• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

LaFerrari ‘FXX’ dumpt KERS om 1.000 kg-target te halen?

Auteur: sir_smokalot, gepost 6 mei 2013 om 11:04 – 41 Reacties

Afbeelding LaFerrari ‘FXX’ dumpt KERS om 1.000 kg-target te halen?Afbeelding LaFerrari ‘FXX’ dumpt KERS om 1.000 kg-target te halen?Afbeelding LaFerrari ‘FXX’ dumpt KERS om 1.000 kg-target te halen?Afbeelding LaFerrari ‘FXX’ dumpt KERS om 1.000 kg-target te halen?Afbeelding LaFerrari ‘FXX’ dumpt KERS om 1.000 kg-target te halen?Afbeelding LaFerrari ‘FXX’ dumpt KERS om 1.000 kg-target te halen?Afbeelding LaFerrari ‘FXX’ dumpt KERS om 1.000 kg-target te halen?

De LaffeArie-bips
Zo gaat het in supercarland: er is nog maar koud een hypercar gelanceerd, of er gaan alweer verhalen op over een nog hetere, snellere versie. De LaFerrari schijnt ook een peperdure, nóg extremere variant te krijgen, en wij vermoeden dat het hybridesysteem hier nog wel eens uitgesloopt kan worden.

Ondanks zijn rare naam spreekt de LaFerrari tot de verbeelding. Met 499 te produceren exemplaren wordt de klantenkring uiterst exclusief, maar voor een sjeik met een paar miljard op de bank niet exclusief genoeg. Zo’n persoon wil iets nog extremers hebben dan de buurman, en daar gaat Ferrari in voorzien, dixit Autocar.

Van deze straatlegale, superextreme LaFerrari, die we voor het gemak maar even LaFerrari FXX dopen, zouden ongeveer 10 exemplaren komen, met een prijskaartje van 3,5 tot 6 miljoen euro (!). Het wordt niet met zoveel woorden gezegd, maar je kunt er van uitgaan dat Ferrari mikt op de 1.000 kg-bovengrens die met het Milechili Concept werd gesteld, een gewicht dat ook de benchmark vormde voor de Sesto Elemento van concurrent Lamborghini.

Als we een gok zouden moeten wagen, dan gingen we voor een nog verder uitgeknepen V12-blok, maar dan zonder KERS-systeem. Als dit blijft zitten wordt een gewicht van in de drie cijfers wel heel erg moeilijk..Zou het sowieso gaan lukken met een auto die de omvang van de LaFerrari heeft, of is 1.000 kg toch echt iets te hoog gegrepen? Standaard weegt de auto droog 1.255 kg.

Overigens zijn alle exemplaren van de LaFerrari al verkocht, grotendeels aan langdurige, trouwe klanten. Dit verklaart meteen waarom China er ‘maar’ 50 krijgt.

Ook interessant!

  • Video: Ferrari V12 klinkt hemels!
  • Video - verwen je oren met een Ferrari FXX K op Mugello
  • Deze unieke LaFerrari heeft een opmerkelijke kilometerstand
  • De LaFerrari van Alonso staat nu op Nederlands kenteken!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, laferrari, Lichtgewicht

Vorig bericht: « Dit is Jon Olssons nieuwe Gumball-speeltje, de Rebellion
Volgend bericht: Maserati GranCabrio Sport is een massamoordenaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. papa zegt

    6 mei 2013 om 11:14

    1255 kg is niet erg veel voor een V12 hypercar, laat staan onder de 1000 kgs. Lijkt me wel een tikkeltje eng…

    Login om te reageren
  2. paulaner zegt

    6 mei 2013 om 11:16

    Een Aventador of Koenigsegg is dan toch veel mooier. Boei, die 3 seconden extra op de Nurbergring.

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      6 mei 2013 om 12:40

      @paulaner: Nurbergring? Waar licht die?

      Login om te reageren
      • paulaner zegt

        6 mei 2013 om 12:56

        @undifined1: Heel scherp van je hoor. Je bent vast trots op jezelf nu.

        Login om te reageren
      • sirmustang zegt

        6 mei 2013 om 13:46

        @undifined1: Licht? Heeft het een lamp dan?
        Jij een mierenneuker, ik een mierenneuker…

        Login om te reageren
        • undifined1 zegt

          6 mei 2013 om 14:29

          @sirmustang: sorry, ik kon het niet laten. Ligt en licht doe ik na 8 jaar basisschool en 6 jaar VWO nog steeds fout, shame on me.

          Login om te reageren
          • janhogerwaard zegt

            6 mei 2013 om 15:16

            @undifined1:

            undifined en undefined zeker ook? VWO is niet meer wat het geweest is…

            Login om te reageren
            • undifined1 zegt

              6 mei 2013 om 15:51

              @janhogerwaard: nee dat had ik al eens verzonnen toen ik 12 was, en is sindsdien mijn vaste internetnaam geworden, ik vind het wel grappig tegenwoordig eigenlijk.

              Login om te reageren
          • 2800cc zegt

            6 mei 2013 om 15:46

            @undifined1:
            Je bent tenminste mans genoeg om daar vooruit te komen,
            derhalve toch een +1.

            Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      6 mei 2013 om 12:44

      @paulaner: 3 seconden ? lol you have no idea. ..

      Login om te reageren
      • paulaner zegt

        6 mei 2013 om 12:55

        @w0o0dy: In de handen van een Prof, ja. Dit wordt zeker weer zo’n wagen die Ferrari zelf naar het circuit komt brengen. Ik vind het maar niks.

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          6 mei 2013 om 14:39

          @paulaner: aventador? Word je rijbewijs toch alleen maar afgepakt.. Koopt dan een slowmotion.. Snap je nou echt niet dat mensen die deze wagens kopen dat allang hebben? Een laferrari is exclusiever snelle en duurder, wat wil je nou nogmeer als multimiljonair.

          Login om te reageren
          • paulaner zegt

            6 mei 2013 om 14:47

            @lambo4all: Het is ook maar een mening he. Heeft niks met snappen te maken, snap je ;)

            Login om te reageren
            • lemans96 zegt

              6 mei 2013 om 18:54

              @paulaner: Als het ‘maar een mening’ is, dien je dat er specifiek bij te zetten en niet je(in mijn ogen) bekrompen beeld als feit te doen voorkomen. ;-)

              Login om te reageren
    • ferrarifan1991 zegt

      6 mei 2013 om 13:00

      @paulaner: je bedoelt nurburgring

      Login om te reageren
      • murkmotorsport zegt

        6 mei 2013 om 13:45

        @ferrarifan1991: :’)

        Login om te reageren
      • Ruben00 zegt

        6 mei 2013 om 15:48

        @ferrarifan1991: Nürburgring als je dan toch aan het mierenneuken bent.

        Login om te reageren
        • ferrarifan1991 zegt

          6 mei 2013 om 16:56

          @Ruben00: wie zegt dat ik aan miereneuken ben ?
          Wat slaat deze reactie op had een klein typ foutje is dat zo probleem dan ?

          Login om te reageren
          • ropbp zegt

            6 mei 2013 om 17:06

            @ferrarifan1991: ja dat ben je, want je wist dondersgoed wat hij bedoelde. En als je dan aan het verbeteren gaat, doe het dan goed.

            Login om te reageren
  3. driftkicker zegt

    6 mei 2013 om 11:24

    6 miljoen? Dan moet ik nog blijven werken tot ik 368 ben.

    Login om te reageren
    • maarteno zegt

      6 mei 2013 om 12:13

      @driftkicker: als je per jaar € 2173,- kan missen en met een rentevoet van 5% (wel ff in een belastingvrij landje wegzetten :P ) heb je maar 100 jaar nodig hoor! ;) Als je dat doet voor 326 jaar (ik weet niet hoe oud je bent dus reken ik maar ff met leeftijd gemiddelde man in NL) dan kom je op: € 368,9 miljard euro uit. Doe je datzelfde met maar €1000/y euro dan is het: € 169,8 miljoen. Dus met oud worden kan je best rijk worden…daarom rijden er denk ik zoveel oude zakken in Ferrari’s ;)

      Login om te reageren
      • sjouveur zegt

        6 mei 2013 om 13:07

        @maartenoosterbaan: Slim, economie huiswerk combineren met Autoblog checken!

        Login om te reageren
      • ropbp zegt

        6 mei 2013 om 17:07

        @maartenoosterbaan: het is alleen zo jammer dat de rente momenteel maar 0,5% doet. In dat geval heb je echt wel een paar eeuwen spaarwerk nodig.

        Login om te reageren
        • maarteno zegt

          6 mei 2013 om 17:20

          @ropbp: als je alles in gewone rente rekening gaat stoppen ben je niet slim bezig nee…gelukkig leveren aandeelpakketten en obligaties een stuk meer op en over de langere termijn zeker wel 5%

          Login om te reageren
          • ropbp zegt

            6 mei 2013 om 20:09

            @maartenoosterbaan: Nou maak je het wel heel ingewikkeld voor de gemiddelde scholier alhier……

            Login om te reageren
  4. Alwood zegt

    6 mei 2013 om 11:35

    Wel 1255 ‘italiaanse kilo’s’. Net zoiets als ‘italiaanse pk’s’.
    Maakt het in ieder geval makkelijk straks 1000 kg te claimen voor een gestripte uitvoering.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      6 mei 2013 om 12:39

      @Alwood: ach zelfs met 200kg vloeistoffen en gebakken lucht erbij weegt het ding 200/250kg minder dan die 918 “walvis”…

      Login om te reageren
  5. biohazardracer zegt

    6 mei 2013 om 11:38

    Eerlijk…… is dit nou echt nodig ?? hoeveel computer wil je hebben tegenwoordig voor op de weg om al dat vermogen goed controleerbaar te houden ??om over de prijs nog maar te zwijgen.
    Nee Ferrari niet doen gewoon weer nieuwe modellen maken om ons petrolheads te laten kwijlen.

    Login om te reageren
  6. replicant zegt

    6 mei 2013 om 11:55

    Exclusief, exclusief.. Als Ferrari 1 kartonnen doos maakt met een prijskaartje van 3 mil. dan verkopen ze het nog..

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    6 mei 2013 om 12:39

    Waarom hebben ze de normale versie niet zo gemaakt dan? He verkoopt toch wel.

    Login om te reageren
  8. gregorius zegt

    6 mei 2013 om 12:40

    Exclusief? Het is maar hoe je het ziet. Elke paar jaar maken ze een exclusief model. Het is gewoon uitmelken!
    Sta je daar met je ‘Exclusieve’ Enzo. Is er weer een nieuw model.
    Het blijft toch knap hoe ze 499 van die dingen gelijk weten te verkopen. En het is ook een eng idee dat er zoveel mensen zijn die zoveel geld hebben dat het ze niet uitmaakt of ze nog zo’n Ferrari kopen…. Om er een paar rondjes in te rijden.
    Hoeveel verdient Ferrari op een LaFerrari eigenlijk? Zal ook wel wat ontwikkelingskosten in zitten toch?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      6 mei 2013 om 13:11

      @gregorius: als er een merk is dat niet aan uitmelken doet, is het Ferrari wel. Zeker iit de concurrenten.

      Login om te reageren
      • ropbp zegt

        6 mei 2013 om 17:11

        @berlinetta: juist! Van de Enzo zijn maar twee FXX-varianten gemaakt (waar je overigens op de openbare weg niets aan hebt en voor zover ik weet vrijwillig zijn aangeschaft). Lamborghini en Bugatti weten zelfs van een exemplaar met nieuwe ventieldopjes nog een sonderausgabe te maken.

        Login om te reageren
      • rotjeknor zegt

        6 mei 2013 om 20:32

        @berlinetta: ben je soms de Ziekte van Speciale-Porsche-911-Varianten vergeten? Uiteindelijk kan er maar 1 de beste zijn.

        Login om te reageren
        • ropbp zegt

          6 mei 2013 om 23:00

          @rotjeknor: ik denk dat jij toe bent aan de cursus begrijpend lezen voor beginners

          Login om te reageren
          • rotjeknor zegt

            6 mei 2013 om 23:08

            @ropbp: het beste zijn in uitbuiten. Zo goed?

            Login om te reageren
      • gregorius zegt

        7 mei 2013 om 10:13

        @berlinetta: ik ben blij dat Luca M. (zie artikel van deze morgen) het iig wel met me eens is!

        Login om te reageren
  9. fiatsco zegt

    6 mei 2013 om 12:47

    http://blog.poshmedia.ca/wp-content/plugins/wordpress-gallery-slideshow/org/myplugins/slideshow/S0-Les-monstres-routiers-partie-7-Isdera-Commendatore-112i-53893.jpg

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    6 mei 2013 om 12:59

    Ben geen trouwe klant …Dus deze gaat mijn neus voorbij.

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      6 mei 2013 om 14:31

      @norge: helaas. Misschien dat je over een paar jaar een 2e hands kunt kopen.

      Login om te reageren
  11. MrSkyline zegt

    6 mei 2013 om 23:49

    Iedere keer als ik die achterkant zie moet ik hier aan denken.

    http://images.wikia.com/pirates/images/7/76/Davy_Jones_Helm.PNG

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North