reageren
  14. nickvandijk zegt

    19 juni 2015 om 15:14

    Top auto z’n 540i heb zelf een station

    Login om te reageren
  15. nickvandijk zegt

    19 juni 2015 om 15:16

    Touring*

    Login om te reageren
  16. gtwillem zegt

    19 juni 2015 om 16:09

    Je kan er op diverse manieren naar kijken, maar het is natuurlijk gewoon een sjakenauto, zo. Ja, het is een 540i, maar echt mooi kan ik hem niet noemen. Dat leer van BMW wordt trouwens niet heel erg mooi ‘oud’. Die velgen zijn mij net even te veel van het goede en de kleurencombo vind ik ook niet echt fraai. Dus ik sla deze graag even over. Er zijn veel mooiere 540i’s op de markt. Daarbij zou ik zelf een 530i doen, zo’n spinnende zes in lijn vind ik mooier lopen dan een V8.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      19 juni 2015 om 17:22

      @gtwillem: I pass too. Wat dit exemplaar betreft dan.
      Persoonlijk zou ik best een achtcilinder willen, vanwege de gewichtsverdeling. De zescilinder neigt namelijk in beginsel naar onderstuur doordat het gewicht toch enigszins naar voren ligt. Gelukkig is dat met het gaspedaal makkelijk te verhelpen… De V8 benadert de 50/50-verdeling toch het beste.
      Dat leer, tja, het ligt een beetje aan hoe het onderhouden wordt. De lichte kleuren zijn er gevoeliger voor dan de donkere.

      Login om te reageren
    • garp zegt

      19 juni 2015 om 21:19

      @gtwillem: lopen of klinken? Qua geluid kan ik het beamen. Te ‘gedrukt’, maar voornamelijk bij lagere toerentallen. Ik heb 5 jaar lopen dubben om iets aan het uitlaatsysteem en/of geluidsisolatie te doen. Maar ik was te bang voor drone en sjonnie klanken. Als je met de oem uitlaat rijdend boven de 3500 toeren kwam, begon hij voor de toeschouwer al aardig te klinken. Binnen werd het pas lekker boven de 4000.
      De loop van het blok was fenomenaal. En als je de autolectuur van 15 jaar geleden erbij pakt, zie je dat ik niet de enige ben die dat vind/vond.

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      20 juni 2015 om 12:18

      @gtwillem: wat zeg je nou, een 530i? Toch helemaal niks voor jou? Beter een 525d?

      Login om te reageren
  17. rednasnamsob zegt

    19 juni 2015 om 16:09

    Ligt het aan mij of zijn de velgen achter een maatje (of twee!) groter!?

    Login om te reageren
    • robindeelen zegt

      19 juni 2015 om 17:08

      @rednasnamsob: dat is een breedset die zijn achter breder dan voor.
      Meestal rond de 1 a 1.5 j

      Login om te reageren
  18. dhrwilders zegt

    19 juni 2015 om 17:29

    Dikke sleeper

    Login om te reageren
  19. schellekens006 zegt

    19 juni 2015 om 18:37

    Wat een oud ding en wie wil daar nu nog in gezien worden.

    Login om te reageren
    • garp zegt

      19 juni 2015 om 21:25

      @schellekens006: snel naar de Audi dealer. Daar zijn ze gek op jouw soort.

      Login om te reageren
  20. apriliarsv zegt

    19 juni 2015 om 18:57

    Erg fraai, hoewel ik meer van de Alpina’s ben dan van hetgeen AC Schnitzer op de markt brengt.

    Login om te reageren
  21. kroelkip zegt

    19 juni 2015 om 19:02

    Sexy mother f…….,

    Login om te reageren
  22. toyotafortuner zegt

    19 juni 2015 om 20:51

    Beter uitgevoerd dan de AC Schnitzer E38 die ik een tijd geleden spotte

    Login om te reageren
  23. mrrallycross zegt

    19 juni 2015 om 22:13

    Wat een foute auto man. Vind ik niet echt bij Jaap stam passen

    Login om te reageren
  24. bartsmit zegt

    19 juni 2015 om 22:40

    Beetje foute uitvoering zo.

    Login om te reageren
  25. deboes zegt

    19 juni 2015 om 23:59

    Komt ook nog 15 euro voor een petje

    Login om te reageren
  26. thijs413 zegt

    20 juni 2015 om 04:47

    Ik vind t leuke bijtellingsvriendelijke auto (35% van de dagwaarde)
    Blijft een van mijn favorieten!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North