• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Krijgen we een diesel-revolutie?

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 april 2006 om 11:17 – 64 Reacties

Audi A8 4.2 TDI


Zo rond 1 april moeten we natuurlijk voorzichtig zijn met de nieuwsgaring, maar het gonst van de geruchten in de autowereld. Er wordt namelijk volop gespeculeerd over de toepassing van dieselmotoren in supercars. Nu is er al een supercar op diesel, de Audi R10, dus waarom zou de dieseltechnologie zich moeten beperken tot allerdaagse auto’s?

Voor veel autoliefhebbers, waaronder enkele medebloggers, is een supercar op diesel vloeken in de kerk, maar ik kijk daar anders tegenaan. De voordelen van bergen koppel op lage toeren, gecombineerd met een lager verbruik (ja, want bij een verbruik van 1:3 heb je met een tank van 100 liter nog steeds maar een actieradius van 300 km!) zullen veel mensen aanspreken; de R10 heeft zich al bewezen op het circuit, en ook in de 2004-editie van de Gumball 3000 wist een BMW 330d beslag te leggen op de tweede plek.

Combineer dit met de ontwikkeling van de brandstof, die steeds zwavelarmer wordt, en natuurlijk de enorme ontwikkeling die dieselmotoren de afgelopen 10 jaar hebben ondergaan (zowel qua vermogen als qua uitstoot). Dan is het toch niet raar dat sommige fabrikanten de stoute schoenen aantrekken en hun eigen ‘Diesel-powered supercars’ ontwikkelen, of er in ieder geval serieus naar kijken?

Concreet gaan de speculaties over de Audi R8, en eerder zelfs over Porsche, maar dat bleek even later een 1 april-grap te zijn, waar de Italiaanse krant La Repubblica met open ogen in gelopen was. Toch is het aannemelijk dat de R8 een diesel wordt, waardoor het ook wat logischer wordt waarom de huidige R10 is ontwikkeld.

Desalniettemin zijn dit allemaal speculaties, er zijn nog nergens bewijzen of harde feiten dat fabrikanten volop aan de diesel gaan, maar het is uitermate interessant om in de gaten te houden. Mocht de R8 namelijk een succes worden, dan zullen de andere fabrikanten, die eerst rustig aan de zijlijn hebben kunnen toekijken, waarschijnlijk erg vlot met hun eigen varianten komen.

Ook interessant!

  • Dit is de duurste diesel van Marktplaats
  • Ook tweedehands koopt geen hond meer een diesel
  • Dit is de meeste bizarre diesel occasion van Nederland
  • Gespot- Een kneiterdikke diesel met vers kenteken

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

A8, Columns, Diesel, gumball, r10, R8

Vorig bericht: « Vanuit Monaco: Eco-energie
Volgend bericht: Mazda CX-9 in New York »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ejay zegt

    4 april 2006 om 11:30

    Dieselracers zijn een leuke ontwikkeling, maar ik verwacht dat het op korte termijn alleen toepasbaar is in endurance races a la 24 van Le Mans. F1 motoren hoeven maar 2 races mee te gaan en draaien idioot veel toeren in die kleine motoren.

    Trouwens, bovenaan staat ’04 April ’06 – 11:17 in Diesel door Sir Smokalot’, maar links zie ik helemaal geen catogorie Diesel staan.

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    4 april 2006 om 11:35

    ik heb dan misschien wel een diesel
    diesels in supercars is inderdaad vloeken in de kerk

    Login om te reageren
  3. Sacha zegt

    4 april 2006 om 12:05

    Auto’s == emotie. Diesel, ook al heeft het voordelen, kan niet in een supercar. Per definitie. Als je een diesel motor in een supercar stopt dan is het per direct supercar-af.

    Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    4 april 2006 om 12:45

    @Ejay: we hebben alleen de meest voorkomende categorieen aan de linkerkant gezet, gaan we snel wat aan doen;) tot die tijd: http://www.autoblog.nl/pivot/archive.php?c=Diesel&w=&t=

    Login om te reageren
  5. Christoff zegt

    4 april 2006 om 12:49

    supercars met diesel vind ik ook maar niets. Maar kleinere sportwagens zouden ze wel met een diesel kunnen rijden. Het zou leuk zijn om met een M3 diesel of een S4 diesel te rijden. Dit zijn auto’s dat jonge volwassene mooi vinden maar niet willen/kunen kopen omdat hij te veel verbruikt.

    Login om te reageren
  6. Ejay zegt

    4 april 2006 om 13:33

    @ autoblogger, dat had ik inderdaad al gezien, gewoon de adrescode veranderen met bijv. diesel ipv alfa.

    Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    4 april 2006 om 14:26

    zolang het maar niet zo’n direct ingespoten rateldiesel is?! maar om nou een diesel in een Murc of SLR te vinden, nee dank u! ik vind alleen dat ze het in bijv. de R8 echt zouden moeten proberen, niet voor het verbruik maar vooral het koppel :-P

    snelle 4 deurs diesels vind ik zeker een hele goede zaak! nu de wegenbelasting bijtrekken in NL want 1500 eurie is beswelveel tenzij je 50.000 per jaar rijdt

    Login om te reageren
  8. Ruben zegt

    4 april 2006 om 14:31

    Sacha verwoordt mijn mening 100%. Als je straks met een plastic handschoentje je Ferrari vol moet gooien, moet voorgloeien en bij 4500 toeren op moet schakelen, hebben supercars absoluut geen waarde meer voor mij.

    Login om te reageren
  9. Sir Smokalot zegt

    4 april 2006 om 17:26

    Hahaha, ik dacht al wel dat de puristen zo zouden reageren.
    Maar dat er misschien in de toekomst een ferrari-diesel is, betekent natuurlijk niet dat je hem moet kopen. Je gaat als purist dan natuurlijk voor de benzine-versie. Maarrrr….stel nou dat de diesels veel geavanceerder en sneller zijn dan hun benzine-broertjes, zou je dan nog voor de laatste gaan?

    Login om te reageren
  10. Ruben zegt

    4 april 2006 om 17:59

    Ja, om dezelfde reden dat ik de Red Hot Chili Peppers bij een optreden liever live zie spelen dan playbacken. Dat laatste klinkt misschien beter, maar de lol is eraf.

    Login om te reageren
  11. C30 CDI AMG zegt

    4 april 2006 om 18:17

    diesels vloeken in de kerk???

    http://www.autoweek.nl/myreviewautodata.php?cache=no&ID=12496&merk=Mercedes-Benz&serietotaal=&bouwjaar=

    Ik wil niet veel zeggen hoor, maar deze rijdt mega! de Porsches hebben moeite ‘m bij te houden!

    Login om te reageren
  12. C30 CDI AMG zegt

    4 april 2006 om 18:27

    Maar geldt trouwens ook voor een S-klasse bv. Of een SL(R)! als je het moterblok 420CDI onderhanden laat nemen door AMG..? Pff, volgens mij vind je dan menig sport auto ver in je achter spiegel.

    Login om te reageren
  13. Sacha zegt

    4 april 2006 om 18:37

    Jongens, performance is niet de issue. Diesel in een supercar is een contradictio in terminis. Wat niet wil zeggen dat een diesel niet kan presteren of nuttig kan zijn. Ze zullen alleen een andere benaming dan “Supercar” moeten verzinnen…

    Oh, en als er ooit een productie-versie van de SL420 CDI tri-turbo komt dan zijn ze een fan kwijt bij AMG/Mercedes.

    Login om te reageren
  14. karlo zegt

    4 april 2006 om 18:37

    @C30 CDI AMG, ik wil best aannemen dat zo’n C-klasse best snel is maar om sneller te zijn dan een Porsche…
    Zo’n Porsche is niet te onderschatten en ik denk zelfs dat een Boxster 2.7i het hier zal halen.

    Login om te reageren
  15. dekster zegt

    4 april 2006 om 18:46

    @sir smokalot
    speed isn’t everything

    Login om te reageren
  16. C30 CDI AMG zegt

    4 april 2006 om 18:46

    @karlo,

    als je goed leest zie je ook dat ik niet schrijf dat de 30cdi sneller. Ik zeg dat porsche moeite heeft.

    En voor zover ik weet was het een 320cdi triturbo in de slk die niet in productie is gegaan en de 400cdi biturbo in de sl die ook nooit in productie is gegaan, tot zover ik weet.

    Maar mag ik vragen waarom het dan geen supercar is? Of anders gezegd: “Wat maakt een auto een ‘Super-Car'”?

    Ik bedoel, Toen super ongelood werd bleven het toch ook nog supercars, en de Elise heeft een 1800 motertje, is dat dan ook geen supercar?

    Login om te reageren
  17. SimonMc zegt

    4 april 2006 om 19:08

    Ik vind dat ze meer moeten doen met elektriciteit.
    Elektrische motoren geven nog altijd een koppel waar zelfs diesel een puntje aan kan zuigen.
    Elektrische motoren leveren namelijk direct 100% van het beschikbare koppel,waar benzine en dieselmotoren eerst een bepaald aantal toeren moeten hebben voor het maximale koppel te hebben.

    Ja alhoewel, de mercedes cl65 amg kan zijn 1000 nm koppel toch ook al leveren vanaf 2000 toeren :-p

    Login om te reageren
  18. Franqie zegt

    4 april 2006 om 19:14

    Het probleem met elektriciteit is nu nog het gewicht van de accu’s… Omdat die dingen zo zwaar zijn wordt én de auto zwaar, én, als je er minder in stopt, de actieradius te klein…

    Login om te reageren
  19. Mpower zegt

    4 april 2006 om 19:25

    diesel = leuk, maar niet voor supercars! Een actieradius van 300 km!?! Bijna alle supercars worden gebruikt in weekeinden, kijk maar naar km stand. Dat de actie radius toeneemt is naar mijn mening geen sterke punt. Iemand die een Supercar koopt heeft ook geld genoeg om te tanken. Zie je het al voor je een Porsche TDI stationair draaiend met een dieselnagel sound..?

    Login om te reageren
  20. C30 CDI AMG zegt

    4 april 2006 om 19:45

    ik weet het!

    “Gasoline-killers”

    Login om te reageren
  21. BM zegt

    4 april 2006 om 20:00

    Dekster, ga jij eens even heel snel je mond spoelen. “Speed isn’t everything”………………………. :|

    Login om te reageren
  22. BM zegt

    4 april 2006 om 20:02

    Een sportwagen op diesel is als een vrouw zonder tieten.

    Login om te reageren
  23. dekster zegt

    4 april 2006 om 20:25

    @BM
    het gaat over de opwinding (snelheid is daar een deel van maar niet alles)

    Login om te reageren
  24. C30 CDI AMG zegt

    4 april 2006 om 20:30

    misschien kunnen jullie er ook niets aan doen dat deze mening gevormd is bij jullie :P 99% is natuurlijk de 1.9 tdi’tje gewend :P

    Login om te reageren
  25. dekster zegt

    4 april 2006 om 20:33

    gelukkig hoor ik bij die 1%
    wat zijn eigenlijk de specs van je C30 CDI AMG?d

    Login om te reageren
  26. SimonMc zegt

    4 april 2006 om 20:52

    Lol

    Nooit diesel gehad thuis hoor, altijd benzine, zelfs onze camionetten.

    Onze gewone auto is een 2.0 liter benzine, en na al die jaren hebben we ook een diesel camionet genomen omdat bijna niemand nog een benzine camionet wilt kopen, en dat is een sprinter 2.3 liter diesel.

    Login om te reageren
  27. Wouter zegt

    4 april 2006 om 21:06

    Wij hebben een Defender TD5 en ik ben werkelijkwaar verlieft op die rauwe diesel :P Voorderest zuigen alle diesels. Beetje voor krentzakken en lease-rijders.

    Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    4 april 2006 om 21:40

    de combinatie diesel en continue variabele transmissie lijkt mij wel interessant. Door “oneindig veel” versnellingen kun je het nadeel van diesel (het geluid, en het beperkte aantal toeren) waarschijnlijk wel goed opvangen. Een diesel kan niet veel meer dan 5000 toeren draaien omdat het mengsel spontaan ontbrandt door de compressie en de warmte. Wil je meer toeren dan begint het mengsel al te ontbranden voordat het optimale tijdstip is bereikt. De motor remt zichzelf in feite af door “premature combustion”. Verder lijkt mij een rotatiemotor op diesel ook wel interessant… grootste voordeel het soepele karakter van de motor.
    Ik snap de tegenstanders wel (zeker als je geen echte topdiesels hebt gereden) maar voor de meeste mensen zal een (sport)wagen met dieselmotor makkelijk snel te rijden zijn dan een benzine uitvoering. Dat komt door het hoge koppel bij lage toerentallen… net zoals bij turbo benzine motoren…

    Login om te reageren
  29. C30 CDI AMG zegt

    4 april 2006 om 21:59

    @dekster

    specificaties kan je heel makkelijk opzoeken via autotrader.
    maar dit is de link

    http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=-1&id=31549&cache=no&ref=atag

    Login om te reageren
  30. dekster zegt

    4 april 2006 om 22:32

    je gaat je teenagels moeten uitkoteren om mij bij te houden :-)

    Login om te reageren
  31. C30 CDI AMG zegt

    4 april 2006 om 22:48

    uitkoteren?

    Login om te reageren
  32. dekster zegt

    4 april 2006 om 22:52

    srry voor mijn gents taalgebruik uitkoteren=het vuil vanonder je nagels halen

    Login om te reageren
  33. dekster(de echte) zegt

    4 april 2006 om 22:53

    (ik heb een A8 4.2tdi die gechiptuned is)

    Login om te reageren
  34. C30 CDI AMG zegt

    4 april 2006 om 22:59

    mag ik vragen hoe dat is chiptunen? ik durf het niet omdat ik bang ben dat het alleen maar je moter naar de knoppen helpt…

    Login om te reageren
  35. C30 CDI AMG zegt

    4 april 2006 om 23:02

    Wat ik trouwens ook niet begrijp toen ik specificatie vergeleek – Wat is nou beter om te hebben; koppel of PK?

    Login om te reageren
  36. dekster zegt

    4 april 2006 om 23:08

    dat chiptunen zorgt ervoor dat je het gevoel hebt dat je moter minder moet doen voor meer te krijgen (snelheid)
    maar ik heb een kleine chiptuning gedaan om geen problemen te krijgen (zelf heb ik nergens iets gehoord van problemen met chiptunen)

    ik denk dat koppel goed is om voorbij te steken;-)

    Login om te reageren
  37. Danny zegt

    4 april 2006 om 23:13

    So… Als je wil slow-chatten, bel elkaar dan op… Geouwehoer hier…

    Login om te reageren
  38. C30 CDI AMG zegt

    4 april 2006 om 23:16

    @ danny,

    jij hebt opzich wel echt een intelligente toevoeging aan deze diesel / super discussie gebracht. dankje :) !

    Login om te reageren
  39. SimonMc zegt

    4 april 2006 om 23:20

    Ze zeggen altijd dat pk’s vooral topsnelheid is, en koppel trekvermogen is en tussenacceleraties.

    In dit geval heeft je amg wel vééél koppel moet ik zeggen :-)

    Maar diene A8 4.2 tdi, had die niet zoiets van een 650Nm koppel??Das uiteraard ook heeeel veel.

    Trouwens, een 5 cilinder cdi???Wist niet dat mercedes 5 cilinders had…

    Login om te reageren
  40. C30 CDI AMG zegt

    4 april 2006 om 23:24

    nou ik lees dat de 4.2TDI 430NM heeft…

    Daarom dat ik net vroeg wat is nou eigenlijk beter(leuker) om te hebben pk’s of nm’s. De 4.2TDI heeft namelijk honderd pk meer maar de 30CDI meer dan 100nm meer.

    Maar de 30cdi is afkomstig van de C270CDI die AMG ‘gekieteld’ heeft. En dat is een 5-cilinder, maar niet meer in productie geloof want is vervanger voor de 6 cilinders

    Login om te reageren
  41. dekster zegt

    4 april 2006 om 23:26

    mijn audi gaat van 0naar100 in 5.6sec jouw amg 7.0ofzo

    Login om te reageren
  42. Mpower zegt

    4 april 2006 om 23:29

    koppel is zo verslaven!!! maar tractie verlies je door hoge koppel niet zozeer door vermogen!!!

    Login om te reageren
  43. w0o0dy zegt

    4 april 2006 om 23:32

    koppel noemen ze ook wel trekkracht. Een hoog koppel bij lage toerentallen, zorgt ervoor dat je zonder terug schakelen snel kunt accelereren. Koppel is verder handig in heuvel- bergachtig gebied of bij zware auto’s. Hoe hoger het koppel hoe “langer” de versnelling kan zijn, je haalt dan hogere snelheden met minder toeren. Een auto met veel pk’s zal ook veel koppel genereren, maar een motorfietsblok zou in een zware auto niet werken omder er geen koppel genoeg is om al dat gewicht te versnellen. Pk’s maken de auto snel, koppel maakt de auto soepel.

    Login om te reageren
  44. C30 CDI AMG zegt

    4 april 2006 om 23:35

    hmmm, ik lees 6.4 seconden bij je tdi ???

    maar weet je wat het is. het gaat er gewoon ook om hoe je ‘m inrijdt. Want de topsnelheid van de 30CDI heb ik toch al met 10km/u overschreden vergeleken met fabrieksopgave.

    en bij AMG heerst een hierarchie he. En C klasse zal nooit sneller dan een E klasse zijn, en die weer nooit sneller dan een S-klasse (Even voor de duidelijkheid – volgens fabrieksopgave!). Dit hebben ze gedaan omdat AMG vindt dat iemand die 2ton betaalt voor een SL AMG niet ingehaald mag worden door mij bijvoorbeeld! Heb namelijk meerderemalen gehoord bij dealers dat de prestaties in werkelijkheid hoger liggen dan opgegeven is.

    Login om te reageren
  45. Mpower zegt

    4 april 2006 om 23:35

    uiteindelijk is vermogen die bepalend is voor prestaties, een hoge koppel is super merkbaar bij tussenacceleraties op hoge versnellingen. Je pakt het veel sneller op dan auto’s met minder koppel maar uiteindelijk kan je het afstand die jehebt vergoot door je voordeel in het begin niet vergroten (bij hetzelfde vermogen uiteraard).

    Login om te reageren
  46. Dodgeram zegt

    4 april 2006 om 23:40

    toch is een Touareg V10 TDI wel lachen… spreek uit ervaring
    je moet gewoon begrijpen dat diesel niet die FEELING geeft in een super car

    minder leuk alleen dat dat *** ding steeds naar de ********** was

    Login om te reageren
  47. w0o0dy zegt

    4 april 2006 om 23:40

    Audi 4.2V8 TDI 8, 4 kleppen per cilinder, cilinderinhoud 4134 cm3, compressieverh. 16,5:1, max. vermogen 240 kW (326 pk) bij 3750tpm max. koppel 650 Nm bij 1600tpm
    brandstofsysteem common rail, turbo met intercooler

    Mercedes C30 CDI AMG 5 cilinders, in lijn 4 kleppen per cilinder, cilinderinhoud 2950 cm3, compressieverh. 16,5:1
    max. vermogen 170 kW (231 pk) bij 3800tpm, max. koppel 540 Nm bij 2000tpm, brandstofsysteem common rail, turbo met intercooler

    Login om te reageren
  48. Mpower zegt

    4 april 2006 om 23:41

    met prestatie bedoel ik 0-100 km/h en absolute top. Hoge koppel op circuit is erg mooi meegenomen en dus duidelijk merkbaar bij het uitaccelereren van de bochten. Remember Hp sells cars and torque wins races..

    Login om te reageren
  49. C30 CDI AMG zegt

    4 april 2006 om 23:43

    oh fuck, sorry woody en de rest. Ik keek bij de 4.2 benzine uitvoering…

    Login om te reageren
  50. Mpower zegt

    4 april 2006 om 23:43

    tering zeg.. mag ik die audi? Ik dacht dat een 535d al aardig onverslaanbaar was met de variabele turbo.

    Login om te reageren
  51. w0o0dy zegt

    4 april 2006 om 23:45

    Als je echt wilt snappen hoe koppel en vermogen werkt moet je dit lezen (maar het is wel een flink stuk tekst)
    http://www.tuningparts.nl/technische_artikelen.php?subaction=showfull&id=1127141265&archive=&start_from=&ucat=7&

    Login om te reageren
  52. Mpower zegt

    4 april 2006 om 23:48

    Hey ik heb ook een goeie site gevonden over kopppel en vermogen,

    http://www.squadra-tuning.com/wat_is_koppel_en_vermogen.htm

    Login om te reageren
  53. dekster zegt

    5 april 2006 om 11:24

    @C30 CDI AMG
    mijn audi is gechiptuned en mijn vriendin had dat ooit eens gechronometreerd

    kan iemand me soms zeggen (die een A6of A8heeft met tiptronic) kan ik in van N naar D schakelen en gas geven om zo launchcontrol te krijgen?

    Login om te reageren
  54. w0o0dy zegt

    5 april 2006 om 11:30

    @dekster…. dat zou ik niet doen, dan loop je het risico de automaat te beschadigen. Je kunt wel met je linkervoet de rem inhouden en alvast gas geven, maar ook dat zou ik niet al te lang doen (twee tot 3 seconden kan wel, maar hou het toerental in de buurt van de 2000 toeren) anders verbrand je de koppelomvormer (“automatische koppeling”).

    Login om te reageren
  55. dekster zegt

    5 april 2006 om 11:32

    daar ben ik nu net bang voor
    heeft iemand de moed om het te proberen?

    Login om te reageren
  56. w0o0dy zegt

    5 april 2006 om 11:34

    met jouw auto? tuurlijk! ;-)

    Login om te reageren
  57. supergrover zegt

    5 april 2006 om 12:51

    @dekster,
    Ik heb een A6 quattro tiptronic, met die bak zou ik zeker niet van N naar D doen met verhoogde toeren. Dan klapt je bak uit elkaar.

    Helaas zijn die audi versnellingsbakken niet het meest stevige onderdeel van de auto :( Ik heb al mijn 2e automaat erin…. En de huidige is nog niet denderend, vaak grote klappen met terugschakelen.

    Andere optie… Vol op de rem met je linkervoet en dan plankgas geven?? Ik rem altijd met links (anders wordt die voet zo lui ;)) en dan is het leuk optrekken bij het stoplicht….

    Login om te reageren
  58. w0o0dy zegt

    5 april 2006 om 13:02

    met die V8 TDI is volgas zeker geen optie! Dan springen de onderdelen van je automaat waarschijnlijk alle kanten op. Hou 1800 tot 2000 toeren aan en laat je rem los om te vertrekken. Als je de rem loslaat trap je gelijkmatig het gas tot onderin (niet ineens). Meer toeren bij het vertrek kan als je merkt dat de auto iets hoger in de toeren beter trekt, maar gezien het maximum koppel bij 1600 tpm zou vanaf 2000 toeren wel een goede acceleratie mogelijk moeten zijn Hoe hoger het toerental, hoe moeilijker het wordt voor de aandrijflijn. De snelste tijd zou met ongeveer 5% tot 10% wielspin moeten lukken dus tractiecontrole en stabiliteits systeem kan wel uit…

    Login om te reageren
  59. Sacha zegt

    5 april 2006 om 13:07

    Mercedes (de AMGs iig) heeft een toerenbegrenzer in N veel lager staan (4500rpm oid) dan in D (6500rpm) om precies dit wat jullie beschrijven wat er mis kan gaan te voorkomen. Of het echt goed is voor een automaat durf ik te betwijfelen. Maar ja, er zit wel een koppelomvormer tussen…

    Overgens met veel vermogen op de achterwielen zou dat enkel voor een hoop rook en een grote 11 zorgen.

    Login om te reageren
  60. Ruben zegt

    5 april 2006 om 13:16

    Ik zou het gewoon lekker niet doen. Dure grap als je je automaat/koppelomvormer beschadigt…

    Login om te reageren
  61. Ary zegt

    11 april 2006 om 19:30

    mijn 535d met m pakket rijdt lekker genoeg :P

    Login om te reageren
  62. Aith zegt

    8 juli 2006 om 15:00

    Wat is miss met diesels? Neem nou de d5 van volvo. OK, als je hem start hoor je dat het een diesel is, maar trap het gaspedaal maar in en je hoort echt wel een lekker geluid (ik zou niet horen dat het een diesel is). En trouwens, ik vind de boxer van porsche ook niet altijd even lekker klinken, veel te kaal en te rauw. Helemaal niet diep.

    Login om te reageren
  63. C30CDIAMG zegt

    8 september 2006 om 10:54

    @ woody

    Als de AMG een beetje opgewarmd is, zetten we de automaat in de sportstand, maar je kunt de bak ook op halfautomaat zetten. Handig is dat de transmissie uiteindelijk tóch het heft in handen neemt. Trap je het gaspedaal volledig in en laat je het schakelen na, dan doet de Benz het zelf als je eenmaal op 5.500 toeren zit. Veel later dan in stand D. Wil je met veel geweld optrekken, dan is dat de truc.

    Bron: autoweek

    Login om te reageren
  64. C30CDIAMG zegt

    14 februari 2007 om 20:21

    Audi r8 trouwens toch geen 1april grap. hahaha :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North