• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

KTM X-Bow

Auteur: autoblogger, gepost 12 december 2006 om 19:19 – 30 Reacties

KTM X-bow


We zaten er niet ver naast, het wordt een KTM X-Bow in plaats van een Crossbow. Sinds vandaag zijn er afbeeldingen beschikbaar van de KTM kart, die waarschijnlijk de beschikking krijgt over een 220pk Audi motor en slechts 700kg weegt!

Stefan Pierrer, CEO van KTM, heeft hoge verwachtingen van het model, wat volgens hem een perfecte combinatie is tussen een auto en een motor. De KTM X-Bow is geïnspireerd op de extreme machines van Lotus en moet de concurrentie aangaan met Caterham, Ariel en natuurlijk ons eigen Donkervoort (via motorionline.com).

KTM X-bow
KTM X-bow
KTM X-bow

Ook interessant!

  • Audi dealerschap onder water
  • ktm rc 8c
    Ktm lanceert €35k trackspeeltje: RC 8C
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

ariel-atom, Audi, Donkervoort, ktm, Lichtgewicht, Techniek

Vorig bericht: « Vanaf 17 jaar in de auto, waarom niet?
Volgend bericht: Verkoop van winterbanden verdubbeld »

Lees Interacties

Reacties

  1. Klassiekerrally zegt

    12 december 2006 om 19:26

    Het heeft wel wat. Is iets meer auto dan de Ariel Atom, hoewel het vreselijk basale van die auto(?) me wel aanspreekt. Vooral met de geblazen Honda motor… Yummie!

    Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    12 december 2006 om 19:28

    nogal extreem, maar alles met 220pk bij zo’n 700kg zal heftig zijn en dan past een heftig uiterlijk ook wel.

    Login om te reageren
  3. kawouter zegt

    12 december 2006 om 19:31

    Huh, geen Rotax blok?

    Login om te reageren
  4. Alwood zegt

    12 december 2006 om 19:31

    moeten ze daar ook maar 400pk uit laten halen door een tuner :D dan wil ik em pas! in zon lichte auto maakt het wel degelijk uit of je 220 of 400 pk hebt. mee rekening houdend dat je er toch niet iedere dag in rijd is dit echt goed te tunen. geen laffe ‘duurzaamheids’ grenzen meer :-P

    Login om te reageren
  5. amowois zegt

    12 december 2006 om 19:36

    ziet er zeker wel heftig uit :)

    Login om te reageren
  6. El Loco zegt

    12 december 2006 om 19:43

    Supervet ding! Nu nog voor een fatsoenlijke prijs [en geen Donkervoortprijzen; voor een halve auto €90000 ga toch weg] en het kan zeker wat worden!

    Login om te reageren
  7. Fova' zegt

    12 december 2006 om 19:45

    Doe mij er maar gewoon een.

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    12 december 2006 om 19:47

    @Alwood: met 210pk en 630kg doet de Donkervoort 0-100 in 4,0seconden op 100 en loopt de auto 235km/u. Ik denk dat dat wel snel zat is hoor!
    Die Donkey kun je ook al op power donuts laten draaien zonder van de plek te komen…..power over….

    Login om te reageren
  9. CSL zegt

    12 december 2006 om 20:17

    Doet mij erg denken aan de Ford Indogo:


    Login om te reageren
  10. CSL zegt

    12 december 2006 om 20:21

    edit- 1996 Ford Indigo was het:
    http://www.supercars.net/cars/696.html

    Login om te reageren
  11. Ejay zegt

    12 december 2006 om 20:49

    Leuke kar die KTM, ben benieuwd naar de prijs en de motoren.

    @ CSL, Ford was goed bezig toen. Check ook de GT90 eens. Lang leve NFS 2 waarin beide wagens zaten. Ook de ItalDesign Cala, die toen al op de Gallardo leek.

    Login om te reageren
  12. M.M.M zegt

    12 december 2006 om 20:54

    Wat mag dat koste ???

    Ziet er wel eeeerruuug goed uit.

    Login om te reageren
  13. Kevski-Style zegt

    12 december 2006 om 21:06

    Hmmm, zo te zien hebben ze bij het chassis design erg goed gekeken naar de elise. Hij lijkt zelf gelijk te zijn tot aan het chassis kwa concept. Ik vraag me alleen af hoe ze dat met de afwatering hebben gedaan. Geen deuren en dak betekent met regen een badkuip….

    Login om te reageren
  14. Alwood zegt

    12 december 2006 om 21:15

    @w0o0dy

    maar de 300pk van de ariel moet toch beter kunnen :P zeker als je een auto hebt mét stroomlijn…

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    12 december 2006 om 21:21

    tja, maar je moet die power wel op het asfalt krijgen en 700kg is dan niet veel…. Maar goed een F1 auto kan 800pk op de weg krijgen (met een toefje wielspin soms ;-) ) Is er info over waar de motor precies ligt? Voor de achteras, achter de bestuurder neem ik aan? Gaan ze de 1,8 turbo gebruiken die Donkervoort ook gebruikt?

    Login om te reageren
  16. Patrick zegt

    12 december 2006 om 21:58

    nee, lijkt me niet, 220 pk is een 2.0TFSI
    de 1.8T lever 225 pk

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    12 december 2006 om 22:31

    Ziet er heel gaaf uit dit! Een echte funcar met ook nog eens leuke looks! Klasse!

    Login om te reageren
  18. JH zegt

    12 december 2006 om 23:28

    Gave bak en vooraanzicht is super…zijkant is beetje flauwtjes in vergelijking met voor- en achter-kant. Chassis is koolstofvezel en niet aluminium zoals de Elise heeft. En als je het design bekijkt lijkt het kwa vorm (van bovenaf gezien) geinspireerd te zijn door een kruisboog…interessant is verder dat het chassis tegelijkertijd het exterieur lijkt te zijn…form follows function (niet Michiel?)

    Login om te reageren
  19. Michiel_vd_Brink zegt

    12 december 2006 om 23:57

    Supergaaf concept en nog mooier uitgevoerd dan ik had verwacht!
    Hieronder de impressie die ik een lange tijd geleden voor Autovisie maakte:

    Ik wist dat KTM er iets bijzonders van zou maken, maar zoiets heftigs als dit had ik toch niet verwacht.
    Ik heb laatst toevallig gesproken met één van de designers die aan deze auto heeft gewerkt en herken enkele van zijn persoonlijke kenmerken.
    Erg leuk!
    Oh, hij werkt trouwens bij VW…. Ja, op die steriele afdeling….

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    13 december 2006 om 11:51

    Ziet er wel heftig uit. Gelukkig veel heftiger dan dat saaie ding van Michiel :)(sorry jongen :( ).

    Login om te reageren
  21. Dann.Y zegt

    13 december 2006 om 16:06

    ja ik vind hem wel mooi, maar hoe zwaar zou die zijn en de topsnelheid???

    Login om te reageren
  22. Nick zegt

    13 december 2006 om 18:36

    Lotus Elise/Exige killer? :D

    Login om te reageren
  23. JH zegt

    14 december 2006 om 11:51

    @Michiel. Weet je zeker dat VW design eraan gewerkt heeft? Normaal is Kiska de huisdesigner van KTM: http://www.kiskadesign.com/index.351.1.html?nodeID=2162

    Login om te reageren
  24. michiel zegt

    14 december 2006 om 16:14

    Deze auto is meer dan erg leuk. Maar mist alle praktische zaken waarom ik een motor heb: 1: Enorme kicks 2: altijd gratis parkeren (ik woon in Amsterdam) 3: Echte snelheid (bij stoplichten sta ik vooraan!)

    Ook mist hij alle zaken waarom ik een auto heb: lekker veilig, comfortabel, droog met een muziekje aan rijen van A naar B.

    Kortom: ik zou hem echt heel graag willen, met name omdat deze auto veel veiliger is dan een motor. Maar ik kan niks met dit ding! Hij is nutteloos voor dagelijks gebruik. fun is er voor elke dag toch?

    Wat ik wil: een mooie, coole, snelle en veilige motor die ik over gratis kan parkeren en waarmee ik door de files kan rijden.

    Login om te reageren
  25. Turbopaultje zegt

    15 december 2006 om 23:06

    Als ie net zo fun to drive als de Superduke voor minder geld dan een Audi TT……….mmmmmmm…..:-)

    Login om te reageren
  26. Insider zegt

    8 maart 2007 om 19:11

    Prijzen worden rond de 50.000 eu ex bpm/btw, dus zo’n 85K. Volgens bronnen zijn er al 4 bestellingen vanuit nederland!

    Login om te reageren
  27. Marc zegt

    31 maart 2007 om 20:18

    AUDI heeft aan dit design meegeholpen.

    Login om te reageren
  28. autoblogger zegt

    31 maart 2007 om 21:36

    Vandaar dat dit bericht in de categorie “Audi” staat ;)
    Meer info: http://www.autoblog.nl/index.php?tag=ktm

    Login om te reageren
  29. Jakob zegt

    4 april 2007 om 00:53

    Ik las vandaag in een automagazine dat er een versie met dak zal komen. Nice.

    Login om te reageren
  30. donnieflow zegt

    2 mei 2007 om 19:44

    hey doe mij er maar eentje met een mazda renesis! dat niemand nog een ultralicht racemonstertje heeft gemaakt uit 250+ pk uit een 1.6 liter zonder turbo… (ja dan is het wel een wankelmoter, blijkbaar roept dat nare gevoelens op bij mensen)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North