• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

LaFerrari Spider is het laatste gerucht uit Italië

Auteur: CasperH, gepost 19 juni 2014 om 08:13 – 26 Reacties

LaFerrari Spider


Een open versie van Ferrari’s topmodel zou voor volgend jaar al op de planning staan.

Ferrari zou werken aan een gelimiteerde serie LaFerrari Spiders, dat meldt het magazine Automobile. De Spider zou in een oplage van 50 stuks geleverd gaan worden. Het prijskaartje? “Ongeveer twee keer zo duur als een gewone LaFerrari” aldus het magazine. In Nederland kost de reguliere LaFerrari al een slordige 1,3 miljoen euro dus breek die spaarvarkentjes maar vast open. Of kies voor een replica, die worden vast een stuk beter te betalen.

Hetzelfde bericht bevestigt ook nogmaals de geruchten over een 458 Italia met turbomotor. In 2016 kunnen we een make-over van de FF verwachten waarbij deze naast de V12 ook beschikking zou krijgen over de V8 Turbo. Daarnaast wordt dat jaar de Ferrari F12 Berlinetta opgefrist. Ook gaan er geruchten over een instapmodel onder de 458 die uitgerust zou moeten gaan worden met een 2.9 liter V6 twinturbo. Wat er allemaal van waar is zal de toekomst uit moeten wijzen.

Rendercredit: Evren Milano

Ook interessant!

  • Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
    Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
  • Deze Ferrari F8 Spider doet 0-100 in 2,6 seconden
  • Deze unieke LaFerrari heeft een opmerkelijke kilometerstand
  • De LaFerrari van Alonso staat nu op Nederlands kenteken!

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

458, f12berlinetta, Ferrari, ff, italia, laferrari, spider, turbo, V8

Vorig bericht: « Kijk hoe een dosis sportwagens het luchtruim kiest
Volgend bericht: Autoschadebedrijven frauderen als een malle »

Lees Interacties

Reacties

  1. porsche928 zegt

    19 juni 2014 om 08:16

    Tweemaal zo duur maken is gewoon misbruik van de situatie en exclusiviteit maken.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      19 juni 2014 om 08:20

      @porsche928:
      2x zo duur valt eigenlijk best mee, Lamborghini vraagt gewoon het 8 voudige voor en Aventador met bodykit.
      Die jurken betalen toch wel..

      Login om te reageren
    • IJsblok zegt

      19 juni 2014 om 08:37

      @porsche928: so what?? Je hoeft hem toch niet te kopen?

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 juni 2014 om 08:41

      @porsche928: het is wat de gek er voor geeft. Als je genoeg gekken weet te vinden (mannen die jurken dragen bijvoorbeeld) die dat willen betalen ben je gewoon een goede zakenman.

      Login om te reageren
    • marussia zegt

      19 juni 2014 om 08:48

      @porsche928: Je hebt toch wel door dat het heel duur is om zoiets te ontwerpen en te realiseren? Ik durf te wedden dat er weinig/geen winst hiermee word gemaakt..

      Login om te reageren
  2. tupperware zegt

    19 juni 2014 om 08:18

    Een nieuwe Dino?
    Als ze het uiterlijk dan een beetje op orde krijgen zie ik dat wel zitten, van de huidige designtaal ben ik geen fan.

    Login om te reageren
  3. Dimglor zegt

    19 juni 2014 om 08:28

    Een nieuw instapmodel maken lijkt me raar, aangezien ze net de exclusiviteit van het merk willen garanderen en net proberen het aantal verkochte wagens beperkt te houden…
    En de FF krijgt dan een V8 ipv de V12? Ook jammer…

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      19 juni 2014 om 08:53

      @Dimglor: een V8 én een V12, keuzes ;)

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        19 juni 2014 om 09:07

        @CasperH: Ik zat nog te twijfelen maar ik dacht dan: Ferrari? Neen, die laten je niet kiezen..

        Login om te reageren
  4. reactief zegt

    19 juni 2014 om 08:46

    -edit: check-

    Login om te reageren
  5. kazaluna zegt

    19 juni 2014 om 08:57

    Waarom een turbo V8 in de FF! Ik snap het nog bij de 458 en California, maar in de FF, daar hoort gewoon een V12 in te liggen.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      19 juni 2014 om 12:02

      @kazaluna: Gevoelsmatig ben ik het met je eens, maar aangezien de meest epische Ferrari ooit over een V8 turbo beschikte (F40, episch want poster boven m’n bed toen ik 8 was), is het historisch gezien best verantwoord.

      Login om te reageren
  6. sanjo120 zegt

    19 juni 2014 om 09:35

    Blijf die zijkant lomp vinden, ouderwetse styling bijna

    Login om te reageren
  7. gerjan zegt

    19 juni 2014 om 09:56

    Gelukkig dat het er maar 50 zijn. Heb hem in assen gezien maar vind het geen mooie auto en dat geluid ook niet.

    Login om te reageren
  8. knipperlichtje zegt

    19 juni 2014 om 10:24

    Dan krijs je dus een motorkeuze bij de FF? What’s next, de FF greenline met 14% bijtelling?

    Login om te reageren
    • stancedjetta zegt

      19 juni 2014 om 18:42

      @knipperlichtje: plus hybride techniek van toyota

      Login om te reageren
  9. phaeton zegt

    19 juni 2014 om 10:27

    Een model onder de 458… Hmm, California? Of nog dáár onder

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      19 juni 2014 om 10:42

      @phaeton: waarom niet? 911-standaard concurrent. Meeste onderdelen zijn zo bij Maserate weg te halen. V6 Turbo erin jassen; die 2.9 V6 Turbo met een pk of 400. Styling a la die overgekochte Spyker met Ferrari trekjes / Jag F-type op zn ferrari’s.
      O wacht, was Maserati daar ook al niet mee bezig? Prima: dan gewoon de R-versie van de Maserati Rood verfen en een paardje op de voor en achterkant.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        19 juni 2014 om 11:54

        @gregorius: daar hebben ze masarati toch al voor? Ze maken al weinig auto’s per jaar voor de exclusiviteit waarom zouden ze dan een 911 concurrent neerzetten?

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          19 juni 2014 om 19:19

          @rolov:
          Gewoon Dino weer nieuw leven inblazen, blijft Ferrari exclusief maar ze kunnen wel de productie opschroeven.
          Vervolgens zegt het Ferrari register ergens in 2050 dat die Dino ook een Ferrari is en de prijzen gaan door het dak..

          Login om te reageren
  10. gregorius zegt

    19 juni 2014 om 10:27

    Prachtige auto, zeker in cabrio.
    Ok, van boven lijkt ie op een instapschoen.
    O, wacht, hoeveel kost ie? 1.3 voor een dichte? Wat? ben je gek? Laat maar zitten dan!

    Login om te reageren
  11. 135i zegt

    19 juni 2014 om 11:30

    Ferrari zou toch niet beginnen aan turbomotoren ??

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      19 juni 2014 om 19:22

      @135i:
      Toen ze dat eenmaal gezegd hadden herinnerde zich plots dat ze daar al in 1984 (288GTO) mee begonnen waren.
      Nu zijn de 288GTO en de F40 zo’n beetje de meest begeerde youngtimers onder de Ferrari’s dus wat let ze..

      Login om te reageren
  12. jaapiyo zegt

    19 juni 2014 om 12:21

    Mwah, ik zou liever de coupé willen hebben, cabrio/roadster past gewoon niet echt bij zo’n auto IMO, zal toch iets zwaarder zijn etc en daar ga je dan met je al die maniakale gewichtsbesparing. Geen vloermatten maar wel bijvoorbeeld 50 Kg extra voor een open dak…

    Wel leuk vanwege de ‘omdat het kan factor’ dat wel natuurlijk, maar bij mij zou die alleen in de garage komen als de dichte versie er naast staat.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 juni 2014 om 17:26

      @jaapiyo: dit soort auto’s koop je niet om het ronderecord op de Nurburgring te verbeteren, deze koop je om op de boulevards in Zuid Frankrijk te showen hoe rijk je bent. Ze rijden dus vooral stapvoets in het zonnetje, perfect voor een cabrio.

      Login om te reageren
  13. tk97 zegt

    21 juni 2014 om 11:58

    Die laf ziet er wel prachtig uit zo

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North