In tegenstelling tot wat sommige mensen denken, zitten ze niet allemaal bij de pakken neer in Griekenland. Aanstaande zondag staat de onthulling van de Korres Project 4 op til, de Hercules onder de sportwagens.
Voor de Project 4 wordt een beproefd recept gebruikt: men neme een zware V8 van GM, in dit geval de 7 liter grote LS7 uit de Corvette Z06, die goed is voor 512 pk, en lepele deze in een eigen bouwpakket. Dat is het belangrijkste, en het meest concrete dat we u kunnen melden.
Verder moeten we maar zien of deze wagen het prototype-stadium overleeft. De voorlopige specs lijken redelijk realistisch: een gewicht van 1.600 kg, 0-100 in 3,8 seconden, en een topsnelheid van 300 km/u.
De Project 4 meet 3.920 mm x 1.960 mm x 1.250 mm, en heeft een wielbasis van 2.560 mm. Dankzij een speciale veerset kan de rijhoogte met 400 mm verhoogd worden, aldus onze bron, maar het zou heel goed kunnen dat ze er een nulletje te veel bij geschreven hebben.
Als gezegd, zondag weten we (een beetje) meer. De vraag is alleen: als de auto redelijk basic lijkt te worden (volgens mij is er niet te veel in de windtunnel getest), waarom zou je dan niet gewoon een Z06 kopen?
Op deze manier krijgen wel steeds meer landen een eigen bescheiden supercar-projectje. Wij hebben de Vencer Sarthe, de Arabieren hebben de Lykan, de Amerikanen hebben het geval van Will.I.Am, Spanje heeft o.a. Spania/GTA en Tramontana, en Libië is weer terug bij af.
We zullen zien wat er over pakweg 5 jaar allemaal daadwerkelijk staat.
Met dank aan onze Griekse collega’s voor de tip!
Kill it with fire (zoals ze hier wel vaker zeggen) Ze zijn beter in het verduisteren van geld dan in het ontwerpen van “supercars”.
De definitie van supercar slaat tegenwoordig niet meer op een combinatie van elegantie, sportiviteit en snelheid zeg. Wat een walgelijk ding
Hier zijn ze toch niet serieus mee?
@ardonjr: Ik hoop ook dat er heel binnenkort een of andere Pappa Tzatziki afkomt met een of andere troll-boodschap…
doe mij er maar eentje en dan graag gewrapt in fluweel tzatziki mint groen
Voorruit is te hoog in vergelijking met motorkap.. Klopt iets niet
De achterkant moet helemaal verschrikkelijk zijn als zelfs de “ontwerpers” er geen afbeeldingen van publiceren….
Hopelijk ook de laatste poging….
Liever niet..
Geeft wel aan wat de staat van het land is..
@Jochempie: Ja inderdaad, het uiterlijk van een enkele auto is representatief voor de staat van een heel land. Right…..
@mlbenz: Welkom op het internet, mijn naam is troll.
ze moeten zich bij ouzo en tzaziki houden, lijkt me beter…
Ik vind hem vet, ziet er wel lekke racy uit
Snel terug te crisis in met griekenland zodat ze NOOOOIT dit walgelijke gedrocht daadwerkelijk kunnen financieren.
Zeker niet bij stilgestaan dat hun merknaam al ingepalmd werd door een (eveneens Griekse) shampoo fabrikant?
@jonee: Sommige kennis hoef je niet te delen op autoblog. Griekse shampoo wtf? kapper?
@eklasse:
Hoef je geen kapper voor te zijn. Als je een halve seconde de tijd neemt om “Korres” te googelen, dan zal je weten dat Korres inderdaad een Griekse shampoo fabrikant is….
Deze auto is ontwikkeld met Duits /Nederlands geld.
Kill it with tsatiziki!
Dit is de Scavas uit Griekenland. Volgens mij is Korres niet echt de eerste.
@JanC: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e5/Tzen.jpg/800px-Tzen.jpg
Dit was de Tzen. Die heb ik gegoogled ipv de Shampoo van @Rob
@eklasse: Ja, maar dat is wellicht geen supercar (kleine motor, kever onderstel).
Eerste en dus ook de laatste
De jaren 80 belden net. Ze willen hun ontwerpers terug.
Waar halen ze het GELD vandaan????
is anders dus leuk
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=a3S9uX34D3w
http://youtu.be/hisfJFAkJp4