• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini Countach Spider

Auteur: autoblogger, gepost 14 augustus 2008 om 22:08 – 22 Reacties

Lamborghini Countach LP400 Spider


Een targadakje op je Countach LP400… is dat een handige feature? Of een verkrachting van een tijdloze klassieker?

Het “project” is afkomstig van Autodrome Collection Lamborghini, zij hebben deze Countach LP400 Spider “Mardikian” nieuw leven ingeblazen. De auto is vernoemd naar de Amerikaanse engineer en importeur van Europese exoten; Al Mardikian. Hij startte ooit dit provocerende project.

Mardikian inspired the first scenes of “Rain Man”, when Tom Cruise unsuccessfully tries to clear the US customs for a bunch of Lamborghini Countach and Ferrari… In addition, Mardikian created some of the the “Miami Vice” very special sports cars, that remain worldwide famous.

This LP400 Spider is mentioned and pictured in most books relating the History of Lamborghini, and all enthusiasts know this over-outrageous version of the iconic Countach LP400. It’s one of the very few open-top classic Lamborghini, all of which are extremely sought-after by collectors (Miura Roadster Bertone, Miura SVJ Spider, Touring 400GT spider).

This Countach LP400 #1120262 was delivered on June 14th, 1977. It belonged for many years to Rod Stewart, a well-known super car owner – he owned two Miuras. The car was ordered in RHD as indicated in the factory documents ; however, since Rod Stewart was based in the USA at the end of the seventies, the car was then put in LHD configuration.

First driven in Hollywood and surroundings, this car was re-imported into Europe (London) where it remained until 2002, with the English registration RMK 651 R (R stands for registrations made between August 1976 and July 1977). It remained very probably unused or scarcely driven during many years, before being purchased by the second and last owner, a man who launched a complete restoration of the engine 3000 km ago.

Lamborghini Countach LP400 Spider

Deze Lamborghini Countach LP400 Spider Mardikian biedt het exclusieve genot om met open dank in een Countach te rijden, oftewel: dat 375 pk, 1065 kilo en 315 km/u! (via carzi.com)

Ook interessant!

  • Nieuwe Lamborghini Countach mag eindelijk buitenspelen
    Nieuwe Lamborghini Countach mag eindelijk buitenspelen [video]
  • Te veil: Lamborghini Countach als peperduur bouwpakket
  • Lamborghini Countach nu al een iconische 'poster car'
  • De enige echte Lamborghini Countach is terug

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, countach, Lamborghini, targa

Vorig bericht: « Eerste afbeeldingen van de nieuwe E-klasse
Volgend bericht: Autoblog 2008 flashback: week 33 »

Lees Interacties

Reacties

  1. audi-fan zegt

    14 augustus 2008 om 22:12

    gelukkig is het een targadak want als het een spider was geweest zou het echt verneukeratief zijn; net zoiets als jay leno zonder haar

    Login om te reageren
  2. JANUS zegt

    14 augustus 2008 om 22:14

    Godslastering !

    Login om te reageren
  3. Timmie zegt

    14 augustus 2008 om 22:24

    Het verbaast me dat ie zo weinig weegt…

    Login om te reageren
  4. DJD zegt

    14 augustus 2008 om 22:37

    @audi-fan: Je bedoelt zonder kin ;)

    Login om te reageren
  5. RenesisHP zegt

    14 augustus 2008 om 22:52

    Dit is gewoon een echt gafe beangstigende wagen. Hij ziet er vrijwel hetzelfde uit als de gesloten versie. Alleen mis je het dakje.
    Deze auto ziet er uit alsof hij je met huid en haar opvreet. Als hij uitgegeten is gebruikt hij je botjes als tandenstoker.
    This car is evil. :evil: :twisted:

    Login om te reageren
  6. Remon zegt

    14 augustus 2008 om 22:59

    Klassieker!

    Ben wel benieuwd wat het met de algehele stijfheid van de carrosserie doet
    met zoveel vermogen.

    Mvg,

    Remon

    Login om te reageren
  7. Guan zegt

    14 augustus 2008 om 23:12

    @Remon, dat vind ik wel een goede vraag. Zie op de bron voor het artikel ook deze foto staan: http://www.carzi.com/wp-content/uploads/lamborghini_countach_lp400_targa_3-4_topless.jpg
    zonder de balk tussen A en B stijl. Misschien is deze er later weer tussen gezet en moet deze de krachten opvangen?

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    15 augustus 2008 om 00:05

    Ik betwijfel of hij nog 315 km/h haalt… Eigenlijk is dit wel zonde van de auto, maar tegelijk is het ook een leuke toevoeging. Moeilijk…

    Login om te reageren
  9. Willy1 zegt

    15 augustus 2008 om 00:48

    Als dit idd ten koste zou gaan van de prestaties vind ik het jammer, hoewel het helemaal niet lelijk is.

    Login om te reageren
  10. Tombnolz zegt

    15 augustus 2008 om 01:39

    Heb er even een foto van een gewonen Countach bijgenomen en het enige zichtbare deel dat verwijderd is, is het 1 vierkante meter grote dakje… Mij stoort het dus niet echt, want het maakt de auto niet echt kapot… Heb al heel wat anders gezien met kevers bijvoorbeeld.

    Maar zoals altijd, mij zou je ’t niet zien doen. Ik heb oprecht respect voor klassiekers en zou niet al te gauw de structuur gaan veranderen.

    Login om te reageren
  11. Remon zegt

    15 augustus 2008 om 02:56

    @Guan
    op die foto die jij in die link had staan zie je inderdaad dat er totaal geen verbinding meer is aan de bovenkant.
    Er kan waarschijnlijk ook geen balk tussen aangezien de deuren naar boven scharnieren.
    De enige verbinding tussen de voor en achterkant is dus nog het onderste gedeelte van het chassis en het onderstel.
    Ik hoop dat ze het eea berekend hebben..

    Mvg,

    Remon

    Login om te reageren
  12. smokin zegt

    15 augustus 2008 om 07:04

    Waanzinnige auto, op zich jammer dat hij nooit als Spider of Targa is uitgekomen.

    Login om te reageren
  13. Klassiekerrally zegt

    15 augustus 2008 om 08:17

    @ Tombnolz: ‘Heb al heel wat anders gezien met kevers bijvoorbeeld’
    Ja, dat is wel redelijk vergelijkbaar :D

    @ Remon: ‘Er kan waarschijnlijk ook geen balk tussen aangezien de deuren naar boven scharnieren’
    Nou, wat dacht je van ’t originele dak? Dat zou dan toch ook in de weg zitten?

    Ik verwacht dat de structurele integriteit (dat heb ik altijd al eens willen zeggen!) niet echt aangetast is. Het buizenframe is sterk genoeg en dat dakje stelt niet zo veel voor.

    Dit is een Countach met geschiedenis, maar doe mij er maar een met dakje…

    En nou nog een speciaal voor JANUS:

    Login om te reageren
  14. pieter zegt

    15 augustus 2008 om 08:23

    die auto wordt ontzettend heet van binnen en bovendien zie je geen barst om je heen. Nogal niet leuk dus. Met een open dakkie kun je in ieder geval weer ademhalen omdat de hitte weg kan. Bovendien lijkt het me nogal erg gaaf om de auto beter te kunnen horen. En die 300+ ? ach die rij je niet. Grappig dat ie van stewart was, met diens haar kon ie er niet in natuurlijk met het dak er op. hoe klein ie ook is, dat kapsel (en hakken) maken ‘m te lang.

    Login om te reageren
  15. Rick dos zegt

    15 augustus 2008 om 11:30

    Gewoon met je tengels van dit stukje historie afblijven!

    Waarom in Godsnaam het dak er van afhalen?

    We willen niet je midlifecrisis combover zien!

    Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    15 augustus 2008 om 12:37

    Countach – 1/2 M2 polyesther = Countach Spyder .. nou en ..

    Login om te reageren
  17. Van-Leeuwen zegt

    15 augustus 2008 om 17:28

    I Like it Looks interesting but maybe some Lambo fan Pures don´t like the custom idea :)

    Login om te reageren
  18. Een betere ontwerper zegt

    15 augustus 2008 om 18:29

    Ziet er niet slecht uit, heb vele malen ergere custom jobs gezien op auto’s.

    Login om te reageren
  19. JANUS zegt

    15 augustus 2008 om 22:18

    LOL @ Klassieker
    Deze is voor jou ! :-D

    Login om te reageren
  20. pim zegt

    16 augustus 2008 om 04:03

    315 km/u met “maar” 375 pk? netjes! Wordt wel een enkele reis voor degene die het uit gaat proberen waarschijnlijk.

    Dat open dak is in ieder geval handig bij het inparkeren :p

    Login om te reageren
  21. rikkon zegt

    16 augustus 2008 om 15:03

    Die 315 is de fabrieksspec. Lambo had er in die tijd een handje van om de topsnelheid ‘iets’ naar boven af te ronden.

    Login om te reageren
  22. Robin zegt

    6 september 2008 om 14:55

    Ik heb hem vandaag in wetteren zien rijden denkik.
    Is er niet wat aan de motor gesleuteld want hij klonk nogal muscle achtig.
    Greetz Robin.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North