• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Krijgt de Porsche 997 nightvision?

Auteur: Dennis, gepost 4 december 2006 om 22:28 – 50 Reacties

Porsche 997 nightvision?


Kort geleden kon ik je nog verblijden met het bericht dat de Porsche 997 met led-achterlichten zal worden uitgerust, maar met de koplampen is ook iets bijzonders aan de hand.

Wat zijn bijvoorbeeld die kleine vierkantjes in de koplamp-unit? Aan een non-techneut als mijzelf moet je het niet vragen, maar GermanCarScene speculeert op nightvision. Ik wil graag een hulplijn spelen: het publiek. Als jij een idee hebt wat die vierkantjes zouden kunnen zijn, deel dat dan even met ons in de reacties. Alleen zinnige bijdragen alsjeblieft.

Ook interessant!

  • Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
    Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
  • Autoblog video: Wouters Porsche 911 K&N Inlaat
    Video: Krijgt Wouter z'n verloren Porsche 911 pk's terug?!
  • Deze Porsche occasion is niet wat het lijkt
  • Op welke Porsche 911 GT2 sla jij 180k stuk?

Nieuwste artikelen

  • Is de Renault Twingo wel of niet een klassieker?
  • De ideale speciale editie voor bemoeiallen is hier
  • Is deze EV-technologie toch niet het ei van Columbus?
  • Oei, de BMW iX3 is ‘bijna uitverkocht’
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, Porsche, spyshot

Vorig bericht: « Spyker en de Nouveau Riche
Volgend bericht: Geen lullig vervangend vervoer bij TVR »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jef zegt

    4 december 2006 om 22:30

    gewoon sensors om je lichten aan te steken of zo?

    Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    4 december 2006 om 22:31

    Nightvision of UV licht of iets dergelijks zou natuurlijk goed kunnen, maar wie weet is het wel de sensor voor de adaptive cruise control.

    Login om te reageren
  3. Dennis zegt

    4 december 2006 om 22:31

    @Jef: Dat denk ik niet. Die zitten vaak tegen de voorruit achter de binnenspiegel.

    Login om te reageren
  4. V-power zegt

    4 december 2006 om 22:32

    Wat vreemd dat ze allebij aan de linker zijde zitten..

    Login om te reageren
  5. XLenCe zegt

    4 december 2006 om 22:32

    Het kunnen natuurlijk ook cameras zijn die snelheidsborden “scannen” en dan vervolgens via een boordcomputer een melding geven dat je te hard rijd. Of censoren die het verkeer voor je meten.

    Login om te reageren
  6. El-Loco zegt

    4 december 2006 om 22:32

    Waarom zitten ze dan niet symmetrisch?

    Login om te reageren
  7. Stan zegt

    4 december 2006 om 22:35

    Misschien sensoren die de afstand berekenen op je voorligger zodat hij automatisch remt als hij een ongeluk voelt aankomen (zoals mercedes).

    Login om te reageren
  8. XLenCe zegt

    4 december 2006 om 22:38

    @El-Loco: Makkelijker voor de productie?

    Login om te reageren
  9. bramwillemse zegt

    4 december 2006 om 22:39

    Als het nachtcamera’s zouden zijn dan zitten ze misschien beide aan de rechterzijde vanwege het betere zicht op links? Bij de rechtsgestuurde zou dat dan andersom zijn :P
    Maarja, laten we voor de overstekende voetgangers van rechts hopen dat dat niet het geval is :)

    Login om te reageren
  10. CSL zegt

    4 december 2006 om 22:39

    Waarschijnlijk zijn het infrarood’s voor in het donker! Of sensoren voor het automatische licht?

    Login om te reageren
  11. Kevski-Style zegt

    4 december 2006 om 22:45

    Als iemand een klikbare levensgrote foto heeft zou ik graag willen kijken. nu is het veel te klein om er ook maar iets van te kunnen maken….

    Login om te reageren
  12. august zegt

    4 december 2006 om 22:45

    ze zijn wel degelijk symmetrisch geplaatst.. goed kijken makkers.

    Login om te reageren
  13. Bartholomeo zegt

    4 december 2006 om 22:46

    of gewoon een flauwe photoshop om tijd te vullen tot de release ?

    Login om te reageren
  14. G-NVD zegt

    4 december 2006 om 22:48

    @ august:

    klopt, als je goed kijkt zie je dat er in elke koplamp 2 van die sensoren zitten, links en rechts..

    mvg

    Login om te reageren
  15. jeroen zegt

    4 december 2006 om 22:50

    Ik sluit me bij Woody aan, de meeste logische verklaring is inderdaad adeptive cruise control. Grappig, zou een rechts gestuurde versie, de sensoren aan de andere zijde in de koplampen hebben?

    Login om te reageren
  16. GeeJee zegt

    4 december 2006 om 22:55

    Ik geloof niet dat je 4 sensoren nodig hebt op vrijwel gelijke hoogte, gericht op ongeveer hetzelfde, om adaptive cruise control aan te sturen. Net als bij Mercedes-Benz zal daar één enkel radar-guided systeem voor volstaan (bij MB onder de ster op de motorkap, in de grille). Aangezien die ‘sensoren’ (waar het nu wel op lijkt) in de koplamp zitten, denk ik toch dat we het op het gebied van verlichting moeten zoeken. Misschiend idd infrarood? Een adaptief verlichtingssysteem (bochtenverlichting, sterkte licht tegenligger etc.)? We zullen zien :-)

    Login om te reageren
  17. jeroen zegt

    4 december 2006 om 22:58

    ff, rondgekeken op de site van porsche, het is waarschijnlijk dit:

    HomeLink® (afstandsbediening voor garagedeur)

    Tegen meerprijs leverbare, in de auto geïntegreerde en vrij programmeerbare afstandsbediening voor maximaal 3 garagedeuren, poorten, verlichtings- of alarmsystemen. Werkt bij vrijwel alle garagedeur- en poortaandrijvingen.

    Verklaart nog steeds niet waarom ze assymetrisch in de koplamp zitten….

    Login om te reageren
  18. jeroen zegt

    4 december 2006 om 23:01

    Ik heb er ff over nagedacht, en die vorige post raakt kant noch wal geloof ik. Niet echt logisch om zon systeem op die plaats in te bouwen…….

    Login om te reageren
  19. august zegt

    4 december 2006 om 23:03

    daarnaast zitten ze dus ook niet assymetrisch in de koplamp..

    Login om te reageren
  20. jeroen zegt

    4 december 2006 om 23:04

    Tenopzichte van de middellijn van de auto wel.

    Login om te reageren
  21. Iwan zegt

    4 december 2006 om 23:04

    Zoals G-NVD al schrijft zie ik ze ook aan weerkanten van de lamp zitten, dus 4 in totaal. Bij de rechterlamp (van hieruit gezien) kun je rechts nog een stukje zien van de 2e zwarte ‘sensor’.

    Wat het verder doet heb ik geen idee van.

    Login om te reageren
  22. jeroen zegt

    4 december 2006 om 23:07

    Yes i see….sorry

    Login om te reageren
  23. badidea zegt

    4 december 2006 om 23:10

    Volgens mij zitten ze in beide lampen links en rechts, enkel moeilijk te zien op de foto.

    Login om te reageren
  24. CSL zegt

    4 december 2006 om 23:12

    @jeroen
    waarom zijn er dan twee van?

    Ik denk dat de stelling nightvision wel klopt. Dat moet wel Infrarood zijn.

    Login om te reageren
  25. don zegt

    4 december 2006 om 23:23

    Misschien is het iets om te testen… aangezien er ook nog tape op z`n neus zit…

    Login om te reageren
  26. Rossi zegt

    4 december 2006 om 23:48

    Dat ze nu niet symmetrisch zijn komt omdat ze in een testfase zijn, later komt het allemaal symmetrisch!!

    Login om te reageren
  27. Bol zegt

    5 december 2006 om 00:00

    bochtverlichting met een meedraaiend lichtbundeltje.. Benz was ze voor maar toch benieuwd naar het systeem dat Porsche verzint

    Login om te reageren
  28. Ralph zegt

    5 december 2006 om 00:29

    @Jeroen

    ik weet zeker dat dit géén homelink systeem is uit eigen ervaring, in de 996 is hier namelijk al niets van te zien! Dus lijkt me gek als ze opeens nu wel zichtbare sensoren nodig zouden hebben. Lijkt me logischer dat het snelheids afhankelijke cruisecontrol is.

    Login om te reageren
  29. Rossi zegt

    5 december 2006 om 00:30

    Dat meedraaiende bestaat al 40 jaar ;-P Citroen had het als eerste in die luxe auto (leek op de snoek maar stuk groter… :S )

    Login om te reageren
  30. Ruud zegt

    5 december 2006 om 01:13

    night vision zal het niet zijn
    de klokkenwinkel van porsche is daar niet bepaald bestemd voor en nightvision op het navi scherm lijkt me sterk

    Login om te reageren
  31. K zegt

    5 december 2006 om 01:51

    Een wilde gok.

    Reflectoren om de lichtbundels te sturen in de bochten.

    Login om te reageren
  32. Albert zegt

    5 december 2006 om 08:29

    Nightvision is ’t niet, dat kan nl. veel beter weggewerkt. Adative cruise controle ook niet, is meer voor luxe sedans als de S klasse en zo. Daarnaast werkt dat voor geen meter, zelfs gevaarlijk (zie de laatste AMS) dus denk niet dat Porsche met z’n 300+ auto’s nu mee wil experimenteren.
    Meest voor de hand liggende lijkt mij dat dit de servo’s zijn waarmee de lens van de xenon lamp van links naar rechts verplaatst kan worden in bochten. Dit adaptive-corner-light is door de heldere koplampen nu gewoon goed in het zicht.

    Login om te reageren
  33. LOWrider zegt

    5 december 2006 om 09:13

    hoax. gewoon goedkoop ge-photoshoped

    Login om te reageren
  34. JANUS zegt

    5 december 2006 om 09:14

    “Alleen zinnige bijdragen alsjeblieft.”
    O nou sorry hoor,…….ik zeg al niks meer ;-)

    Login om te reageren
  35. emiel zegt

    5 december 2006 om 09:28

    007 schietgeweerkanonnen???

    Login om te reageren
  36. Rick dos zegt

    5 december 2006 om 10:30

    Is dit niet om NOG meer downforce te creeeren?! ;)

    Login om te reageren
  37. tom van belgie zegt

    5 december 2006 om 10:57

    als da voor nightvision zou zijn kan dat dan wel? als die lampen aanstaan worden mss die sensors overbelast en zal er niet veel fraais op het scherm komen

    Login om te reageren
  38. tom van belgie zegt

    5 december 2006 om 10:57

    als da voor nightvision zou zijn kan dat dan wel? als die lampen aanstaan worden mss die sensors overbelast en zal er niet veel fraais op het scherm komen

    Login om te reageren
  39. retep zegt

    5 december 2006 om 11:12

    hele goedkope fotoshop…

    kijk maar eens naar de overloop van de lijntjes in de rechterlamp en in de linkerlamp. rechts is deze wat hoekig en links mooi rond.

    klopt niets van.

    Login om te reageren
  40. harm1 zegt

    5 december 2006 om 11:51

    ze zijn op oorlogspad,oorlogsverlichting!!!!!

    Login om te reageren
  41. Markus zegt

    5 december 2006 om 12:30

    Zo’n systeem dat je binnen de stippellijntjes blijft misschien.

    Login om te reageren
  42. JEEPY zegt

    5 december 2006 om 14:27

    Stroboscoop misschien?
    politie uitvoering

    Login om te reageren
  43. AJ zegt

    5 december 2006 om 16:50

    Ook LED? Die kunnen ook vierkant zijn..

    Login om te reageren
  44. pieter autofreak zegt

    5 december 2006 om 18:55

    Die Porsche is van de politie en dat zijn eigenlijk mini flitspalen :) ;)

    Login om te reageren
  45. Arnold_GT zegt

    5 december 2006 om 19:37

    [qoute]hele goedkope fotoshop…

    kijk maar eens naar de overloop van de lijntjes in de rechterlamp en in de linkerlamp. rechts is deze wat hoekig en links mooi rond.

    klopt niets van.
    [/qoute]

    de rechter op de foto is groter omdat deze aan de binnenkant van de auto zit (meer ruimte dus) die andere zit aan de buitenkant van de lamp (minder ruimte) dat verklaard het verschil in grote…

    maar waarvoor die dingen zijn? geen flauw idee, denk wel dat het geproduceerd…

    Login om te reageren
  46. dude db zegt

    5 december 2006 om 19:37

    maar misschien zijn het wel van die sensoren of je wel genoeg afstand houdt enzo tis wel apart dat ze zo duidelijk zitte:S

    Login om te reageren
  47. roderik zegt

    5 december 2006 om 20:20

    Ik denk dat het gewoon parkeersensoren zijn en dat ze die in de koplamp stoppen omdat ze het in de bumper niet mooi vinden

    Login om te reageren
  48. Spyker Kracht zegt

    25 januari 2007 om 18:38

    Ik denk 2 kleine camera’tjes

    Login om te reageren
  49. Tai chi Johnny zegt

    16 april 2007 om 00:48

    Het zijn in ieder geval geen rondjes

    Login om te reageren
  50. Brult U Maar zegt

    11 juni 2007 om 16:26

    Aangezien een porsche toch wel mag worden gezien als een penisverlenger denk ik dat het gewoon een sensor is voor “babe” alarm :D:P:)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North