• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

KTM X-Bow met een vast dak: dit gaat hem worden [updated]

Auteur: ricardo, gepost 15 december 2014 om 18:34 – 10 Reacties

KTM


Met behulp van Reiter is de X-Bow niet langer dakloos.

KMT X-Bows zijn geweldige apparaten om met de grootste precisie over een circuit of aangename bergpas te scheuren, maar wie dit doet zonder helm wordt getrakteerd op een proteïneshake in de vorm van inslikvliegjes. Het feit dat ze dak- en voorruitloos zijn maakt ze tegelijkertijd tamelijk onpraktisch. Nu zijn er al wel aftermarket oplossingen om een voorruit of dak op je KTM te laten zetten, het merk komt binnenkort zelf ook met een dichte variant. Een circuitvariant, dat dan weer wel.

Zoals laatst al aangekondigd bouwt KTM de dichte variant in samenwerking met Reiter Engineering. Vandaag is er meer info naar buiten gebracht. De racer (er komt vooralsnog geen straatlegale versie) krijgt een 2.0-liter TFSI blok uit de VAG-gelederen onder de kap, goed voor ruwweg 320 pk. De krachtbron wordt gekoppeld aan een sequentiële zesbak van Holinger, inclusief stuurflippers.

KTM Reiter X-Bow

Op de render van de voorkant is te zien dat de KTM X-Bow GT4 ook een nieuwe krijgt. Een eerdere teaser liet de dichte achterkant al zien, evenals een gefixeerde spoiler. Reiter neemt de bouw van de X-Bow GT4 voor zijn rekening. Hans Reiter laat weten dat de ze de racer zullen homologeren voor de SRO GT4- en de Pirelli World Challenge GT-S-klasse. Ze houden nog een slag om de arm qua gewicht, dat hangt af van de reglementen voor de raceklassen.

De nieuwe render van de X-Bow GT4 check je HIER in het groot.

Update 11-02-15: KTM teast vrolijker verder met een donker plaatje. Met photoshop hebben wij die weer lichter gemaakt en dat geeft een heel aardig beeld van de nieuwe KTM-met-dak! Ook weten we dat prijzen gaan beginnen bij 139.000 euro, maar da’s exclusief Hollandse belastingen.

KTM met dak
KTM Met dak

Ook interessant!

  • Video: is de Cayman GT4 Clubsport de best klinkende GT4?
    Video: is de Cayman GT4 Clubsport de best klinkende GT4?
  • Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
    Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
  • ktm rc 8c
    Ktm lanceert €35k trackspeeltje: RC 8C
  • Porsche Cayman GT4 RS Clubsport: GT3 Cup in kleiner jasje

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

gt4, ktm, teaser, x-bow

Vorig bericht: « Afwijkingen in verbruik tot 45% ten opzichte van fabrieksopgave
Volgend bericht: Brabus steekt de Mercedes S63 AMG in het goud »

Lees Interacties

Reacties

  1. Arvado zegt

    15 december 2014 om 18:38

    Altijd lekker een dakkie boven de kop :)

    Login om te reageren
  2. jipino zegt

    15 december 2014 om 18:41

    Nu is ‘ie nog steeds stijlloos. Maar hij is nu helaas ook stijlloos.

    Login om te reageren
  3. jrk68 zegt

    15 december 2014 om 18:55

    Als GT4 is het logisch dat er een dakje op zit, als funauto voor de straat doet zo’n dak alleen maar afbreuk aan de beleving.

    Login om te reageren
  4. meepinz zegt

    15 december 2014 om 18:57

    Echt mooi kan ik de renders niet noemen.

    Login om te reageren
  5. dwersbongel zegt

    15 december 2014 om 19:17

    Hij was lelijk maar cool. Nu is ‘ie vooral lelijk.

    Login om te reageren
  6. awesome zegt

    15 december 2014 om 19:26

    Mooier: http://static.autoblog.nl/images/wp2011/KTM-X-Bow-Montecarlo-02.jpg

    Login om te reageren
  7. danmar zegt

    15 december 2014 om 19:31

    Kunnen ze geen mooiere oplossing voor de ruitenwisser bedenken? Lijkt me ook niet echt gunstig mbt luchtweerstand (niet dat ik daar verstand van heb)

    Login om te reageren
    • stephanotis zegt

      15 december 2014 om 21:06

      @danmar: anders had je wel geweten dat het gunstig is voor de downforce ;)

      O.T. Ik wil een circuitracer, maar alleen een mooie circuitracer.

      Login om te reageren
  8. Esprit_de_Flandre zegt

    15 december 2014 om 22:47

    Met behulp van Reiter is de X-Bow niet langer dakloos mooi…

    Login om te reageren
  9. thijske82 zegt

    17 december 2014 om 09:14

    Een 2.0TFSI. Nou dan koop maar een kannetje olie erbij. Sommige modellen lusten wel een slok.:)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North