• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Krijgt Duitsland een algemene maximumsnelheid?

Auteur: sir_smokalot, gepost 11 maart 2007 om 12:38 – 67 Reacties

EU-commissaris Dimas

Het lijkt steeds dichterbij te komen.. Vandaag is er een interview verschenen in het Duitse boulevardblad Bild am Sonntag met EU-mileucommissaris Stavros Dimas. Hij pleit hierin voor het invoeren van een algemene tempolimiet op de Duitse Autobahn. Dit pleidooi komt na de energietop die dit weekend in Brussel werd gehouden.

Volgens de Griek wordt in Europa op veel manieren energie verspild en het klimaat belast. Een maximumsnelheid op de Autobahn is een eenvoudige maatregel daartegen, aldus Dimas. “Duitsland is een groot industrieland en heeft daarom een zware verantwoordelijkheid.”

Bondskanselier Merkel was een van de voortrekkers van de energietop, en de voornaamste doelstelling die hier uit voortkwam is: “minder kooldioxideuitstoot ten behoeve van het milieu”. Hierbij wordt onder andere gedacht aan nieuwe automotoren die aanzienlijk minder of helemaal geen kooldioxide uitstoten, maar een maximumsnelheid helpt natuurlijk ook flink. Het is de vraag hoe lang Duitsland haar zo gekoesterde ‘freie Fahrt’ nog kan volhouden…

Saillant detail: in een interview met Bild am Sonntag van vorige week waarschuwde EU-commissaris voor Industriebeleid Verheugen nog voor klimaathysterie.

Ook interessant!

  • Maximumsnelheid Duitsland
    "Maximumsnelheid Duitsland na verkiezingen 130 km/u"
  • Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
    Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
  • Nederlanders willen hogere maximumsnelheid
  • Tesla krijgt subsidie
    Tesla krijgt subsidie van € 1.100.000.000 van Duitsland

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

maximumsnelheid, Verkeer

Vorig bericht: « Opwarming aarde is niet onze schuld
Volgend bericht: Zondagmiddag video: Top Gear seizoen 9 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jeanke zegt

    11 maart 2007 om 12:46

    Waar woont die kerel ?!? We zullen hem eens een bezoekje moeten brengen vrees ik…

    Login om te reageren
  2. E-RayzeR zegt

    11 maart 2007 om 12:48

    Die griek moet zijn mond houden en zich op griekenland richten

    DUITSLAND ZONDER SNELHEIDS LIMIET DAAR ZIJN WE ALLEMAAL VOOR !!!

    Login om te reageren
  3. Nigel zegt

    11 maart 2007 om 12:51

    Zomaar.. dat is de paradijsweg voor de mensen met dure auto’s
    en dan willen ze limiet opgeven..
    ik hoop het niet..

    Login om te reageren
  4. Snoepie zegt

    11 maart 2007 om 12:53

    duitsland wordt een stuk minder een leuk land als die maatregel wordt ingevoerd

    Login om te reageren
  5. Carfreak zegt

    11 maart 2007 om 12:54

    @ e-rayzer, caps uit aub. en beetje kalmer. je zult wel zeker een turk zijn om te zeggen dat die griek zich op griekenland moet baseren

    -edit: hou eens op-

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    11 maart 2007 om 12:55

    ik zie een maximumsnelheid ook niet zitten en ik denk ook dat er andere maatregelen te bedenken zijn die meer winst opleveren, makkelijker te handhaven zijn en die minder kosten. Verplicht het gebruik van zonnepanelen op iedere nieuwbouw (woningen maar vooral ook kantoorgebouwen en zeker op fabriekshallen….. moet je eens zien hoeveel dat oplevert…. en het kost nauwlijks iets. Om dezelfde hoeveelheid energie op te wekken stook je dan minder minerale grondstoffen op en in het gebruik heeft niemand er last van…

    Login om te reageren
  7. Dennis The Hulk zegt

    11 maart 2007 om 12:56

    onzinnige klimaathysterie!

    Login om te reageren
  8. dekster zegt

    11 maart 2007 om 12:57

    Mooi eh die EU, voor wat is dit nog goed? Het enige wat ze doen is dingennutteloos veralgemenen (wat ten koste komt van iets), leuke belastingen innen en boetes uitschrijven aan bedijven :-?

    Off-topic:
    Verhofstad trekt zo mooi het voortouw in het milieu gebeuren, wel tof dat die exta jobs er nog niet zijn…

    Login om te reageren
  9. mercedesfan zegt

    11 maart 2007 om 13:18

    Ik denk dat die snelheidslimiet er nog niet direct zal komen, Merckel heeft een paar weken geleden tegen een snelheidslimiet uitgesproken.

    Login om te reageren
  10. Superkoerier! zegt

    11 maart 2007 om 13:19

    Ook een leuke EU maatregel zou kunnen zijn:
    – EU top gewoon in Brussel houden
    – Niet een keer per maand in Straatsburg vergaderen
    – Verbod voor EU ambtenaren om elk weekend naar huis te vliegen
    – Verbod voor EU ambtenaren om een auto te bezitten, laat staan om ermee naar het centrum van Brussel te rijden

    Ongezien de tyfus voor die ruftende eikels.

    Login om te reageren
  11. jasper zegt

    11 maart 2007 om 13:20

    neeeeej dat nooit!

    Login om te reageren
  12. Marco zegt

    11 maart 2007 om 13:33

    Net alsof al die mileuvriendelijke auto’s in het oude Griekenland zo goed zijn voor het milieu, denk dat die meer co2 uitstoten dan al die moderne/luxe/gave bakken die over de Duitse Autobahn cruisen…

    Laat die man eerst eens in z’n eigen land kijken…

    Login om te reageren
  13. Florijn zegt

    11 maart 2007 om 13:35

    mmmm haha dit nieuws na die film van net ja onzin he :)

    Login om te reageren
  14. Sven zegt

    11 maart 2007 om 13:37

    @ e-rayzer
    De beste man is EU-milieucommesaris, EU, dus hij heeft wel degelijk iets te zeggen over Duitsland.

    Ontopic:
    Mijns inziens zoekt men gewoon een excuus om die maximumsnelheid erin te krijgen. Kijk naar al die fabrieken in Duitsland…en dat grote industriegebied, wat daar allemaal aan uitstoot uitkomt….pfff….

    Login om te reageren
  15. Thom zegt

    11 maart 2007 om 13:46

    @ e-rayzer: arme Turk, ga wat nuttigs doen.

    -edit: hou eens op daarmee-

    @ Marco: er rijden ook genoeg moderne/luxe/gave bakken rond in Griekenland :D

    On topic: het zou idd zonde zijn als die limieten worden opgeheven. Ach het is toch ook altijd makkelijk de automobilist van alles de schuld te geven.

    Login om te reageren
  16. steven zegt

    11 maart 2007 om 13:46

    er wordt echt veelste veel gelult over de co2 uitstoot, men denkt nergens anders meer aan. als je een snelheidslimiet heft in duitseland zullen er veel meer dodelijk ongelukken bestaan omdat niemand er aan gaat houden, of in eigen land hard gaan rijden. en dan ben je verder van huis

    Login om te reageren
  17. Roy zegt

    11 maart 2007 om 14:09

    Ik was altijd voor de ongelimiteerde snelheid @ autobahn, maar ik ben me gaan beseffen dat die hele autobahn gewoon levensgevaarlijk is. Stel je voor dat je met 300 km/h op een file aan komt rijden… Als je hard wil rijden doe dat lekker op de Nurnburgring, lijkt me ook 10x leuker dan enkel rechtuit rijden. Bovendien vind ik het een beetje onzin dat wij nederlanders ons er mee gaan bemoeien, dit is duitsland z’n pakkie aan.

    Login om te reageren
  18. Johan zegt

    11 maart 2007 om 14:14

    Het snelheidslimiet wordt dan vast zo hard je kan :P

    Login om te reageren
  19. Stylez zegt

    11 maart 2007 om 14:21

    Tegen de muur met die vent!

    Login om te reageren
  20. DAT zegt

    11 maart 2007 om 14:25

    Rustig maar, de Duitsers maken zelf de auto’s die zo hard gaan.

    Ik denk dat Souvlaki Dimas weinig kans maakt.

    Login om te reageren
  21. Fej zegt

    11 maart 2007 om 14:28

    Misschien moeten we een petitie beginnen om Griekenland weer uit de EU te kegelen wegens domme voorstellen!

    Login om te reageren
  22. Kevski-Style zegt

    11 maart 2007 om 14:30

    @ Roy: ook de Nurburgring is officieel openbare weg waar tol geheven wordt. Voor wat betreft die maximumsnelheid: het zal me worst wezen, als ze maar van de nurburgring afblijven….

    Login om te reageren
  23. schnitzerken zegt

    11 maart 2007 om 14:33

    Nooo, als ze hun max op 200 zetten is het nog te doen:p

    Login om te reageren
  24. Ejay zegt

    11 maart 2007 om 14:36

    @ Roy, daarom staan er ook matrixborden. Verder is het totaal niet zo dat je opeens van rust in een grote file terechtkomt. Eerst word het drukken en daarmee kun je al niet hard rijden. Bovendien worden erg veel ongelukken veroorzaakt door niet Duitsers die het niet gewend zijn.

    Login om te reageren
  25. smoke zegt

    11 maart 2007 om 14:40

    Het zal mij heel veel uitmaken of ik mag doorkarren in Duitsland of niet. Gevaarlijker vind ik de freie Fahrt zeker niet, aangezien je, als je met 200+ km/u rijdt altijd zeer geconcentreerd bent, terwijl je met 120 nogal gauw gaat suffen op lange stukken, of andere dingen naast het rijden uitvoeren. Bovendien wordt het een zeer zeer zware kluif om de Duitsers een mentaliteitsverandering bij te gaan brengen mbt rijsnelheid. Voordeel voor de Duitse werkgelegenheid is de forse toename van het aantal BOA’s als het er van komt. Misschien heeft onze bermterrorist Spee nog wel een Duitse neef die het varkentje daar kan wassen…..

    Login om te reageren
  26. Xemurai zegt

    11 maart 2007 om 14:42

    Ik hoorde vandaag al zoiets op het nieuws… kon het slecht horen, me ma moest zo nodig stofzuigen :P

    Login om te reageren
  27. Andre zegt

    11 maart 2007 om 14:46

    Lijkt mee een goed idee een maximum snelheid
    Zo rond de 440km per uur
    Dan is iedereen weer blij

    Login om te reageren
  28. Tombnolz zegt

    11 maart 2007 om 16:30

    Ajajajaj, laat het toch gewoon zo!
    Er moet inderdaad minder uitgestoten worden, maar we zijn toch al heel goed bezig? De gemiddelde auto vandaag stoot al véél minder uit dan pakweg 20j geleden. Laat ons niet overhaast tewerk gaan. Alsof de uitstoot spectaculair zal zakken als dat ene landje in de wereld een maximumsnelheid gaat opleggen. Ondoordacht.

    Stavros Dimas: ga eens met Woody praten!

    Login om te reageren
  29. RubenBaeten zegt

    11 maart 2007 om 17:15

    @Superkoerier: Amen!

    @iedereen die denkt dat Griekenland zelf vervuild is: was ook mijn eerste reactie, maar het land blijkt een relatief lage CO2-uitstoot te hebben.

    Login om te reageren
  30. smoke zegt

    11 maart 2007 om 17:24

    In Griekenland is het natuurlijk geconcentreerd op een aantal plekken, waarvan het ergste geval Athene is, als je daar in de zomer komt zie je geen hand voor ogen. Buiten de stad is het land zeer dunbevolkt. Het is net zoiets als Iran, waar Teheran een crime is qua vervuiling (voornamelijk omdat het in een dal ligt en de auto’s er uitermate vervuilend zijn en de benzine er een paar cent per liter kost), maar de rest van het land is een stuk schoner.
    Maar dit maakt inet zoveel uit, Dimas is Eurocommissaris, en deze mensen plaatsen zichzelf (of horen zichzelf te plaatsen) boven hun landsbelangen.

    Login om te reageren
  31. slk zegt

    11 maart 2007 om 17:28

    Duitsland kan niet achterblijven met de regeltjes.Het is immers een europa.
    Milieu is een hot item tegenwoordig

    Login om te reageren
  32. alfarobbert zegt

    11 maart 2007 om 18:20

    We zijn met z”n allen bezig de aarde flink naar z”n moer te helpen en het enige waar de meeste op dit forum zich druk over maken is of ze straks nog wel hard kunnen rijden ten koste van moedertje aarde.Denk ff na met z”n allen en wees “ns niet zo egoistisch.Laat de volgende generaties ook van de wereld genieten.Autorijden kan ook heel leuk zijn als je 130 rijdt.Ik ben voor een snelheidslimiet in Duitsland,is volgens mij nog een stuk veiliger ook.

    Login om te reageren
  33. Marco zegt

    11 maart 2007 om 18:20

    Was net op het zes uur Radio 1 journaal, de Duitse regering is geenzins van plan om een maximum snelheid te gaan invoeren op haar snelwegen, uit studies is gebleken, dat het nagenoeg geen effect heeft op de CO2 uitstoot, het instellen van een maximum snelheid heeft een verlaging van 0,6% op de CO2 ten opzichte van wat nu de geldende regels zijn op de Autobahn….

    Login om te reageren
  34. Fuego zegt

    11 maart 2007 om 18:29

    Waar in Duitsland zouden ze nog snelheidsbeperking kunnen invoeren?
    Op 98 % van de autosnelwegen ginder is er al snelheidsbeperking.
    Dan maakt die 2 % ook niet veel uit.

    Login om te reageren
  35. Rogier zegt

    11 maart 2007 om 20:23

    Het enige goede aan Duitsland is dat je er hard kan rijden als ze dat ook nog eens gaan opheffen…

    Login om te reageren
  36. Rense zegt

    11 maart 2007 om 20:51

    Nog even en er komt een snelheidslimiet op hoe snel je wandelt. Nee, de EU is een grote stap voorwaarts!!!!

    Hieronder de voordelen van de EU:
    – Kan er geen bedenken!!!! sorry

    Groeten,

    Rense

    Login om te reageren
  37. Citrofiel zegt

    11 maart 2007 om 21:38

    @ W0o0dy; Het kost nauwelijks iets, al die zonnepanelen? Naar mijn weten zijn zonnepanelen nog altijd flink duur in aanschaf. ( http://www.bootnederland.nl/boten/accessoires/2_x_nieuwe_zonnepanelen_120w_stuk4428.php?pagenr=0&Subdir=accessoires&Fotostaat=&Prijsstaat=&Lengtestaat= ) Je verdient het op den duur wel terug, maar je moet toch ineens zo’n bak geld op tafel leggen… Voor veel mensen is dat niet te doen, of iig niet handig.

    Login om te reageren
  38. Mark zegt

    11 maart 2007 om 21:56

    Ach, mijn prethersens zeggen lekker planken op de autobahn, leuk!. Maar als je reeel bent, het slaat nergens op dat het nog mag. Kan alleen maar mensenlevens, en wat co2 kosten.

    Login om te reageren
  39. Birger zegt

    11 maart 2007 om 22:10

    Er schiet daar nu toch al niet veel meer van over de ongelimiteerde snelwegen?
    Dan kunnen er misschien filles ontstaan, dan hebben ze direct hun CO2.
    In Oostenrijk wilt men dan de snelheid optrekken om minder CO2 gassen te hebben, wie heeft er nu gelijk?

    Login om te reageren
  40. w0o0dy zegt

    11 maart 2007 om 22:13

    Als je op kleine schaal zonnepanelen koopt dan is het duur en doordat de producten nog niet echt massaal gefabriceerd worden is de kostprijs nog vrij hoog, maar die zal spectaculair dalen als er meer afnemers komen. Qua investering ligt het voor bedrijven natuurlijk heel anders dan voor particulieren. Als we meer zonnenpanelen gaan gebruiken zal de prijs een fractie zijn van de prijs nu en verder is het gratis energie, bij de huidige prijzen loont het best snel.

    Login om te reageren
  41. Farzan zegt

    11 maart 2007 om 22:16

    ik weet zeker dat hierdoor de economie van duitsland flink zal dalen!

    Login om te reageren
  42. Robin zegt

    11 maart 2007 om 23:22

    Ach het is sonde, maar het was toch niet dat ik er iedere dag reed…

    Eigenlijk moet je gewoon in Engeland wonen, kan je ieder weekend met je oude mini naar een of ander verlaten vliegveld.

    Login om te reageren
  43. Fiat Abarth zegt

    12 maart 2007 om 00:01

    Als we nou in heel de EU (inclusief Duitsland) één maximumsnelheid van bv 130 km/h invoeren? Lijkt mij hard genoeg en lekker duidelijk voor elke EU burger. En zoals al eerder opgemerkt: het spaart mensenlevens en CO2 uitstoot, daar kan toch niemand op tegen zijn? Voor een dagje scheuren zoeken we dan gewoon een circuit op. Onderlinge snelheidsverschillen in Duitsland zijn soms véél te groot!

    Login om te reageren
  44. Summer Sky zegt

    12 maart 2007 om 07:59

    Echt ongelooflijk dat het mega-onzingewauwel van o.a. Al ‘dumbass’ Gore tot zulke massahysterie kan leiden dat op een gegeven moment levensgelukverhogende zaken zoals Tempolimitfreie Autobahnen het veld moeten ruimen – eventueel. Echt ik begin steeds meer te geloven in de Machiavelliaanse politiek, wat lijkt de massa toch dom zeg.

    Ik adviseer iedereen om de aflevering van South Park (uit Season 10) te kijken waarin de draak wordt gestoken met Al Gore en zijn k*tfilm!!

    Login om te reageren
  45. BaRa zegt

    12 maart 2007 om 08:26

    @Summer Sky – Ja, South Park rocks :-)

    Maar helaas steken ze niet de draak met het fundament van die k*tfilm.

    Back on topic. Het spreekt voor zich dat het verlagen van de snelheid op de Duitse AutoBahn geen gigantische verlaging van de CO2-uitstoot met zich meebrengt. Toch niet als je het bekijkt op de totale uitstoot van Duitsland.

    Maar daar gaat de vraag ook helemaal niet over. De vraag is: hoe kunnen we de uitstoot naar beneden halen? En dan begin je sector per sector te kijken. En in de sector van het transport is het verlagen van de snelheid een goede bijdrage aan het verlagen van de uitstoot. Samen met een aangepast rijgedrag, milieuvriendelijker brandstoffen, betere moteren en nog wat lekkers zorgt dat wel degelijk voor een verlaging.

    Bovendien heeft het een leuk maatschappelijk effect: er sterven minder mensen om je heen. Want laat dat net iets zijn waar we in Duitsland niet over (willen) praten: hoeveel slachtoffers er vallen door een hoge snelheid.

    Oh ja, voor de gein: ik rijd normaal gezien 8 liter per 100km van en naar m’n werk. Ik heb vorige week wat rustiger gereden – lees 120 ipv 160 – en gues what: ik zit nu aan 6 liter per 100km. Ofwel een verlaging met een kwart. En het gekke is: ik ben geen minuut later op kantoor. Maar ik was wel een stuk kalmer :-)

    Login om te reageren
  46. MaximaalBenut zegt

    12 maart 2007 om 08:52

    Wie denkt Pegasus wel niet wie hij is hij heeft niks mannelijks in zijn bloed.
    Een liter benzine door zijn strot drukken mischien kikt hij daar van op.

    Ik heb nog nooit zo iets respectloos gehoord ga nu zeker niet meer naar griekenland op vakantie!

    Login om te reageren
  47. Pier zegt

    12 maart 2007 om 09:45

    Dan zal een Griek zeker mijn vrijdagmiddaguitje verpesten, dacht het niet!

    Login om te reageren
  48. Gert zegt

    12 maart 2007 om 10:17

    @Fuego, zelf al ooit in Duitsland geweest? Of heb je dat verhaaltje van je milieu bewuste buurman op de verjaardag van de andere buren? Wat je daar zegt is echt grote onzin. Er zijn inderdaad aardig wat stukken waar een limiet geldt. Maar volgens mij heb je van het totaal aantal wegen in duitsland voor het gemak maar autosnelwegen gemaakt.

    Login om te reageren
  49. kenny zegt

    12 maart 2007 om 12:03

    Wacht jongens ik snap even iets niet. Een of andere GRIEKSE dude probeert DUITSLAND nu ineens een maximum snelheid op te leggen? Zie ik het nou verkeerd of is het gewoon een megooltje?

    @Fuego, volgens mij heb je nog niet zoveel in duitsland gereden want zeker 25% van de snelwegen is daar zonder limiet.

    Login om te reageren
  50. Summer Sky zegt

    12 maart 2007 om 12:33

    @ BaRa: heb je de bewuste South-Park aflevering wel gezien?!? Al Gore wordt afgebrand!!

    Login om te reageren
  51. Kafka zegt

    12 maart 2007 om 13:43

    Ach, die vent probeert een politiek slaatje te slaan. Ging om een discussie onder leiding van Duitsland, waarschijnlijk hebben ze in Griekenland vuile fabrieken staan en was het enige dat de Griek kon zeggen: dan moeten jullie minder hard rijden. Hoop gebakken lucht, Duitsland weet ook beter dan beperken. Een deel van de magie van hun industrie is op “no limit” gebaseerd.

    Login om te reageren
  52. Zoef zegt

    12 maart 2007 om 14:48

    Mmmmm….dus vanwege de CO2-uitstoot moeten de Duitsers een snelheidslimiet aanvaarden?
    Mogen dan wagens op biobrandstof, waterstof of electriciteit wél zonder snelheidsbeperking de autobahn op? En hybrides ietsjes rapper dan benzines en diesels?
    Denk het niet neeeeee….

    Zal ik je wat vertellen:

    de helft van de milieuhype is autohaat.

    Login om te reageren
  53. freek zegt

    12 maart 2007 om 14:54

    misschien snelheidslimieten op bepaalde tijden…? oftewel…s nachts gewoon voluit?

    Login om te reageren
  54. Zoef zegt

    12 maart 2007 om 17:50

    Er schiet daar nu toch al niet veel meer van over de ongelimiteerde snelwegen?

    Ja dan zal het aan mij liggen, maar ik rij van Aachen naar Friedrichshafen, minstens 1 keer per jaar, tegen meestal 180, want bij 160 (mijn normale snelheid hier) heb ik geheid bumperklevers achter me aan.
    En mij lijkt dat toch over 500 van de 600 kilometer te gaan.

    Login om te reageren
  55. andre zegt

    12 maart 2007 om 18:56

    Je moet ook niet continu links blijven rijden als er iemand achter je voorbij wilt
    Echt iets voor auto’s met NL nummer platen steevast links blijven rijden \-|

    Login om te reageren
  56. Menno zegt

    13 maart 2007 om 11:41

    Echt mensen… Verzet u allen tegen die Tempolimit!!!!

    Login om te reageren
  57. sven zegt

    13 maart 2007 om 12:20

    Domme griek
    In Zijn thuisland rijden er nog meer wagens zonder katalysator of roetfilter rond
    dan dat er snelle wagens in Duitsland rijden !

    Dat hij verder de sirtaki danst en zwijgt !!

    Login om te reageren
  58. Ilquadrifoglio zegt

    13 maart 2007 om 19:03

    Ik denk dat ze er binnenkort toch aan moeten geloven. Éen EU één maximum snelheid…

    Login om te reageren
  59. mashell zegt

    13 maart 2007 om 21:53

    “Éen EU één maximum snelheid…”
    Maar dan doen we eerst 1 EU 1 BTW tarief. 1 EU 1 BPM tarief, 1 EU 1 soort tolvignet, 1 EU 1 leger, 1 EU 1 buitenlandbeleid.

    Login om te reageren
  60. logic zegt

    19 maart 2007 om 12:20

    als er een maximumsnelheid in Duitsland zou worden ingevoerd heeft dat niet alleen conseqenties voor het verbruik/uitstoot daar, maar er is dan geen enkele reden meer om de verkoop toe te laten in Europa (wereld?) van auto’s die sneller dan 130 kunnen.
    auto’s kunnen dan veel lichter dus zuiniger worden.
    En dat zielige gemopper op “die Griek”, get a life.

    Login om te reageren
  61. Nick zegt

    10 mei 2007 om 00:23

    Ik vind de kritiek op Duitsland echt onzinnig. Kijk naar het energie beleid. Dit land heeft bijna de helft van de europese windturbines staan. En heeft zichzelf een target gesteld om in 2020 20% tot 30% van zijn energie behoefte uit renewable energie te halen. Niet 1 land in de EU kan daar aan tippen.
    Laten alle EU landen nou maar eerst naar zichzelf kijken en het beleid van Duiitsland op het gebied van energie volgen.

    Laat Duitsland zijn trots behouden (de auto). Als je dit van een land moet afnemen, vind ik dat andere landen ook maar dingen moeten inleveren. Geen stierengevechten meer in spanje, geen scooters maar fietsen voor Italie enzzz….

    Login om te reageren
  62. Niko zegt

    11 mei 2007 om 21:56

    wel veel rechtse autoliefhebbers die hier onwetend aan het word zijn
    Niko

    Login om te reageren
  63. Murrrphy zegt

    22 mei 2007 om 15:32

    @André: in de heimat staan de letters Nederland (NL) voor: Nur Links.

    Ik ben al héél lang gek op de autobahn, probeer de A31 maar eens uit, van Emden naar Bottrop. Dat is een leuk stukje. Of anders de A7 van Biebelried naar de Oostenrijkse grens, die staat ook hoog op mijn lijstje.

    Login om te reageren
  64. tarquesh zegt

    10 april 2008 om 20:37

    Tja, Dimas moet eerst in zijn Griekenland maar die onzin prut verkondigen voordat hij Duitsland gaat pesten. Het is toch bekend dat in Griekse steden meer smog is dan in Duitse steden. Het zou het zelfde zijn als een Nederlandse EU parlementarier zich gaat bemoeien met Cyprus. Dat zet ook kwaad bloed. De maximumsnelheid is een gevoelig onderwerp, een cultureel gedeelte van het Duitse volk. Het hoort bij ze. De EU kan geen inbreuk plegen in cultuur van Europese volkeren. Wij zijn allemaal anders met onze eigen gewoontes. Daarom gaan we zo graag op vakantie in het buitenland. Even een andere wereld. Keulen – Stuttgart in een E63 AMG.

    Wel hoop ik dat de Duitsers in opstand komen

    Login om te reageren
  65. tarquesh zegt

    10 april 2008 om 21:08

    wanneer komt er eens een filmpje waar het tegendeel bewezen word. De auto als stimulator van de economie.

    Zonder ons gerij terug naar de hole woning. Op tijgers jagen, beren vellen rooien, schone lucht. Geen ruimtevaart, dus geen vooruitgang. Geen expansie drift, dus geen functie.

    Login om te reageren
  66. Stefaan zegt

    7 mei 2008 om 18:29

    Leve de Duitse Autobahn,en die griek moet zijne smoel toehouden,snelheid op zich is niet gevaarlijk,onkunde van de chauffeur daarentegen zelfs tegen een slakkegangetje van 120km/h dat is pas levensgevaarlijk,en hier in Belgie kunnen ze er wat van.Ik laat in ieder geval geen enkele kans ombenut om mijn M6 de sporen te geven in Duitsland,pas dan voel je waarom je je auto zoveel betaalde,machtig gewoon,dus afblijven van die onbeperkte snelheid,en ik hoop van harte dat de autolobby in Duitsland al dat gezever van Europa zal tegenhouden.Freude am fahren ich liebe die autobahn zou ik zo zeggen

    Login om te reageren
  67. tarquesh zegt

    8 september 2008 om 21:44

    Ik had vandaag een heldere gedachten tijdens het rijden. Nu weet ik waarom we niet boven de 120 mogen rijden. Dat ligt aan de verkeersdoden. Als het aantal verkeersdoden miniem zou zijn, dan mochten we keihard boenderen. Maar ja, door enkele klunzen moeten we nu allemaal als een slak rijden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North