• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kopen: bijna ‘nieuwe’ Audi RS6 Avant in Alkmaar

Auteur: RubenPriest, gepost 1 november 2018 om 09:51 – 57 Reacties

Afbeelding Kopen: bijna ‘nieuwe’ Audi RS6 Avant in AlkmaarAfbeelding Kopen: bijna ‘nieuwe’ Audi RS6 Avant in AlkmaarAfbeelding Kopen: bijna ‘nieuwe’ Audi RS6 Avant in AlkmaarAfbeelding Kopen: bijna ‘nieuwe’ Audi RS6 Avant in AlkmaarAfbeelding Kopen: bijna ‘nieuwe’ Audi RS6 Avant in AlkmaarAfbeelding Kopen: bijna ‘nieuwe’ Audi RS6 Avant in AlkmaarAfbeelding Kopen: bijna ‘nieuwe’ Audi RS6 Avant in AlkmaarAfbeelding Kopen: bijna ‘nieuwe’ Audi RS6 Avant in Alkmaar

Kopen: bijna 'nieuwe' Audi RS6 Avant in Alkmaar
Er mag wel een flink bedrag voor afgetikt worden.

Wie het nog durft om tegenwoordig een Audi RS-product te kopen moet dit exemplaar eens bekijken. Het gaat in dit geval niet om de mateloos populaire RS 6 Avant C7, maar om een RS6 van twee generaties eerder. En wát voor één. Deze RS6 Avant C5 uit 2002 heeft de afgelopen 16 jaar weinig gereden en bijna alleen de mooie bink uitgehangen.

De kilometerstand leert ons dat de Audi slechts 2.000 kilometer ervaring heeft! Het is bijna zonde om er nu wel mee te gaan rijden. De samenstelling is geweldig. De Mugelloblauw kleur sluit naadloos aan bij het ingetogen uiterlijk van deze generatie RS6. Zonder de badge weten alleen kenners dat ze te maken hebben met een 4.2 biturbo V8 station, die goed is voor 450 pk.

In vergelijking met hete hatches van vandaag de dag is de RS6 Avant C5 misschien niet de snelste meer, maar who cares. Deze auto is tijdlozer dan het servies bij je oma in de kast.

Met zo’n kilometerstand en het feit dat de auto er hagelnieuw uitziet is de prijs ook niet kinderachtig. De aanbieder vraagt 59.500 euro voor de maagdelijke RS6 Avant.

Met dank aan @marijn90 voor de tip!

Ook interessant!

  • Bruine Audi RS6 Avant
    Bruine Audi RS6 Avant is eindelijk weer cool
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • duurste RS6 van Europa
    Duurste RS6 van Europa is een oude bekende
  • Audi RS6 Woody
    Audi RS6 Woody stationwagon is pure hommage

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, avant, blauw, c5, occasion, rs6, station

Vorig bericht: « Zo zag je de Volkswagen Golf R nog niet eerder
Volgend bericht: Volkswagen heeft nieuwe aanklacht aan broek hangen »

Lees Interacties

Reacties

  1. baklava zegt

    1 november 2018 om 09:57

    Perfect! Wel met bearlock graag. Anders staat ie volgende week samen met Youssef op opsporing verzocht

    Login om te reageren
    • momo zegt

      1 november 2018 om 10:14

      @baklava: Wie is Yusuf?

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        1 november 2018 om 10:20

        @momo: dat is pax met bontkraag, een vet bosje haar op zijn hoofd, heeft een handtasje om zijn schouder, draagt een stone island trui en noemt zijn vriendin kech. Het liefst rijdt hij in een Audi RS naar de pinautomaat om geld op te nemen!

        Login om te reageren
    • bloemhof010 zegt

      1 november 2018 om 10:16

      @baklava: probeer je grappig te doen tarkan?

      Login om te reageren
      • baklava zegt

        1 november 2018 om 10:28

        @bloemhof010: Volgens wiki: “Tarkan Tevetoğlu (Alzey, 17 oktober 1972), beter bekend als Tarkan, is een Turksepopzanger. Hij werd in Duitsland geboren, emigreerde met zijn familie naar Turkije en studeerde klassieke Turkse muziek in Istanboel. Sinds 1992 is hij de beroemdste ster van de hedendaagse Turkse popscene.” Nee dit ben ik niet. Gewoon een noord hollander met friese roots wonend in het mooie Groningen zonder enige zangkwaliteiten, die graag griekse zoetigheden tot zich neemt.

        Login om te reageren
        • momo zegt

          1 november 2018 om 10:45

          @baklava: Te veel info over jou. Vertel me meer over yusouf..

          Login om te reageren
          • rotasaxal zegt

            1 november 2018 om 12:20

            @momo: kijk maar eens naar opsporing verzocht.

            Login om te reageren
            • momo zegt

              1 november 2018 om 13:24

              @rotasaxal: Ja, daar vind ik dus niks. Wijsneus!

              Login om te reageren
        • Tonnie zegt

          1 november 2018 om 11:47

          @baklava: “ik wil naar griekenland”, wie kent ‘m niet?

          Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    1 november 2018 om 10:00

    Welp. @rubenpriest: volgens mij ben je een html tag vergeten af te sluiten. Alles na de artikel tekst staat schuin gedrukt

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      1 november 2018 om 10:02

      @toyotafortuner: Jup, is gefixt.

      Login om te reageren
      • toyotaprius zegt

        1 november 2018 om 11:48

        @RubenPriest: schuin is hip!

        Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    1 november 2018 om 10:09

    Leitner en hoge prijzen is iets wat we wel gewend zijn.

    Login om te reageren
    • mike0709 zegt

      1 november 2018 om 10:16

      @viezefreddyw: Beetje terecht toch? Waar hij deze pareltjes weer vandaan weet te halen vind ik altijd knap.

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      1 november 2018 om 10:22

      @viezefreddyw: Ja en Leitner en Audi zijn we ook wel gewend #burnrs6dtm

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      1 november 2018 om 10:22

      @viezefreddyw: ik denk dat dit een kwestie is wat de gek voor zo’n auto neer wil leggen!
      Misschien is de auto wel meer waard, misschien ook wel minder.

      Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      1 november 2018 om 11:51

      @viezefreddyw: vind het met deze eerlijk wel meevallen. Ook een van de laatste mooie audi’s imo. :).

      Login om te reageren
  4. JanJansen zegt

    1 november 2018 om 10:13

    Prima Youngtimer. Wel de kosten van een G3 LPG installatie meenemen in de uiteindelijke prijs als je er ook echt mee wilt gaan rijden.

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      1 november 2018 om 10:28

      @janjansen: ja en 250 pk overhouden zeker ..

      Login om te reageren
      • maotje zegt

        1 november 2018 om 12:48

        @sr20det: lpg is niet meer wat t 25 jr geleden was. Is gewoon prima brandstof

        Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      1 november 2018 om 11:29

      @janjansen: 60k aftikken en dan LPG inbouwen in een performance station?

      Ga je mond spoelen?

      Login om te reageren
      • toyotaprius zegt

        1 november 2018 om 11:52

        @dirkiii: doen ze hier ook met Italiaanse raspaarden en ander duur snel spul.. maar dan een klein tankje om belastingen te kunnen omzeilen.

        Login om te reageren
        • maotje zegt

          1 november 2018 om 13:37

          @toyotaprius: waar is hier?

          Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        1 november 2018 om 11:56

        @dirkiii: rij zelf in een B5 S4 met G3, ja dat ondersturende familie hok.
        De overgang naar LPG voel ik vrijwel niet.
        Een klein rekenvoorbeeld; LPG is 1 euro goedkoper dan benzine. Stel een Audi S4 kost 15000 euro en rijdt 1 op 5. Dan heb je de volledige aanschafprijs na 5 x 15000 = 75000 km terugverdiend. Zelf rij ik dat in pakweg 2 jaar.
        Anders gezegd, ik bespaar 7500 euro aan brandstof per jaar. Daar kan je heel wat onderhoud voor plegen.
        Maar goed, ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken.

        Login om te reageren
        • dirkiii zegt

          1 november 2018 om 12:16

          @JanJansen: maar iemand die lpg in een snelle audi zet die gaat geen 60k betalen voor een rs6 c5.

          die gaat waarschijnlijk net als in jouw geval voor eentje die normaal gebruikt is.

          Login om te reageren
        • diablogt zegt

          1 november 2018 om 15:18

          @janjansen: U betaalt geen wegenbelasting?

          Login om te reageren
          • JanJansen zegt

            2 november 2018 om 02:59

            @diablogt: wegenbelasting is maar een paar tientjes duurder. Snap dat de eerste lpg installaties niet top waren. Maar met de huidige techniek en brandstofprijzen kan je er echt niet meer omheen. Bovendien is het beter voor het milieu.
            Maar goed als je lekker de staatskas wilt spekken, hoor je mij niet klagen. Het liefst minimaal €1.74 per liter betalen langs de snelweg. Bedankt alvast!

            Login om te reageren
        • stgp zegt

          1 november 2018 om 19:49

          @JanJansen: wow, dit rekenvoorbeeld is zo krom dat het gewoon knap is.

          Login om te reageren
          • JanJansen zegt

            2 november 2018 om 01:31

            @stgp: nou leg het maar eens uit zou ik zeggen

            Login om te reageren
          • JanJansen zegt

            2 november 2018 om 02:49

            @stgp: leg dat eens uit, met een rekenvoorbeeld uiteraard.

            Login om te reageren
        • henkhekje zegt

          3 november 2018 om 13:51

          @JanJansen: alle Audi’s zijn toch onderstuur hokken? Of hebben ze daar ineens echte ingenieurs aangenomen?

          Login om te reageren
    • numpty zegt

      2 november 2018 om 22:04

      @janjansen: LPG? In een V8 Bi-Turbo? Heb je het hoofd erg hard gestoten? Als je dat ambieert, koop dan gewoon een prius. Dan ben je geen V8 waard. De mijne moet het weliswaar zonder de twee turbo’s doen, maar die gaat nooit aan het gas. Als de benzine me te duur word, ga ik wel fietsen.

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        4 november 2018 om 19:24

        @numpty: mijn v6 biturbo rijdt al meer dan 200K probleemloos op LPG, daarmee heb ik dus al minimaal 200.000/5= 40.000 euro bespaard. Je kunt me nog meer vertellen, maar dat is mijn S4 uit 1999 me echt niet waard om er dan maar benzine in te gooien omdat dat “iets beter is voor de klepzittingen” of iets dergelijks. Voor dat bedrag koop ik elk jaar een andere S4.

        Login om te reageren
        • numpty zegt

          5 november 2018 om 07:58

          @JanJansen: Het feit dat je zo op kan lepelen wat je bespaard heb, maakt voor mij al dat je geen 6 cilinder waard ben. Dat zou geheel onbelangrijk moeten zijn. Ik weet van de mijne het verbruik niet eens. Boeie! Jij weet zeker ook precies wat een kind, per jaar kost? Ook dat boeit mij niet. Ik zie alleen het plezier. Ik denk dat jij eens moet gaan kijken naar een Honda insight als opvolger voor de S4. Dan krijg je van die schattige bloemetjes op je scherm als je zuinig rijd. Zo te horen, is dat iets wat jij zou moeten kunnen waarderen. Maar laat deze RS6 aan een echte liefhebber a.j.b.

          Login om te reageren
  5. michael02 zegt

    1 november 2018 om 10:14

    Gaaf, een 8 cilinder met 450 pk, bijna nieuw en voor ’slechts’ 60k kan ik niet zo snel vinden..

    Zal vast wel in een schuur verdwijnen, van een liefhebber of van een iets te hebberig persoon..

    Login om te reageren
  6. RiKe zegt

    1 november 2018 om 10:42

    Mooi jong RS exemplaar, die zal bij het dievengilde gewild zijn, dan weten ze zeker dat ze aankomen bij de plofkraak

    Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      1 november 2018 om 11:47

      @rike: Die rijden geen oude A6

      Login om te reageren
      • RiKe zegt

        2 november 2018 om 01:03

        @thomasthomas: klopt, het is dan ook een RS6 en geen A6

        Login om te reageren
  7. mark997gt3 zegt

    1 november 2018 om 10:45

    Moeilijke auto vind ik het. Auto is te duur om nu gewoon mee te gaan rijden. Funest voor de waarde. Ten tweede is deze auto niet echt bijzonder genoeg om als collectoren item weg te zetten. Gaat echt niet meer in waarde stijgen.
    Je moet wel een hele grote Audi fan zijn. Maar als je een nagelnieuwe RS6van meer dan 15 jaar oud zoekt dan is dit waarschijnlijk de enige in Europa.
    Iets voor in showroom van een dealer?

    Login om te reageren
    • kurtb zegt

      1 november 2018 om 13:11

      @mark997gt3: Precies dit is net niks

      Login om te reageren
  8. e36thuglife zegt

    1 november 2018 om 11:01

    ik biet 12 doezoe handje contantje kan vanmiddag komen halen
    zit wel beetje inkt vlekjes op die doekoe maar is gewoon eerlijk vriend

    Login om te reageren
    • diablogt zegt

      1 november 2018 om 11:24

      @e36thuglife: Probeer het bij de beheerder van je moestuin.

      Login om te reageren
  9. awesome zegt

    1 november 2018 om 11:12

    Kijk even wat een goeie E39 M5 doet op het moment, en deze prijs valt best mee.

    Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      1 november 2018 om 12:14

      @awesome: En terecht? Mooier en tijdlozer design, iconischer voor de meesten en beter in eigenlijk alles (behalve acceleratie en ruimte dan).

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        1 november 2018 om 16:45

        @skinnybmw: eens!

        Login om te reageren
      • numpty zegt

        2 november 2018 om 22:09

        @skinnybmw: behalve de prestaties. Deze RS is op de markt gebracht om de M5 het leven zuur te maken. En zij deed dat, zij deed dat heel erg. Om nog maar te zwijgen wat het gedrag betreft in de regen. Begrijp me goed, de 5 is een zeer mooie tuut, maar als ik de keuze heb, zal de RS altijd de voorkeur hebben. Sneller, beter bruikbaar en ook gewoon een hele mooie auto.

        Login om te reageren
        • skinnybmw zegt

          3 november 2018 om 12:19

          @numpty: Ik vind de E39 als model juist op alle fronten mooier en tijdlozer. Het interieur en de looks (vind de A6 echt een grote Passat/VW en die achterlichten op zowel de Avant als sedan zijn echt niet te pruimen, vind ik). Al is de RS6 sneller qua acceleratie (je kunt ook overdrijven, ze zijn beide echt snel), de M5 is mij snel genoeg? Motorisch is de M5 ook veel interessanter met z’n hoogtoerige non-turbo V8, misschien maar 400pk maar de RS6 heeft 2 turbo’s nodig om 50pk meer te genereren. BMW is de gewoon de betere motoren-bouwer. Daarnaast was de E39 M5 3 jaar ouder dan de RS6 (1999 vs. 2002) en heeft een mooiere historie achter zich dan de RS6 (E28, E34). Maar dit is mijn mening?

          Login om te reageren
          • numpty zegt

            4 november 2018 om 10:47

            @skinnybmw: Voorop gesteld, de M5 E39 vind ik ook een serieus mooie auto. Toen waren de M5’s nog mooi ingetogen qua uiterlijk. Maar de RS6 heeft een veel grotere potentie om te tunen. De twee Turbo’s geven in de standaard specs Idd maar 50PK extra t.o.v. de M5. Maar net als bij ieder turbo blok kan je met een zeer kleine ingreep, zonder al te veel veranderingen, prik je daar makkelijk 100 pk bij. En dat worden de verschillen ineens veel groter. Bij de M5 krijg je het ook voor elkaar, maar dan moet je echt veel meer aan het blok aanpassen. Mijn C5 S6 heeft dezelfde V8 zonder turbo’s en ook dat is voor mij zat.

            Login om te reageren
  10. skinnybmw zegt

    1 november 2018 om 11:13

    60.000 voor een übersnelle Passat…nee, dank je.

    Login om te reageren
  11. willeme zegt

    1 november 2018 om 11:13

    Begrijp wel dat ‘ie niet zoveel gelopen heeft. Deze auto’s gaven een compleet nieuwe betekenis aan het begrip onderstuur. Vind hem er wel erg dik uitzien. Maar de concurrenten waren gewoon beter. De E55 AMG was bruter en sneller. De CTS-V klonk mooier en had een magistrale wegligging. De Jaguar S-Type was sportiever én comfortabeler. Een HSV GTS kan veel beter dwarsgaan en een Mercury Marauder is stoerder.

    Als verzamelaarsobject zie ik er ook niet veel in. Het is gewoon een RS6, een RS6 Limousine in het rood of RS6 Plus Avant is véél zeldzamer. Voor 20-25k heb je keurige exemplaren. Beetje kietelen is verplicht. De Cosworth motor kan het goed hebben en het is het enige waar de RS6 echt goed in is: accelereren.

    Voor de echte verzamelaar zou ik kijken naar de S6 Avant, dat zijn serieus dure auto’s aan het worden, heb ik vandaag gehoord in de kantine van de redactie …

    Login om te reageren
    • ko4n zegt

      1 november 2018 om 11:44

      @willeme: dat de concurrenten misschien beter zijn heeft toch geen fluit met de km-stand te maken?

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        1 november 2018 om 11:48

        @ko4n: Juist wel! Daar ga je namelijk wel graag in rijden ;-)

        Login om te reageren
    • numpty zegt

      2 november 2018 om 22:14

      @willeme: Al die Amerikaanse bagger welke jij aandraagt kan zich niet meten met Europese Sport stations/sedans. Het feit dat je de 55AMG aandraagt ipv een BMW M5, zegt mij dat je weinig werkelijke verstand van zaken heb. Sorry, jij bent af.

      Login om te reageren
  12. kobus1967 zegt

    1 november 2018 om 12:28

    Even geïnformeerd bij mijn verzekeraar wat deze aan premie gaat kosten, hij hing lachend op!
    Nou weet ik het nog niet.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      1 november 2018 om 16:59

      @kobus1967: Denk je geboortejaar in euro’s x2….per maand.

      Login om te reageren
  13. cuprar32t zegt

    1 november 2018 om 16:05

    2000km? Wedden dat de intercoolers al lek zijn hahaha …. wat een pruts product was dit.
    Wie dit koopt moet m echt in een museum zetten, en er niet naar kijken, want zelfs daar gaan ze stuk van

    Login om te reageren
  14. joppe zegt

    1 november 2018 om 18:50

    Prijs valt me nog mee

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North