• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo zag je de Volkswagen Golf R nog niet eerder

Auteur: RubenPriest, gepost 1 november 2018 om 08:40 – 12 Reacties

Afbeelding Zo zag je de Volkswagen Golf R nog niet eerderAfbeelding Zo zag je de Volkswagen Golf R nog niet eerderAfbeelding Zo zag je de Volkswagen Golf R nog niet eerderAfbeelding Zo zag je de Volkswagen Golf R nog niet eerderAfbeelding Zo zag je de Volkswagen Golf R nog niet eerderAfbeelding Zo zag je de Volkswagen Golf R nog niet eerderAfbeelding Zo zag je de Volkswagen Golf R nog niet eerderAfbeelding Zo zag je de Volkswagen Golf R nog niet eerder

Zo zag je de Volkswagen Golf R nog niet eerder
De leukste Golf nog leuker gemaakt.

De Volkswagen Golf R is zeker met Akrapovic goodies een geweldige gooi-en-smijt auto. Helaas blijft er weinig smijten over als je weet dat de prijzen van zo’n aangeklede Golf inmiddels de 70 mille passeren. Wie zoveel geld voor een Volkswagen heeft betaald kan net zo goed meteen doorsparen voor de modificaties van APR.

De tuner heeft voor SEMA een Volkswagen Golf R omgetoverd tot een apparaat van formaat. De hatchback werd voorzien van een stage 3 motor upgrade en serieuze aanpassingen aan het chassis en de body van de auto. Normaal gesproken levert de Golf R af-fabriek 300 pk uit de 2.0 TFSI, maar APR peutert maar liefst 543 pk uit het blok. Daardoor legt de vierwielaangedreven Golf 1/4 mijl binnen 10 seconden af (het blijven Amerikanen). Volgens APR zit de Volkswagen 15 seconden sneller op 225 km/u in vergelijking met een standaard Golf R. Naast aanpassingen aan de ECU, kreeg de hatchback onder meer een nieuwe Borg Warner turbo, een nieuwe intercooler en een carbon intake.

Het uiterlijk laat zien dat de tuner sterk geïnspireerd is door de touring car. Ondanks zijn heftige voorkomen, is de Golf volgens APR straatlegaal. In elk geval in de Verenigde Staten. Bij de Nederlandse RDW is de kans aanwezig dat je naar de deur wordt verwezen met zo’n mega spoilert.

APR zegt dat je met deze Golf een baas bent op het circuit. Dat geloven we maar al te graag. De tuner is naar eigen zeggen meer dan een jaar bezig geweest met de Volkswagen, inclusief alle testen. APR, opgericht in 1997 en gespecialiseerd in VAG-auto’s, staat op dit moment met de brute Golf op SEMA in Las Vegas.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-r, sema-2018, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Eigenaar laat Porsche Carrera GT transformeren
Volgend bericht: Kopen: bijna ‘nieuwe’ Audi RS6 Avant in Alkmaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gulli zegt

    1 november 2018 om 09:17

    Of je spaart het bedrag nog een keer en koopt een VW die 1 op 50 rijdt en eruit ziet als de doodskist van Wubbo Ockels

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      1 november 2018 om 09:26

      @gulli: is Wubbo Ockels dood, RIP Wubbo

      Login om te reageren
    • autodrome zegt

      1 november 2018 om 09:27

      @gulli: Wubbo was een leuke en intressante man, grappen maken over zijn lijk vind ik niet kies. Los van dat weet jij niet hoe de kist er uit heeft gezien dus je praat mest …

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        1 november 2018 om 09:32

        @autodrome: ik maak geen grappen over zijn lijk. Maar aangezien de man innovatie ademde en altijd bezig was om mooie nieuwe dingen uit te vinden kan ik me zomaar voorstellen dat iets dergelijks futuristisch als de XL1 een mooie inspiratiebron was geweest. Je zou het dus zelfs kunnen zien als een compliment.

        Login om te reageren
  2. JanJansen zegt

    1 november 2018 om 09:30

    Handig met afrekenen al die streepjes.

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      1 november 2018 om 10:38

      @janjansen: en om strepen mee te trekken.

      Login om te reageren
  3. edhageman zegt

    1 november 2018 om 10:48

    goedemorgen, wat mij steeds meer opvalt is de buitenproportionele aandacht voor duitse auto’s of er geen andere zijn. Met name BMW heeft de absolute voorkeur van de redactie. Vandaag 1 november worden er 10 artikelen gewijd aan duitse wagens op een totaal van 15. Waarom is dat? Zo bijzonder zijn ze nu ook weer niet.

    Login om te reageren
    • tttijn zegt

      1 november 2018 om 12:50

      @edhageman: dat komt doordat de Japanners weinig leuks doen op ons continent. Ja er zijn mensen die aandacht voor een Yaris, hoe snel dan ook, boeiend vinden. Ik ben daar niet een van.

      Login om te reageren
  4. denniss00 zegt

    1 november 2018 om 11:09

    Jon Olsson, kijk je mee?

    Login om te reageren
  5. tonino zegt

    1 november 2018 om 12:09

    Die R in het deurpaneel is wel heel leuk gedaan!

    Login om te reageren
  6. tttijn zegt

    1 november 2018 om 12:48

    Gaaf apparaat. Stormtrooper.

    Login om te reageren
  7. cossiekiller zegt

    3 november 2018 om 11:10

    Ben absoluut geen Golf fanaat, maar deze wil ik wel!
    Misschien de dakspoiler eraf. Hebben ze liever op de keuring en het is mooier.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North