• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kopen? Dikke witte Fiat Panda rally-auto

Auteur: sir_smokalot, gepost 8 juni 2012 om 15:26 – 64 Reacties

Fiat ragpanda
Bij de Fiat Panda krijg je niet direct visioenen van een hele hete auto, maar toch is er een Italiaan die de moeite heeft genomen de Panda tot rallykanon om te bouwen, en deze nu bovendien aan te bieden.

Hoewel de informatie wat summier is, doen de foto’s het praatwerk wel. De aanbieder, Fabio Tumminelli, is zelf geen onbekende in het rallycircuit; hier zie je hem in een Lancia Delta voorbijkomen.

Volgens de specs ligt er nog gewoon een 1.4 in, met 160 pk, dus wij vermoeden een Abarth engine swap. Als je hem koopt ben je ongetwijfeld een van de weinige bezitters van een Panda in rallytrim, dus uniek is het wel. Het enige nadeel is dat je wel 36 ruggen mee moet nemen, maar misschien valt er over de prijs wel te onderhandelen.

Met dank aan Luuk v Kaathoven vpoor de tip!

Ook interessant!

  • Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
    Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
  • Dit is de bruutste Fiat Panda ooit
  • Lapo Elkann geeft iconische Panda elektrische energie
  • Fiat Dobló S
    Fiat Doblò S is ruimste auto voor 12 mille

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Fiat, occasion, panda, rally, wit

Vorig bericht: « Wegmisbruiker Hollande trapt zijn DS5 op de staart
Volgend bericht: Supercargarage te koop voor 12 miljoen dollar »

Lees Interacties

Reacties

  1. Megakix zegt

    8 juni 2012 om 15:28

    36k !!!???? WTF…een Abarth SS (Evo) kost nog geen 25K…en dan heb je een 180Pk versie, die een ff wat lager zwaartepunt heeft.

    Login om te reageren
  2. barry zegt

    8 juni 2012 om 15:32

    Voor 36K koop je een standaard panda en geef je dat ding 300 pk :p

    Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      8 juni 2012 om 16:52

      @barry: Kijk eens verder dan je neus lang is. Rally-trim betekend zo veel meer dan alleen een bult peekaas.
      Deze zal waarschijnlijk compleet doorgelast zijn, remmerij, wielophanging aangepakt. Volledige rally cockpit. En, zo te zien aan de pook, een sequentiële versnellingbak. Dan kan je met een Panda komen waar 300 pk in hangt en ben je reddeloos verloren tegenover dit kanon.

      Login om te reageren
  3. Klassiekerrally zegt

    8 juni 2012 om 15:32

    Gaaf ding. Tot je het prijskaartje leest…

    Login om te reageren
  4. dawwg zegt

    8 juni 2012 om 15:39

    160pk noem ik geen Rally-trim … als dat ding nu 300pk heeft, dan is het wat anders. En is nog steeds FWD of AWD ?

    Login om te reageren
  5. Onehp zegt

    8 juni 2012 om 15:40

    36k veel? Moest je weten wat een WRC kost…. en dan heb je nog maar één auto….

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      8 juni 2012 om 16:04

      @Onehp: oh en 9 van de 10 is dit pure atmosferische tuning, een standaard turbo blok hoort niet thuis in een rallyauto (reglementeringsgewijs)

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      8 juni 2012 om 16:58

      @Onehp: Mjah, WTC bakkie doet zomaar 4 á 5 ton.

      Login om te reageren
  6. stijn_torfs zegt

    8 juni 2012 om 15:41

    de versnellingsbak alleen al kost om en bij de 25duizend euro.. Dit is allemaal TOP materiaal.
    Daar mag een ‘gewone’ productie-abarth altijd naast komen staan.

    Login om te reageren
  7. daniel0310 zegt

    8 juni 2012 om 15:41

    misschien is het iets voor die oma van de volkswagen reclame…

    Login om te reageren
  8. Jochempie zegt

    8 juni 2012 om 15:44

    Ik vermoed geen Abarth swap, ik vermoed scherpe nokkenassen, geflowde kop, grotere carbs en injectoren, custom in en uitlaat, the works zeg maar.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      8 juni 2012 om 16:05

      @Jochempie: +1

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      8 juni 2012 om 17:25

      @Jochempie:

      Ik denk ook dat ‘de echten’ aan het werk geweest zijn.
      Zeker met wat dudeDB hier beneden zegt dat deze afkomstig is uit een Poolse rallycup.

      Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      8 juni 2012 om 19:21

      @Jochempie: grotere carbs? Pardon?

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        8 juni 2012 om 19:54

        @dutchiehd:

        Carburatoren, je weet wel die dingen die we hadden voordat er injectie was. (z’n injectoren staan er dan wel te veel tussen)

        Login om te reageren
        • dutchiehd zegt

          9 juni 2012 om 20:35

          @Hupke: ik weet wat carburatoren zijn, maar ik neem aan dat die geen op deze panda zitten..

          Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        8 juni 2012 om 19:57

        @dutchiehd: Phoe, maar goed dat ik geen autotechniek heb gestudeerd xD

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          8 juni 2012 om 19:59

          @Jochempie: Ik studeer het momenteel, heb het woord carburateur nog niet gehoord op school..

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            8 juni 2012 om 22:14

            @dennisr: Anyway, ik was in de war met het gasklephuis, wat met een grotere diameter natuurlijk wel degelijk voor meer pk’s kan zorgen ;)

            Login om te reageren
          • Hupke zegt

            9 juni 2012 om 15:08

            @dennisr:

            Dat spreekt toch niet echt in het voordeel van je school.

            Login om te reageren
            • dennisr zegt

              9 juni 2012 om 16:10

              @Hupke: Tsja.. computer er aan, uitlezen.. ahh dat ist probleem, even vervangen..

              Had 50 jaar eerder moeten leven.. :P

              Ach ik overdrijf een beetje, tuurlijk is er nog genoeg sleutelwerk maar ik had toch eerder moeten leven, en het woord carburateur is heus wel eens gevallen, maar niet in de lesstof..

              Login om te reageren
              • Hupke zegt

                10 juni 2012 om 00:40

                @dennisr:

                Ach nee joh, het mooie is dat je nu die dingen van 50 jaar geleden nog kan krijgen. Terwijl als je 50 jaar eerder geboren geweest was je nu 70 was geweest en geen flauw idee meer had gehad van de modernste spullen.

              • dennisr zegt

                10 juni 2012 om 08:43

                @Hupke: Dat is ook weer zo idd..

    • fortuna zegt

      8 juni 2012 om 20:52

      @Jochempie: carbs? in 2012? samen met injectoren?

      Login om te reageren
      • Anoniem zegt

        10 juni 2012 om 14:37

        @fortuna: Carburateurs zijn er nog hoor? Bijna elke scooter heeft er een, behalve de aprillia sr50 ditech, gilera runner 50 purejet, peugeot jetforce etc.

        Login om te reageren
  9. jeffreym3 zegt

    8 juni 2012 om 16:04

    Wat geilen mensen altijd op PK.. Kijk ff wat er allemaal in zit. Dan loopt de prijs snel op.

    Login om te reageren
  10. BmwMPower zegt

    8 juni 2012 om 16:04

    Gave looks.
    Daarmee heb ik genoeg gezegd.

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      8 juni 2012 om 16:08

      @BmwMPower: Want het is geen bmw? ;)

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        8 juni 2012 om 16:19

        @jeffreym3: Moet je nou altijd nutteloze discussies uitlokken met je aanvallende posts continu??

        Login om te reageren
        • jeffreym3 zegt

          8 juni 2012 om 16:21

          @kaasboerin: Moet je nou altijd alles serieus nemen als het bmw betreft?

          Login om te reageren
  11. bonkers zegt

    8 juni 2012 om 16:13

    Als ie straatlegaal is wil ik hem wel hoor

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      8 juni 2012 om 17:10

      @bonkers:
      Dat moet ie zijn anders mag je er geen rally mee rijden.

      Login om te reageren
  12. E34M5Touring zegt

    8 juni 2012 om 16:29

    Wel een kicke ding. Vind zo’n 100HP er ook altijd wel cool uitzien met z’n grote wielen en agressiever front.

    Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      8 juni 2012 om 16:53

      @E34M5Touring: Eens ! Staat er één bij ons om de hoek. Ik kan mijn glimlach zelden onderdrukken als ik erlang loop met de hond. Gaaf ding. Dit nog zoveel meer.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        8 juni 2012 om 21:15

        @TSI-tje: @BmwMPower: Volgens mij revt zo’n ding ook tot over de 7000rpm. Lijkt me een heerlijk B weg racertje.

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          9 juni 2012 om 09:59

          @E34M5Touring:

          Ik heb gereden met een Fiat 500 met 100pk. Die kreeg ik namelijk als leenauto mee. Die heeft dezelfde motor als de 100hp, en ik moet eerlijk toegeven het viel tegen. Tot aan de 80 liep het allemaal wel lekker en kon je best wel goed hoeken in de stad, maar daarboven kakte het toch vrij hard in.

          De panda zouden ze eigenlijk moeten leveren met de 120pk T-jet motor. Die lopen echt zalig, lekker vlot, en een best wel schappelijk benzineverbruik.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            9 juni 2012 om 10:27

            @jack_abarth: Is die zwaarder dan een Panda? Wellicht dat het daarmee heeft te maken. Ik dacht dat die 100HP nog behoorlijk pittig was. En ja zo’n 120pk T-Jet loopt heerlijk. Al vond ik het atmosferische van de 100HP ook wel aantrekkingskracht hebben. Lekker doorjanken met die 1.4. Fiat leende zich altijd prima voor hoge toerentallen. Zelfs de 1.2 60PK Fire van mijn moeder jankte als een rallyauto.

            Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      8 juni 2012 om 16:57

      @E34M5Touring: Ik ben het helemaal met je eens. Die 100hp versie is echt een klein bommetje op wielen! Lekker laag bij de grond, wat diepere velgen en een agressief smoeltje!

      Login om te reageren
  13. db87 zegt

    8 juni 2012 om 16:45

    Brommobiel on steroids.

    Login om te reageren
  14. Imom zegt

    8 juni 2012 om 16:45

    Is wel een gaaf machientje geworden.

    Login om te reageren
  15. bozewolf zegt

    8 juni 2012 om 16:59

    Nice. Serieus waggie, wel.

    Login om te reageren
  16. syliaca zegt

    8 juni 2012 om 17:10

    Vind het zeker een gaaf karretje en prijs valt me eerlijk gezegd nog best mee, 160pk is echt veel voor een Panda op Dieet.

    Login om te reageren
  17. dudeDB zegt

    8 juni 2012 om 17:12

    Dit is gewoon een panda kitcar. Dit is op basis van een 100 hp.
    Dus het is een opgevoerde 1.4 16v van de 100hp.
    Daarnaast heeft een panda kitcar een dogbox.

    In polen zijn er meer, daar is er namelijk een rallycup voor.
    De panda`s komen uit in de A6 groep.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      9 juni 2012 om 00:38

      @dudeDB: ah kijk, iemand wél iets weet. U hoort hier niet thuis ;)

      Login om te reageren
      • dudeDB zegt

        9 juni 2012 om 19:29

        @Onehp: hah, dat zie ik maar als een compliment.

        Login om te reageren
  18. smartye36 zegt

    8 juni 2012 om 17:15

    al draagt een aap een gouden ring,
    het is en blijft een lelijk ding

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      8 juni 2012 om 17:34

      @smartye36: is een panda, joh. Geen aap…

      Panda:

      Aap:

      Login om te reageren
      • smoked zegt

        8 juni 2012 om 17:44

        @bozewolf: hehe echt te droog dit :lol:

        Login om te reageren
      • smartye36 zegt

        8 juni 2012 om 17:53

        @bozewolf: whaha good one :lol:
        maar ik blijf bij mijn gedachte

        Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        9 juni 2012 om 10:01

        @bozewolf:

        Je weet toch wel dat een aap HET voorbeeld is van fourwheeldrive?

        Login om te reageren
  19. Hupke zegt

    8 juni 2012 om 17:31

    Hier kan je veel meer van leren dan van je 328i om een rond punt te jagen, of van ledlampjes en stickers te voorzien en 2 keer in een jaar over een circuit te holbewoneren. Toch zeker als je echt landelijk woont, of ermee gaat rally rijden.

    Op de foto’s blinkt die mooi maar onderhuids kan dat wel eens anders zijn als die al eens iets geraakt heeft. Is bij rally wagens nu niet zo verwonderlijk.

    Login om te reageren
    • smartye36 zegt

      8 juni 2012 om 17:55

      @Hupke: mijn e36 is nog standaard zonder stikkers en leds.
      ik woon in profincie groningen ook lekker landelijk. kan niks anders zeggen dat ik lekker kan scheuren

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        8 juni 2012 om 19:57

        @smartye36:

        Tuurlijk kan je in zo’n ding scheuren. Ik zeg niet dat je dat niet kan. Ik zeg dat je van zo’n rallybak als hierboven meer zal bijleren (tenminste als je de kans krijgt om hem te gebruiken en een rondpunt niet het enige is waar je eens kan doortrappen).

        Login om te reageren
  20. norge zegt

    8 juni 2012 om 17:47

    Leuk maar is er mee geraced dan is tie vrij duur.

    Login om te reageren
  21. masterstig zegt

    8 juni 2012 om 18:05

    Ik zou hem niet kopen, ziet er niet echt goed uit. Voor dat geld is genoeg ander leuks te koop.

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      8 juni 2012 om 18:07

      @masterstig: Zoiets koop je ook niet voor het uiterlijk..

      Login om te reageren
      • masterstig zegt

        8 juni 2012 om 20:56

        @jeffreym3: Ik kan me eigenlijk niet voorstellen (met alle respect) dat jij ook niet in zo’n auto gaat rijden. Geef gewoon maar toe, er is zoveel ander leuks te koop. Waarom zou je dan zo’n lelijk mormel kopen. Hij is bovendien erg hoog, komt de rijeigenschappen niet ten goede.

        Login om te reageren
        • jeffreym3 zegt

          8 juni 2012 om 21:56

          @masterstig: klopt haha. Meer iets voor ensen die echt rallys gaan rijden lijkt me. Hoogte ideaal voor offroad natuurlijk.

          Login om te reageren
          • jeffreym3 zegt

            8 juni 2012 om 21:57

            @jeffreym3: o je bedoelt de hoogte vande carosserie. Check.

            Login om te reageren
  22. lamdi zegt

    8 juni 2012 om 21:33

    Is dit een custom onderstel of een standaard 100HP onderstel? En break upgrade of niet?

    Login om te reageren
  23. meneersander zegt

    8 juni 2012 om 22:56

    36 is de teveel. Voor 5 ruggen was het leuk geweestA,

    Login om te reageren
  24. dudeDB zegt

    9 juni 2012 om 19:31

    Prijs is veel te hoog. in polen te krijgen voor rond de 13000.

    http://rallycarsforsale.net/clas/index.php?ct=fsrck&md=details&id=53314

    Login om te reageren
  25. cesarestevao zegt

    9 juni 2012 om 20:06

    Nee dank je wel, lelijke ding, doe mij maar en
    Fiat Grande Punto Abarth EsseEsse!

    Login om te reageren
  26. babybenzer zegt

    10 juni 2012 om 10:43

    Haha schorpioentje

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North